Okki Nokki, OK nok?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Interessant......... ::)

    Hadde originalt Lenco wet-clean system på min første platespiller; Lenco L78.
    Det var en "tonearm" med børste i enden, armen skulle fylles med rensevæske, og benyttes mens man spilte platen.
    Den fulgte rillene innover slik at stiften måtte pløye gjennom rensevæske og fuktet støv for å komme ned til rillene... :eek:
    All denne guffa størknet selvfølgelig på plata, men det "fungerte" jo på et vis, så lenge man alltid spilte platen i våt tilstand.

    Grøss....

    Men den Okki Nokki'en virker mye mer interessant, og på en positiv måte. ::)

    Lagga
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Lagga skrev:
    Interessant......... ::)

    Hadde originalt Lenco wet-clean system på min første platespiller; Lenco L78.
    Det var en "tonearm" med børste i enden, armen skulle fylles med rensevæske, og benyttes mens man spilte platen.
    Den fulgte rillene innover slik at stiften måtte pløye gjennom rensevæske og fuktet støv for å komme ned til rillene... :eek:
    All denne guffa størknet selvfølgelig på plata, men det "fungerte" jo på et vis, så lenge man alltid spilte platen i våt tilstand.

    Grøss....

    Men den Okki Nokki'en virker mye mer interessant, og på en positiv måte. ::)

    Lagga
    Ja, Okkinokken fungerer vel på samme måten som de fleste platerensermaskiner - ved å suge opp rensevesken etter vasken.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    Dette er et bra tiltak av Big Dipper. Okki Nokkien gjør sikkert jobben bra. Den koster nesten det samme som Nitty Grittys billigste og enkleste modell, og den er manuell. De eneste innvendingene Roy Gregory i Hifi Plus var [...] the stiffness of the arm, the motor noise and the lack of a lid. For ham var dette nok til at han ville betale det ekstra VPI 16.5 kostet.

    Her er noen flere bilder av Okki Nokki.

    Jeg vet ikke om det er mulig å dempe lyden ved å isolere innvendig. Et lokk er obligatorisk. Det er bare å finne eller lage ett som passer.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Men vpi en nå vel sveives må den ikke?hvis den renser ok,er vel lyden til å leve emd for denne prisen,feks koster en manuell vpi 5900 og en nitty gritty 6900 hoa audioart....for min del skal jeg innom b.d å se på denne...virker den til den prisen og rengjør bra,tror jeg lyden får heller være for min del...han uansett ikke tusenvis av plater....Espen
     

    Dryg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2005
    Innlegg
    556
    Antall liker
    3
    toriamos skrev:
    Endelig en platevasker for oss lavtlønte. Men duger den? - Noen som vet?

    http://www.bigdipper.no/info.php?record=30174
    Jeg nevnte i en annen tråd en gang at Okki Nokki var omtrent samme maskinen som Smart Matrix, men med en høyere kasse med lokk på Matrix.
    Mistanken ble bekreftet av Gordon hos Stamford Audio. Han solgte Matrix maskinene, men gikk over til å selge Okki Nokki pga. den noe lavere prisen.
    Nå ble det til at jeg kjøpte Matrix, mest pga. at det ikke var forhandlere av Okki Nokki i Norge da. Men jeg fikk en grei pris hos HFC-butikken.
    Så jeg tror at Okki Nokki er et godt kjøp.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Feriepengene kom omsider. Litt forsinket. Men vi snakker tross alt om staten her, så det overrasker vel ingen...

    Uansett tar jeg turen til byen for å kjøpe Okki nokki i morra. Jeg kikket på den forrige dagen, og den så helt fin ut.

    Tilbakemeldinger følger. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    1-2 uker leveringstid...

    Min er kjøpt og betalt, og hentes når den kommer til BD. Om den kommer før ferien er over er heller tvilsomt. Jeg som hadde gledet meg til nyvaskede plater og all ting.

    Jeg kjøpte DVDen til Mike Fremer mens jeg var der. Den må jeg se på pendlerkåken fordi TVen og DVD-spilleren står der.

    Jaja... :-\
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    Donald skrev:
    toriamos skrev:
    Endelig en platevasker for oss lavtlønte. Men duger den? - Noen som vet?

    http://www.bigdipper.no/info.php?record=30174
    Jeg nevnte i en annen tråd en gang at Okki Nokki var omtrent samme maskinen som Smart Matrix, men med en høyere kasse med lokk på Matrix.
    Mistanken ble bekreftet av Gordon hos Stamford Audio. Han solgte Matrix maskinene, men gikk over til å selge Okki Nokki pga. den noe lavere prisen.
    Nå ble det til at jeg kjøpte Matrix, mest pga. at det ikke var forhandlere av Okki Nokki i Norge da. Men jeg fikk en grei pris hos HFC-butikken.
    Så jeg tror at Okki Nokki er et godt kjøp.
    Meiner at det var hos Stamford Audio eg for ein del år sidan kjøpte eit byggesett til ei "Moth" platevaskar. Betalte 260£ + frakt + mva - og måtte bygge den sjølv.
    Byggesettet er fortsatt til salgs hos Svalander for 3900.-
    Min ser slik ut og funkar adeles utmerket til tross for høgt støynivå.


    Om Okki Nokki funger tilfredstillande set den ein ny prisstander for slikt utstyr.
    Men det er ei ting som ein brukbar platevaskar bør kunne og det er å rotere mot klokka. Dette gjer vaskinga mykje enklare i praksis. Min går begge veier.
    MVH
    Johs
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Okkinokki går også begge veier. Jeg har fått den demonstrert.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg til å høre tilbakemeldinger på denne,litt kipt at ikke bd kan ta inn såpass at det går an å få den med en gang da......

    Clearaudio hos hckjeden erjo et alt,men koster jo 1500 mer...er denne helautomat som okkien??

    Etters er en halvautomat vpi et alt.men til dobbel pris med sveiving ::) ::)

    Nei får stikke innom b.dipper til uka jeg.

    Kanskje det går an å få laget et akryllokk hos kreativ plast til disse vaskerne?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Han angret fælt på at han tok inn så få, ja. Det kommer nye i slutten av neste uke.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1
    ixos_76 skrev:
    >snipp

    Etters er en halvautomat vpi et alt.men til dobbel pris med sveiving ::) ::)
    >snipp
    Jeg skjønner ikke alt det med VPI og sveiving ??? Alle VPIene har vel motor til å drive tallerkenen rundt. Jeg har selv den minste (16.5) og den har manuell væskepåførsel, men en motor sterk nok til at jeg føler jeg kan presse børsten gjennom platen uten at den vil sinke noe.

    Mvh
    Boden9
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jasså sier du det,fikk opplyst fra en pusher at den måtte sveives,og at prisen var 5900.....er det den samme som betegnes 16,5 da eller?Uansett er det dobbel pris med ev frakt i foh. til okki nokki da....

    Tror jeg tar en okki jeg.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Zomby_Woof skrev:
    1-2 uker leveringstid...

    Min er kjøpt og betalt, og hentes når den kommer til BD. Om den kommer før ferien er over er heller tvilsomt. Jeg som hadde gledet meg til nyvaskede plater og all ting.

    Jeg kjøpte DVDen til Mike Fremer mens jeg var der. Den må jeg se på pendlerkåken fordi TVen og DVD-spilleren står der.

    Jaja... :-\
    Gleder meg til du gir oss tilbakemelding på Okki Nokki for den virket veldig innteresant. :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I hvilket uketall er det ment i første innlegget,er det slutten på denne uka,eller neste??

    mvh Espen....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Continuo skrev:
    Gleder meg til du gir oss tilbakemelding på Okki Nokki for den virket veldig innteresant. :D
    ixos_76 skrev:
    I hvilket uketall er det ment i første innlegget,er det slutten på denne uka,eller neste??

    mvh Espen....
    Det skulle vært i slutten av denne uka. Det kan godt tenkes at den er på plass i morgen en gang.

    Jeg reiser på jobben igjen i morgen tidlig, og kommer ikke hjem igjen før om en drøy måned eller så. Jeg får vel fatter'n til å hente og sette den igjen hos meg i mellomtida, slik at jeg kan hive meg rett i støvsuginga når jeg kommer hjem igjen.

    Og, ja! Jeg kommer med tilbakemelding etterhvert.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    ixos_76 skrev:
    Jasså sier du det,fikk opplyst fra en pusher at den måtte sveives,og at prisen var 5900.....er det den samme som betegnes 16,5 da eller?Uansett er det dobbel pris med ev frakt i foh. til okki nokki da....

    Tror jeg tar en okki jeg.
    For ordens skyld. At den betegnes som halv-automatisk betyr at du betjener børsten med hånden mens automatikken tar seg av suging og snurring.

    Var kanskje selger av konkurrerende merke?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja tenkte på vpi sin her,ikke okkien....har tenkt litt på ev lokk,skal man ha det,er jo clearaudio et alt....særs om det blir laang lev.tid på okkien.

    Skal innom dipper i morra å sjekke ut.


    Er både okki,og clearaudio helautomatiske?? dvs påføring å alt ordner seg ved å trykke på knapper ;Dikke det at det ikke er ok å fikle litt,...ikke vet jeg .hva er best??Sitter med mye møkkete skiver her nå,på tide å blåse noen spenn...spent om det gjør noe med lyden,stikker sikkert innom hck å ser på clearaudio,er de litt seriøse,har de en inne i Vika kanskje,jeg liker ikke å hasndle i kjeder,emn kan vel gjøre ett unntakdersom varen er god,og dipper ikke har tilgjenglig på en stund. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I dag fikk jeg rota meg nedom dipper fro en demo,og jo den gjør ren plate!! Snakka med Andreas der nede han hadde 6 i bestilling....5 av dem var bestillt av kunder,og betalt på ergo 1 igjen...den betalte jeg en tusing på,så da ble det okki på meg og..leveres i neste uke!

    Han tar inn flere når disse er levert ut,emn det kan fort gå noen uker nå,jeg kommer til å legge inn i tråden etter test på mine plater,resultatet var tydelig synlig,og det på ei ganske ny plate!

    Når seansen er ferdig,er plata spilleklar,ingen tørketid mao........

    Venting er kjedelig det folks...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var jeg på gloria vinylparade i dag,å handla et parti tilsmussede skiver,noe som var litt hyggeligere mht.at en okki er i bestilling såklart...

    Er faenimeg spent på detta nå,gleder emg som vanlig som en unge når nye hifiprylar skal i hus.....

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så var det tilbakemeldingen...jeg har altså forsatt ikke fått spillern jeg har betalt og bastillt hos BD..andreas sier det er sendt med feil papirer 2 ganger,av han som sender de,grunnet atde ikke har sendt ut av EU før(rart den på disken kom fra da???? ::))...nå er tolmodigheten brukt opp,er ikke vaskern i hus til neste fredag,henter jeg pengene og kjøper en annen,uansett om det skal koste det dobbelte..

    Tro hi-fi bransjen er konge på ventetider,det er jo aldri noe på lager :'(

    Altå vaskeinfo kommer,om vaskern dukker opp,hvis ikke kommer tilbakemelding om en annen vasker,det står da emllom,Nitty Gritty,vpi,og clear audio...sistnevnte finnes allefall i Norge,så eu broblematrikk er nok ikke tema der,og bare 1500 dyrere,det er det verdt,hvis venteiden drar ut enda mer.....

    Legger til at BD legger seg helt flate å beklager,formidabel service ved platekjøp utover dette må jeg si ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg venter også på min. Det er mulig jeg hadde vært mer utålmodig hvis jeg ikke pendlet bort fra LP'ene mesteparten av tiden. Men det går greit. Jeg er tålmodig. Forhåpentligvis er den på plass neste gang jeg er hjemme. Og så håper jeg at det kommer litt styr på logistikken etter hvert, i tilfelle jeg trenger en reservedel eller noe sånt...

    ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    deler taes inn på neste sending,gud vet når det blir.....får jeg ikke min innen fredag,velger jeg ett annet alternativ...stepper opp på fredag å henter=ikkenoe å hente=ikkenoe å kjøpe ;)

    da går jeg for clearaudio eller vpi tipper jeg...men ryker på noen kroner da. :eek: 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har nokkien kømmi!!!! men ikke fått tid til henting enda,prøver i morra....tester og gir tilbakemeldinger til helgen etter vask /spilling av møkkete/ren plate. ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Han ringte meg i går, en halv time før jeg kjørte til jobben. :-\

    Neste gang jeg er hjemme.... ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,nokkien i hus,i dag har jeg fått rensa vet dere!!Konge...rensern fungerer helt ok,det er med lang nettkabel og et + er at den er levert med nettbrønn.

    Det dårligste med denne,er at plast!!!skruen på toppen av spindelen er sykt dårlig,med skjevt innpresset gjenger(m6)...ikke sitter skiva godt fast heller,hadde vært bedre dersom gjengene hadde sittet rett,denne er jo som en platestrammer i miniatyr..Vaskeresultatet derimot,kjempebra....Skal dreie meg en alubolt massiv med m6 gjenger som passer på spindelen,for å få dratt til plata så den blir med rundt ved suging.Gidder ike klage på plastmuttern,vingemutter med stor skive vil i samme tilfelle kunne gjøre jobben,er det fler som kjøper av big dipper,og får dårlige muttere,kan jeg vurdere å lage noen i alu massiv til andre og....Ellers var den skikkelig bra...Skal lage meg et støvdeksle i helga. ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det høres bra ut, Ixos. Gleder meg til jeg får hentet min.

    Jeg så på demomodellen også at denne strammeren ikke var helt eeehhhhhhhhh.... perfekt.

    Hva med å la gjengene være i fred i det store og hele? Det er vel litt klaring under tallerkenen. Hva med å lime noen magneter fra Clas Ohlsson under tallerkenen og lage en platestrammer med tilsvarende magneter i. Det må da bli bedre, eller i hvert fall mer praktisk i bruk.

    En annen ting jeg lurer litt på, og denne går til alle som bruker vaskemaskiner med vanlig tallerken. Når du renser en plate må du nødvendigvis ha en skitten side ned først, og deretter den rene. Er det et problem at tallerkenen blir forurenset av dette?

    Hva med å bygge opp under label og ytterkant, slik at resten av plata ikke kommer i kontakt med tallerkenen i det hele tatt? Jeg ser for meg å klippe til en rund bit på størrelse med labelen, og en tynn ring til ytterkanten (av tynn gummi e.l.) Vil man få for lite friksjon? Hva tror dere?
     

    BigDipperAndreas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Godt å se at Okki Nokkien skaper engasjement, karer!

    Jeg er fortsatt knallfornøyd med min, men nå er jo ikke jeg helt partisk da ;)
    Har ikke hatt noe problem med skruen på min, men dersom dette skulle være tilfelle er dette en gyldig reklamasjon og du får ny Okki Nokki på dagen.

    Og beklager nok en gang at det har tatt / fortsatt vil ta noe tid å få levert disse, men vi har ofte problemer med import fra EU pga. at leverandørene ikke kjenner tollbestemmelser utenfor EU (eller er generelt uerfarne på eksport) og deklarerer varene feil. Dette har vært tilfelle her, men problemet er nå løst. 6 nye maskiner ankommer om kort tid, det er med andre ord mulig å reservere.
    Send en mail på andreas@bigdipper.no eller ring meg på 22 20 14 41.

    Takk for oppmerksomheten!

    >>>Andreas, Big Dipper
     
    O

    om.s

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    En annen ting jeg lurer litt på, og denne går til alle som bruker vaskemaskiner med vanlig tallerken. Når du renser en plate må du nødvendigvis ha en skitten side ned først, og deretter den rene. Er det et problem at tallerkenen blir forurenset av dette?
    Skal ikke gå inni problematikken deres for mye her, MEN, legg noen xtra kroner på en dobbelsidig vaskemaskin så sparer man seg mye (om man har endel vinyl...)



    mvh
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jo vaskern vasker den,men tallerken har blitt slarkete på en dag,...snakka med Andreas...og mu,lig jeg har fått en mandagsmodell,men det har allerde blitt grader i stålet på boss for akslehull i tallerken,bosset sitter ikke skikkelig fast heller :(..men skal ned til Andreas til mandagen med den,får trolig en annen da....så får vi se,som pirken jeg er irriterer jeg meg over dette nå....skal gi den en sjans,men skulle det opstå tilsvarende problemer med den jeg ev.får byttet til,blir jeg vel ikke særlig happy,for å være ærlig....nå legger jeg til at slark i boss kan lett fikses selv,ny skrue til plata og....men så er det dette med å kjøpe et prod.som virker da,litt dritt med diy fra dag en med sveising og fiksing på dette,ved sveising av bosset vil dette bli bra,det som er kritisk,er at foamen kan fort bli varm,da er den jo ødelagt,og ved et sånt forsøk er all garanti ute,derfor gidder jeg ikke prøve dette..

    Tilbakemeldinger kommer snart,på den andre jeg skal hente neste uke,Big Dipper er en seriøs butikk som ordner opp,sånn sett skal nok dette gå bra..

    Imens kan jeg jo spille skinnende blank gammel vinyl...for vaskeresultatet er det ingen ting å utsette på.... ;D ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bytta vasker hos Big Dipper i dag,det er registrert at det manglet sveisepungter på den gamle skiva,så det er da fabrikasjonsfeil,den nye er sveiset(eller noe som likner i allefall)...ser ut som kråka har driti,men det er under så det syntes ikke..ser ut til at den vasker...skal kjøre inn et par dager,,til prisen er vaskern uslåelig,her er det mulig å fikse trikse,lage forbedre....hvis min nå funker greit etter testtid på ei uke,vil jeg beholde den,og kommer til å forbedre den på enklelte pungter,med ny plateskrue i messing,dreiet,akryldeksle,og mulig jeg lager/dreier en bedre tallerken,bedre boss til akslingen...da jeg utfører dette selv,blir det lavkost,de som skal forbedre såpass uten å kunne gjøre det selv,bør vurdere en vpi 16,5 isteden.

    ytelse pris,er den nok rimelig bra,og den spiller ikke musikk,så hvorfor gi en hel masse for en sånn,hvis nokkien duger...

    Mulig jeg kan være behjelpelig med dreiing av messingmutter til platestramming,den plastknotten er grusom!og kaster....men der tror jeg vpi sin er like ille,ser sånn ut på bilde i allefaLL....

    Blir neste tråd:pimp my NOKKI??? ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Etter noe mer rensing nå,ser dt ut til at det hele,mes renser nr.1 var en fabrikasjonsfeil..tallerken var ikke sveist til boss for motoraksling..

    Nokkien vasker,og vasker rent og,bråker en del,men gjør jobben,håper den holder og kan gjøre nytte for seg,skal ekspremintere med å lage noe andre deler til denne,med bla a annen tallerken(det kaster litt),og en annen skrue for platene,den i plast er ikke veldig god...samme på andre modeller..'

    Er en mer opptatt av vaskereultat enn prestisjenavn på vaskern er nok dette et godt kjøp.er du derimot superpirk og irriterer deg over bittesmå bagateller,vurder en annen produsent,og langt dyrere vasker..

    Espen....(det er jo et verktøy,og ikke avspillingsutastyr.)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hei
    Jeg har hørt at den lager avsindig mye støy? Stemmer det, eller er det som "slamsugere" flest?

    mvh
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Joda sugerdelen bråker en del,det er jo en støvsuger...så yhadde ikke regnet med annet heller...Når det er sagt har jeg byttet en vasker hos Big Dipper,dette gikk uproblematisk,og fikk ny promte uten diskusjon,(feil med platetallerken)

    Jo som det har blitt sagt,skruen som fester plata er ikke heeelt best,plastikkknott,med innpresset messinghylse med m6 gjenger.Med tiden skal jeg dreie meg en i messing,denne blir langt bedre..Jeg er ganske kritisk vedrørende billig hifi utstyr,men har innsett at vaskern er et verkøy,og det kommer ikke musikk ut av den direkte,så når den gjør en ok vaskejobb,passerer den nåløyet her hos meg i allefall,legger heller restrerende penger i annet avspillerutstyr,som pu ol

    Til prisen,må njeg vel bare si at denne fungerer meget bra...det er bagateller å henge seg opp i om man gidder,som strammeskrue,litt kast i tallerken osv..jeg har ikke sammenliknet denne med feks vpi 16.5....men ut i fra pris,bør denne være noe bedre på presisjon....kanskje?

    dog er prisen nesten det dobbelte og ...Det er forøvrig billige reservedeler til okkien....200 for ekstra sugerør med lepper,sleng røret å sett på et nytt...kosten er sikkert heller ikke dyr,renseveska ser ut til å virke godt,ikke dyr den heller....Andreas legger opp et lager av dette,så vi får kjøpt over disk på BD.

    Jeg skal dreie en messingmutter til min,om dette funker bra,vil jeg kunne være behjelpelig med å lage fler til andre kjøpere,da dette er det svake punkt på denne..Dog er messing dyrt,og jeg vil ha betalt for matrialene,+ porto,det kan ta litt tid om mange skal ha,men de kommer nok på n250,- omlag...da er arbeidet utført på veledighet,for nokkieiere...!!! ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    Okki'en er i hus. Jeg har vasket og kost meg i helga, og er snart ferdig med Coltrane (Det er mange bokstaver igjen i alfabetet). Platene blir gullende rene. Litt småtteri er det å plukke på. Påføringsørsten som følger med er av tre og absorberer rensevæsken. Det er litt irriterende. Min strammer er også skjev, men den sitter fast og skader ikke platene. Det som er litt problematisk på orn'tli, er at det 'files' av messingspon fra gjengene i strammeren. Dette legger seg på labelen, og må fjernes med fuktig papir e.l. Jeg kommer nok til å lete etter et eller annet som løser problemet permanent.

    Platene låter bedre etter vask. Det er det ingen tvil om. Det oppleves nesten som en 'kjappere' pickup. Mer transient, og mindre sløret. Støyen er naturligvis også lavere.

    Alt i alt må jeg si at en konkurrent som skal rettferdiggjøre tre ganger så høy pris bør fjerne hakk og riper også.

    Cut the crap! Okki Nokki er oki doki.

    P.S. Grunnen til at jeg har fått min først nå, er at jeg har vært på jobb/i pendlerleiligheten alt for lenge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn