OL 2010

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Birdman skrev:
nb skrev:
eldo472 skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor Bjørgen tok å henta inn Steiro. Kommentatorene sa det med engang at det var dumt. Hun burde ha latt Kowalczyk gjøre den jobben. Da hadde hun spart krefter og kunne startet rykket senere. I sykling er det helt utelukket å hente inn en på samme lag. Savner litt mer lag tenking i ski. I dag hadde Norge 3 i toppen som burde ha knekt Kowalczyk i samarbeid. Det hadde kostet de 2 andre på laget noen plasseringer.
Norge burde ha vunnet i dag, med smart taktikk.
Du snakker om langrenn nå. Gi de noen år, så skjønner de det nok.
Svenskene har jo skjønt det!
Som sagt; Nordagutu. Bjørgen skal vi ikke vente for mye taktikk fra.

Mvh. RS

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Birdman skrev:
Passe dumt av det norske laget å spille sin dårligste kamp i finalen.

Njaa, hadde de spilt den tidligere hadde de nok ikke nådd finalen ;)

Mvh. RS

U

utgatt60135

Gjest
Sølv er kjempebra! Canada er jævlig gode. Ja, det hadde vært langt, langt verre med en dårlig kamp mot Sveits.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863
Jeg gikk dessverre glipp av curlingfinalen. Jeg nøyde meg med et russisk ballettansemble i Operaen her i Houston i stedet. 8)

Jeg så litt av semien mellom Canada og Sverige. Det var ikke måte på hvor mange nybegynnerfeil svenskene gjorde da de kom litt på defensiven. Etter at de hadde prøvd det umuliget ved 2-3 anledninger (og mislykkes) så var det bare den siste spikeren som manglet.

Det virker som Canada er så sterke at konkurrentene føler at de må overprestere for å ha en sjanse. Derfor prøver de på det umulige. Og når det mislykkes så har Canada enkel match videre. Derfor var jeg litt positivt overrasket når jeg leste kampanalysen. Det så da ut som de norske holdt hodet rimelig kaldt hele veien.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ord er overflødige..

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bare å ta av seg parykken for den gutten.
for en syk vinnervilje!
og det helt uten astmamedisin...

T

TT.

Gjest
Glem 50 km, det er NÅ moroa begynner! Ishockeyfinalen mellom Canada og USA

NRK2 nå!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
TTmania skrev:

NRK2 nå!

sant, det.
høydepunktet.
håper canada tar revansje.

nilsen64

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.06.2007
Antall liker
89
Gago skrev:
TTmania skrev:

NRK2 nå!

sant, det.
høydepunktet.
håper canada tar revansje.
yepp, og ikke gå glipp av avslutningsermonien i natt der neil young (!) skal spille! 8)

T

TT.

Gjest
Artig at Canada leder 1-0 etter 1. omgang. Dette setter stadion i meget god stemning.

C

Cyber

Gjest
Helt utrolig av Northug, jeg hadde pulsen i hodet da de rundet inn mot mål - for en atlet når han drar til forbi teichmann. Fabelaktig!

Slosskampen mellom USA og Canada bryr jeg meg lite om.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.191
Sted
Trondheim
Jeg synes fotball er trist, men ishockey er jo fullstendig håpløst. Maken til "brain-dead" idrett. Det må være verdens kjedeligste tidtrøyte!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fantastisk avslutning av Northug. Når skiene duger og ingen svensker knekker staven hans da vinner han, selv om det er feil stilart og egentlig litt for langt. Men 5-mila henger jo høyest.

Gunde Svan - eat your heart out!

T

TT.

Gjest
Og så vant endelig Canada fortjent 3-2 etter SD. Kampen tok seg veldig opp på slutten

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Tenker det var en del Kanadisk hjertebank før slutt, max underholdning!

Mvh. RS

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Spennende hockeyfinale dette 8)
50 år siden jeg første gang så Canada tok gull (men jeg husket det ikke, resultatet altså) 1960 sort/hvitt TV var ganske nytt, men fadern,brodern og jeg satt som klistra foran tvskjermen den gang.
Stakkars modern holdt på å tørne gæærn, når vi skreik til hver gang hun sto i veien, i det hun bare skulle varte opp oss tre med kake,brus og kaffe.
Hun ble jo stående midt foran skjermen under denne manøveren, det var jo noe uvant det hele med TV.

Satt nettopp og hørte en fyr som sang Halleluja under sendingen, syntes nok denne fyren virket litt femi og første tanke som slo meg var at dette kunne jo vært Canadas svar på Jan Werner (i lik hvit dress)......................
Så gikk tankene over til K.D Lang og hvor lik han virket ;D.....................sånn kan det gå ;)

Mvh.KW

Jeg får rette meg sjøl da siden ingen andre har påpekt det.
Resultatet fra OL 1960, som jeg riktignok hevdet at jeg ikke husket, men likevel påsto (at Canada tok gull) var jo noe jeg bestemt mener ble hevdet under en av årets sendinger (at Canada tok gull for femti år siden i ishockey)
Det gjorde de IKKE, det var USA som tok gull med Canada på andre plass.
Det jeg husker og ikke glemmer, er at vi så myyyye på tv det første året, vi satt faktisk og så på prøvebildet og ventet på at sendingene skulle starte.

Mvh.KW

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863
Utrolig sterkt av PN å stikke av med seieren i dag.

Han har gått alt hva remmer og tøy holder i hver eneste distanse i OL. Det er det neppe mange av konkurrentene hans som har gjort. Dæhlie i sin glanstid hadde et enklere konkurranseprogram, og han hadde jo en tendens til å sprekke på 5-mila. Trolig fordi det var siste distanse og han begynte å bli sliten.

Det er ikke bare rakettspurten med Petter. Han er knalltøff mot seg selv og han må være vanvittig godt trent som har holdt koken så bra gjennom OL.

Vovven

Medlem
Ble medlem
03.03.2008
Antall liker
2
23 medaljer

Gratulerar till fantastiska idrottsliga prestationer.
Tänka sig att lilla Norge med ca 5 miljoner invånare i konkurrans med världens elit kammar hem 23 medaljer varav 9 guld i detta OS.

Jag lyfter på hatten i ödmjulkhet inför denna prestation.

MVH

IMPROVED audio

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.745
Torget vurderinger
35
23 medaljer

Vovven skrev:
Gratulerar till fantastiska idrottsliga prestationer.
Tänka sig att lilla Norge med ca 5 miljoner invånare i konkurrans med världens elit kammar hem 23 medaljer varav 9 guld i detta OS.

Jag lyfter på hatten i ödmjulkhet inför denna prestation.

MVH

Björn
Hvis man samtidig tar med at både Marit Bjørgen, Petter Northug jr. og Emil Hegle Svendsen er fra Trøndelag, så ser man at åtte av de ni gullene er tatt av trøndere enten alene eller sammen med andre i stafetter.

Ifølge wikipedia bor det under 420.000 mennesker i Trøndelag...

Det betyr at de to fylkene til sammen ville havnet på fjerdeplass på medaljestatistikken i årets vinter-OL. Det er imponerende.

Roy
(ikke trønder)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.990
23 medaljer

Ingen ting å forundres over at lille Norge som folketallsmessig er tilsvarende som en liten bydel av NY tar så mange medaljer.
Husk, det er typisk norsk å være god!

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Bx skrev:
Utrolig sterkt av PN å stikke av med seieren i dag.

Han har gått alt hva remmer og tøy holder i hver eneste distanse i OL. Det er det neppe mange av konkurrentene hans som har gjort. Dæhlie i sin glanstid hadde et enklere konkurranseprogram, og han hadde jo en tendens til å sprekke på 5-mila. Trolig fordi det var siste distanse og han begynte å bli sliten.
Det er jo nettopp dette han ikke har gjort og det er derfor han er så god. På 15 kilometeren ga han faen og ble nummer 40. På 30 kilometeren/duathlon slutta han å gå når han skjønte at det ikke kune bli medalje og ble vel nummer 8 eller 10. Han går aldri fortere enn det som er nødvendig. Han er ekstremt flink til å gå taktisk, manøvrer seg opp og ned i feltet og går hele tiden billigst mulig samtidig som han nesten alltid har den rette posisjonen når det gjelder. Men han har gått alle løpene og har tydeligvis vært i form gjennom hele mesterskapet (muligens bortsett fra 15 kilometeren. Ingen av de norske gikk siste verdenscuprenn i Canmore før OL og trengte tydeligvis en gjennomkjøring.)

Også går han veldig mye på overkroppen. Staker veldig mye på klassisk og når han skøyter går han også 70-80% på armene. Han har et veldig trøkk i armene, mens beina henger omtrent rett ned og ser ut som to snører med ski på enden. Det er ikke veldig mye trøkk i de skyvene der. Alt kraften går til armer og overkropp. Sammenlign med Alsgaard i 94, som på den tida gikk 70-80% med beina (senere i karrieren la han også veldig mye mer vekt på styrke i overkroppen), det er en helt annen måte å gå på ski på.

F

fjellvåk

Gjest
23 medaljer

Espen R skrev:
Ja, dette sammen med at det er faktisk noen folkerike land i verden der det ikke er særlig naturlig å gå på ski.
Se på kartet så ser man hvorfor vi kan dette så uendelig mye bedre enn de aller fleste andre, dette har ingeting med befolkningsstørrelse å gjøre.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
839
23 medaljer

Så,så Fjellvåk, nå må du ikke ødelegge den nasjonalistiske selvgodhetsorgien.....

T

TT.

Gjest
23 medaljer

Espen R skrev:
Ingen ting å forundres over at lille Norge som folketallsmessig er tilsvarende som en liten bydel av NY tar så mange medaljer.
Typisk norsk å være selvgod (desverre)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
23 medaljer

Æ e trønder æ, å hærre gud kor lei æ e................... :p

:)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
TTmania skrev:
Espen R skrev:
Typisk norsk å være selvgod (desverre)
Typisk norsk å være overbevist om at Nordmenn flest er for selvgode.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.456
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det slutt alt? Hva skal vi gjøre nå?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Valentino skrev:
Er det slutt alt? Hva skal vi gjøre nå?
Senke skulderne og håpe at forholdet til svensker, finner, trøndere og andre astmatikere snart vil normalisere seg. Jeg har vært stadig mer engstelig for at svenskene, som tross alt lager maten vår og blander drinkene våre, ville se sitt snitt til å ha for lite lime, bruke feil rom eller endatil steke kjøttet for hardt i et plutselig patriotisk innfall.
Det er sikkert gøy med medaljer, men det får da være måte på.

Topp Bunn