Politikk, religion og samfunn OL i Oslo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå venter vi bare på at Heiberg bryter tausheten og forteller oss hvor store idioter vi er og at han kommer til å gremmes neste gang han møter medpampene nedi Sveits...

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    JA! Tilhengere: gå hjem og grin. Nå skal det gladhetses om pengene som er brukt. Jævla tapere
    Vi gjør det ikke på den måten, gjør vi vel? Nei, vi markerer resultatet med en stille og rolig verdighet. En helt hverdagslig sak, som Karlsson på Taket ville ha sagt det. Ikke noe å bruke tid på eller å snakke om lenger. Historie.
    Min lille kapasitet for verdig overbærenhet skal spares til en annen anledning. Her skal det holdes liv i OL-saken som en splittende historie. Den finske borgerkrigen "light". Det, og et tresifret antall millioner ut vinduet, skal bli Oslo 2022s ettermæle.
    Jeg tror det er viktig å pirke såpass i dette såret at det blir arr av det. Ellers er de i gang igjen før vi aner.
    enig i at det er en god grunn, men skal jeg være ærlig vil jeg gnukke salt i sårene mest på faenskap.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Min lille kapasitet for verdig overbærenhet skal spares til en annen anledning. Her skal det holdes liv i OL-saken som en splittende historie. Den finske borgerkrigen "light". Det, og et tresifret antall millioner ut vinduet, skal bli Oslo 2022s ettermæle.
    Jeg tror det er viktig å pirke såpass i dette såret at det blir arr av det. Ellers er de i gang igjen før vi aner.
    enig i at det er en god grunn, men skal jeg være ærlig vil jeg gnukke salt i sårene mest på faenskap.
    Du er en skitstøvel eter min smak, totte. :D

Skulle forresten gjerne dratt tidlig fra jobb i morgen for en sykkeltur, men det er ikke allverden på fleksitidskontoen, og for øyeblikket GP 4-season på det eneste hjulsettet til crossen. Tar det en annen gang.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.529
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Yess! Fornuften vant til slutt, heldigvis. Tøft at stortingsgruppen gjorde en "clean cut" heller enn en taktisk løsning som jeg regnet med at de kunne ramle ned på for å bevare restene av Oslo-partiets ansikt.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    JA! Tilhengere: gå hjem og grin. Nå skal det gladhetses om pengene som er brukt. Jævla tapere
    Vi gjør det ikke på den måten, gjør vi vel? Nei, vi markerer resultatet med en stille og rolig verdighet. En helt hverdagslig sak, som Karlsson på Taket ville ha sagt det. Ikke noe å bruke tid på eller å snakke om lenger. Historie.
    Jeg tipper at dette er noe som IOC ikke vil glemme med det første - så risikoen for at det blir vinter-OL i Norge i de nærmeste 20-30 årene, er ganske liten.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Poff, sa det – hvem redder OL nå? - Aftenbladet.no

"Kommentar: Nå kommer IOC til å gå til grunne, og vinter-OL nærmer seg sin historiske slutt. For Norge sier nei til å redde lekene, skriver Ola Bernhus."
    Tror noen overvurderer Norges rolle her i verden en liten smule.
    Helt sikkert. Men det skal i hvertfall bli interessant og se hva som skjer fremover, de store vintersportlandene er ikke interessert i å ha et OL og det kan se ut som de havner i diktator land uten særlig vintersport historie istede. Det sagt så er det vel der viljen til å betale de rette personene for å få arrangementet er størst.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Alarm: Regjeringen gjør alt den har i sin makt for å hele såret etter at nobelprisen gikk til en kinesisk kriminell. Dalai Lama blir vist en kald skulder, Jagland blir vraket fra Nobel-komiteen og OL går til Kina. Hva blir det neste? Tilfeldig? Neppe!!

På vegne av vanvittig mange. .....

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Jeg tipper at dette er noe som IOC ikke vil glemme med det første - så risikoen for at det blir vinter-OL i Norge i de nærmeste 20-30 årene, er ganske liten.
    I år er det 20 år siden Lillehammer-OL så dagens beskjed til IOC synes jeg passer veldig godt: "Ring oss igjen om 20 år og i mellomtiden kan dere tenke igjennom kravene dere stilte i 2014..."

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Pft.. nå er jo døren vidåpen for OL i Førde 2026 :)
    Ikkje fan om meir skal leggjast til Førde!
    Men kva med eit OL på Nordfjoreid? Dei har endåtil skibakke.....

Irriterande smalspora Dagsrevy i dag. Bortsett frå Stoltenbergane, var i praksis heile sendinga prega fylt opp med oslofisert olstoff. Fyrst dei fyrste 10 minutta, og derretter nesten ti nye minutt. Det var såvidt vi fekk høyre nytt om veret...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Alarm: Regjeringen gjør alt den har i sin makt for å hele såret etter at nobelprisen gikk til en kinesisk kriminell. Dalai Lama blir vist en kald skulder, Jagland blir vraket fra Nobel-komiteen og OL går til Kina. Hva blir det neste? Tilfeldig? Neppe!!

På vegne av vanvittig mange. .....
    Savner også Sture....

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ja da blir det spit og dop til ungdommen, den seiret over idretten. Godt vi har verdens sosialkontor....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ja da blir det spit og dop til ungdommen, den seiret over idretten. Godt vi har verdens sosialkontor....
    en 14 dagers fyllefest til noen snes milliarder er et mye bedre alternativ.
    Hvorfor skulle dette neiet medføre sprit og dop til ungdommen?

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: POB

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Jeg slår en god, gammeldags floke og hopper opp og ned! (Se, der var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle bruke)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Var det bare ap som støttet pampene ?
    kanskje ikke så rart, pampeveldet der er jo tradisjon.

Flertallet i Høyre var for OL og jeg tror de var redd for at det ville ha kostet de mange velgere hvis de hadde sagt ja til OL i 2022 og derfor ble det nei, tror at AP hadde gjort akkurat det samme.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jada. Nå er det bare å abdisere for alle foreldre. La unga seile sin egen sjø, av brennevin. Snakk for all del ikke med dem om rett og galt, godt og dårlig. Ta dem ikke med ut i skauen, eller på fjellet, eller fotballbanen, eller i svømmebassenget. Ta dem med på polet, puben, den lokale spritkoker'n. Gi dem en helaften med en jukeboks full av DDE og hver sin svartkopp. Det er høyres feil om det går gærnt. Hadde vi bare søkt OL...

Kanskje ungene dine oppdager gleden ved appelsin og kvikklunsj, gode samtaler, primus, eller pølser på termos? Eller steinsopp og litteratur, tyttebær, rypejakt, kajakk eller fiskestang. Kanskje de ender med å bruke opp et tosifret antall ryggsekker, kjøper seg fatbike og bruker naturen mer enn stoppeklokka? Kanskje de forelsker seg i matematikk, fysikk, statsvitenskap, idéhistorie, filosofi, psykologi eller medisin.

Uten nesegrus beundring for en OL-vinner er det knapt grenser for hvilke ulykker som kan ramme den oppvoksende generasjon.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Mulighetene for å drive med idrett er helt upåvirket av et nei til OL i Oslo. Selv våre tradisjonelle vinteridretter - som langrenn, skiskyting, alpint - blir i det store og hele totalt upåvirket av dagens beslutning.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Når "storoslo" består av 1,5 millioner innbyggere og resten av landet er 3,5 millioner så ser jeg ikke problemet med at OL ble avblåst slik at de få anleggene som skulle bli satt opp/renovert nå ikke blir noe av. Utrolig hvor selvsentrert den gryta er, når de ikke klarer å se at de er bare er Oslo og ikke Norge. På tide å komme opp med en skikkelig nasjonal plan for opprusting av infrastrukturen i hele landet og ikke bare i Oslo.

U

Utgatt11378

Gjest
    Når "storoslo" består av 1,5 millioner innbyggere og resten av landet er 3,5 millioner så ser jeg ikke problemet med at OL ble avblåst slik at de få anleggene som skulle bli satt opp/renovert nå ikke blir noe av. Utrolig hvor selvsentrert den gryta er, når de ikke klarer å se at de er bare er Oslo og ikke Norge. På tide å komme opp med en skikkelig nasjonal plan for opprusting av infrastrukturen i hele landet og ikke bare i Oslo.
    ....., men skal ikke disse anleggene byges selv om ?
    Vh

S

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.529
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå sier jo Oslo at de skal bygge idrettsanlegg likevel, for de trengs jo, men de ville nok kommet mye lenger med bygging av ny skøytehall etc hvis de hadde brukt 300 mill på å bygge idrettsanlegg i stedet for å drive lobby-kampanje for et OL ingen vil ha. Sist jeg så etter lå Marka der fortsatt, og det er tross alt der man går på ski, så denne beslutningen gjør nok ikke mye fra eller til for ungdommens interesse for vinteridrett.

AP kommer litt merkelig ut av denne saken. Støre har stått på sidelinjen og ventet på at Regjeringen skulle komme med en innstilling før han og partiet ville ta stilling til saken. Det ville sikkert vært lurt hvis H hadde gått inn for statsgaranti og latt saken gå videre til Stortinget for behandling der. Da hadde Støre i praksis fått veto-myndighet og kunne innkassert popularitet på å sette ned foten. Nå er det i stedet regjeringspartiene som fremstår som det politiske verkstedet hvor meninger brytes og beslutninger blir til, mens Støre fortsatt står på sidelinjen og er "forundret over prosessen". Irrelevant og utspilt, er hva han er. Sånn sett var det et godt politisk sjakktrekk å dra ned gardinen for søknaden i Høyres stortingsgruppe, selv om Oslo-partiet sitter igjen med egg over hele fjeset.

Edit: Ramsalt kommentar i VG: http://www.vg.no/nyheter/meninger/ol-2022/ioc-kan-takke-seg-selv/a/23307336/

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    @ Geir: Oslos anleggstetther/innbygger er nok langt under landssnittet, så en Oslosatsing ville ikke vært urimelig, men igjen, vi trenger ikke et OL av den grunn.

Skadefryden jeg føler har faktisk et soundtrack som surrer inni hodet: Annie's song

edit: at Jonas kom dårlig ut er et kjempepluss! Utropstegn!

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.884
    Kostelig å se Heiberg på nyhetene. De absurde kravene var der fordi ingen hadde klaget. Ikke så vanskelig å lese seg til at meningen var at ingen skulle vite at det fantes.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.197
    Da finnes det nå i det minste fortsatt to borgerlige partier det går an å stemme på. Er ikke helt klar for frp enda, men de stiger stadig i kurs.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.334
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Forslag til kampanje, inspirert av TKR og avholdsløfter (fylleri/knulleri) som avgis av ungdom i enkelte kretser:

mønstring på torg der de fremmøtte lover på ære og samvittighet å aldri stemme på et parti som stemmer for statsgaranti og alltid stemme på ett som går mot.
    Hånei du,

Så enkelt er det ikke. Jeg lovte ikke avholdenhet fra noe som helst, jeg lovte å bli politisk aktiv. På tide, kanskje.

mvh

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.204
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Et par småting som ennå plager meg og som Osloborgere bør tenke over ved neste kommunevalg.
    Byrådslederne fra V og H, var veldig skuffet over H sin avgjørelse. De var skuffet over at H ikke overkjørte folkets mening. Slike personer er det vel ikke brukt for? De hadde rævpult en hvilken som helst av oss, og var på nippet til massevoldtekt av samfunnet. Rettogslett småfascistiske tendenser. De sitter nå som ofre for demokratiet.
    For egen del er jeg svært skuffet over hvordan H har behandlet hele saken, de får aldri min stemme mer.

Gjør fullstendig helomvending politisk; SP sa klart nei, SP vil ikke ha smittebefenkt kylling i Norge. De har Lundteigen som løs kanon på dekk. Det holder for meg.

• Liker
    Reaksjoner: SRM

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Uansett årsak til avgjørelsen synes jeg det er lov å lette på korken i kveld. Skål!;D

• Liker
    Reaksjoner: POB
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn