V
vredensgnag
Gjest
Kan jo være de har "normalisert" nivåene grunnet det siste du skriver.
|
Fant noe interessant - har redigert forrige innlegg, side 2.vredensgnag skrev:Kan jo være de har "normalisert" nivåene grunnet det siste du skriver.
Dermed blir jo innstilling av signalbehandlingen viktig (siden dette var en 5.1 sending på svensk TV går jeg ut ifra at det også var dette signalet som gikk på NRK?) det kan forklare folks ulike opplevelser, dersom prosessor ikke stiller om automatisk.Ole I skrev:Fant noe interessant - har redigert forrige innlegg, side 2.vredensgnag skrev:Kan jo være de har "normalisert" nivåene grunnet det siste du skriver.
(Gjelder satellitt kunder)
Uansett hva jeg testet, var det kun PCM to-kanals "rådata" inn i min receiver (CD satellitt).vredensgnag skrev:Dermed blir jo innstilling av signalbehandlingen viktig (siden dette var en 5.1 sending på svensk TV går jeg ut ifra at det også var dette signalet som gikk på NRK?) det kan forklare folks ulike opplevelser, dersom prosessor ikke stiller om automatisk.Ole I skrev:Fant noe interessant - har redigert forrige innlegg, side 2.vredensgnag skrev:Kan jo være de har "normalisert" nivåene grunnet det siste du skriver.
(Gjelder satellitt kunder)
Dette opplevet jeg også - lyden lå altfor langt til venstre! Ikke bra for en slik prestisjesending med selveste Mariss Jansons!Scrooge skrev:Ikke bare elendig dynamikk, men lydbildet i seg selv var jo også "venstrevridd"! :-\
Trodde først det var noe feil med receiveren. Noe som raskt ble avklart ved av norske kommentarer satt som spikret midt i lydbildet, noe musikken ikke gjorde.
Og snakk om dynamikk?
Kommentatorlyden lå jo mange dB høyere enn musikken! Elendige greier. NRK må da kunne klare bedre enn som så, i alle fall en gang i året?
Som 8x12 allerede har nevnt - kommentaren satt som spikret midt imellom høyttalerne.vredensgnag skrev:Lå kommentaren til høyre så er dette noe de fant på inne på NRK, sikkert en vikarvakt som tenkte det var en grei løsning. Eller en tilhenger av tidlige stereo-opptak som likte å ha Vaughan, Horne, Sinatra på en side, og orkesteret på den andre - og som tenkte Nyttårssendingen ville ha godt av det samme.