Nye Opel Astra...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
...fikk jeg se på bakrommet til Opel-forhandleren på Skattøra i Tromsø. 1.6i bensin, Enjoy utstyrsnivå og i sort. Jeg fikk kikket på det meste, unntatt under panseret. Bilen ga meg utrolig nok litt premium følelse, og var slett ikke ulik Opel Insignia i "cockpiten". Eller SAAB... Med standardsetet var den god å sitte i, godt tilpasset en relativt normal norsk mann på 1.80 +/- med en tight og flott girkasse. Sportslig virket den. 17" felger, smart bagasjeromsløsning; fleksibelt gulv, selv om volumet begrenser seg til 370 liter. Bra bakseter. Bilen er jo større enn dagens Astra, så det gir uttelling på plassfoholdene innvendig. Særlig pluss skal Opel ha for varmluft-blåsing over sidevinduene fremme som sitter i selve døra. Det har jeg enda ikke sett før på noen biler, og det bør avhjelpe fukt på sidevinduene ganske effektivt. Bare så synd at det blir august/september 2010 før bagasjevogna kommer. Den har jeg litt lyst på...

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Hvis denne er halvparten så bra som den ser ut på bilder og fra tekniske specs (og størrelse) så ville det være blodig urettferdig om den ikke biter LITT fra seg på salgsstatistikken.. Den er jo hundre ganger finere enn golf, og større.. prisen hakke jeg fått med meg, men det ville være rart (dumt) om den ikke var konkurransedyktig..

Selv er jeg frankofil (delvis, IKKE renault), så fornuft biter ikke på meg, dessverre :) (men denne opelen er nærmere enn de fleste!) FIN kjerre imho!

bjornh skrev:
...fikk jeg se på bakrommet til Opel-forhandleren på Skattøra i Tromsø. 1.6i bensin, Enjoy utstyrsnivå og i sort. Jeg fikk kikket på det meste, unntatt under panseret. Bilen ga meg utrolig nok litt premium følelse, og var slett ikke ulik Opel Insignia i "cockpiten". Eller SAAB... Med standardsetet var den god å sitte i, godt tilpasset en relativt normal norsk mann på 1.80 +/- med en tight og flott girkasse. Sportslig virket den. 17" felger, smart bagasjeromsløsning; fleksibelt gulv, selv om volumet begrenser seg til 370 liter. Bra bakseter. Bilen er jo større enn dagens Astra, så det gir uttelling på plassfoholdene innvendig. Særlig pluss skal Opel ha for varmluft-blåsing over sidevinduene fremme som sitter i selve døra. Det har jeg enda ikke sett før på noen biler, og det bør avhjelpe fukt på sidevinduene ganske effektivt. Bare så synd at det blir august/september 2010 før bagasjevogna kommer. Den har jeg litt lyst på...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Akkurat nå sitter jeg og i overført mening har jeg fingrene i ørene mens jeg synger LaLaLaLaLaLa for å slippe å høre Bjørns lovprising av en OPEL!!!

En fornuftig sjel skrev engang på OT noe jeg aldri har glemt: "Opel er greit nok mens man sparer til ordentlig bil!"

Når det gjelder varmluft på sideruter fra dyser i døra så har faktisk SAAB hatt det. ( Spiralis gråter en skvett over en dødssyk venn!! Håper på et mirakel for SAAB :'( ) Har 5-6-7 stykker av dem, litt brisen så jeg er litt usikker på hvor mange det nå er jeg har. Og tør ikke spørre kona, hun vet antallet men det irriterer vettet av henne! ;D Jeg selger ikke mine venner! Biler som har tjent meg vel sendes ikke til høggern !! Søren heller, kjærringen burde jo vært den første til å sette pris på min lojalitet mot gamle venner, og at jeg ikke på død og pine må ha siste modell !! ;D ;D ;D ;D

Nei Bjørn om ikke av noen annen grunn en at GM drepte SAAB bør du styre unna denne Opelbilen! Prøv den nye Skoda Superb satsjonsvogna. Den er, sagt på en folkelig smått vulgær måte, DRITLEKKER !!

Men da har nok Spiralis sagt sitt for i kveld, Gilde Non Plus Ultra, ( utrolig godt drikke det der !) gjør at det blir så galt mye retting av feiltasting her, tror jeg er en smule prommillert, så det er nok på tide å finne sengen! "Same procedure as last year???" ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men uansett: KJØP IKKE GM !!!!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
Nå er ikke jeg tilhenger av gi VAG-konsernet støtte sånn uten videre, men Skoda sin SuperB ligger litt høyere i pris enn Astra, og sier litt sånn "sport". Og bare for ha det sagt: interiøret til Opel og SAAB ikke bare likner de senere år under GM, det er kanskje så godt som det samme, med visse "tilsnitt".

Jeg har Opel, en blå en, en Vectra B fra -99 som jeg i dag skiftet ut det originale batteriet til. Den er fin å kjøre, går som ei kule, og lå i "rett prisramme" da jeg kjøpte den. GM er ikke noe verre enn Ford og andre selskap eller lager biler som er dårligere. Jeg kunne godt tenke meg en sportslig Astra stasjonsvogn med 1.4 med turbo på 140Hk. Den bør ikke bli så mye dyrere enn 285k i "Cosmo" utgave.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Nei, nei, nei, nei!! Slikt vil vi ikke høre!! Opel er og SKAL VÆRE dårlig!!!

Akkurat som med HiFi merker man ikke liker! Hjelper ikke hva ørene sier!! Er det sjiit så skal det være sjiit!! ;D ;D ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
-ikke har jeg rust heller! Eller, vent litt, det hadde ikke Opel særlig plager etter at Astra kom i 1998 og Vectra etter 99 da begynte med galvanisering, mener jeg. Men slik som de salter veiene i dag, så har faktisk 3-4 år gamle biler allerede heftige rustangrep. Derfor: jeg skal understellsbehandle bilen så snart jeg kan. Sote litt bakruter. Og drømme om en sportig liten sak der jeg akser forbi...i svinger jeg kjenner som min egne baklommer..! ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
bjornh skrev:
Nå er ikke jeg tilhenger av gi VAG-konsernet støtte sånn uten videre, men Skoda sin SuperB ligger litt høyere i pris enn Astra, og sier litt sånn "sport". Og bare for ha det sagt: interiøret til Opel og SAAB ikke bare likner de senere år under GM, det er kanskje så godt som det samme, med visse "tilsnitt".

Jeg har Opel, en blå en, en Vectra B fra -99 som jeg i dag skiftet ut det originale batteriet til. Den er fin å kjøre, går som ei kule, og lå i "rett prisramme" da jeg kjøpte den. GM er ikke noe verre enn Ford og andre selskap eller lager biler som er dårligere. Jeg kunne godt tenke meg en sportslig Astra stasjonsvogn med 1.4 med turbo på 140Hk. Den bør ikke bli så mye dyrere enn 285k i "Cosmo" utgave.
Hvorfor ikke fan? De har etter min mening det beste produktet i Golf klassen nemlig Golf. Greit at den er muligens kjedelig og klasseløs, men det er en av egenskapene jeg liker med Golf. Akseptert i alle miljø.
Grunnen til at det ble døpt Golfklassen er vel pga at den er en referanse i klassen? Den blir også alltid lovprist av journalister, som den beste sammenlagte allrounder hver gang den kommer i ny utgave.

Jeg prøvekjørte Peugeot 308, Toyota Auris, Citoren C4, Fiat Bravo og Ford Focus når vi kjøpte ny bil i januar i år. Oppsummeringen min ble at Golfen går tystere har mere forseggjort interiør og av de 3 vi har eid siden 1998 har det ikke vært noe problemer, så jeg håper det forblir slikt. Også er det greit at du får bra med penger igjen for den når den skal selges.

Vi har forresten nå en Golf 6 1.4 TSI (122hk Bensin Turbo) Highline og venter spent på vår (min) nye Golf GTI DSG, som skal leveres i slutten av februar ;D

Men har jeg jo ikke testet denne nye Astraen da, så skal ikke tyte for mye ;D. Men det jeg egentlig lurer på er om du får noe igjen for den etter 5 år? Vår forrige 1994 Mk5 Golf fikk jeg veldig god pris for ved privatsalg. Pluss at den nærmest var solgt 45 min etter annonsen var ute på Finn. Det rant inn med bud på den, så viker å nærmest være selgers marked.

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Eneste bil jeg har "tjent" på å eie var Golf...men så oppdaget hjertet Alfa Romeo :eek:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
Bil er uansett et tapsprosjekt, og det kan være lurt å ikke selge for kjapt om man har Opel. Men da igjen, så f.eks. Ford også relativt høyt verditap. Avhengig av hvordan nye Insignia og Astra mottas, og hva slags problemer disse får (som neppe er stort verre enn det mange andre er belemret med i dag) så får vi se verditapet etterhvert. Uansett så appellerte Astra ganske mye til meg, og jeg synes Insignia blir for dyr. VW Golf er absolutt et alternativ, men jeg synes Opel her er hvasse på pris på modellene. Men Astra er sportig, mer sportig enn Golf, etter å ha sett bilen og byr i tillegg på premium følelsen da jeg får en følelse av å ha vært i en "sånn" før... (jeg har jo tilbrakt litt prøvesittingstid i nye Insignia). Jeg vil ha noe som er godt å kjøre, går som ei kule og ikke flår meg og lommeboka flere ganger..!

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Skal selv kjøpe NY bil på nyåret, fant ut at reparasjonskostnader + verditap på bruktbil ikke er noe verre enn å kjøpe ny bil med garanti etc.... Nye Astra er en av mine "outsidere", har i utgangspunktet tenkt på en Yeti el. Golf alternativt BMW 116(eller i verste fall ;D X1). Men Astra er absolutt aktuell om prisen er riktig.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
Opel Astra priser (sannsynligvis "Enjoy" utgaven. "Cosmo" som er bedre utstyrt blir nok noe dyrere)

Modell Pris (kr) Effekt (hk) Forbruk (l/mil) CO2 (g/km)

1.4 202.000 87 - -
1.4 212.000 100 0,55 129
1.6 222.000 115 0,63 147
1.4 Turbo 247.000 140 0,59 139
1.3 CDTi 222.000 95 0,42 109
1.7 CDTi 232.000 110 0,47 124

-alle priser er ikke med her, flere motorer kommer.

kilde: http://www.dinside.no/830826/saa-mye-koster-nye-opel-astra

S

Stereo_Mono

Gjest
Otern skrev:
Eneste bil jeg har "tjent" på å eie var Golf...men så oppdaget hjertet Alfa Romeo :eek:
Alfa er nydelig biler. Siklet absolutt fælt på en 159 sedan når jeg var på GTI runden i oktober, men endte som nevnt med GTI. Henger vel litt sammen med guttedrømmen om å ha en GTI. Skulle vært artig med en strøken MK1 som moro bil. Var vel ikke mere en 115Hk i den, men veide jo knapt 900Kg, så gikk jo bra på de tidene ;D

Helt enig at det virker som nye Astra gir mye for pengene bjørnh. Disse nye små bensinturboene imponerer meg veldig og er i etterkant veldig glad for at vi valgte det fremfor dieselmotor. 120-140 turbo bensinhester med noen hundre Nm dreiemoment fra lavt turtall kler denne type bil veldig godt IMO.

Her er den nye som ventes levring i slutten av februar. (håper jeg) Sånn passe diskre gutteracer ;D

Vedlegg

S

Slorbak

Gjest
:)

Blir ny bil på meg i 2010 og det blir enten Toyota Auris eller Corolla. Vil ha en bil som er driftsikker i mange år. Aldri mere Nissan Primera,værste møkka jeg har vært borti i. Hatt Opel også,går til 100000km så kommer problemene.

Mvh Roar

S

Stereo_Mono

Gjest
Slorbak skrev:

Blir ny bil på meg i 2010 og det blir enten Toyota Auris eller Corolla. Vil ha en bil som er driftsikker i mange år. Aldri mere Nissan Primera,værste møkka jeg har vært borti i. Hatt Opel også,går til 100000km så kommer problemene.

Mvh Roar
De er absolutt veldig driftsikker, men kjørte Auris på vaskebrett vintervei i januar 09 og all hardplasten i den skranglet som et uvær. Da fikk jeg avsmak. Nyeste Golfen og 1 serie til BMW virker mere påkostet, støydempet og bedre skrudd sammen. Legger også merke til at skjøter i karosseriet er tightere og opplevd kvalitet er høyere, men hver sin smak.
Nye Avensis er langt bedre spør du meg om du først skal ha Toyota.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.261
Syns designet er svært vellykket på den nye Astra, den ser sporty ut. Opel har jo uttalt at de vil bort fra "gubbestemblet" en gang for alle.

Men Opel har hatt noe frynset rykte på kvaliteten på bilene.

Kjøpte meg en ny Volvo V50 i 2005 og er svært så godt fornøyd med bilen at jeg ikke har tenkt å bytte. Man legger merke til detaljer ved Volvoen som viser at den er bygd med tanke på nordiske vinterforhold. F.eks er bilen godt isolert i dørken som gjør at når det er -20c ute så er det noenlunde lik temperatur i dørken på bilen som under taket. I tillegg kommer varmen i bilsetet hurtig og sterkt, samt at det er varme i hele setet, både i sitteputen og ryggen.
Dette er små ting jeg setter pris på og som jeg har erfart er spart inn på i "vanlige" biler i C-segmentet.

S

Slorbak

Gjest
digiman skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
De er absolutt veldig driftsikker, men kjørte Auris på vaskebrett vintervei i januar 09 og all hardplasten i den skranglet som et uvær. Da fikk jeg avsmak. Nyeste Golfen og 1 serie til BMW virker mere påkostet, støydempet og bedre skrudd sammen. Legger også merke til at skjøter i karosseriet er tightere og opplevd kvalitet er høyere, men hver sin smak.
Nye Avensis er langt bedre spør du meg om du først skal ha Toyota.

Er enig med deg at disse kan være litt skranglete,men jeg trur Corolla er bedre. Skulle gjerne hatt Avensis men jeg skal ha en mindre bil og med diesel. Den skal være til og stole på. Er så lei av dårlige foringer og slitte stablisator stag bak at jeg blir dårlig. :) Biler som er gått 40000km med slitte foringer.
Toyota er en ener når det gjelder driftsikkerhet og de går langt uten helt de stor påkostningene. Dette er viktig for meg,bil er uansett et stort pengesluk.

Har aldri hatt Toyota,men har undersøkt på noen verksteder som ikke er merkeverksted. Konklusjonen er fra disse,Toyota er den beste. Corollaen får jævla skryt.

Mvh Roar

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
Har hatt Toyota og kan bekrefte at de virker... komfort var det mer av i min gæmle Mazda. Jeg er ikke fanatiker når det kommer til bil, jeg liker bare bil pr. krone, og det var noe jeg fikk inntrykk av i nye Opel Astra. Godt sete, virker veldig lik Insignia bak rattet mm.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
For å gjøre noe som helst på salgsstatistikken bør nye Opel Astra være FAEN så mye bedre enn forrige. Har kjørt 2009-utgaven i flere eksemplarer (de er populære som leiebiler), og er rett og slett ikke fornøyd. F.eks. Ford Focus er jo i en helt annen divisjon. Så her bør GM ha kommet opp med noe MER enn kun et friskt design for å narre meg på kroken, i det minste.

Honkey

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.349
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vi kjører Fokus C-max 05 modell, teknisk sett er dette samme bil som den V50en Espen R skryter av, og er særdeles fornøyd. 120 KH bensin og litt utstyr (ESP, AC). Super nr 2 bil som kjører enormt godt og presist og som har plass til det meste som jeg ikke føler for å presse inn i Merce'n.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Toyota er tingen,som slorbark er inne på.

Samboer har kjørt corolla 96mod i ca 10år,heilt uten problemer.(litt kluss med ettermonterte elvinduer er det eineste.)
Begynte å fuske for ca 1uke siden,fant ein sprukket vacumslange på innsprøytinga,skiftet den+nye plugger pga nedsotet plugger som følge av vacumslangen,god som ny igjen.
Skiftet panasonic startbatteriet nå nylig for første gang.

Men comforten i den gamle corollaen er forbigått av toyotagutta i stillhet.

Sjøl kjører jeg Honda Accord 92mod,km265000uten problemer.
Hondaselgere seier at bla understellet på den gamle accorden er atskillig kraftigere enn dagens accorder,mtp levetid på foringer og generell slitasje.

Kanskje det gjelder bilmerker genellt,gammelt kontra nytt?

Likte design på Astraen.
Men kvaliteten veit eg ingenting om.

Ein opel Senator skulle eg gjerne hatt,nydelige biler.

Mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Noe av det viktigste med bilvalg er kvaliteten på forhandleren. Det er ikke uten grunn at Opel er svært store på Haugalandet og at Toyota er store i Bergen. Gode forhandlere er alfa omega for bilhold. Nye Astra er lekker, og jeg har alltid likt å kjøre Opel etter at de fikk ansiktsløfting og mer moderne motorer på nittitallet. Råning med bakhjulsdreven Opel fra sytti og åttitallet var også ganske gøy i mine yngre dager. Kjekt når du kjenner at bakhjulene slipper i god nok tid til å reagere og legge opp til en fet sladd. ;D

Har aldri eid en Opel selv, men mine foreldre har kjørt Opel siden de solgte Leyland Princess i 1982. Etter at de skiftet fra en rekke Rekorder til Astra og Vectra på nittitallet har de heller ikke hatt noen kvalitetsproblemer. Rekorden var litt andre boller, men som sagt en grei rånebil for en ung sjåfør med ild i blodet. Hadde det mye mer gøy med min Cooper SS MkII, men jeg hadde det da artig før jeg fikk den også. Nå foretrekker jeg buss slik at jeg har råd til å være både lat og ha nok penger til livets opphold og betjening av gjeld...

Glemmer forresten aldri Rekord-en mine foreldre hadde før Princess-en. Originalt blå flakelakkert (flake - ikke metallic!) 1969-modell med vinyltak. Wow den var flott for en guttevalp. I første ferjekø vi stod i noen uker etter at den var levert av forhandler kom folk bort og følte på lakken. Knalltøff som en amerikansk muskelbil syntes jeg da. ::) Uvanlig var den i alle fall.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.033
Hva med Volvo C30? Kjørte Bergen-Oslo i en C30 (leiebil) sist sommer, og likte både komfort, design og ytelse. Ligger vel muligens litt høyere i pris enn Astra (som jeg også har kjørt som leiebil, i Tyskland), men kvaltitetsforskjellen fremsto som betydelig større enn prisdifferansen.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Hei!
Det står en ny Opel Astra Cosmo med automat, 18" hjul, div utstyr som xenon lyspakke (som Insignia) ryggesensor foran og bak etc. etc. Foreløbig reservert da jeg har hund og er litt usikker på plassen. Får ikke sett bilen før på mandag. Alternativet er en Skoda Octavia 1,4 TSI stasjonsvogn med DSG 7 trinns automat. Har lyst på Opel da det blir min 10-ende på rad,men synes Insignia blir for stor, reisendebil? Meget fornøyd med service på Opel.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Skal man være litt saklig i slik bildiskusjon som likevel mest er spørsmål om smak, vil jeg anbefale å gå for det merket som har det nærmeste verkstedet med godt rykte. De fleste biler er mer eller mindre ganske så bra slik at verkstedet gjerne blir den utslagsgivende faktoren.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.261
noruego skrev:
Hva med Volvo C30? Kjørte Bergen-Oslo i en C30 (leiebil) sist sommer, og likte både komfort, design og ytelse. Ligger vel muligens litt høyere i pris enn Astra (som jeg også har kjørt som leiebil, i Tyskland), men kvaltitetsforskjellen fremsto som betydelig større enn prisdifferansen.
C30 og min V50 deler plattform og har basalt sett samme kjøreegenskaper. C30 er mer snerten, V50 mer praktisk. S40 som er sedanutgaven av V50 er det vel ingen som kjøper her i norge.

C30 og V50 lukter litt på premiumsegmentet. Og som du sier noruego, betaler man litt mer får man faktisk noe igjen for pengene som jeg var inne på i mitt forrige innlegg i tråden. Golf, Corolla, Focus, Astra osv kjemper i et segment hvor hver 1000-lapp ekstra på utsalgsprisen kan utgjøre et hundretalls biler mindre på salgsstatistikken når det skal telles opp ved årsslutt. Prisen er altså superkritisk, da kan man gå ut fra at bilen er endevendt i utviklingsfasen for å spare ei krone her og ei krone der.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.669
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
C30 og V50 lukter litt på premiumsegmentet. Og som du sier noruego, betaler man litt mer får man faktisk noe igjen for pengene som jeg var inne på i mitt forrige innlegg i tråden. Golf, Corolla, Focus, Astra osv kjemper i et segment hvor hver 1000-lapp ekstra på utsalgsprisen kan utgjøre et hundretalls biler mindre på salgsstatistikken når det skal telles opp ved årsslutt. Prisen er altså superkritisk, da kan man gå ut fra at bilen er endevendt i utviklingsfasen for å spare ei krone her og ei krone der.
Volvo lukter ikke på noen måte på premuim segmentet annet enn på pris. Alt for mye hardplastikk og de svenskbygde Volvoene har så store variasjoner i sprekkene mellom karosseriplatene at hadde det vært en Audi hadde den blitt kondemnert. Golf og A3 er best bygd i klassen.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.261
Voff skrev:
Espen R skrev:
Volvo lukter ikke på noen måte på premuim segmentet annet enn på pris. Alt for mye hardplastikk og de svenskbygde Volvoene har så store variasjoner i sprekkene mellom karosseriplatene at hadde det vært en Audi hadde den blitt kondemnert. Golf og A3 er best bygd i klassen.
Javel.

Nevnte modeller er sammensatt i Belgia. Ikke er det mye hardplast i bilen min og bilen virker godt sammenskrudd.
Nye S60 blir også produsert i Belgia.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
616
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Den nye Astra'en er sikker grei, den må i alle fall være bedre enn utgående modell (og det skal ikke mye til)
Mitt største ankepunkt er at den ligner litt for mye på Mazda.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Spiralis skrev:
Skal man være litt saklig i slik bildiskusjon som likevel mest er spørsmål om smak, vil jeg anbefale å gå for det merket som har det nærmeste verkstedet med godt rykte. De fleste biler er mer eller mindre ganske så bra slik at verkstedet gjerne blir den utslagsgivende faktoren.
Dette er et usedvanlig godt tips. Støttes 100%.

Mvh

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Delle skrev:
Spiralis skrev:
Dette er et usedvanlig godt tips. Støttes 100%.

Mvh
Ja. enig. Lokale forhold til verksted teller kanskje mer enn merke for de av oss som ikke mekker bil i garasjen. Det samme gjelder i grunnen hifi (nåvel, kanskje ikke så mange som mekker hifi i garasjen men).

Ellers blir det mest smak og behag. Kommer nok ingen Opel i mitt eie, men jeg har kjørt Astra et par ganger som leiebil og de har vært ok. Men så var det dette med følelser da. Sist jeg hadde Astra var på ferie i Italia, og det blir liksom litt feil :(

Så reklame på nye Astra i avisa. Ser ut som de fokuserer på at bilen har fått nye frontlykter!! Tror de virkelig folk kjøper bil p.g.a. moderne frontlykter? Nåvel, samme for meg, jeg er som sagt ikke kunde hos dem.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
niha skrev:
Hei!
Det står en ny Opel Astra Cosmo med automat, 18" hjul, div utstyr som xenon lyspakke (som Insignia) ryggesensor foran og bak etc. etc. Foreløbig reservert da jeg har hund og er litt usikker på plassen. Får ikke sett bilen før på mandag. Alternativet er en Skoda Octavia 1,4 TSI stasjonsvogn med DSG 7 trinns automat. Har lyst på Opel da det blir min 10-ende på rad,men synes Insignia blir for stor, reisendebil? Meget fornøyd med service på Opel.
Da er valget tatt. Astra ble for liten. Er Opelmann og valget falt derfor på Insignia Sports Tourer, selv om jeg i utgangspunktet syntes den virket stor. Har kun hatt den fra tirsdag, men virker som et godt valg. Godt med utstyr, god plass til meg og kona + hund og virker god å kjøre. Fin løsning med direkte styring av i-Pod via infotainmentsystemet. Jeg synes fortsatt nye Astra er en kjempefin bil, men som sagt for liten til mitt bruk. Lykke til dere som vurderer Astra, virker som en moderne bil.

Topp Bunn