Ønsker anbefaling One Man Shows I HifiBransjen? Fremsnakking...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det sitter utrolig mye kompetanse på mange områder innen hifi rundt omkring i landet. Kompetente mennesker som fortjener å lykkes.
    Jeg ønsker å løfte frem alle de små som ikke synes så godt og tenkte jeg kunne starte denne lille tråd. Kjenner du til noen som er flink innen vår hobby? Finsnekkere, lakkeringseksperter, elektronikk-genier og mange fler. Kom med dine innspill til andre One-man shows der ute :)

    Jeg ønsker å fremheve en slik en:

    Det sitter en kar og spikker på en ø. På Kråkerø(y).

    Jeg ha brukt Thomas ved flere anledninger (Se bilder lenger ned) og alltid latt med begeistre av resultatet.
    I de siste prosjektene har jeg gitt han friere tøyler og lagt min tillit til hans kreative sans.
    Sist nå i kveld sender han disse bildene. Her skal jeg plassere en Graham Phantom arm. Det blir helt rått!!

    tempImageUjVz0p.png
    tempImageuaVDyW.png


    Er du på Facebook eller Instagram? Gå inn og følg han :)

    Har du ett prosjekt du har tenkt på en stund, men ikke fått startet?



    www.Elektroniskbureau.no


    4A09BD9A-A2F1-451B-A4A0-23FF1A5B94B4.jpeg
    DDEF4D69-7AFA-4D1F-9D67-3B3E2B684AE9.jpeg

    EMT 938 Custom

    316097654_474461731341132_7072141659139682482_n.jpg
    316412269_474461734674465_4093859656687301497_n.jpg


    Garrard 301 GB

    624_448932531.jpg


    Garrard 401
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jan Bakken i Bakken & Casey gjorde kabinetter for Tangen AV Design da Stig Erik Tangen drev firma. Eksempler fra min stue:


    Tangen AV Design Gjallarhorn 25 2-veis lukket monitorhøyttaler og Ragnarok 212 subwoofer, fotografert av @_RoDa_ i juni 2009.


    Den gangen splunkny Tangen AV Design dD 3-veis aktiv dipolhøyttaler og Ragnarok dD subwoofer, fotografert av meg i desember 2009.
    Jan Bakken forstår høyttalerkabinetter. Det er det ikke mange snekkere som gjør.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.555
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Slår et slag for min gode kompis Sense her på bruket.
    Han fikser det meste: snekring, elektronikk, møbelsnekring, høyttalerbygging.
    Han hadde en gang et forsterkerbygge på g, som hadde den råeste strømforsyningen jeg noengang har sett antydning til.....
    Bygget sin egen cd-spiller, basert på cd-pro fra Philips, mekket dac til meg, lager strømfiltre.
    Og sist men ikke minst; han mekker knallgode strøm-, signal- og høyttalerkabler

    mvh
    Proffen
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    236
    Antall liker
    223
    Sted
    Oslo
    Jeg må nevne min gode venn og mentor, Jan Moheim. Han har vert med i denne hifiverden over 50 år. Jobbet mange år i Tandberg, så i et audio firma jeg ikke husker navn på. Også har han jobbet sammen / for Leif Ernsten. Har super innsikt i elektronik og høyttalere. Sikkert noen som kjenner igjen navnet av dere litt eldre garden ( han er 1949 model ). Legger ved et bilde av Jan som skuer over Hiraga bygget mitt og et bilde av en annen kamerats annlegg ( Altec Lansig Model 19 med 18 Gaus subber "selvbygd av han" og Tanberg / Dynamic Precision elektronik ).
     

    Vedlegg

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Det er sikkert mange slike der ute. Men jeg vil slå et slag for Rune Juul i Bodø. Han driver RJ-elektronikk. Dyktig på reparasjoner av hifi produkter. Har man Krell, Mark Levison eller andre kostbare forsterkere som trenger service eller overhaling så er han mannen. Ellers har han enorm kunnskap på DP forsterkere. Både når det gjelder service og oppgraderinger. Skulle gjerne hørt A2 forsterkeren han har bygget. Tror det er laget en for kunde også, så det finnes noen få eksemplarer i Norge av den skulle jeg mene.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Jeg må nevne min gode venn og mentor, Jan Moheim. Han har vert med i denne hifiverden over 50 år. Jobbet mange år i Tandberg, så i et audio firma jeg ikke husker navn på. Også har han jobbet sammen / for Leif Ernsten. Har super innsikt i elektronik og høyttalere. Sikkert noen som kjenner igjen navnet av dere litt eldre garden ( han er 1949 model ). Legger ved et bilde av Jan som skuer over Hiraga bygget mitt og et bilde av en annen kamerats annlegg ( Altec Lansig Model 19 med 18 Gaus subber "selvbygd av han" og Tanberg / Dynamic Precision elektronik ).
    Det der er et sett HØYTTALERE !!!! :love:
    Rett i min gate, kan du fortelle mer om disse ??
    Gizastyle og... @Audiodidakt
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    236
    Antall liker
    223
    Sted
    Oslo
    2xJ: Ja det var litt av noen høyttalere ( tenk deg helekopteret på The Wall i den stua der ). Som sagt var det Model 19 i bunn, 15" med horn, delt på 1100Hz.
    Subbkassene på toppen ble bygd i MDF og avstivet med diverse lister og kryss. Kassene var på 230 liter hver, og det sitter 18" Gauss pr side. De var delt på 80Hz ( delt via modifisert DP filter ) Elementene ble kjøpt av Ing Grov på Furuset ( Altec Lansig man, hadde lydanlegget under Lillehamer OL ).
     
    • Love
    Reaksjoner: 2xJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn