Om mus og menn aka sanda i sekken.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
totte skrev:
HCS skrev:
Barbaresco skrev:
Redaktørens rolle bør vel kunne innbefatte å fjerne direkte tull, som potensielt ødelegger bladets rykte.
Har du oversikt over alt som er "direkte tull" ? Ikke jeg, derfor velger jeg å være litt ydmyk til jeg evt har testet selv i eget oppsett. Å fremlegge "bevis" begge veier uten å ha hørt, testet, eller sett analyser av produkter som er i bladet , som vanlig, arrogant og til grensen av fordummende...
At en slik mus på høyttaleren, Butinox på garasjeveggene eller ubehandlede hemoroider skal fjerne all støy på strømnettet er "direkte tull". Om man mener det motsatte må man enten sannsynliggjøre det (og da holder det å referere til anekdotisk observasjon av dioden på Noise Harvesteren) eller avfinne seg med bli sett på som en tullebukk. At gjesteskribenten i Fidelity skriver at han ser og hører museeffekten på strømnettet har overhodet ingenting å si for min oppfatning av musa. Du tror sikkert ikke at noen mennesker kan fly som Supermann, og det vil sikkert fortsette å være din overbevisning selv om jeg skriver at det faktisk var slik jeg kom meg hjem Vestlandet forrige uke. Det gjør deg ikke arrogant, hvertfall ikke mer enn det som er sunt.
Nå vet ikke jeg om du er svaksynt, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om Butinox eller hemorider i den artikkelen.. Poenget ditt er greit nok ifht Supermann. Men det burde være adskillig enklere å få verifisert om denne musa har noe for seg i ens eget oppsett.Å lire av seg noen tvetydigheter uten å ha prøvd selv , ja,ja, det blir , som du riktig nevner før, mindre intr. Jeg fremholder fortsatt at egen erfaring i eget rom og med kjente komponeneter langt overgår hva en kan lese seg til...
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg fremholder fortsatt at egen erfaring i eget rom og med kjente komponeneter langt overgår hva en kan lese seg til...
[/quote]

Veldig enig i dette!
Lese om er kun innspill til hva som ev. kan fungere/ikke fungere.
Har også etterhvert funnet meg skribenter og andre forumister i ulike fora som jeg opplever at er på samme spor som meg selv, og har hatt gode erfaringer ved å følge disse og prøve hjemme.
Påstander uten bevis eller testing faller også helt klart på steingrunn.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Poenget ditt er greit nok ifht Supermann. Men det burde være adskillig enklere å få verifisert om denne musa har noe for seg i ens eget oppsett.Å lire av seg noen tvetydigheter uten å ha prøvd selv , ja,ja, det blir , som du riktig nevner før, mindre intr.
poenget var vel at det var like sannsynlig at han fløy for egen maskin hjem fra vestlandet som at en mus på høyttaleren gjør noe med strømkvaliteten. ...Og det er jeg iofs. enig i. ;)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
totte skrev:
HCS skrev:
At en slik mus på høyttaleren, Butinox på garasjeveggene eller ubehandlede hemoroider skal fjerne all støy på strømnettet er "direkte tull". Om man mener det motsatte må man enten sannsynliggjøre det (og da holder det å referere til anekdotisk observasjon av dioden på Noise Harvesteren) eller avfinne seg med bli sett på som en tullebukk. At gjesteskribenten i Fidelity skriver at han ser og hører museeffekten på strømnettet har overhodet ingenting å si for min oppfatning av musa. Du tror sikkert ikke at noen mennesker kan fly som Supermann, og det vil sikkert fortsette å være din overbevisning selv om jeg skriver at det faktisk var slik jeg kom meg hjem Vestlandet forrige uke. Det gjør deg ikke arrogant, hvertfall ikke mer enn det som er sunt.
Nå vet ikke jeg om du er svaksynt, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om Butinox eller hemorider i den artikkelen.. Poenget ditt er greit nok ifht Supermann. Men det burde være adskillig enklere å få verifisert om denne musa har noe for seg i ens eget oppsett.Å lire av seg noen tvetydigheter uten å ha prøvd selv , ja,ja, det blir , som du riktig nevner før, mindre intr. Jeg fremholder fortsatt at egen erfaring i eget rom og med kjente komponeneter langt overgår hva en kan lese seg til...
Neida, ingeting om hemoroider eller Butinox, men det var ment som eksempler på andre ting jeg vil avvise at fjerner all støy på strømnettet selv om en fremmed skribent hevder å ha erfart det motsatte. Jeg er ikke svaksynt (har veldig godt syn, faktisk, har fått mye skryt av optiker) og beklager at jeg ikke gjorde poenget mitt klarere.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
yasman skrev:
totte skrev:
yasman skrev:
Jeg gir ganske enkelt blaffen i hva som skrives eller sies; jeg bruker øra.
Med den innstillingen kan man jo lure på hva du gjør på et diskusjonsforum, men for all del, hver med sitt.
Forstår ikke uttalelsen over, det må vel være minst like relevant å diskutere hva man opplever som hva som er målbart.
Jeg mener at jeg synes det er rart at du deltar i et diskusjonsforum når du gir blaffen i hva som skrives og sies. Diskusjoner er nå mest for dem som er interessert i å diskuterere, tenker jeg.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg mener at jeg synes det er rart at du deltar i et diskusjonsforum når du gir blaffen i hva som skrives og sies. Diskusjoner er nå mest for dem som er interessert i å diskuterere, tenker jeg.
[/quote]
Jeg misforstod deg da kanskje; jeg skrev dette for å få frem at jeg bedømmer effekten av tweaks og annet ved å høre på dem i anlegget, ikke argumentere med synsing eller kun stole på andres beskrivelser. Diskusjon, som jeg mener er saklig meningsutveksling er i høyeste grad interessant!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
yasman skrev:
Jeg misforstod deg da kanskje; jeg skrev dette for å få frem at jeg bedømmer effekten av tweaks og annet ved å høre på dem i anlegget, ikke argumentere med synsing eller kun stole på andres beskrivelser. Diskusjon, som jeg mener er saklig meningsutveksling er i høyeste grad interessant!
Jeg misforsto nok litt selv også. Da er vi mer enige enn først antatt.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
totte skrev:
yasman skrev:
Jeg misforstod deg da kanskje; jeg skrev dette for å få frem at jeg bedømmer effekten av tweaks og annet ved å høre på dem i anlegget, ikke argumentere med synsing eller kun stole på andres beskrivelser. Diskusjon, som jeg mener er saklig meningsutveksling er i høyeste grad interessant!
Jeg misforsto nok litt selv også. Da er vi mer enige enn først antatt.
ok, la oss fortsette å diskutere da:)
 
V

vredensgnag

Gjest
Barbaresco skrev:
Machina Dynamica's latest product, Codename Blue Meanies, is a set of 4 adhesive-backed 3/4" blue dots that are attached to the walls of the listening room, one dot per wall. If there are only three walls in the room, two blue dots should be placed on one of the walls. Codename Green Meanies are now available for the ceiling of the listening room, one or more per ceiling.

The Blue Meanie is neither a damper nor a resonator so it's location on the wall, unlike dampers and resonators, is not critical whatsoever. A Blue Meanie can be placed anywhere on the wall; it can even be hidden behind a picture or bookcase. Four white 3/4" removeable paper stickers are provided to cover the blue dots if desired, making them less conspicuous. Codename Blue Meanies operates via mind matter-interaction. The subconscious mind interacts with room boundaries, i.e., closed-in spaces, producing a claustrophobic reaction that interferes with and degrades the listener's sensory perception. It's like putting in a better set of interconnects. Price $99 for set of 4 Blue Meanies.

Additional benefits can be obtained by placing more than one Blue Meanie per wall and by placing one or more Blue Meanie on walls of other rooms in the house. Likewise, one or more Green Meanie can be used for the listening room ceiling and for ceilings of other rooms in the house.

NOW AVAILABLE!! - Codename Green Meanies for the ceiling. Price $25 each.

CUSTOMER COMMENTS
"I listened to the dots last night and there seems to be a clear improvement in making the music less congested. Strange." - January 2011
*******************************
"Marked improvement to my already tweaked up system." - December 2010
*******************************
"Cleaner!" - November 2010
Machina Dynamica er en stor spøk - practical joke - som drives av noen objektivister som har stor moro av å se hva hifi-skrullinger er villige til å gå på av rare påstander. Og det er mye.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dazed skrev:
HCS skrev:
Poenget ditt er greit nok ifht Supermann. Men det burde være adskillig enklere å få verifisert om denne musa har noe for seg i ens eget oppsett.Å lire av seg noen tvetydigheter uten å ha prøvd selv , ja,ja, det blir , som du riktig nevner før, mindre intr.
poenget var vel at det var like sannsynlig at han fløy for egen maskin hjem fra vestlandet som at en mus på høyttaleren gjør noe med strømkvaliteten. ...Og det er jeg iofs. enig i. ;)
Og det er jeg uenig i :) . Teste selv, så mene noe. Men flyturen får en la supermann ta seg av.. ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Og det er jeg uenig i :) . Teste selv, så mene noe. Men flyturen får en la supermann ta seg av.. ;D
Men, hvorfor i alle dager skulle vekt og/eller dempet vibrasjon av høyttalerkabinettene ha NOE som helst virkning på strømmen inn i elektronikken? Det finnes jo ingen som helst plausibel, eller for den saks skyld søkt, forklaring på hvorfor strømmen skal bli påvirket av dette.

I det hele tatt synes jeg det er hårreisende at et blad som forventer å bli tatt på alvor trykker dette. Jeg finner sikkert fornuftigere og mer troverdige tekster i boka til Snåsamannen.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dazed skrev:
HCS skrev:
Og det er jeg uenig i :) . Teste selv, så mene noe. Men flyturen får en la supermann ta seg av.. ;D
Men, hvorfor i alle dager skulle vekt og/eller dempet vibrasjon av høyttalerkabinettene ha NOE som helst virkning på strømmen inn i elektronikken? Det finnes jo ingen som helst plausibel, eller for den saks skyld søkt, forklaring på hvorfor strømmen skal bli påvirket av dette.

I det hele tatt synes jeg det er hårreisende at et blad som forventer å bli tatt på alvor trykker dette. Jeg finner sikkert fornuftigere og mer troverdige tekster i boka til Snåsamannen, og på alternativ.no
Mange som syntes at det var hårreisende at jorda var rund også... Alt kan ikke forklares bestandig. Men sånn i prinsippet er jeg enig i at påstanden om demping kontra strøm inn i elektronikk virker meget søkt for å si det mildt..

At bladet trykker slike "påstander" vekker krigstilstander hver gang. Det være seg kabler, tweaks eller at det hele tiden er "det beste de har hørt". Hvor går grensen for hva en kan oppnå ? God underholdning er det uansett :)
 
V

vredensgnag

Gjest
Ganske tøft, da! Å legge litt musevekt på høyttaleren har effekt forbi sikringskapet!!!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Dazed skrev:
HCS skrev:
Og det er jeg uenig i :) . Teste selv, så mene noe. Men flyturen får en la supermann ta seg av.. ;D
Men, hvorfor i alle dager skulle vekt og/eller dempet vibrasjon av høyttalerkabinettene ha NOE som helst virkning på strømmen inn i elektronikken? Det finnes jo ingen som helst plausibel, eller for den saks skyld søkt, forklaring på hvorfor strømmen skal bli påvirket av dette.

I det hele tatt synes jeg det er hårreisende at et blad som forventer å bli tatt på alvor trykker dette. Jeg finner sikkert fornuftigere og mer troverdige tekster i boka til Snåsamannen.
Jeg tviler på at Redaktøren har trykket det som en spøk, men det kan jo være at skribenten er en tøysekopp. Å skrive noe sånt hadde f.eks. jeg kunnet finne på, men jeg hadde ikke klart å begrense meg og hadde blitt avslørt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Mange som syntes at det var hårreisende at jorda var rund også... Alt kan ikke forklares bestandig. Men sånn i prinsippet er jeg enig i at påstanden om demping kontra strøm inn i elektronikk virker meget søkt for å si det mildt..
Selvsagt er det dumt å tro at vi nå vet alt som går an å lære, men om akkurat dette, tror jeg vi vet nok til å fastslå at den sammenhengen kun eksisterer i hodet på skribenten. Det er nå i alle fall min mening.

At bladet trykker slike "påstander" vekker krigstilstander hver gang. Det være seg kabler, tweaks eller at det hele tiden er "det beste de har hørt". Hvor går grensen for hva en kan oppnå ? God underholdning er det uansett :)
Det er jo litt påfallende, da, at hver gang de får låne noe ekstremt dyrt, har de aldri hørt noe låte bedre hjemme i stua til redaktøren. :)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
Mange som syntes at det var hårreisende at jorda var rund også... Alt kan ikke forklares bestandig. Men sånn i prinsippet er jeg enig i at påstanden om demping kontra strøm inn i elektronikk virker meget søkt for å si det mildt.
Så da kan det forklares: Oppfatningen av at nettstrømmen er blitt ren skyldes mannen, ikke musa. ::)

vredensgnag skrev:
Ganske tøft, da! Å legge litt musevekt på høyttaleren har effekt forbi sikringskapet!!!
Bruk av den største musa skal konsesjonsbelegges, da man i NVE regner med at den vil kunne påvirke trafostasjonene. Når de har fått utstyrt alle stasjonene med et utvaska katteskinn (virker skjermende) vil det muligens bli gitt konsesjonsfritak.
 

odbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
68
Antall liker
1
He he god lesing blir d i alefall
Kansje det er på tide med kryp, demper på en helt unik måte
overgår katt å rotte på makro ;D





Mvh
Odd B
 

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
odbs skrev:
He he god lesing blir d i alefall
Kansje det er på tide med kryp, demper på en helt unik måte
overgår katt å rotte på makro ;D
Veldig fine tegninger på beina. Art?
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.475
Antall liker
3.292
Torget vurderinger
1
Mikrofoni er et velkjent fenoment innenfor Hi-Fi. Vibrasjoner som omdannes til spenning. Grovt sett det samme som skjer i en pick-up eller en mikrofon.
En klok mann jeg kjenner fortalte en gang at når han kakket på måleinstrumentes måleledninger, så gjorde det utslag på skopet. Yttre vibrasjoner fikk kabelen til å generere målbar støy.

Spørsmålet er selvfølgelig hva slike tiltak behøver å koste, og hvor grenseverdiene går for hva som er hørbart.
 

odbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
68
Antall liker
1
Acanthoscurria Brocklehursti
Kan fores med rotte den og ;D

Mvh
Odd b
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Mikrofoni er et velkjent fenoment innenfor Hi-Fi. Vibrasjoner som omdannes til spenning. Grovt sett det samme som skjer i en pick-up eller en mikrofon.
En klok mann jeg kjenner fortalte en gang at når han kakket på måleinstrumentes måleledninger, så gjorde det utslag på skopet. Yttre vibrasjoner fikk kabelen til å generere målbar støy.

Spørsmålet er selvfølgelig hva slike tiltak behøver å koste, og hvor grenseverdiene går for hva som er hørbart.
OK. La oss si at høyttaleren vibrerer med en frekvens på mellom 15 og 25000 Hz. Sannsynligvis er det mest i de nedre frekvensområdene, siden de mindre elementene i de høyere områdene overfører mye mindre energi til kabinett/omgivelser.

Gitt at høyttalerkabler er mikrofoniske, eller at vibrasjonene endrer magnetfeltene rundt dem; Hvor mål- eller hørbart kan det være at resultatet av at vibrasjoner fra kabinettet forplanter seg til enden av kablene?

Hvor hør- eller målbart kan det være for strømkvaliteten (og derav lydkvaliteten) at de samme vibrasjonene forplanter seg videre gjennom gulvet (etc.) til strømkablene?

Jeg er fullstendig overbevist om at den eventuelle teoretiske effekten dette måtte ha, er helt og fullstendig neglisjerbar.

At det er heldig å dempe vibrasjoner i høyttalerkabinettene, slik at elementene kan spille mest mulig isolert og effektivt, og slik at vibrasjoner forplanter seg i minst mulig grad ned i gulvet; det er noe annet. DET har jeg stor tro på, men jeg tviler likevel på at en relativt lett sandpose på toppen av høyttaleren kan ha noen særlig effekt.

Mulig jeg er forutinntatt og ikke har noe spesielt "åpent sinn", men jeg stoler gjerne på fordommene mine. De svikter meg sjelden. ;)
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
pedal skrev:
Mikrofoni er et velkjent fenoment innenfor Hi-Fi. Vibrasjoner som omdannes til spenning. Grovt sett det samme som skjer i en pick-up eller en mikrofon.
En klok mann jeg kjenner fortalte en gang at når han kakket på måleinstrumentes måleledninger, så gjorde det utslag på skopet. Yttre vibrasjoner fikk kabelen til å generere målbar støy.

Spørsmålet er selvfølgelig hva slike tiltak behøver å koste, og hvor grenseverdiene går for hva som er hørbart.
Mikrofoni er et velkjent fenomen på, ja nettopp, mikrofonledninger på mikrovoltnivå. Og skop-prober. Derfra og til å tro på at det skal påvirke sterkstrømkretsene krever en helt annen styrke på enten påvirkningen eller troen. Er dere så naive, eller spiller dere ?
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
slowmotion skrev:
Er dette rett og slett en pose med sand i?
Ja, men sanden er kobberbasert og har edelmetaller, og da blir det på en helt annen måte ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
totte skrev:
slowmotion skrev:
Er dette rett og slett en pose med sand i?
Supersand for Supermann
Supermann ville jo selvsagt bare inspisert lydbølgene i sanntid med supersynet sitt, og tvunget dem til å oppføre seg korrekt med superkreftene sine.
 

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Innlegg
265
Antall liker
6
Dette er det eneste tweaket i verden som får Åge A"s Æ e trønder æ, til å låte som Hans Rotmo"s Møringen......
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.521
Antall liker
35.420
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Nå har jeg også lest den saken. Med maksimal anstrengelse i velvillighetsmuskelen: Eneste plausible forklaring er at det tilfeldigvis var mindre støy enn vanlig på strømnettet den kvelden tingen ble testet, f eks at et eller annet industrianlegg i nabolaget var nede for periodisk vedlikehold. Renere strøm inn kan gi en del hørbare effekter. Men å tro at rotta renset strømmen på nettet...

Huskelapp til meg selv: Ikke. Røyke. Sokker. Neinei.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Asbjørn skrev:
Huskelapp til meg selv: Ikke. Røyke. Sokker. Neinei.
Ja, det burde nok være et øvre tak på konsum av røykesaker for skribenter i arbeid også.

En ting er at redaktøren trykker en slik omtale, ikke virker det positivt for bladet og sannsynligvis ikke for musene heller. Men den modellen som heter"Con" kan da ikke selge noe i engelsksprålige land?

Nå har vi vel alle blitt vant til prosaen og de elleville beskrivelsene i Fidelity, men bare et lite drypp realitetskontroll hadde vært av det gode i slik tillfeller.

Og så når det kommer til det tekniske er jo alt langt ut i det blå, i dette nummeret er det jo en forsterker med "solid strømforsyning" som innholder "hele" 132000uF. Og dette apparatet skal kunne levere 1,2kw!
 

odbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
68
Antall liker
1
LydGeir skrev:
Dazed skrev:
Barsk type. Best å velge CD med omhu når han sitter der og passer på. ;)
Jeg formoder at han egentlig er en hunn.
Er ikkje sikker, men kan udersøke om det er ønskelig.

Mvh
Odd B
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Er det bare jeg som mistenker at skribenten tøyser med Redaktør, lesere og alle andre?
 

bgran

Medlem
Ble medlem
14.07.2008
Innlegg
26
Antall liker
1
totte skrev:
Er det bare jeg som mistenker at skribenten tøyser med Redaktør, lesere og alle andre?
Hvem vet? Uansett har musa medført 4 sider meget seriøse innlegg. Jeg lo godt av katten. Kjempeopplegg!!!
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
totte skrev:
Er det bare jeg som mistenker at skribenten tøyser med Redaktør, lesere og alle andre?
I så fall burde redaktøren vært Redaktør nok til å luke ut slikt reinhekla tøv. Det skader bladet, mer enn han kanskje fatter.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
LydGeir skrev:
odbs skrev:
LydGeir skrev:
Dazed skrev:
Barsk type. Best å velge CD med omhu når han sitter der og passer på. ;)
Jeg formoder at han egentlig er en hunn.
Er ikkje sikker, men kan udersøke om det er ønskelig.

Mvh
Odd B
Det var bare det at fargen så ut som (svart)skilpadde, og hanner kan ikke være skilpaddefarget.
Jeg snakket om katten, ikke edderkoppen.
 

odbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
68
Antall liker
1
Dazed skrev:
LydGeir skrev:
odbs skrev:
LydGeir skrev:
Dazed skrev:
Barsk type. Best å velge CD med omhu når han sitter der og passer på. ;)
Jeg formoder at han egentlig er en hunn.
Er ikkje sikker, men kan udersøke om det er ønskelig.

Mvh
Odd B
Det var bare det at fargen så ut som (svart)skilpadde, og hanner kan ikke være skilpaddefarget.
Jeg snakket om katten, ikke edderkoppen.
Hei Katten er ei Kjette ja
Er no avløyst av Dynamat Exstrem.

Men som mange andre på dette forumet liker eg ikkje å uttale meg om
ting som ikkje er prøvd i eige opsett så Hi-Fi rotte er anskaffet å testet,
Sliter med å få den til å sitte i ro å har vurdert dobbelsidig tape, men er ikkje sikker
på om lakken på høgtaleren har godt av det.
Sliter og med å få fult den helt opp med kobberspon, kjøper ferdig fylt
neste gang ;D
Men ingen tvil om det virker eller ikkje.



Mvh
Odd B
 

Vedlegg

Topp Bunn