Nyutviklet APL NWO 3.0GO CD/SACD spiller som skal spille bedre enn Plate-spiller

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
KW skrev:
Hei!
Gratulerer med nymoddet/hjemkommet cdrigg, høres ut som du er i himmelen ja.
Skal bli spennende å høre på/om fortsettelsen som dere har planer om (du og Roysen)
Mvh.KW
Takk for det! Den er bare helt værst, sliter med å komme igjennom 200 cd`r og dvd`r på en kveld! Alt er nytt plutselig..... ;) Gleder meg til å høre oppsettet til Roysen! ;)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
Morning`s! Ble ett par timer som jeg tittet litt på innsiden av øyelokkene, er ellers på veg igjennom samlingen med sølv! Er ikke noe særlig god på å fortelle hvordan ting låter på "riktig" hi-fi språk, men her kommer det noe. Vanvittig detaljert uten at det blir analyttisk, det er skikkelig moro! Så oppløst som jeg aldri har hørt før, helt rå utklinging, så inn i helvete stramt i bunn(aldri hørt rør klare det), nyanser i bassen som får den gamle til å høres entone ut! Alt høres bare så utrolig naturlig ut, har de positive sidene som vinyl har uten alle ulempene, pluss alle fordelene til digital, og i tillegg ting som digital ikke har klart før..... ;) Helt rått!
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Slitan SAL.
Høres ut som det beste av det beste pluss lystgass,gratulerer!!
Hilsen rabiat bergenser.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Gjør oppmerksom på at det IKKE er bildeforbud i dette forumet.......(hint hint ^^)
 
R

Roysen

Gjest
SAL skrev:
KW skrev:
Hei!
Gratulerer med nymoddet/hjemkommet cdrigg, høres ut som du er i himmelen ja.
Skal bli spennende å høre på/om fortsettelsen som dere har planer om (du og Roysen)
Mvh.KW
Takk for det! Den er bare helt værst, sliter med å komme igjennom 200 cd`r og dvd`r på en kveld! Alt er nytt plutselig..... ;) Gleder meg til å høre oppsettet til Roysen! ;)
Grattis! Gleder meg som en liten unge til å høre på denne jeg også. Jeg har noen nyinnkjøpte skiver som skal være av litt spesiell kvalitet som jeg venter med å sprette plasten på til du kommer hit (vinyl CD).

Mvh
Roysen
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Gratulerer så mye. Venter spent på deres tilbakemeldinger!

mvh
Endre
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
Tror denne spilleren kan være en fullstendig høydare !!! :eek:

Når mr. Ebaen (6moons) blir så fullstendig bergtatt av nettopp denne spilleren i forhold til det meste av dyyyyre spillere på markedet, må det jo være noe i det han skriver?!?

Her er et utdrag av noe av det som blir skrevet i testen:

" In his group review of top digital, Harry Pearson at The Abso!ute Sound made an interesting comment about the Zanden. He complained that it tried too hard to emulate analogue rather than build merits for its native format. One could certainly accuse the Zanden of treble softness, of a lack of ultimate bass heft and of not being the last word in macro dynamics (this is based on ownership of the pre-SuperClock iteration). And, the NWO 3.0-GO addresses all of these complaints, about which more later. First and foremost, it makes CDs sound just as 'analogue'. Yet it does so without the Zanden's rolled-off high frequencies. Knowing of Yamada-San's disdain for SACD because of its treble phase issues, I suspect he would very much appreciate what these cutting-edge 32-bits 'n' bobs by AKM are capable of. In gestalt like his 16-bit converter, the NWO 3.0-GO simply adds the musical energy that relies on fully developed upper harmonics. Once you hear that energy released, it makes the Zanden comparatively tamer, paler and just a bit emasculated."

og

""Like myself, my friend has owned Zanden's top quartet. Unlike myself, he's also owned the dCS triple stack, Meitner gear and continues to spin vinyl. His digital source of choice is the NWO. For archival purposes, he uses recordable DVD. I've heard his laser turntable as compared to his earlier Peychev digital. Gestaltically, there was no difference except that digital lacked the annoying clicks to have me prefer it to vinyl - and my machine supposedly is better still. Should you be suspicious that I entered this assignment myself suspicious that this machine deserved suspicion for being the best... you'd be suspiciously correct. Which already predicts the outcome as being, at best, a suspicion. If this machine bested what I had or had heard by the same margin that convinced my friend to acquire it for himself and me; and if one added to that the other reports... there was then finally a chance to suspect that something in audio, at least for the time being, might indeed inhabit that lone 'n' lofty spot on Mount Olympos: Best of the best."

Har ikke helt funnet ut hva denne saken totalt kommer seg på, men det kan se ut til at jeg bør vurdere å spare?
Noen mulighet for en liten lytteseanse, hvis anledningen bød seg/man var i nærheten?

Kan ikke nekte for at jeg er en smule misunnelig, nei...

Mvh.
 
R

Roysen

Gjest
hifiasylet skrev:
" In his group review of top digital, Harry Pearson at The Abso!ute Sound made an interesting comment about the Zanden. He complained that it tried too hard to emulate analogue rather than build merits for its native format. One could certainly accuse the Zanden of treble softness, of a lack of ultimate bass heft and of not being the last word in macro dynamics (this is based on ownership of the pre-SuperClock iteration).
...tror nok ikke den godeste HP hadde sagt dette om de siste versjonene av Zanden transport/DAC - 2000P og 5000S, som egentlig er helt andre produkter.

Mvh
Roysen
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
Dette finner vi ut av snart! ;) Finnes kun en til i Europa, naboen til Michael Schumacher har den andre. ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hyttenaboen på trysil, eller? ;D

seriøst, jeg må sjekke ut av hva all dette fusset dreier seg om.
du er ikke hjemme i påskeferien da, sal?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
joaquin skrev:
hyttenaboen på trysil, eller? ;D

seriøst, jeg må sjekke ut av hva all dette fusset dreier seg om.
du er ikke hjemme i påskeferien da, sal?
Det er jeg, du er velkommen! ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
coolt, jeg ringer når jeg har fått kartlagt hvilken dager jeg skal være i tønsberg.

det blir interessant å sjekke hva en apl rett i effektrinn/monoblokker er god for, og det skal bli morsomt å høre på et system basert på monstrøse poweramps og store, moderat følsomme, gulvstående høyttalere igjen. begynner å bli en stund siden, da jeg har holdt på med rør og lettdrevent de siste årene.
 
E

Espen L

Gjest
Jeg var og hørte en liten time på den nye spilleren til SAL, her er det bare og gratulere SAL med en ny og fantastisk spiller. Den spilte knallbra over hele registeret, tross av at den kom rett opp fra esken. På den lille tiden jeg hørte på den så kunne jeg ikke greie og høre noe svakheter i lyden til SAL etter mine ører. Dette spiller nå virkelig high end i stuen til SAL etter min mening. Mener også helt klart at etter han har tatt vekk noen vegger og fått "utvidet" stuen noe så har også dette hvert med på og løftet lyden til nye høyder Denne spilleren er rådyr men han har også fått råbra lyd.
Mvh: Espen
 
R

Roysen

Gjest
SAL skrev:
Dette finner vi ut av snart! ;)
Akkurat det får vi nok ikke funnet ut ;) Morsomt blir det læl ;D
Dersom du har lyst til å ta med et par sjelefrender på din ferd hitover så er det bare hyggelig - faktisk å foretrekke for mitt vedkommende av årsaker vi kan ta på PM.

Mvh
Roysen
 
Topp Bunn