OMF's anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Conductor (Som er digitaldelen) 6500 Pund
    End Game (Som er DA konverter og volum) 6500 Pund
    samlet pris skal vel være 12000 Pund.

    Er litt usikker på om du får brukt End game uten conductor....uansett...jeg skal ha begge.... ;D ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    OMF skrev:
    Hei!

    Conductor (Som er digitaldelen) 6500 Pund
    End Game (Som er DA konverter og volum) 6500 Pund
    samlet pris skal vel være 12000 Pund.

    Er litt usikker på om du får brukt End game uten conductor....uansett...jeg skal ha begge.... ;D ;D ;D

    Mvh
    OMF
    Må vel se til å få kjøpt meg Conductor og End Game jeg også da, men jeg smeller vel til med Finale ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Da sitter jeg og spiser frokost før min reise over til Derek og Overkill Audio ;D
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Lykke til må nå jeg si da! Og husk å ta bilder!
    Litt sent å si det men...

    PK
     
    R

    Roysen

    Gjest
    OMF,

    Vet du hva en DEQX koster og hva hvor den kan kjøpes i Norge? Kommer sannsynligvis til å starte et prosjekt hvor jeg implementerere aktiv deling i Medea (virker som det ikke er mulig å få solgt de i Norge og uten emballasje er vel andre land utenkelig). Alternativet er et analogt delefilter enten fra Accuphase, Pass Labs eller FM Acoustics (trenger bare 2-veis).

    Mvh
    Roysen
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Finnes det noe info om Conductor & End Game på nett... Tok et raskt søk man fant ikke noe relevant :(
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    zemtex skrev:
    Finnes det noe info om Conductor & End Game på nett... Tok et raskt søk man fant ikke noe relevant :(
    Hei!
    Tror ikke det finnes så mye....(eller noe). Det som finnes av skriftlig er vel det jeg og Viking har fått på mail, som delvis er klippet inn i denne tråden. Nettsiden til Overkill skal oppdateres snarlig, og da kommer det nok litt info der, og gjerne også noen bilder.....

    End Game/Conductor er vel egentlig såpass nye produkter at det eneste eksemplaret er en "bread-board" versjon som fremdeles er under utvikling. Ryktene sier at den første ferdige versjonen skal sendes umiddelbart til Norge, etter presentasjon på hifimessen i Manchester i oktober....... ;D

    Mvh
    OMF
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    OMF skrev:
    zemtex skrev:
    Finnes det noe info om Conductor & End Game på nett... Tok et raskt søk man fant ikke noe relevant :(
    Hei!
    Tror ikke det finnes så mye....(eller noe). Det som finnes av skriftlig er vel det jeg og Viking har fått på mail, som delvis er klippet inn i denne tråden. Nettsiden til Overkill skal oppdateres snarlig, og da kommer det nok litt info der, og gjerne også noen bilder.....

    End Game/Conductor er vel egentlig såpass nye produkter at det eneste eksemplaret er en "bread-board" versjon som fremdeles er under utvikling. Ryktene sier at den første ferdige versjonen skal sendes umiddelbart til Norge, etter presentasjon på hifimessen i Manchester i oktober....... ;D

    Mvh
    OMF
    Jeg fikk kun høre Conductor, og da kun en prototype stygg som f.en ;D Men jeg så noen designtanker, og fullfører Derek dem så blir Conductor og End Game noen LEKRE saker ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen
    Takk for lytten, OMF! Det var kjekt å ha sweetspot for seg selv, og å få lytte gjennom hele bunken av kjent musikk.
    Jeg innser forresten at jeg etter hvert må få meg en sånn cd- mappe jeg også, alle andre drar frem mappa si og tar ut en cd, jeg kommer vanligvis med en sliten Remapose full av cder..... ;D

    For å ta det første først: Lyden.
    Jeg vet jeg har sagt det, men vet ikke om jeg har skrevet det: Jeg har ikke hørt noen andre dynamiske høyttalere som minner meg sånn om elektrostater som Overkillene. Det er nesten skremmende å åpne øynene midt i en sang og se inn i "eggene" på Overkillene hvor, man forventer å se et par svæære paneler... :eek:
    Det neste punktet som overrasket meg var det røraktige med lyden. Det er vel bare å se i øynene at når man kommer opp på et visst nivå er det en helt klar konvergens i lyden-rørting låter mindre ullent og varmt, transistorting mindre kaldt og disig. Det synes jeg er en god ting.
    I forhold til eget oppsett var der hørbare forskjeller, mest i form av en slags "nærværfaktor": På Soundlabene har jeg følelsen av å sitte på rad 10 i konsertsal, med Overkillene var det mer på rad 2. Samtidig forsvant litt av det "vektløse" som kjennetegner elektrostater.
    Overkillene er nok litt mer riktige her.

    Noe av det som ble spilt i går:
    Sarah Vaughan: Samle -cd
    The Doors: LA Woman
    The Mavericks: Music for all Occasions
    J.S.Bach: Magnificat (Herreweghe)
    Son House: King of the Delta Blues
    Cecilia Bartoli: The Salieri Album
    Mary Chapin Carpenter: Party Doll and other Favorites

    Hva jeg bet meg mest merke i var følgende:

    Mavericks: Blue Moon. Jeg er veldig glad i denne låten, men hos OMF ble det helt klart hvor utrolig prosessert og komprimert den låten egentlig er. Orket ikke å høre hele.
    J.S:Bach, Magnifikat: Høchster, schau in Gnaden an. Et enormt rom! Nesten overjordisk dynamikk, detaljer, detaljer, detaljer.
    Son House: Government Fleet Blues. Et utendørsopptak i mono fra 1940- årene. På et dårlig anlegg kan dette høres kaldt og anemisk ut. Hos OMF var det høy trampefaktor. Gøy!
    Mary Chapin Carpenter: Quittin` Time: Dette var litt moro. Jeg trodde at jeg kjente den låten ut og inn. I går registrerte jeg at jeg plutselig hørte at MCCs gitarteknikk innebar at hun helt tydelig la neglene på strengen med et bittelite anslag et mikrosekund før hun plukket på den. Skremmende realistisk.

    Takker igjen for meg, jeg får vel begynne å surfe etter en brukt Behringer.

    mvh
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Så du har "hørt" lyset, tkr? ;) Men den store forskjellen tror jeg ligger i høyttalerne, de er kjappere enn alt der ute, og da snakker jeg også om "settling time" og ikke bare om "rise time" :)
    Og jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse, det samme gjelder Derek Wilsons prototypeoppsett i England :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Viking skrev:
    Så du har "hørt" lyset, tkr? ;) Men den store forskjellen tror jeg ligger i høyttalerne, de er kjappere enn alt der ute, og da snakker jeg også om "settling time" og ikke bare om "rise time" :)
    Og jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse, det samme gjelder Derek Wilsons prototypeoppsett i England :)
    Vel, ja og nei....
    Jeg er såpass overbevist at jeg kommer til å eksperimentere litt med digital eq.
    Mhp. rise time er jeg ikke fullt så sikker, fulltoneelektrostater er litt forskjellige fra hybrider. Der er det ikke hurtigheten som er problemet, det er snarere dypbass og bassvolum. Dessuten liker jeg Soundlabene. :D
    En annen grunn for å beholde Soundlabene er at de funker godt i rommet mitt. Kjøper jeg nye ht, får jeg kanskje mer problemer med å integrere dem i rommet.

    mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei....

    Blir ikke rare oppdateringen i dette inlegget, men ser jo at jeg ikke har lagt inn bilder av mine nye høytalere i denne tråden...så legger inn noen bilder...

    Ellers har jeg selvsagt snakket litt med Viking etter at han tok seg en tur over og hørte på de nye Finale prototypene....og det er helt klart noe som frister.... (Noen som by-the-way er interessert i et par pent brukt Overkill Audio Encore inkludert DEQX hvis jeg skulle gå for en oppgradering...finishen er ålreit skulle jeg tro....!)

    Også begynner det så smått å nærme seg levering av End Game..så helt ille er det jo ikke alikevel....

    (Merker også at "tveake" interessen er laber om dagen..har faktisk noen små ting jeg skulle ha prøvd som jeg har giddet å prøve ennå...er jo mye bedre å bare sette seg ned å høre musikk...)

    Mvh
    OMF







     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Må bare få si at de er helt fantastisk flotte!
    Må få til en Bergenstur en eller annen gang for å få hørt disse kunstverkene!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Wow... lekkre bilder og masse rålekkert utstyr :D

    Destiny.. :)
     
    B

    break_out

    Gjest
    Spiller det like bra som det ser ut så er du en rik mann på god lyd :).
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    910
    Antall liker
    279
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    break_out skrev:
    Spiller det like bra som det ser ut så er du en rik mann på god lyd :).
    Det spiller noe så helt for jæ... - i positiv forstand ;D Du skal lete lenge, og ha mye penger tror jeg for å få noe som er mer dynamisk, og mer naturlig!

    Peter
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering igjen. Ikke at det skjer så mye, men det går jeg jo litt fremover hele tiden...

    Som sagt så spiller jeg mye mer musikk om dagen, og har knapt nok justert på noe de siste par månedene. Men har greid å skaffe meg et nytt rack - dette er et Starsound technologies Sistrum SP3 rack. Det er forøvrig samme rack som mine høytalere og Dper står på! Jeg liker det allerede veldig godt - det er enkelt, solid, praktisk og ikke minst så synes jeg det ser bra ut. Hver hylle tåler godt over 100 kg og racket totalt kan ta over 1000 kg hvis man skulle ha behov for det.

    Den nye racket er også mer avslørende for kabelrotet...., men det skal ryddes opp i etterhvert.....








    Mvh
    OMF
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Hei. Jeg vet jo at du har en DEQX med digital utgang, og kjører separat DAC/volum. Lurer likevel litt på om du har eksperimentert med drivverk på DEQXen. Ser liksom for meg at det kan være noe å hente der for meg - kjører en sliten og kjip Yamaha med RCA digital ut.

    Mvh. Johan
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Dette ble en stor visuell oppgradering etter min mening.. Ble meget pent.
    PS: lite spm, hva er den minste sorte boksen ?

    mvh Kai
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Bruker ikke ekstern DAC nå for tiden - er jo derfor jeg har EMM LABS på bruktmarket - venter på Overkill Audio Conductor/End Game som dessverre blir en del forsinket....

    Har ikke forsøkt andre drivverk enn mitt egent BASE drivverk - men innbiller meg at siden det ligger en del prosessering i DEQX at den kanskje ikke er like kritiske til drivverket...? Men med BASE drivverket så føler jeg at jeg er på trygg grunn uansett....

    Den lille boksen er en Assemblage uppsampler....så jeg mater DEQX med 96kHz fra redbook!

    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Nei, Derek kommer ikke før han skal installere Conductor/End Game og det blir nok ikke før på nyåret....

    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    YES! YES! YES! I`m in heavin....in heaven....trallala.....

    Da er det meste på plass......så da må jeg komme med en liten teaser.....

    Av faktorene/komponentene for god lyd - skal nå totalt 5 oppgraderes, og 3 av de 4 viktigste (i mine øyne) skal få en betydelig oppgradering! Gjett om jeg gleder meg!

    Nå er ikke noe av dette på plass før rundt mai neste år, mens den siste(viktigste) trolig ikke er på plass før til høsten igjen.....men den som venter på noe godt....

    Mvh
    OMF
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    OMF skrev:
    YES! YES! YES! I`m in heavin....in heaven....trallala.....

    Da er det meste på plass......så da må jeg komme med en liten teaser.....

    Av faktorene/komponentene for god lyd - skal nå totalt 5 oppgraderes, og 3 av de 4 viktigste (i mine øyne) skal få en betydelig oppgradering! Gjett om jeg gleder meg!

    Nå er ikke noe av dette på plass før rundt mai neste år, mens den siste(viktigste) trolig ikke er på plass før til høsten igjen.....men den som venter på noe godt....

    Mvh
    OMF
    Terger du mer nå så vanker det smekk ;)
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    910
    Antall liker
    279
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    OMF skrev:
    YES! YES! YES! I`m in heavin....in heaven....trallala.....

    Av faktorene/komponentene for god lyd - skal nå totalt 5 oppgraderes, og 3 av de 4 viktigste (i mine øyne) skal få en betydelig oppgradering! Gjett om jeg gleder meg!

    Mvh
    OMF
    1. Nytt hus, nytt lytterom?
    2. Nye ører?
    3. Cognac?
    4. EndGame?
    5. Finale?

    ;D
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg går da ikke rundt og skriver teasere på hifisentralen om jeg kjøper meg en ny flaske Cognac....Og pynting på ører det overlater jeg til Jan Tomas og hans likesinnede!

    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Det var da veldig til forandringer :)

    Tipper du ender opp med Finale, "end game" venter du på, kan det være Overkill forsterkere det er snakk om her? +kabler..

    Spennende er det uansett :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jepp...da er vel 4 av de 5 nevnt - den siste er relativt ubetydlig, så den snakker vi ikke mer om!

    (man bytter da ikke ut DP A1S med noe..... ;D ;D)

    Mvh
    OMF
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Altså:
    Nytt rom/hus
    Finale
    End Game
    Kabler
    Ny stol? ;D

    PK
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    OMF skrev:
    (man bytter da ikke ut DP A1S med noe..... ;D ;D)

    Mvh
    OMF
    Hehe, selvsagt :) men om det var snakk om en 3 veis med krav om en forsterker til, men da blir det vel enda en DP?
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje den siste har noe med kilde å gjøre, HD basert drivverk?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei....
    Siden oppgradering #1 på Peters liste ble ganske så dyr, blir det nok ingen flere DPer på en stund - så planen er å bruke en Crown K2 til Predator subbene. Den siste oppgraderingen som foreløpig ikke er nevnt har nok ikke noen nevneverdig påvirkning på lyden..........

    Det nye rommet blir nok "mother of all projects", skal legge ut en bildetråd på det om et par uker....men regner ikke med at det blir ferdig før det nærmer seg jul igjen...., men det er jo greit å ha noe å sysle med....

    Mvh
    OMF
     

    Mindstream

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    266
    Antall liker
    1
    OMF skrev:
    Hei....
    Siden oppgradering #1 på Peters liste ble ganske så dyr, blir det nok ingen flere DPer på en stund - så planen er å bruke en Crown K2 til Predator subbene. Den siste oppgraderingen som foreløpig ikke er nevnt har nok ikke noen nevneverdig påvirkning på lyden..........

    Det nye rommet blir nok "mother of all projects", skal legge ut en bildetråd på det om et par uker....men regner ikke med at det blir ferdig før det nærmer seg jul igjen...., men det er jo greit å ha noe å sysle med....

    Mvh
    OMF
    Spennende saker du holder på med her, gleder med til bildene og lytte inntrykkene kommer :D
    Vet du hva End game og Conductor kommer til og koste ?
     
    O

    omholt

    Gjest
    Kommer du til å selge Encore på det norske bruktmarkedet eller går de tilbake til Overkill Audio?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    OMF skrev:
    Jepp...da er vel 4 av de 5 nevnt - den siste er relativt ubetydlig, så den snakker vi ikke mer om!

    (man bytter da ikke ut DP A1S med noe..... ;D ;D)

    Mvh
    OMF
    Hvorfor ikke A5 f.eks.?
    mvh.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Hvis man leser litt lengre opp i tråden så finner man at End Game og Conductor koster 6500 Pund hver i England (de norske prisene er litt høyere pga frakt og høyere moms i Norge), de koster 12000 samlet.

    A5 er jo helt klart spennende, men tror ikke kost/nytte når helt opp i forhold til de andre oppgraderingene her. Har snakket litt med LE om dette også, og når man ikke trenger kreftene - noe jeg ikke gjør, så....

    Mine Encore kommer til å bli solgt i Norge, med full støtte fra Derek i Overkill Audio. De blir levert med standard DEQX, og kommer til å bli levert på døra og stilt inn av Derek samtidig som jeg får mine Finale - altså i april måned. (Må vel holde et førjulssalg for å bli kvitt noe før jul også, har jo fremdeles et par Avanti III, Tact 2.2X, Emm LAbs DAc 6e SE og et par DIY subber stående..) Eventuelle slike henvendelser taes på PM, ikke i tråden...

    Vil forøvrig anbefale interessert å lese litt på Overkill sine sider - de er både informative og morsomme!

    www.overkillaudio.com

    Mvh
    OMF
     

    Psyklisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    993
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Wow... skal du kvitte deg med anlegget jeg hørte hos deg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn