Mat, drikke og røyk Nyttårsaften-Champisen...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
moet_IMPERIAL.jpg

Denne har jeg på kjøleren. Klar som bare det... 379kr på polet. Håper den er bra!
Wuz aboot you guys?

Jeg vet, jeg fallt for at den heter "Imperial..." :p

Mvh
 
Sist redigert:

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.981
Antall liker
3.834
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Champagne....grøss... jeg holder meg til en god Riesling Sekt ;)

Hvis det absoutt må være champagne, heller en Dom Perignon 1982 eller noe sånt. 1971 er bedre, men kanskje litt dyrt. De er de eneste to som jeg husker jeg likte.
 
N

nb

Gjest
Er jo litt artig at den dyreste flasken alkohol de fleste kjøper i løpet av året går ned rundt midnatt med promille et sted mellom en og to og gjerne mens det pattes på årets eneste sigar.

Jeg får se hva jeg har stående i kjelleren, skal ha med barna til et vennepar som også har småbarn så konsumet blir uansett svært moderat.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.981
Antall liker
3.834
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
regner med at jeg ligger i seng når året skifter... ;) ungene kommer til å vekke oss kl.06.00 uansett :rolleyes:
 
V

vredensgnag

Gjest
Polets absolutte champagnekupp er her:
Vinmonopolet ?>??>?Musserende vin?>?Frankrike?>?Champagne ?>?Champagne Robert Extra Brut Cuvee Prestige

Ellers kan jeg med alt jeg har av alvor og storsinn anbefale denne:
Vinmonopolet ?>??>?Musserende vin?>?Frankrike?>?Champagne ?>?Launois Blanc de Blanc Millesime 2005, Brut

Den siste er også et kupp. Disse drikker jeg jevnlig. Champagne blir gjerne bedre etter noen dager, åpnet, i kjøleskapet! Tro det eller ei. Virkelig verdt å prøve - for det er helt sant. Jeg tar meg gjerne en champagne til frokosten i helgene, en (u)vane jeg ble tilført etter omgang med glade franskmenn som kan dette.

1125689x.jpg
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Står et par flasker Lanson i kjøla på platerommet. Rekker mer enn nok å åpne en av de på nyttårsaften som blir avslappende rolig.
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Nyttårsaften? Vodka/Battery og gateslagsmål. Viktig å holde på tradisjonene. Får jeg i meg en kebab før jeg prosjektilspyr så er ringen sluttet.
 
Sist redigert:

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Nei, skal en la den lufte litt da? :)

Mvh
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Launois har i perioder vært "huschampagne" hos oss sammen med Lanson Gold Label (2002 drukket siste helg før jul - samt mange flasker bøttet ned på elvebåttur i Frankrike i sommer) samt den vi har i kveld; Diebolt-Vallois BdB NV (ca 260 kr). På julaften ble det Pol Roger Brut 2004 til 429; særdeles bra.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Kan drømme om de, ja de Cavaen jeg ville konsumert. Men siden jeg skal jobbe både i dag og imorgen blir det nada. Er jeg heldig har naboen dratt bort og det blir skikkelig musikk isteden:) Uansett godt nytt år til alle!!
 
Topp Bunn