NYHETER - platespillere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    De er jo begge budsjett modeller, ville ikke velge noen av de egentlig. "EN" modellen av AT kanskje.

     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.595
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    0
    De er jo begge budsjett modeller, ville ikke velge noen av de egentlig. "EN" modellen av AT kanskje.
    Ok...er på budsjett når det gjelder vinyl, men vurderer en tur til Power som selger
    AUDIO-TECHNICA AT-LP5X
    Det kan gjerne være rimeligere enn den også...tips?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    ^ de har en stående hos Big Dipper, sist jeg var innom. Det er ikke akkurat forhold for kritisk lyttIng men det låt fett.

    Mvh
    KJ
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Duet Audio i Oslo har demo stående klar til lytting.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er det en ny trend?

    AUTOMAT LINE
    The A1 introduces our completely new Automat Line. We have always had one purpose since our establishment in 1991: bring HiFi Stereo music enjoyment to as many people as possible. We are very happy to expand our product catalog with a fully automatic entry-level turntable and create new opportunities for future vinyl beginners and enthusiasts. The A1 is handmade in Germany by a traditional manufacture with a wealth of experience in making automatic turntables. Even the individual components are 98% made and produced in Germany. Paired with Pro-Ject technology and ideas, we set new standards in automatic turntable design. Our new A1 is your best companion to comfortably enjoy your favourite vinyls.



    1643887017149.png


     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Litt av en "nyhet".
    Her er det tydelig at Pro-Ject har kjøpt/overtatt rettighetene fra Dual/Thorens og får spilleren produsert av Dual - dvs fabrikken som har produsert disse for Dual/Thorens i Tyskland.

    Både Dual og Thorens har hatt disse automatiske spillerene gjennom mange år, men begge har nå faset de ut av eget sortiment.
    Denne A1 er rett og slett mer, eller mindre eksakt den samme spilleren som Thorens TD 158.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.595
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    0
    Så er platespiller #2 snart på plass i Hi-Fi rommet, men det må testes.....
    Hvilken skive vil dere anbefale for å sjekke om lyden er i fase?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Har noen sett eller hørt på denne? lurer på ifht renovert 124 eller 401 ...
    Ja , men litt for skjelven på piano og lange toner. Den nye har lite med den originale å gjøre sett bortifra det kosmetiske
     

    osann

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    44
    Antall liker
    48
    Ja , men litt for skjelven på piano og lange toner. Den nye har lite med den originale å gjøre sett bortifra det kosmetiske
    Takker, for fortsette med mine vintage ... kanskje ved anlednig komme meg på en demo.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt ny av dagen, men tar den med ettersom den er nokså ny og lite kjent i Norge.


    ARS_Machinae_Logo.png


    Ars Machinae Audio holder hus øst for Frankfurt og har designet og produsert både platespiller, tonearm, platevekt og "platterspieler-tische"

    ars_machinae-team.png
    Das preisgekrönte Designerteam besteht aus Ralf Wölfel, Ingenieur für Maschinenbau Konstruktion und Alexandra Krug,
    Produkt- und Grafikdesignerin. Zusammen gestalten sie die Produkte der Marke Ars Machinae.

    https://www.arsmachinae.com/


    ars_machinae_1.jpg


    ars_machinae_2.jpg


    ars_machinae_3.jpg


    ars_machinae_4.jpg


    asr_Machinae_kollage.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Korf vil nok selge sitt eget (keramiske) headshell. :)

    Det virkelig interessante er at det gis beng i etablert visdom om masse og systemresonans (Han har også forklart hvorfor): 28 g og en AT MM...
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    458
    Sted
    Jar
    Iflg. What Hi-fi er startprisen med den nye 5a armen GBP 50 000. Kan leveres i flere fargekombinasjoner mot et pristillegg på 10 til 15 prosent. Løp og kjøp!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slike boreriggrammofoner har jeg ikke fot for. Heller en Sota Cosmos enn en Millennia.

    Skjønner ikke hvorfor SME ikke selger armer løst lenger. Må da være et marked der?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Skjønner ikke hvorfor SME ikke selger armer løst lenger. Må da være et marked der?
    Her er hva SME sa:

    SME will exit the tonearm retail and OEM business with immediate effect shifting our focus on our core turntable and tonearm combination business. The decision to leave the tonearm business was not taken lightly, especially as we have played a key role in the design and development of the world’s best tonearms. The growth of our turntable business and commitment to higher production levels means that we cannot continue both streams.

    SME has designed, engineered and manufactured tonearms for retail and OEM sales since 1959 and achieved international recognition as makers of the best pick-up arms in the world. This tradition of tonearm manufacturing will continue with the manufacture of our highly accredited tonearms for the purpose of coupling with our comprehensive range of high-end precision turntables in which SME will be expanding in 2020.

    Whilst no new orders for individual tonearms will be accepted from the issue date of this product announcement, all obligations of the warranty will be honoured. Factory service and spare parts support for tonearm owners will continue.

    Stuart McNeilis
    Chief Executive Officer
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De klarer slik jeg leser skrivet ikke å produsere flere tonearmer enn grammofoner.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Det er alltid hyggelig med produsenter som ser sin begrensning og setter kvalitet først. Fabrikkering av finmekanikk er sikkert ikke så lett å skalere.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.004
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    De klarer slik jeg leser skrivet ikke å produsere flere tonearmer enn grammofoner.

    Ifølge et innlegg i "den generelle tråden" så kasseres jo 90%.

    Det er alltid hyggelig med produsenter som ser sin begrensning og setter kvalitet først. Fabrikkering av finmekanikk er sikkert ikke så lett å skalere.

    Dette er vel strengt tatt ikke veldig mye finmekanikk i dag, da ting kan produseres med mikrometer-presisjon og bedre enn det. Jeg tipper heller de vil påse at merket blir mer eksklusivt for å bedre nyttegjøre seg det sterkt økende antallet HiFi-interesserte milliardærer i østen og ellers.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og deler fra de kasserte ender på forunderlig måte i markedet for brukte SME armer......bare serienr som avslører de....
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.595
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    0
    De klarer slik jeg leser skrivet ikke å produsere flere tonearmer enn grammofoner.
    Det er den offisielle versjonen.
    Hvis SME skal overleve i dagens marked er det viktig å levere et komplett og mye dyrere produkt som sikrer inntjening og arbeidsplasser i et ikke-voksende marked og fokusere på ekslusivitet som helhet...
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Det er alltid hyggelig med produsenter som ser sin begrensning og setter kvalitet først. Fabrikkering av finmekanikk er sikkert ikke så lett å skalere.
    Tja, jeg synes egentlig hele utviklingen er trist. SME er nærmest oligark-hifi nå, ikke særlig aktuelt for veldig mange. Jeg får tviholde på den SME armen jeg har, for noen ny blir det ikke snakk om.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.004
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Finmekaniske problemer er det i alle fall ikke.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Det er den offisielle versjonen.
    Hvis SME skal overleve i dagens marked er det viktig å levere et komplett og mye dyrere produkt som sikrer inntjening og arbeidsplasser i et ikke-voksende marked og fokusere på ekslusivitet som helhet...
    Et nærmest samlet felt i tråden ser på dette nærmest som selvfølgelig markedsstrategi, da underlig at den ikke følges av alle. Jeg skjønner riktignok at noe har båret galt av sted når innstegsmodellen koster over $8k. Men jeg skjønner ikke hvordan man tjener mer penger på å selge færre tonearmer. «Det er branding» javel.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Kunne tenkt meg å ha en 309 eller V am med avtagbart headshell. Men Det er helt uaktuelt å kjøpe en SME platespiller for å få en SME arm . Det er faktisk helt uaktuelt å å kjøpe en SME arm til uansett når jeg får 10-12 gode pickuper til samme prisen. Azimuth feilen min er ikke så stor.:: Dessuten låter jo cd og ok.
    Er redd dette er krampetrekninger fra SME før de går dukken
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Origin Live-armer i ulike modeller brukes også av Sota på modellene fra Sapphire og opp for de som vil ha ferdiggrammofon. På de rimeligere sitter det en S330 som selvfølgelig er en OEM Rega RB330.

    Det er en ny Sota-modell på gang, Quasar. Som en Sapphire uten fjæring med hull for SME-fatning i kabinettet. Trekabinett, selvfølgelig men ikke not og fjær i hjørnene. Et mer moderne uttrykk enn Sapphire/Nova/Cosmos.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    og deler fra de kasserte ender på forunderlig måte i markedet for brukte SME armer......bare serienr som avslører de....
    Hmm hvilke serienr er «ekte» da? Kanske de ikke har serienr da? De uekte ..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn