Nytt tweak

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Viktig å ta hensyn til uønskede viberasjoner i hodeskallen.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Demper sofabåren vibrasjoner og resonans?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det forundrer meg ikke hvis dette er et reelt produkt som er seriøst ment. :D

Melges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2007
Antall liker
0
Fikk faktisk sitte i fred i timesvis ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Denne fikk jeg tatt ca.9 dager etter at jeg første gang så den i fullt firsprang over disse helmholzera i stua.

Fikk jo litt sjokk med en gang, så den et par ganger de første 5 minuttene, så ble den helt borte i 9-10 dager.
Jeg ble litt urolig for at den hadde gjemt seg inne i kefene og evnetuelt ville gnage i stykker noe.
Trodde vel også at den daglig kanskje gjemte seg i Helmholzera.
Tettet derfor igjen portene hver gang jeg ikke brukte de, kjøpte musefeller (Clasern) men ingen ting skjedde de første 9 dagene.
En dag var jeg inne i et lite kjellerom (matbod uten mat, men fryser) og der var den gitt, så så vidt at den datt/hoppet ned fra øverste til nest øverste hylle der inne, den hadde vel smettet seg inn der antagelig veldig tidlig etter at jeg oppdaget den.
Dermed ble fella flyttet inn dit og der satt den allerede etter en time.

Ja, jeg syntes det hjalp på lyden ::) Jeg ble jo noe mindre stressa, men likevel overrasket over at den greide seg uten vann/mat i nærmere 10 døgn.

Jeg vet i etterkant hvordan denne har kommet seg inn i mitt egentlig musesikre huset.
Den har kommet seg inn i utflygningshullet til mine småfugler fra bur inne i vinterhage ut til utebur(voliere), hvor lenge den eventuelt hadde vært der vet jeg heller ikkke, den ville nemlig ikke greie å komme seg opp og ut igjen.
Så da jeg har luftet ut (overskuddsvarme) fra stue til vinterhage så har den vel likt varmen fra stua enda bedre, og jumpet inn der.

Jeg aner ikke hvor lenge den eventuelt hadde vært i stua før den i sjokk (etter at jeg hadde satt volumet for høyt ved oppstart av kveldens lytting) sprang oppå HH, den hadde antagelig søkt etter lyset utenfra og satt bak gardina i vindusposten (i fred og ro) før det kom over 100 db ut fra HT.

Mvh.KW

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.049
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Burde kanskje vært obligatorisk å sette på en slik før man legger inn innlegg på tråder der man diskuterer hvilket høytalerprinsipp som er det beste og om det er forskjell på kabler etc......?

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
emotikon skrev:
Burde kanskje vært obligatorisk å sette på en slik før man legger inn innlegg på tråder der man diskuterer hvilket høytalerprinsipp som er det beste og om det er forskjell på kabler etc......?
spesielt om man bytter ut sanden med is, kanskje...

Melges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2007
Antall liker
0
Min bodde under verandaen, trodde først det var en mosegris fordi den lagde slike hull i plenen her i høst.
Tok noen mus i felle på loftet, disse kastet jeg ut på snøen til fuglene. Men de ble tatt underfra, av mosegrisen!
Tenkte jeg ville ta den og satt en rottefelle på trappa.

Han gikk i fella første natta og jammen var det ikke en Norvegicus :mad:

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.537
Torget vurderinger
1
Så ingen tror at Hi-Fi musa virker på noen måte?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hifi rotte er det ;)
Noen har jo kjøpt de, og da vil jeg jo tro at de mener det.
Jeg tror også at sand i noe plassert oppå komponenter kan ha no for seg.

Mvh.KW

Melges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2007
Antall liker
0
Virker mot vibrasjoner i hodet, er det ikke det denne tråden handler om ;)

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.496
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det der var jo bare en luremus. Skal det være, så skal det være.

Hi-fi mus

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.537
Torget vurderinger
1
Må jo ha noe for seg, akustisk, eller mot andre vibrasjoner i f.eks. høyttalere, tror dere ikke?

M

musicus

Gjest
Er jo mange som mener disse rottene har noe for seg da, selv er jeg vel ikke så imponert av designet at jeg ville hatt de hjemme, men funksjonen, definitivt! plind, mannen som byr på denne spöken, er en kompis av meg som har anvendt disse for å oppnå go lyden, han har/hadde komponert ett diy/tweaka anlegg som gruser mange high end anlegg jeg har hört de siste årene, jeg ble forövrig så imponert etter noen timer fremfor hans tidligere (han har byttet htére) anlegg at jeg bwegynte selge av det jeg hadde og hoppet over på rör bölgen igjen, disse har jeg derimot ikke hört på enda, selv om rottene ikke er med mer er jeg rimelig sikker på at den goé lyden er mer enn intakt :) ...

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.537
Torget vurderinger
1
Merkelig at disse ikke fås i annen design.

M

musicus

Gjest
bjornh skrev:
Merkelig at disse ikke fås i annen design.
Enig! men de synes av en for meg merkelig grunn, å falle i god smak hos mange av mine hifi kompiser her nede, og jeg har sett de i rimelig oppegående anlegg rundt om :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.537
Torget vurderinger
1
Det er vel bare å begynne å gå løs på den gamle grovkalibrede hagleammunisjonen med bly og sy sine egne punger å hive opp. Men lurer på: er 300 gram bly for mye eller for lite...? -hm, forske...

N

nb

Gjest
bjornh skrev:
Må jo ha noe for seg, akustisk, eller mot andre vibrasjoner i f.eks. høyttalere, tror dere ikke?
Det ble utførlig diskutert i en annen tråd om disse for et par år siden, konklusjonen var at det er helt feil fremgangsmåte for å dempe vibrasjoner. En høyttaler-boa som sirklet seg rundt høyttaleren ville være mer hensiktsmessig i så måte.

For å finne ut hvor mye vibrasjoner de demper, er det jo bare å kjenne på hvor varme de blir under spilling. Jeg tipper det er svært lite. Masseøkningen i forhold til høyttalerens egen masse er også marginal.

Topp Bunn