Diverse Nyttårsforsett HiFi kjøp 2024

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.214
Antall liker
2.717
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Som at jeg må fordele pengene mine mellom hobbyene mine , så er HI FI delt mellom hi fi og MC hoved saklig .Sjøl om jeg har tatt opp en gammel" men dyr hobby , RC helicopter .
Derfor synes jeg det er viktig å ha en plan ,,,

PÅ min hi fi liste blir min neste pri noen ordentlige new gen " monster " amper . Etter å ha hørt dem og researchet ganske mye hva de egentlig står for så er disse øverst på lista ;

og det kan hende MG1,7 i må bli til 3.7 i da : )

in  my  dreams  H30A.jpg

og
in  my  dreams  H30A.jpg


PS jeg har ikke gitt opp ønsket om å lytte på AW 800 x 2 før en eventuell beslutning om det

Enn så lenge har DVxx2 mange timer igjen til den skal avløses av en Te Kaitora

Og,,, uforutsette ting kan ,,,, sje
 
Sist redigert:

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.107
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Noen som har planer om endriger i anlegget for 2024?
Har allerede 2 x Sigberg Audio Inkognito 12" sub'er stående klar for montering, og 2 til i bestilling. Det er en vurdering om jeg skal gå for 6 stk foran og 4 stk bak (planen så langt er 4 foran og 4 bak). Utenom det har jeg ingen planer.
 

Næss

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2014
Innlegg
1.128
Antall liker
1.593
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Planer for 2024 er ny preamp og ett par nye effektforsterkere til mellomtone og diskant. Men det blir ett bytte med noe annet, ikke innkjøp. Utover det så er planen, som den var for 2023, å nyte musikk 🎼🎼
 

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Er det et element som er annonsert før 15" som egentlig har vært rett rundt hjørne i noen år?
Njaa "utviklingstråden" for coaxen ble startet april 2022, og siste nytt i Juli 2023 var at "nå er det ikke lenge til denne får fokus igjen nei"... Så vi får se da. Jeg har trua på 2024 😁
 

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
500
Antall liker
959
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Kjøpt enderekkehus så trenger følgende:
Stereobenk (satser på USM haller men på utkikk etter flere alternativer feks vegghengt)
Gulvteppe
 

Antoine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.09.2022
Innlegg
440
Antall liker
634
Sted
Oslo
Utover det så er planen, som den var for 2023, å nyte musikk 🎼🎼
Ja, det er som alltid planen :cool:. Har et mål om å høre mer klassisk også og å gå mer på klassiske konserter. Har booket fire til nå. Og gleder meg til stort til festivaler, særlig Øya.

Og aller mest håper jeg på mer fred i verden og ikke opprustning. Derfor en ny avatar :).
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.568
Antall liker
3.136
Sted
Oslo
Hadde ingen planer, men så begynte EpleTV'n å hikke. Det var den tidlige versjonen med optisk utgang (dvs omtrent 10 år gammel) så da stod jeg i fare for å miste både EpleTV og muligheten for streaming samtidig. Siden streaming ikke er høyt prioritert (vi bruker mest CD i stua) ble det en Argon Solo på januarsalg og etterhvert en ny EpleTV. Bruker Chord Qutest som DAC uansett så jeg antar at lyden blir grei nok.

Utover det blir det nok ikke så mye, kanskje. Hvis ikke kjelleranlegget vil ha sub eller pick-up...
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.493
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Evernew streamer og delefilter mot diskant kanskje?
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.105
Antall liker
17.049
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Planen er å ikke kjøpe en dritt. Jeg har og planer om å bli særdeles sunn og trene sinnsykt. Men nå er jeg jævli flink å spå. I kula ser jeg en lat tjukkas liggende på sofaen med en ipa, og med masse ny innkjøpt vinyl, Eversolo A8 og mulig en platevasker… kan og skimte en kone som maser om noe oppussing🤪
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.957
Antall liker
13.301
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Planen er å ikke kjøpe en dritt. Jeg har og planer om å bli særdeles sunn og trene sinnsykt. Men nå er jeg jævli flink å spå. I kula ser jeg en lat tjukkas liggende på sofaen med en ipa, og med masse ny innkjøpt vinyl, Eversolo A8 og mulig en platevasker… kan og skimte en kone som maser om noe oppussing🤪
same procedure as last year :ROFLMAO:
 

gfredhei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Innlegg
124
Antall liker
100
Sted
Oslo
Gikk på en smell allerede i dag, 2. januar.:p

Det ble en Fezz Gratia RIAA som jeg så på Finn i morges. Selger bor i nærområdet og jeg ha nettopp hentet den og koblet den opp.

Dette fører sikkert til oppgradering av pickup med overgang til MC ii løpet av året. Siden jeg nå har fått mulighet til å bruke det.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Mitt håp for 2024 er at coaxen til snickers´en kommer seg til marked så det går an å få handlet og begynt på diy-ferden... :)
Jeg satt og vurderte å svare i denne tråden da jeg snublet over innlegget ditt.

Det skal lanseres en hel drøss med nye ting i 2024, så jeg satser på at 2024 blir et stort hifi-år for min egen del.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Bytte ut reserveforsterkeren min fra 2* IcePower 1200 til 2000 bygget av Andreas Knedahl.

Har også lyst til å gjøre litt med strømmen hjemme:
Audio Insight Isovolt.

Angende strøm, kanskje også:
PS Audio regenerator?
Strømkabler?

Flerkanals forforsterker i høy kvalitet?

Har lyst på et bass-system delt og korrigert digitalt mot fronthøyttalerene?

Kanskje nytt hus og bedre lytterom etter sommerferien?
 
Sist redigert:

rolfrander

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.11.2023
Innlegg
75
Antall liker
97
Sted
Norge
Skal bytte ut diverse surround jeg ikke har fått til å funke noe særlig og heller satse på god stereo. Har startet med en loxjie DAC, kommer til å fortsette med hypex eller purifi forsterker, kanskje jeg graver litt dypt i lommeboka og klinker til med en Vera P400.

Og så har jeg tenkt å teste masse ulike høyttalere fra Finn til jeg finner noe jeg liker. Vil i hvert fall teste KEF, Revel, Arendal, System Audio, Xtz, Dynaudio og Dali. Kanskje også noe Genelec og Neumann, spesielt Neumann ser ut til å være ganske likvide på Finn.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Tanken er å kjøpe hus, og som "alle" vet så vil jo sannsynligvis ikke det gamle anlegget passe inn lydmessig der. Søker inspirasjon her og der, sammen med noen ganske bestemte tanker om hva jeg ønsker meg. Tenker å gå litt nye veier med små produsenter hvor custom made friser. Men ikke noe er hugget i sten!
 
Topp Bunn