Nyttårskonserten: ELENDIG lyd!

V

vredensgnag

Gjest
Kan jo være de har "normalisert" nivåene grunnet det siste du skriver.

gmortens

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2009
Antall liker
112
Torget vurderinger
4
Enig med trådstarter, døll lyd:(

Men en flott konsert allikavel:)

Noen som vet om den blir/er tilgjengelig på nett?

vh
Geir

O

Ole I

Gjest
vredensgnag skrev:
Fant noe interessant - har redigert forrige innlegg, side 2.
(Gjelder satellitt kunder)

V

vredensgnag

Gjest
Ole I skrev:
vredensgnag skrev:
Dermed blir jo innstilling av signalbehandlingen viktig (siden dette var en 5.1 sending på svensk TV går jeg ut ifra at det også var dette signalet som gikk på NRK?) det kan forklare folks ulike opplevelser, dersom prosessor ikke stiller om automatisk.

O

Ole I

Gjest
vredensgnag skrev:
Ole I skrev:
vredensgnag skrev:
Dermed blir jo innstilling av signalbehandlingen viktig (siden dette var en 5.1 sending på svensk TV går jeg ut ifra at det også var dette signalet som gikk på NRK?) det kan forklare folks ulike opplevelser, dersom prosessor ikke stiller om automatisk.
Uansett hva jeg testet, var det kun PCM to-kanals "rådata" inn i min receiver (CD satellitt).
Men lyden var fin den, når jeg valgte en passende DSP.

8

8x12_TOM

Gjest
Nrk nett-tv ble brukt for min del, og dette havner sånn midt på treet sammelignet med de klassiske opptakende jeg har.

Men det dere nevner om venstrevridd lydbilde fikk jeg også med meg, og det uten målehatt :eek: ;D

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.132
Se det!
Da er vi jo flere med "venstrevridd" oppfatning! ;D
Signalveien for min del gikk via Canal Digital's kabelnett. Lyd via dekoder og til receiver, bilde fra receiver til PJ. Forsøkte flere innstillinger hva lyd angår, men det lydmessige resultatet endret seg ikke hva ballanse høyre / venstre angikk.
Konserten i sin helhet var jo storslagen som alltid, det skal jo samtidig sies!

oisteinth

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Scrooge skrev:
Ikke bare elendig dynamikk, men lydbildet i seg selv var jo også "venstrevridd"! :-\
Trodde først det var noe feil med receiveren. Noe som raskt ble avklart ved av norske kommentarer satt som spikret midt i lydbildet, noe musikken ikke gjorde.
Og snakk om dynamikk?
Kommentatorlyden lå jo mange dB høyere enn musikken! Elendige greier. NRK må da kunne klare bedre enn som så, i alle fall en gang i året?
Dette opplevet jeg også - lyden lå altfor langt til venstre! Ikke bra for en slik prestisjesending med selveste Mariss Jansons!

V

vredensgnag

Gjest
Lå kommentaren til høyre så er dette noe de fant på inne på NRK, sikkert en vikarvakt som tenkte det var en grei løsning. Eller en tilhenger av tidlige stereo-opptak som likte å ha Vaughan, Horne, Sinatra på en side, og orkesteret på den andre - og som tenkte Nyttårssendingen ville ha godt av det samme.

V

vredensgnag

Gjest
Smart. La ikke merke til slagside på SVT, og som Roberten kan underskrive er jeg meget oppmerksom på sånt.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.132
vredensgnag skrev:
Lå kommentaren til høyre så er dette noe de fant på inne på NRK, sikkert en vikarvakt som tenkte det var en grei løsning. Eller en tilhenger av tidlige stereo-opptak som likte å ha Vaughan, Horne, Sinatra på en side, og orkesteret på den andre - og som tenkte Nyttårssendingen ville ha godt av det samme.
Som 8x12 allerede har nevnt - kommentaren satt som spikret midt imellom høyttalerne.
Det jeg tidligere også har påpekt, var en ganske stor nivåforskjelll mellom musikk og kommentarer, i sistnevntes favør.

Topp Bunn