Ole Bull på 2L

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er det noen som har hørt fiolinkonsertene fra 2L?

Har akkurat bestillt denne og er spent på lyden.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke finlyttet til lyden, og kun redbook. Men fra min litt off-axis plass i sofaen har den fått behage sjelen min noen ganger. Og joda, det låter flott som 2L skal ut fra mine observasjoner fra sidelinjen. Musikalsk synes jeg både Annar Follesø og KORK gjør en fremragende jobb.

Hvis du ikke kjenner Bulls musikk godt (utover "Sett deg, Jensen. Det er søndag") så har du litt overraskelser i vente også.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
baluba skrev:
Jeg har ikke finlyttet til lyden, og kun redbook. Men fra min litt off-axis plass i sofaen har den fått behage sjelen min noen ganger. Og joda, det låter flott som 2L skal ut fra mine observasjoner fra sidelinjen. Musikalsk synes jeg både Annar Follesø og KORK gjør en fremragende jobb.

Hvis du ikke kjenner Bulls musikk godt (utover "Sett deg, Jensen. Det er søndag") så har du litt overraskelser i vente også.
Det er nok redbook jeg får også, såvidt jeg skjønner.

Bra med litt overaskelser, ble interesert i OB når den dokumentaren gikk på TV, var med litt av musikken der også

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
baluba skrev:

Det er nok redbook jeg får også, såvidt jeg skjønner.

Bra med litt overaskelser, ble interesert i OB når den dokumentaren gikk på TV, var med litt av musikken der også
Å nei, da. Du får en hybrid SACD, og en BD med BD-audio, flac og DTS. Hele hurven, med andre ord.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.037
Fantastisk plate, glimrende både musikalsk og lydmessig. En av de beste fra 2L. :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ohh Yeah!

Dette var nok årets beste investering når det gjelder musikk for meg. For en lydkvalitet og dynamikk.

Og dette før jeg har undersøkt BD'n.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Prøvde å kikke litt rundt på nettsiden idag til 2L, og jeg aner ikke hvorfor det ikke er blitt nevnt før: Det er den verste bruken av flash som jeg har vært borti på lang lang tid. Skulle sjekke ut HD Testbench, men kommer jo ikke videre fra forsiden, så lenge det står og surrer coverflow og covre som aldri dukker opp, og i tilleg legger flash beslag i alle maskinressursene. Etter gjentatte forsøk ga jeg opp etter 10min og googlet på en direktelink til nedlastingssiden. Den fant jeg på et Linn-forum., og den lastet på ca 0 sekunder, så det er ikke hastigheten til websiten det står om heller. (Hadde bare latt siden stå og laste i 5min, så hadde jeg jo kommet meg videre, men man trykker reload før det er gått 5min for å si det sånn)
Maskinen det er snakk om, er en Dual Core 1.83ghz med firefox 4 b8, nyeste flash. Absolutt alle andre sider fungerer knirkefritt.
Det er så ille på 2l.no at jeg får vondt langt inni sjelen. Jeg får deja-vu fra dengang man kjørte ørten 486-maskiner i nettverk og delte en enslig ISDN-linje. Tenk hvis noen med f.eks single core atom netbook skal sjekke ut siden? Tror neeeeeeeppe de kommer tilbake med det aller første.

Brygger på en eller annen vintersykdom atm, masse sinne inni .. :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.669
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe, Flash ja. Adobe melker kua så lenge de kan.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
0
Man skrev:
Skulle sjekke ut HD Testbench, men kommer jo ikke videre fra forsiden, så lenge det står og surrer coverflow og covre som aldri dukker opp, og i tilleg legger flash beslag i alle maskinressursene. Etter gjentatte forsøk ga jeg opp
Det er så ille på 2l.no at jeg får vondt langt inni sjelen.
Har nettopp vært innom sidene til 2L for å sjekke ut nyhetsmailen.
Kjører Google Chrome her og sidene du nevner skifter raskere enn du klarer å blunke.....

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Var en tur innom med IE. tok noen sekunder med coverne på toppen, ellers helt normalt..

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Testa igjen med Firefox4b8. Ga opp å vente etter noen minutter. Activity Monitor viser over 100% på firefox. Force quit ble løsningen.
Google Chrome og Firefox 3.6 fungerte greit nok... Google var litt raskere, men den har vel sin egen flash-greie? Flash-pluginen viser fortsatt 100% mens den laster coverne ferdig. Den stabiliserer seg på i underkant av 40% etter en stund, i overkant av 40% i firefox 3.6 (m.a.o bruker 40% av ene kjernen til en 1.83ghz cpu bare ved at man er på hjemmesiden uten å gjøre noe, hverken vg eller db er i nærheten av dette) Men ting låser seg ikke i det minste. Så ja jo..kanskje jeg skal trekke tilbake klaginen...flashtingen bruker unødvendig mye ressurser, men fungerer forsovet på et vis med stabil programvare, selv

...Selv om jeg selvsagt i prinsippet er helt imot å bruke en treg flashbasert coverflow-greie. Og hvem i det hele tatt bruker egentlig coverflowen? Har den noen praktisk funksjon? Det er ikke meningen å legge seg opp i utforming av hjemmeside, men det er sikkert ingen som hadde savnet akkurat den funksjonen.

Topp Bunn