Forsterkere Onkyo P-3000R og Onkyo M-5000R

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gammel tråd. For min del ble det til slutt McIntosh MA6900 og en Marantz HD-DAC1 som ble en match jeg virkelig er fornøyd med :) Funker som en drøm med det jeg har testet av B&W, JBL, SF og Klipsch.

    Hadde sikkert blitt fornøyd med Onkyo settet også.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Denne forforsterkeren og effektforsterkeren låter rått på klipsch palladium
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, så ovenfor at de var en god match med Klipsch, men litt nysgjerrig på om det låter mot det nøytrale/analytiske, eller det litt "ukorrekte feite", da jeg finner litt sprikende opplysninger om dette.... Men mulig det har med høyttalermatching å gjøre.
     

    music4life

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    38
    Antall liker
    38
    Har dette forstærkersæt. Har haft rigtig meget indenfor dørene gennem årene og nej det er ikke prestige og mærke
    snopperi der tiltrækker dette sæt. Fred være med det. Men der kunne have stået så meget andet på fronten. Lige meget hvad
    er det det mest velspillende og velbyggede jeg har haft.

    Det oser af kvalitet. Forstærker, forforstærker, dens indbyggede dac og Riaa er i høj klasse. En kyndig elektronik mand fortalte mig
    at komponent kvalitet og opbygning hørte til i en helt anden prisklasse.
     

    Vedlegg

    music4life

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    38
    Antall liker
    38
    Ja dette er bang for buck. Har prøvd mye i forskjellige prisklasser og dette låter veldig bra. Utrolig oppløst og digg koselyd. Ikke hypernøytral som man kanskje kan forvente av onkyo, men ganske feit i lyden. Man gjør også en STOR oppgradering om man kjøper 2x 5000r. Enda mørkere bakgrunn og roligere lydbilde.

    Dac var mye bedre enn rega dac som jeg også eier og som jeg har sammenlignet med.

    De er bygd som tankser som ser fete ut.
    Drit i spech om du føler 80w høres lite ut. De driver p39f langt mye bedre enn parasound, vincent Krell og masse annet jeg har hatt.

    Siger ikke så lidt:rolleyes:

    Jeg er også imponeret over det....
    Og så til de penge
     

    music4life

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    38
    Antall liker
    38
    Jeg bruker P-3000R og M5000R på Klipsch Palladuim P-17b i mannehulen min. Kan trygt anbefales. Førsteklasses byggekvalitet og låter i mine ører svært svært bra. Hurtig og presis som få, men samtidig et snev av "high-end" oppløsning, men ganske så rafinert. Stål kontroll kan man si.
    Jeg hadde endel forsterkere innom før jeg slo meg til ro med dette settet for en drøy år siden. At DACen i den holder høy kvalitet er også en bonus i form av mindre bokser.

    Hvis du historisk sett ser hva Onkyo (Integra) har fått til når de var store innen 2 kanal lyd bekrefter det at det sitter svært mye kompetanse hos de innen Hi-Fi også.

    Før Onkyo settet hadde jeg Krell S-300i, KAV-400x, Hegel H300 og Bladeius Thor II innom på minie P-17b.
    Onkyo er hakket bedre i mine ører og har stål kontroll på Palladium sine ekle impedans og fasevinkler i bassområdet.

    Det er et meget solidt og velllydende sluttrin.

    Spiller på et sæt Infinity IRS Omega ht på 1 stk M5000R

    Imponerende kontrol og soundstage. Den har virkelig fat i ht og kan drive Omega med overskud og kraft

    Meget stor strømkapacitet !
     

    Fampe

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2014
    Innlegg
    14
    Antall liker
    2
    Sted
    Nordland
    Har dette settet på mine Polk Audio LSIM 707. Dette låter storveis med en imponerende kontroll. Strømsterk og meget musikalsk.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.281
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro å se en tråd om dette settet... sitter selv å ønsker et slik sett.

    Har i dag den integrerte saken stående.. a9000r, den imponerer også fryktelig med tanke på hva man får for pengene, byggekvalitet, lydkvalitet og anvendelighet..
    At den er oppgitt til beskjedene 2x75w er tidenes spøk..

    Har også hegel h300 stående på hyllen og jeg må si at onkyoen gjør en sabla god jobb mot den.. forskjellene er små.. hegel er strammere i bunn og kansje litt luftigere i toppen.. men onkyoen er bare flott.. lyttetretthet finnes ikke.

    A9000r har jo mye dna fra m5000r i seg.. tar man bort de 2 store trafoene så er likhetene slående..

    Skulle noen av dere få lyst til å selge et sett så får dere skrike ut.. jeg vil gjerne gå videre fra a9000r og opp :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn