Nytt Mark Knopfler-album på vei :)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei, alle sammen!

Guy Fletcher, tidligere keyboardist i Dire Straits og Mark Knopflers faste bandmedlem, bekrefter i dag at Mark er i studioet sitt i London og arbeider med et nytt album. Det er foreløpig lite info om prosjektet, men er vi heldige kan vi vente oss en utgivelse i løpet av høsten 2011. Gode nyheter for alle Knopfler-fans, med andre ord! :)

Jarle
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Tror jeg skal skrive til de og spørre om den rør preampen de brukte til forrige album kan ha skapt noe av sløret og mangel på klarhet og åpenhet.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er blant dem som har likt noen av Knopflers soloplater bedre enn de siste platene til Dire Straits.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Get lucky er i mine øyne Marks beste soloalbum så langt, så jeg gleder meg stort! :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
JaLa skrev:
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Get lucky er i mine øyne Marks beste soloalbum så langt, så jeg gleder meg stort! :)
All The Roadrunning (med dronningen over alle dronninger) er min soleklare favoritt. Det vil si topp tre etter DS og Communique, hvis vi tar med Dire Straits' utgivelser på listen.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Enig!
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
Helt enig! Mark Knopflers album har en tendens til å bli bedre med tiden. Jeg anser det som en styrke...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
JaLa skrev:
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
Helt enig! Mark Knopflers album har en tendens til å bli bedre med tiden. Jeg anser det som en styrke...
Så hvor lenge skal de albumene stå i hyllen før de modnes ???

/jan
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
JanR skrev:
JaLa skrev:
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
Helt enig! Mark Knopflers album har en tendens til å bli bedre med tiden. Jeg anser det som en styrke...
Så hvor lenge skal de albumene stå i hyllen før de modnes ???

/jan
Det hjelper dessverre ikke å la de stå i hylla - du må spille dem...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
JaLa skrev:
JanR skrev:
JaLa skrev:
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
Helt enig! Mark Knopflers album har en tendens til å bli bedre med tiden. Jeg anser det som en styrke...
Så hvor lenge skal de albumene stå i hyllen før de modnes ???

/jan
Det hjelper dessverre ikke å la de stå i hylla - du må spille dem...
Da får det være.
Se det sånn, kjerringa liker fyren, litt country'ish passer a bra.

Når det er sagt, nå er ikke "sailing to phil......" helt borte ;)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
JaLa skrev:
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
Vil ikke akkurat påstå jeg ligger våken om nettene og venter på denne utgivelsen.

Har sett deg sovne flere steder i sittende stilling, så jeg har ikke trua på at noe får deg til å ligge våken om nettene......


Nytt fra Mark er alltid kos, og noe jeg alltid kjøper.
Siste Get Lucky var jeg lunken til i starten, men den vokser den og....
Helt enig! Mark Knopflers album har en tendens til å bli bedre med tiden. Jeg anser det som en styrke...
Så hvor lenge skal de albumene stå i hyllen før de modnes ???

/jan
Du sier noe, Jan. Jeg har en cd, og den har stått så lenge uspilt i hylla at den har råtna nærmest.

Spillbart er det samme som hørbart. Og under den kategorien kommer nok ikke M.K. Ikke for meg ihvertfall.

Men smaken er som baken den.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Egentlig helt fantastisk teit dette. :p
Når noen legger ut en link om en artist som kommer med ny plate, og det finnes medlemmer som ikke har interesse av den artisten, hvorfor i helvete hoppe inn i tråden og fortelle hvor mye man misliker artisten??

Dere vet jo for faen at dere ikke liker musikken, hvorfor denne trangen til å fortelle om det?
Forsåvidt litt komisk, men tenk gjennom det. Er det ikke bare teit?

R
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
RoDa skrev:
Egentlig helt fantastisk teit dette. :p
Når noen legger ut en link om en artist som kommer med ny plate, og det finnes medlemmer som ikke har interesse av den artisten, hvorfor i helvete hoppe inn i tråden og fortelle hvor mye man misliker artisten??

Dere vet jo for faen at dere ikke liker musikken, hvorfor denne trangen til å fortelle om det?
Forsåvidt litt komisk, men tenk gjennom det. Er det ikke bare teit?

R
Takk, RoDa! Målet med linken var å spre glede blant Knopfler-fans. Lite glede å spore så langt :p
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
RoDa skrev:
Egentlig helt fantastisk teit dette. :p
Når noen legger ut en link om en artist som kommer med ny plate, og det finnes medlemmer som ikke har interesse av den artisten, hvorfor i helvete hoppe inn i tråden og fortelle hvor mye man misliker artisten??

Dere vet jo for faen at dere ikke liker musikken, hvorfor denne trangen til å fortelle om det?
Forsåvidt litt komisk, men tenk gjennom det. Er det ikke bare teit?

R
Nopp.
Har jo noen skiver av figuren her.
D.S også.

Nevnte vel også (snakke for meg selv) at jeg syns "philly..." plata er ok.

Så hvis man ikke liker alt fra fyren er det bare å skygge unna ?

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
JaLa skrev:
RoDa skrev:
Egentlig helt fantastisk teit dette. :p
Når noen legger ut en link om en artist som kommer med ny plate, og det finnes medlemmer som ikke har interesse av den artisten, hvorfor i helvete hoppe inn i tråden og fortelle hvor mye man misliker artisten??

Dere vet jo for faen at dere ikke liker musikken, hvorfor denne trangen til å fortelle om det?
Forsåvidt litt komisk, men tenk gjennom det. Er det ikke bare teit?

R
Takk, RoDa! Målet med linken var å spre glede blant Knopfler-fans. Lite glede å spore så langt :p
Få fans ? ;)

Altså, det er helt sikkert flere enn dere to som liker figuren.
Og ja, jeg setter pris på at dere og andre legger ut poster som det her.

Nå skal jeg trekke meg pent og rolig tilbake eller så kommer RoDa med restene av subben og denger meg med den.

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg skrev, smaken er som baken. Men nå skal jeg ikke ytre noe mer om M.K.

Var ikke meningen og ødelegge helga di, Roda.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Jeg liker også Mark Knopfler/Dire Straits, men det må vel være lov å mene at kvaliteten på utgivelsene hans varierer. Vil ikke si at han har gitt ut noe direkte dårlig men jeg synes Get Lucky er svak.
:)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
JanR skrev:
Så hvis man ikke liker alt fra fyren er det bare å skygge unna ?
Du har lært forskjellen på å barbere seg og å skjære av seg hodet? :D

Det jeg snakker om er å komme inn i tråden ene og alene for å slenge ut av seg negative kommentarer og "ert".
JaLa legger ut en tråd om et nytt MK album, og da vet dere hva tråden handler om?

R
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
JaLa skrev:
RoDa skrev:
Egentlig helt fantastisk teit dette. :p
Når noen legger ut en link om en artist som kommer med ny plate, og det finnes medlemmer som ikke har interesse av den artisten, hvorfor i helvete hoppe inn i tråden og fortelle hvor mye man misliker artisten??

Dere vet jo for faen at dere ikke liker musikken, hvorfor denne trangen til å fortelle om det?
Forsåvidt litt komisk, men tenk gjennom det. Er det ikke bare teit?

R
Takk, RoDa! Målet med linken var å spre glede blant Knopfler-fans. Lite glede å spore så langt :p

Det er vanlig dette, JaLa, husk at du er blant musikkeliten nå. :D
Jeg også mener at noen album er mindre vellykkede enn andre, og selvsagt er det lov å mene det også i slike tråder.

Men å komme inn for å fortelle at man ikke bryr seg om at plata kommer ut, og at andre plater med MK råtner i hylla.... :p


R
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Tilbake til topic. ;)

Hvor fant du infoen JaLa?
Håper det kommer noe om hvilket type album/musikk det blir denne gangen.

R
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
RoDa skrev:
Tilbake til topic. ;)

Hvor fant du infoen JaLa?
Håper det kommer noe om hvilket type album/musikk det blir denne gangen.

R
:)

Infoen kommer fra hjemmesiden til Guy Fletcher (tidligere DS-keyboardist og fast bandmedlem for MK). Han har et eget forum der han mer eller mindre daglig svarer på spørsmål fra fans over hele verden relatert til MK/DS. Han er også flink til å lage "dagbøker". Blant annet legger han daglig ut bilder og små historier fra livet på veien når de er på turné, slik at fansen kan følge med på hva som skjer backstage. Alle dagbøkene hans ligger ute 8) Et veldig fint opplegg! Venter nå på at han skal komme i gang med en studio-dagbok knyttet til det nye albumet. Han har sagt at han har begynt, så jeg regner med den er oppe og går i løpet av noen få dager. Anbefaler deg å ta en kikk her: http://www.guyfletcher.co.uk. Masse interessant stoff for MK-fans :)

Her er eksempelvis et utdrag fra studio-dagboka til Get Lucky: http://www.guyfletcher.co.uk/index.php/getluckyrecording2009/March_2009_Update

-Jarle
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Første steg på musikksnobbstigen er å informere omverdenen om hvor ferdig du er med Knopfler og Bremnes!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
RoDa skrev:
JanR skrev:
Så hvis man ikke liker alt fra fyren er det bare å skygge unna ?
Du har lært forskjellen på å barbere seg og å skjære av seg hodet? :D

Det jeg snakker om er å komme inn i tråden ene og alene for å slenge ut av seg negative kommentarer og "ert".
JaLa legger ut en tråd om et nytt MK album, og da vet dere hva tråden handler om?

R
Prøv å quote hele innlegg, ikke bare del de opp som det passer deg.

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Aubi skrev:
Første steg på musikksnobbstigen er å informere omverdenen om hvor ferdig du er med Knopfler og Bremnes!
Godt å få det ut tenker jeg.

Tilbake til topic. Liker D.S og M.K, men syns kanskje han har beveget seg bort i fra det som jeg likte best ved han.

Til trådtarter, ikke meningen å forsure tråden.
Trekker meg stille og rolig tilbake :)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Om jeg i all ydmykhet må få lov og mene noe i denne tråden, så syns jeg første plata til Dire Straits er bra.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Om jeg i all ydmykhet må få lov og mene noe i denne tråden, så syns jeg første plata til Dire Straits er bra.
Den er faktisk veldig bra ;)

Destiny.. :)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Første plata til DS er en evighetsmaskin!
Synes Communique er tøff den og.

Fyren har endret seg mye gjennom karrieren, og jeg har tro på at han lager musikk som han selv liker.
Derfor har det blitt såpass stort sprik i musikken at det ikke nødvendigvis passer med DS og MK rett etter hverandre.
De siste platene til MK passer til andre situasjoner og sinnstemninger enn DS.

R
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
kunne bare noen klipt de jævla strengan til pøkken og fyrt hainn avgårde.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
ErosLoveking skrev:
kunne bare noen klipt de jævla strengan til pøkken og fyrt hainn avgårde.
Forstår ikke? Sikkert dialekten.... ::)
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
baluba skrev:
JaLa skrev:
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Get lucky er i mine øyne Marks beste soloalbum så langt, så jeg gleder meg stort! :)
All The Roadrunning (med dronningen over alle dronninger) er min soleklare favoritt. Det vil si topp tre etter DS og Communique, hvis vi tar med Dire Straits' utgivelser på listen.
All the Roadrunning har absolutt store kvaliteter!
Selv håper jeg stadig på at MK skal bli litt mer rocka igjen. Da er musikken på sitt beste. De rolige ballader har hatt en tendens til å bli stadig mer kopiaktige.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Karma skrev:
baluba skrev:
JaLa skrev:
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Get lucky er i mine øyne Marks beste soloalbum så langt, så jeg gleder meg stort! :)
All The Roadrunning (med dronningen over alle dronninger) er min soleklare favoritt. Det vil si topp tre etter DS og Communique, hvis vi tar med Dire Straits' utgivelser på listen.
All the Roadrunning har absolutt store kvaliteter!
Selv håper jeg stadig på at MK skal bli litt mer rocka igjen. Da er musikken på sitt beste. De rolige ballader har hatt en tendens til å bli stadig mer kopiaktige.

Hører lite på den, kanskje på tide å dra den frem igjen.

Tror ikke det håpet er i hengende snøre, Karma.
Det siste han gjorde som skulle være rocka ble bare flaut. Spor tre eller noe sånt på siste skiva? Husker ikke.

Husker konserten sammen med EH som kjedelig, passet ikke i konsertform. Dama måtte jo gå å legge seg nedpå etter hver låt. ;D

Men jeg har et tips, Karma.
MK rocker bra på konsertene, han drar alltid mye DS-låter der og har noen spillekåte trommiser med seg.
Pleier å være tøft!
Klarer du å se forbi at mannen ikke hopper og spretter på scenen, og hører på musikken, så er det fine ting. 8)

R
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.693
Antall liker
37.927
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rolfozzy skrev:
Om jeg i all ydmykhet må få lov og mene noe i denne tråden, så syns jeg første plata til Dire Straits er bra.
uten tvil den beste i mine ører,ellers så gleder jeg meg stort til å høre den nye som er på vei :)

mvh
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Her er et litt morsomt klipp hvor Mark og bandet improviserer til publikums allsang av "Olé, olé" på Norwegian Wood i sommer...


Undertegnede var forøvrig med å starte allsangen :p
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
RoDa skrev:
Karma skrev:
baluba skrev:
JaLa skrev:
dandare skrev:
Forrige plata til Mark Knopfler var en gedigen nedtur så forvetningene er vel ikke akkurat skyhøye. Men på den annen side har han gitt ut mye bra tidligere.
Get lucky er i mine øyne Marks beste soloalbum så langt, så jeg gleder meg stort! :)
All The Roadrunning (med dronningen over alle dronninger) er min soleklare favoritt. Det vil si topp tre etter DS og Communique, hvis vi tar med Dire Straits' utgivelser på listen.
All the Roadrunning har absolutt store kvaliteter!
Selv håper jeg stadig på at MK skal bli litt mer rocka igjen. Da er musikken på sitt beste. De rolige ballader har hatt en tendens til å bli stadig mer kopiaktige.

Hører lite på den, kanskje på tide å dra den frem igjen.

Tror ikke det håpet er i hengende snøre, Karma.
Det siste han gjorde som skulle være rocka ble bare flaut. Spor tre eller noe sånt på siste skiva? Husker ikke.

Husker konserten sammen med EH som kjedelig, passet ikke i konsertform. Dama måtte jo gå å legge seg nedpå etter hver låt. ;D

Men jeg har et tips, Karma.
MK rocker bra på konsertene, han drar alltid mye DS-låter der og har noen spillekåte trommiser med seg.
Pleier å være tøft!
Klarer du å se forbi at mannen ikke hopper og spretter på scenen, og hører på musikken, så er det fine ting. 8)

R
Jeg har egentlig ikke mer behov for show på en konsert med denne typen musikk enn jeg f.eks. vil ha på en jazzkonsert..
Det er musikken som teller.
Fra hans siste plate liker jeg denne best:

En ballade med mening og kvalitet:
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Ragpicker's har i noen utgaver en bonus-cd.
Det er det en live in Toronto utgave av Brothers in Arms.

Fantastisk versjon.
Er nok denne, bortsett fra at her er ræva lyd på YouTube...





R
 
Topp Bunn