Nytt Bob Dylan album.

s-ovst

Medlem
Ble medlem
23.12.2007
Innlegg
24
Antall liker
7
Sted
Sotra
Hei alle Dylan fans.

Nytt Bob Dylan album blir utgitt 11 september.
Venter i spenning.

MVH. Stig
 

s-ovst

Medlem
Ble medlem
23.12.2007
Innlegg
24
Antall liker
7
Sted
Sotra
Produktiv er han ihvertfall,med tanke på at han er konstant på turne:cool:
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Du hendelse, det er i september allerede!

Det er vel bare å krysse av hele september snart. Samme dag som Dylan kommer nye til Avett Brothers, og uka etter er det duket for nye til Dinosaur Jr. Høsten må bare komme den.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Med Dylans nye er det vel allerede avgjort hvem som blir årets beste.
Selvfølgelig.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Et imponerende album! Et av årets store høydepunkt!


Men her på forumet får selvsagt en dyr strømkabel langt mer oppmerksomhet..
 
  • Liker
Reaksjoner: Dog

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Et imponerende album! Et av årets store høydepunkt!


Men her på forumet får selvsagt en dyr strømkabel langt mer oppmerksomhet..
Hvorfor ikke skrive noen ord om hva som er imponerende og gjør den til et av årets store høydepunkter som en start på en motvekt til kabelhysteriet istedetfor å klage på at andre ikke gjør det?
 

Linus

Medlem
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
48
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
De sier at utgivelsesdagen er 11. sept, men jeg har hatt platen i flere dager allerede.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Tremor:

I det minste så kommenterer jeg begivenheten, i motsetning til de fleste andre. Det er da bedre enn intet?

Albumet sprudler av vitalitet. Gode musikere, gode tekster og fengende melodier. M.a.o. et godt Dylan album som med god margin overgår de to forrige. Dette var mer enn jeg nå hadde forventet av den "eldre herren"
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Tremor:

I det minste så kommenterer jeg begivenheten, i motsetning til de fleste andre. Det er da bedre enn intet?

Albumet sprudler av vitalitet. Gode musikere, gode tekster og fengende melodier. M.a.o. et godt Dylan album som med god margin overgår de to forrige. Dette var mer enn jeg nå hadde forventet av den "eldre herren"
Selvsagt, det er knakende. Jeg er bare litt snurt fordi den ikke var kommet til platesjappa når jeg var innom og ergo bare har fått høre den på Spotify, beklager min forrige kommentar, ser nå at den så litt kvassere ut enn det som var meningen. :)

For min del når den ikke helt opp til Modern Times enda, men jeg håper (og tror) at den vil vokse forbi den i løpet av bare noen få runder til.
 

s-ovst

Medlem
Ble medlem
23.12.2007
Innlegg
24
Antall liker
7
Sted
Sotra
Jepp. Gode gamle Bob har klart det igjen.Syntes albumet var litt tungt ved første gjennomlytting,men blir bare bedre og bedre for hver gang jeg spiller det.;)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.914
Antall liker
19.768
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Albumet krevde to-tre gjennomlyttinger før det åpnet seg. Så blir det bare bedre og bedre.
Enig. Det bor fortsatt mye musikk i den tilårskomne skrotten. Albumet vokser for hver gjennomlytting..
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Beste fra Dylan på 2000tallet.

Antageligvis har jeg mine ord i behold når jeg lenger oppe her utropte det til årets beste.

Jevn høy kvalitet på samtlige låter. Et band som sprudler av spilleglede, og når sjefen sjøl også er full av overskudd blir det bra.

Lyden er også veldig bra på plata. Hvertfall med sølvkabler. ;)
 
C

Cyber

Gjest
Beste fra Dylan på 2000tallet.

Antageligvis har jeg mine ord i behold når jeg lenger oppe her utropte det til årets beste.

Jevn høy kvalitet på samtlige låter. Et band som sprudler av spilleglede, og når sjefen sjøl også er full av overskudd blir det bra.

Lyden er også veldig bra på plata. Hvertfall med sølvkabler. ;)
Bedre enn de moderne tider? Må få lyttet til det her...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.402
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hørte to spor på NRK P2 i et program med Knut Borge i dag, og kan ikke si at jeg er særlig imponert. Har ALDRI vært noen Robert Zimmermann fan, men hvis dette er representativt for artisten, så er det skuffende. Forøvrig solgte de Tempest albumet på Horten messen
 
C

Cyber

Gjest
Høres jo bra ut dette (etter to sanger)... Ikke Modern Times eller i nærheten, men absolutt lyttbart.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.552
Antall liker
7.058
His Bobness har delt ut nok en generøs øse fra sitt overflødighetshorn, til en katalog som burde vært registrert hos UNESCO allerede for 40 år siden!
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Dette er ikke bra nok i mine ører. Ikke i det hele tatt. Årsaken, slik jeg hører det, er for dårlige melodier. Og for mye repetisjon. Da nytter det ikke med OK tekster. Det må være både skikkelige tekster og ditto melodier. En av ingrediensene kan ikke svikte; da går det som regel ikke bra og helheten svikter.

Det er med Bob som med de fleste andre som har holdt på lenge (og lengre enn langt); kreativiteten reduseres. McCartney, Stones, Kinks, Bruce oa. snekrer ikke akkurat legendariske album lenger. Ungdommen gjør det. Og de kan forhåpentligvis lære av de "gamle" og ta det beste fra disse med videre.

Har seff det meste av BD på vinyl, CD og iPod hvis noen lurer.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
De lærde strides voldsomt om denne skiva. Virker å være to motpoler her, det er enten gull eller gråstein ser det ut til. Noen mener det er et mesterverk, andre et makkverk. Så likegyldig kan umulig plata være :)

Skiva lander i kassen ila veka og skal en snartur innom 16.5'n før den legges på tallerkenen. Eg er jæla spent på denne.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er en mangel på forståelse av hva Dylan holder på med blandt enkelte. Og har holdt på med.
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Det er en mangel på forståelse av hva Dylan holder på med blandt enkelte. Og har holdt på med.
Hvis det er meg du sikter til (og det er helt OK), så har jeg vokst opp med Dylan og kjøpte "The times they are............." da den kom ut. Han har utgitt masse fantastisk, men som med alle andre så går det litt i bølgedaler. Og så var det dette med smag og behag da. Bra vi er forskjellige! :cool:
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er en mangel på forståelse av hva Dylan holder på med blandt enkelte. Og har holdt på med.
Hvis det er meg du sikter til (og det er helt OK), så har jeg vokst opp med Dylan og kjøpte "The times they are............." da den kom ut. Han har utgitt masse fantastisk, men som med alle andre så går det litt i bølgedaler. Og så var det dette med smag og behag da. Bra vi er forskjellige! :cool:
Nei det var vel ikke spesielt deg jeg sikta til. Men jeg har inntrykk av at det er mange uttalelser om Dylan som er bygd på manglende kunnskap og liten forståelse.
Og ja smak og behag skal man ikke se bort fra kanskje.
 
T

tce-teams

Gjest
Sitter og hører på albumet hans nå gode gamle bob dylan.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.865
Antall liker
26.614
Sted
Oslo/Grebbestad
Vært igenom ett par runder nå av vinyl utgaven, syns dette virker riktigt bra
og lyd kvaltiten meget bra! Tin angel ett tidl favoritt spor
Kan Bob forsette og va så her kreativ så håller det lenge for meg.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Eller mer sannsynlig («That Duquesne train»):

Amtrak's Keystone was a train service between New York Penn Station andPittsburgh Penn Station. That route is now served by the Pennsylvanian. Prior to Amtrak the route was known as the Duquesne, named after Fort Duquesne in Pittsburgh, and was operated by the Pennsylvania Railroad. Today Keystone trains offer frequent service between Penn Station and Harrisburg.
[edit]History

The Duquesne had a long history, finally becoming a daily New York-Pittsburgh train October 25, 1959, numbered 16 eastbound and 25 westbound. With the start of Amtrak operations on May 1, 1971 theDuquesne was kept, and was renamed the Keystone and renumbered 42 westbound and 43 eastbound with the first brand-new Amtrak timetable on November 14, 1971. Trains 42 and 43 are now the Pennsylvanian.

Keystone (Amtrak train) - Wikipedia, the free encyclopedia

 
Sist redigert:
Topp Bunn