NYTT HIFI Blad "watt"

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.428
Antall liker
13.014
R.E.S. skrev:
Miles skrev:
Roy kommer WLM Acoustics Sonata og WLM LaScale på trykk i det nye bladet Watt ??
Det har jo stått på trykk i gamle Hjemmekino for lenge siden, så vidt jeg husker.

Roy
Jeg går god for RES på den.
Jeg har t-o-m lest artikkelen i Hjemmekino nr.5 2011.
Må stå opp om morran vet du Miles hehehe....(de som kjenner meg vet at det var rette ræva som feis ;D)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Powerpoint skrev:
R.E.S. skrev:
Miles skrev:
Roy kommer WLM Acoustics Sonata og WLM LaScale på trykk i det nye bladet Watt ??
Det har jo stått på trykk i gamle Hjemmekino for lenge siden, så vidt jeg husker.

Roy
Jeg går god for RES på den.
Jeg har t-o-m lest artikkelen i Hjemmekino nr.5 2011.
Må stå opp om morran vet du Miles hehehe....(de som kjenner meg vet at det var rette ræva som feis ;D)
Miles hadde visst hoppet over hele nr 5 når han sjekket, men nå er det i orden. :)

Roy
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Har da vært innom narvesen og kjøpt, deretter bladd litt i Watt. Liker det jeg har lest hittil, helt greit, interessante produkter. Fin blanding, selv om jeg har stereo som hoved interesse så er jeg meget glad i film også, så fin balanse for min del hvertfall.
Likte hjemme hos reportasjen meget godt, fortsett å finne lignende "grom" anlegg, gjerne flere i hvert blad...
Hva med en presentasjon av deres kinorom/lytterom og evt. skribentenes egne anlegg, hva de foretrekker og hvordan de har funnet sin lyd, litt om hva dere legger vekt på osv.

Blir nok så jeg handler bladet jevnlig, synes det legger seg fint midt mellom lyd og bilde og Fidelity innholdsmessig.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Audiophile-Arve skrev:
R.E.S. skrev:
pengesluk skrev:
Det burde hete "Heime hjå" for alle som snakker nynorsk. Stor andel av leserskaren (7-800.000) som gjør det.
Eg skal sjå kva eg kan få til, Sluket.

Roy
Ja?
Må vel bli den digitale utgaven via Google translate, er jeg redd.

Roy
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Men det er bare å komme en tur.

Roy
 
U

Utgatt11378

Gjest
...Det plinget inn en tekstmeld på Motorolaen ;D, fra HiFi-klubben med abo tilbud på dette bladet.
Ordnet abo. med en gang.....sur blei jeg da det viser seg at jeg taper litt over 4,- pr. blad vs. Hifisentralens.... 8).
Vh
S
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Kjøpte bladet på Narvesen igår. En stor skuffelse. Gad bare å lese hjemme hos reportasjen. Men gir det en sjanse. Neste nr. kan jo bli bedre. Ingen utfordrer til Fidelity ;).
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.993
Antall liker
10.652
Sted
Skien
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
Bifalles :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
Det er nok meningen at Watt skal være litt hummer og kanari, men kanskje ikke hummer, kanari og fiskesuppe som et ikke helt ukjent annet blad, eller bare hummer som et annet.

Når det gjelder hjemme-hos-reportasjene så kommer jeg til å fortsette å skrive de som har med hifi, dvs. i annethvert nummer. Utstyret som befinner seg i stuene til folk er for så vidt interessant nok, men selv mener jeg det blir bedre lesestoff når man også kan få vite litt om hvorfor man har havnet med akkurat det utstyret man har, og ikke minst hva det er man søker etter når man bygger opp anlegget sitt. Er det for eksempel noen kompromisser som er enklere å gjøre enn andre?

Så bør vi jo ha litt om hvordan vi opplever lyden også, men det er en vanskelig balansegang, all den tid jeg som journalist kan ha helt andre lydpreferanser enn den som hører på anlegget hver eneste dag. Dessuten vil jo slike besøk kun gi meg som lytter et lite inntrykk, omtrent som å kjøre Ferrari rundt kvartalet og skrive en anmeldelse på den. Derfor har jeg valgt å tone ned den biten, men likevel prøve å si noe om hvordan jeg oppfatter anlegget.

I tillegg håper jeg at noen av hifi-testene kan glede også tokanalspuritanerne, og som dere kunne se av teaseren til neste nummer, så har jeg testet Wilson Sophia 3. Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.

Roy
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.993
Antall liker
10.652
Sted
Skien
R.E.S. skrev:
Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
Det er nok meningen at Watt skal være litt hummer og kanari, men kanskje ikke hummer, kanari og fiskesuppe som et ikke helt ukjent annet blad, eller bare hummer som et annet.

Når det gjelder hjemme-hos-reportasjene så kommer jeg til å fortsette å skrive de som har med hifi, dvs. i annethvert nummer. Utstyret som befinner seg i stuene til folk er for så vidt interessant nok, men selv mener jeg det blir bedre lesestoff når man også kan få vite litt om hvorfor man har havnet med akkurat det utstyret man har, og ikke minst hva det er man søker etter når man bygger opp anlegget sitt. Er det for eksempel noen kompromisser som er enklere å gjøre enn andre?

Så bør vi jo ha litt om hvordan vi opplever lyden også, men det er en vanskelig balansegang, all den tid jeg som journalist kan ha helt andre lydpreferanser enn den som hører på anlegget hver eneste dag. Dessuten vil jo slike besøk kun gi meg som lytter et lite inntrykk, omtrent som å kjøre Ferrari rundt kvartalet og skrive en anmeldelse på den. Derfor har jeg valgt å tone ned den biten, men likevel prøve å si noe om hvordan jeg oppfatter anlegget.

I tillegg håper jeg at noen av hifi-testene kan glede også tokanalspuritanerne, og som dere kunne se av teaseren til neste nummer, så har jeg testet Wilson Sophia 3. Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.

Roy
Er enig i det du her skriver Roy, var derfor jeg skrev at jeg synes du balanserte reportasjen flott, tenkte da på litt om lyden litt om anlegget litt om hvorfor han har dette utstyre osv... det er noen skribenter tidligere som jeg mener nettopp ikke har tatt hensyn nok til dette ;)
Espen L
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Espen L skrev:
R.E.S. skrev:
Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
Det er nok meningen at Watt skal være litt hummer og kanari, men kanskje ikke hummer, kanari og fiskesuppe som et ikke helt ukjent annet blad, eller bare hummer som et annet.

Når det gjelder hjemme-hos-reportasjene så kommer jeg til å fortsette å skrive de som har med hifi, dvs. i annethvert nummer. Utstyret som befinner seg i stuene til folk er for så vidt interessant nok, men selv mener jeg det blir bedre lesestoff når man også kan få vite litt om hvorfor man har havnet med akkurat det utstyret man har, og ikke minst hva det er man søker etter når man bygger opp anlegget sitt. Er det for eksempel noen kompromisser som er enklere å gjøre enn andre?

Så bør vi jo ha litt om hvordan vi opplever lyden også, men det er en vanskelig balansegang, all den tid jeg som journalist kan ha helt andre lydpreferanser enn den som hører på anlegget hver eneste dag. Dessuten vil jo slike besøk kun gi meg som lytter et lite inntrykk, omtrent som å kjøre Ferrari rundt kvartalet og skrive en anmeldelse på den. Derfor har jeg valgt å tone ned den biten, men likevel prøve å si noe om hvordan jeg oppfatter anlegget.

I tillegg håper jeg at noen av hifi-testene kan glede også tokanalspuritanerne, og som dere kunne se av teaseren til neste nummer, så har jeg testet Wilson Sophia 3. Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.

Roy
Er enig i det du her skriver Roy, var derfor jeg skrev at jeg synes du balanserte reportasjen flott, tenkte da på litt om lyden litt om anlegget litt om hvorfor han har dette utstyre osv... det er noen skribenter tidligere som jeg mener nettopp ikke har tatt hensyn nok til dette ;)
Espen L
og når skal jeg komme og lage reportasje hos deg, Espen ;D

Roy
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.993
Antall liker
10.652
Sted
Skien
R.E.S. skrev:
Espen L skrev:
R.E.S. skrev:
Espen L skrev:
Fikk kjøpt bladet i går, litt mye "hummer å kanari" for min del men det er nok forde jeg ikke interesserer meg så mye for Hjemmekino/Film og Duppeditter :) Synes hjemme hos reportasjen til Roy Ervin var veldig bra :) Den balanserte han helt overlegent i motsetning til "enkelte" tidligere skribenter som var TYDELIGVIS mer opptatt av å få fram hva de selv mente om lyden og bør gjøres i stuen som de besøkte en å lage en hjemme hos reportasje. Flott at Roy Ervin har overtatt den jobben det vil gjøre til at jeg kjøper dette bladet fremover vis han fortsetter med dette.
Alt for tidlig å konkludere etter et nummer men personlig så trur jeg Fidelity vil "treffe" meg mer en Watt da de kjører mer konsekvent to kanals lyd.Men Fidelity MÅ snart få på plass hjemme hos reportasjer synd at de ikke lytter til leserene sine som har gitt så mange hint på at dette er noe man ønsker.
Gleder meg til neste nummer av Watt :)
Espen L
Det er nok meningen at Watt skal være litt hummer og kanari, men kanskje ikke hummer, kanari og fiskesuppe som et ikke helt ukjent annet blad, eller bare hummer som et annet.

Når det gjelder hjemme-hos-reportasjene så kommer jeg til å fortsette å skrive de som har med hifi, dvs. i annethvert nummer. Utstyret som befinner seg i stuene til folk er for så vidt interessant nok, men selv mener jeg det blir bedre lesestoff når man også kan få vite litt om hvorfor man har havnet med akkurat det utstyret man har, og ikke minst hva det er man søker etter når man bygger opp anlegget sitt. Er det for eksempel noen kompromisser som er enklere å gjøre enn andre?

Så bør vi jo ha litt om hvordan vi opplever lyden også, men det er en vanskelig balansegang, all den tid jeg som journalist kan ha helt andre lydpreferanser enn den som hører på anlegget hver eneste dag. Dessuten vil jo slike besøk kun gi meg som lytter et lite inntrykk, omtrent som å kjøre Ferrari rundt kvartalet og skrive en anmeldelse på den. Derfor har jeg valgt å tone ned den biten, men likevel prøve å si noe om hvordan jeg oppfatter anlegget.

I tillegg håper jeg at noen av hifi-testene kan glede også tokanalspuritanerne, og som dere kunne se av teaseren til neste nummer, så har jeg testet Wilson Sophia 3. Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.

Roy
Er enig i det du her skriver Roy, var derfor jeg skrev at jeg synes du balanserte reportasjen flott, tenkte da på litt om lyden litt om anlegget litt om hvorfor han har dette utstyre osv... det er noen skribenter tidligere som jeg mener nettopp ikke har tatt hensyn nok til dette ;)
Espen L
og når skal jeg komme og lage reportasje hos deg, Espen ;D

Roy
:eek: :eek:
Espen L
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
R.E.S. skrev:
[...]
Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.
Det vil være fint om slik viktig informasjon inkluderes i artiklene. Det kan som du skriver, være stor forskjell på inntrykket etter kort tids lytting og det å ha levd med utstyret en stund. I noen perioder får man dessuten mer lyttetid per uke enn i andre perioder. Et annet viktig poeng er om utstyret har vært forsøkt i flere kombinasjoner og evt. rom og om andre også har lyttet.

Åpenhet om slikt, altså styrker og (mulige) svakheter ved en testomtale, styrker troverdigheten til skribenten og tidsskriftet. Dette er normal praksis innen f.eks. åpen programvare, UNIX-verdenen og vitenskap.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
CDWMcInSpots skrev:
R.E.S. skrev:
[...]
Heldigvis fikk jeg god tid, både i forhold til deadline, men også fra importøren, siden høyttalerne langt fra var innspilt da de kom på døra. Jeg ville nok kommet til en helt annen konklusjon om jeg skulle skrevet testen etter en uke eller to.

Det beste er jo selvsagt å få utstyr som er ferdig innspilt til test, men verken deadliner eller verden er i idealmodus hele tiden.
Det vil være fint om slik viktig informasjon inkluderes i artiklene. Det kan som du skriver, være stor forskjell på inntrykket etter kort tids lytting og det å ha levd med utstyret en stund. I noen perioder får man dessuten mer lyttetid per uke enn i andre perioder. Et annet viktig poeng er om utstyret har vært forsøkt i flere kombinasjoner og evt. rom og om andre også har lyttet.

Åpenhet om slikt, altså styrker og (mulige) svakheter ved en testomtale, styrker troverdigheten til skribenten og tidsskriftet. Dette er normal praksis innen f.eks. åpen programvare, UNIX-verdenen og vitenskap.
For egen del oppgis det alltid hva slags utstyr det er blitt testet på. I hvert fall på de testene som er på to sider eller mer. Med et rekkehus på drøyt 120 kvadratmeter, hvorav stua tar omtrent 1/5-del, og resten av huset er soverom, bad og kjøkken, har jeg dessverre ikke mulighet til å teste på særlig annet enn hovedanlegget. Det hender dog at jeg for sikkerhets skyld kobler opp reserveanlegget (eller deler av det) for å sjekke. Det beståt av Marantz PM-66KI Signature, Marantz SA-7001 og Klipsch RB-61.

SACD-spilleren er vel den som benyttes mest, da den står koblet i hovedanlegget permanent som cd-drivverk for de delene av familien som ikke er helt komfortabel med pc- eller Embla-avspilling. :)

Roy
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Leste bladet og likte det godt. Fin "hjemme hos". Bladet har sin leverett i haifai lektyrens verden helt klart. Stå på :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
HCS skrev:
Leste bladet og likte det godt. Fin "hjemme hos". Bladet har sin leverett i haifai lektyrens verden helt klart. Stå på :)
Takk for det. Alltid hyggelig med ros og konstruktiv kritikk for å gjøre oss enda bedre.


Roy
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg håper dere og kan besøke de med anlegg som er gjennomrbeidet over lang tid og ikke nødvendigvis har en prislapp på 500k +. Pris har ingen direkte sammenheng med god lyd og dette burde de fleste magasiner ,samt dets skribenter, ta til seg :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
HCS skrev:
Jeg håper dere og kan besøke de med anlegg som er gjennomrbeidet over lang tid og ikke nødvendigvis har en prislapp på 500k +. Pris har ingen direkte sammenheng med god lyd og dette burde de fleste magasiner ,samt dets skribenter, ta til seg :)
Neste blir nok 1mill+, he-he...

Spøk til side. Jeg er helt enig med deg, for det kan ikke være sånn at man må bruke huslån for å få seg ordentlig lyd. Det finnes veldig mange der ute som har et utrolig vellydende anlegg, men som langt fra har betalt slike summer for oppsettet sitt. Jeg har allerede fått et par tips i den retningen, men tar gjerne flere.

Hadde vært veldig spennende med hjemme hos-reportasje med et anlegg til under 50.000 kroner i nypris. Hansken er kastet, så har dere tips, gi beskjed.

Roy
 
8

8x12_TOM

Gjest
Har kjøpt mye hifi-lektyre opp gjennom tiden, men interessen for blader er dalende.

Men med et blad som prøver å ha med en "hjemme hos reportasje" i hvert nummer skal jeg seiøst vurdere et nytt abonomang ;D.

Som andre er inne på er det i en "hjemme hos" viktig å sette fokuset på hva persjonen er ute etter, på jakten etter godlyden.

Det er også fint om det ikke er bare "plugg and play" oppsett i den øvre prisklassen - mer spennende å lese om folk som har jobbet målrettet mot målet med begrensede midler, og som har kommet et stykke på vei til hifi-nirvana

Lykke til!!
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Så har også jeg lest første nummer av Watt. Hjemme hos reportasjen var veldig bra, enkelte av testene også.
MEN bladet har lagt seg på en profil som likner Lyd og Bilde / Hjemmekino til forveksling. Etter min mening er dere nødt til å justere profilen noe for å skille dere fra dette bladet. Hvorfor ikke ha med mer hifi stoff. Det synes å være marked for et blad som både trår inn på Fidelitys enemarker mht. high end, to kanals reportasjer og samtidig dekker noe av det mere folkelige to kanals hifimarkedet. I en viss grad gjør dere dette i dette første bladet, men omfanget, antall sider for dette området må utvides vesentlig slik at tester mv. blir noe mer dyptpløyende og at det samtidig blir flere reportasjer på "to kanal" området. Skjer ikke dette kan dere åpenbart miste lesere som er interresert i HiFi og dere vil samtidig slite i konkurransen med Lyd og bilde.
Dette er kun ment som et godt råd. Vi trenger et blad som dekker området mellom Lyd og Bilde og Fidelity og ikke et nytt blad i Lyd og Bilde segmentet.
Lykke til videre.
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Jeg må si jeg var positivt overasket da jeg hadde bladd gjennom. Jeg har absolutt null interesse for hjemmekino, og slik sett kunne abbonementet vært spart, da jeg strengt tatt bare kommer til å trekke nytten av annethvert nummer (?).

Jeg likte også godt hjemme hos-reportagen, og stiller meg bak ønsket om litt spesielle vinklinger på disse. Gjerne en Reodor Felgen type innimellom.

I tillegg burde det være mulig med en skikkelig reportage om et eller annet klassisk vintage-objekt i hvert nummer. Gjerne knyttet til "mye for pengene-klassikere" som er relativt tilgjengelige snarere enn bare sjeldenheter. Selv om det er moro det også av og til.

Vinylbølgen bør vel også være relevant stoff. Test av platespillere og riaa-trinn i prisklassen for folk flest og studentlommebøker må jo kunne skaffe lesere/kjøpere ? Noe i tråd med artikkelen/testen av høyttalere i Nr.1.

Målet må jo være å fremstå som interessante, men som et alternativ til Fidelity som jeg personlig tidvis oppfatter som et langt gjesp. Britiske HiFi News er et forbilledlig tidskrift med spredning i forhold til målgruppe på produktene de skriver om. Og i den grad det er mulig fremstår de også relativt objektive. Gi oss en norsk variant :)

Som sagt, positivt overasket men ikke overbevist !

mvh:
Stian
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
Nusse skrev:
Så har også jeg lest første nummer av Watt. Hjemme hos reportasjen var veldig bra, enkelte av testene også.
MEN bladet har lagt seg på en profil som likner Lyd og Bilde / Hjemmekino til forveksling. Etter min mening er dere nødt til å justere profilen noe for å skille dere fra dette bladet. Hvorfor ikke ha med mer hifi stoff. Det synes å være marked for et blad som både trår inn på Fidelitys enemarker mht. high end, to kanals reportasjer og samtidig dekker noe av det mere folkelige to kanals hifimarkedet. I en viss grad gjør dere dette i dette første bladet, men omfanget, antall sider for dette området må utvides vesentlig slik at tester mv. blir noe mer dyptpløyende og at det samtidig blir flere reportasjer på "to kanal" området. Skjer ikke dette kan dere åpenbart miste lesere som er interresert i HiFi og dere vil samtidig slite i konkurransen med Lyd og bilde.
Dette er kun ment som et godt råd. Vi trenger et blad som dekker området mellom Lyd og Bilde og Fidelity og ikke et nytt blad i Lyd og Bilde segmentet.
Lykke til videre.

Helt helt enig. Godt skrevet :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.975
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg kjøpte mitt eksemplar i går og leste gjennom det vesentligste i La Boheme pausen.
"Hjemme hos" er jo alltid koselig lesing. Språket (i motsetning til et annet kjent fidelity blad) var veldig greit og forståelig.
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
Kjøpte og leste bladet i går.
Bra hjemme hos reportasje.
Satt igjen med et litt blandet inntrykk. Følte ikke noe umiddelbart trang til å bli abonnement enda.
Litt mye reklame, men det er gjerne et nødvendig onde?
Får se videre hvordan bladet utvikler seg.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
Angående annonser, så må det nok til om bladet skal ha livets rett. Tommelfingerregelen tilsier 1/3-del annonser, og når jeg telte opp i går var det 37-38 sider av totalt 108, så det er omtrent der det bør være.


Roy
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Oppfølger til svar #54 og #55:

Det slo meg på hjemveien i går at det også ville være fint med informasjon om tidsbruken bak en testomtale som f.eks. hvor lang tid skribenten har disponert utstyret og hvor mange timer han har lyttet. Det er dessuten gjerne forskjell på 10 timer i ett strekk og samme tid fordelt over flere økter. Slik åpenhet styrker etterretteligheten. Noen skribenter skriver tidvis implisitt om dette, gjerne bortgjemt i teksten, men det er sjelden tydelig og lett synlig opplyst i f.eks. en faktaboks.
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
CDWMcInSpots skrev:
Oppfølger til svar #54 og #55:

Det slo meg på hjemveien i går at det også ville være fint med informasjon om tidsbruken bak en testomtale som f.eks. hvor lang tid skribenten har disponert utstyret og hvor mange timer han har lyttet. Det er dessuten gjerne forskjell på 10 timer i ett strekk og samme tid fordelt over flere økter. Slik åpenhet styrker etterretteligheten. Noen skribenter skriver tidvis implisitt om dette, gjerne bortgjemt i teksten, men det er sjelden tydelig og lett synlig opplyst i f.eks. en faktaboks.

Tiltredes. Veldig enig i momentet om at dette øker etteretteligheten og etterprøvbarheten av tester/omtaler.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
enig med de andre her, den hjemme hos-reportasjen var jaggu knallbra ;D
dette skyldes nok først og fremst verten og anlegget hans ;D ;D

neida, res gjorde en veldig god jobb der, kudos til han.
fin balanse mellom mann, anlegg, musikk og digresjoner.
smart med en kort sidespalte hvor artikkelforfatter kommenterer sine subjektive inntrykk basert på kort lytteøkt.

forøvrig synes jeg det nye bladet funker tålelig greit, og jeg regner med at de finner sitt "ansikt" i løpet av et par-tre utgaver.
jeg liker seksjoneringa, selv om jeg personlig ikke bryr meg om alle produkt(typ)ene som omtales.
kanskje en fast produktoversikt/kjøpsguide hadde gjort seg?

å legge seg mellom fidelity og l&b er lurt, og noe av det viktigste blir å få på plass et par faste spaltister med en særegen stemme og måte å angripe temaet på, slike ting bidrar til å gi bladet en identitet.

btw, imponerende med en såpass høy annonseprosent i førsteutgaven (selv om rabattene må ha vært generøse).
annonser er helt nødvendig.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
har enda ikke fått noe mail angående abonnementet jeg tegnet , flere der ute ?
 

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Innlegg
708
Antall liker
113
Torget vurderinger
1
jokris skrev:
har enda ikke fått noe mail angående abonnementet jeg tegnet , flere der ute ?
Ingen mail her heller ???
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke hørt noe enda. Håper abonnementet er registrert :)
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.697
Antall liker
5.137
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg har fått tilbakemelding på mail, men bestilte riktignok ett par uker før "tilbudet" her dukket opp. Men gikk nesten ei uke før jeg fikk svar.

har heller ikke fått noe blad i posten.

Men gamle hjemmekino var vel også ganske dårlige på post såvidt jeg husker - så ofte nye nummer på statoil før jeg så den i postkassa. Er vel ikke alt som er i full drift hos watt gjengen heller, kan jeg tippe.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.902
Antall liker
26.769
Sted
Oslo/Grebbestad
Bladde igenom første nr idag, sånn første intrykk er vel att det ikke er store forskjeller mot tidl hjemmekino bladet.
Hjemme besøken blir sikkert vært og lese fremover også, ivartfall en god start.
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
Gjør noe "banebrytende":
1) Målinger på høyttalere (subjektivisme=gjesp)
2) Målinger på interessante høyttalerelementer inkl testoppstilling i applikasjoner
3) Listeføre CD som ikke er herpet i the loudness war
4) Modifikasjoner i filtre, kretsløp (ikke spikes, museposer og snake oil)
Ellers blir det som å lese et bilblad uten å få vite en døyt om innsprøyting, kamvinkel, fjæring etc
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.975
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
wilbur-x skrev:
Gjør noe "banebrytende":
1) Målinger på høyttalere (subjektivisme=gjesp)
2) Målinger på interessante høyttalerelementer inkl testoppstilling i applikasjoner
3) Listeføre CD som ikke er herpet i the loudness war
4) Modifikasjoner i filtre, kretsløp (ikke spikes, museposer og snake oil)
Ellers blir det som å lese et bilblad uten å få vite en døyt om innsprøyting, kamvinkel, fjæring etc
Det er gratis å komme med ønsker ;D
Det er nok uoverkommelig for HiFi her på berget.
Siden de aller fleste produkter selges internasjonalt og sikkert blir testet ordentlig, burde det være mulig å kjøpe testene for å publisere her. Spiller ingen vesentlig rolle hvor slikt er testet.
Mange tema blader gjør dette.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.973
Antall liker
19.833
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
wilbur-x skrev:
Gjør noe "banebrytende":
1) Målinger på høyttalere (subjektivisme=gjesp)
2) Målinger på interessante høyttalerelementer inkl testoppstilling i applikasjoner
3) Listeføre CD som ikke er herpet i the loudness war
4) Modifikasjoner i filtre, kretsløp (ikke spikes, museposer og snake oil)
Ellers blir det som å lese et bilblad uten å få vite en døyt om innsprøyting, kamvinkel, fjæring etc
Lytteinntrykk, lytteinntrykk, lytteinntrykk!
Snaikeoil, snakeoil, snaikeoil!

Målinger er gjesp, gjesp, gjesp!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Vi som har tegnet et nytt abbonent får vel nr. 1 i posten etter hvert, eller?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.161
Torget vurderinger
32
f skrev:
Vi som har tegnet et nytt abbonent får vel nr. 1 i posten etter hvert, eller?
Jeg regner med det, men skulle så ikke skje, så regner jeg med at man kan sende en mail hit og spørre: watt@aboservice.no

Roy
 
Topp Bunn