Nytt stereoanlegg Mcintosh?

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Ja no har jeg fått kjøpt nye høytalere til anlegget.Valget falt på noen flotte og velspillende italienere ved navn cremona ;D. Hadde først et sett med cremona på hjemlån ei langhelg som ga en lyd i stua som egentlig gjorde valget veldig enkelt,især når det da også dukket opp et sett cremona brukt i rikig finish i bartehovedstaden der jeg bor.Synes selv at matchen med cremona og mcintosh lyder vannvittig bra,så no er det bare å kose seg med masse god musikk.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Ja no har jeg fått kjøpt nye høytalere til anlegget.Valget falt på noen flotte og velspillende italienere ved navn cremona ;D. Hadde først et sett med cremona på hjemlån ei langhelg som ga en lyd i stua som egentlig gjorde valget veldig enkelt,især når det da også dukket opp et sett cremona brukt i rikig finish i bartehovedstaden der jeg bor.Synes selv at matchen med cremona og mcintosh lyder vannvittig bra,så no er det bare å kose seg med masse god musikk.
Gratulerer og velkommen til hifinirvana! ;)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Ja no har jeg fått kjøpt nye høytalere til anlegget.Valget falt på noen flotte og velspillende italienere ved navn cremona ;D. Hadde først et sett med cremona på hjemlån ei langhelg som ga en lyd i stua som egentlig gjorde valget veldig enkelt,især når det da også dukket opp et sett cremona brukt i rikig finish i bartehovedstaden der jeg bor.Synes selv at matchen med cremona og mcintosh lyder vannvittig bra,så no er det bare å kose seg med masse god musikk.
Tipper det spiller som bare det , gratulerer  :)

Sjekk her http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=78460
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
McIntosh? Feil bruk av spørsmålstegn, 3 utropstegn er riktig.
McIntosh!!!
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Ja no har jeg fått kjøpt nye høytalere til anlegget.Valget falt på noen flotte og velspillende italienere ved navn cremona ;D. Hadde først et sett med cremona på hjemlån ei langhelg som ga en lyd i stua som egentlig gjorde valget veldig enkelt,især når det da også dukket opp et sett cremona brukt i rikig finish i bartehovedstaden der jeg bor.Synes selv at matchen med cremona og mcintosh lyder vannvittig bra,så no er det bare å kose seg med masse god musikk.

Gratulerer med flotte komponenter!!!

Opplever du at du har nok power i 402?

Har testet 352 som er ganske lik kraftmessig, og opplevde at den faktisk gikk tom for krefter (powerguard lampene begynte å blinke) før jeg var ferdig med å vri opp volumet ???
Nå liker jeg å spille litt høyt noen ganger, så det er ikke sikkert så mange har samme problemet.....får meg snart en MC602, den har jeg også testet og den er nesten utømmelig.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Gratulerer med flotte komponenter!!!

Opplever du at du har nok power i 402?

Har testet 352 som er ganske lik kraftmessig, og opplevde at den faktisk gikk tom for krefter (powerguard lampene begynte å blinke) før jeg var ferdig med å vri opp volumet ???
Nå liker jeg å spille litt høyt noen ganger, så det er ikke sikkert så mange har samme problemet.....får meg snart en MC602, den har jeg også testet og den er nesten utømmelig.
Tror nok du spiller høyere en de fleste Dag ;D
Når får du 602'en ?
 
T

timc

Gjest
Bare så appropo....MC402 spiller penere enn 602...ikke høyere og med mer pondus, men renere og mer detaljert. Forøvrig tror jeg du blåser Cremona før MC402 gir seg. Dette har vært prøvd ;) (uten at høyttaleren døde)

Mvh
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Bare så appropo....MC402 spiller penere enn 602...ikke høyere og med mer pondus, men renere og mer detaljert. Forøvrig tror jeg du blåser Cremona før MC402 gir seg. Dette har vært prøvd ;) (uten at høyttaleren døde)

Mvh


Og en 5watts set amp spiller penere enn 402 ;D

Det som slår meg med alle McIntosh anlegg jeg har hørt er at de spiller så bra musikk at man glemmer og dissekere lyden  :)

Har hørt ett McIntosh anlegg spille forferdelig og det var på Audiofil messa på Sola i fjor  :p
Kisen demonstrerte det dyreste McIntosh anlegget på Jbl K2 og spillte aldeles for høyt det spillte helt jævlig for å si det mildt ,men det skyldtes ikke anlegget ,men den "døve" fyren som styrte showet  ;D

Så han demonstrerte SA høytalere i år ,og spillte like forbasket høyt ..........hm .
 
T

timc

Gjest
Hm...Dersom han klarte å spille like høyt med SA som med K2 må han jammen meg være god ;)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Hm...Dersom han klarte å spille like høyt med SA som med K2 må han jammen meg være god ;)
;D ;D ;D

Det klarte han heldigvis ikke ,men det virket som om han prøvde og det hørtes ikke bra ut ,klarte ikke høre en hel sang  :p

På Esoteric rommet derimot  :)  vakker musikk ,men det var det på et par andre rom også .Blant annet rommet til Clearaudio gutta ,med en "krympet" Array ,spillte veldig bra . Hvis du ikke gjorde som mange  mens jeg satt der ,stakk hodet innforbi døra,rynket på nesen og gikk ut igjen   ;D
 
Topp Bunn