Nye Høyttalere.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.149
Antall liker
2.705
Sted
Kongsberg
Her er det den ene etter den andre av "flinkis" høyttalere som vurderes.
Høyttalere som er strålende til kammerorkester og visepop, men som
kanskje ikke er det rette til din musikk. Gå for et par Dali Oberon 9, du:
oberon-9-black-angle.png
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.034
Antall liker
1.310
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
Her er det den ene etter den andre av "flinkis" høyttalere som vurderes.
Høyttalere som er strålende til kammerorkester og visepop, men som
kanskje ikke er det rette til din musikk. Gå for et par Dali Oberon 9, du:
Vis vedlegget 697243
Flinkiser er vi, men samtidig er to av tre høyttalerpar hos meg av merket Dali :)
 

papaHet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2012
Innlegg
292
Antall liker
119
Har hatt focal electra, focal Alto utopia, monitor audio gs20, pl 300, Jbl ti10k, kompis har hatt Klipsch rf82/83, swans diva , 1.1(de med 10/12 tommer oppe å nede), Dali helicon 400, med flere. Begge hører på den typen musikk du hører på.
Nå har jeg hdi 3800, å det er klart de beste jeg har hatt på den type musikk, å film.
Så ville så absolutt vurdert Jbl hdi 3600/3800, vil tru de er akkurat i din gate.
Audiocenteret.com er vel importør av de. Har de og på demo trur jeg. Holder til på Rud.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.681
Torget vurderinger
1
Noen som har erfaring med B&W cm9 s2?
Jeg skulle ha B&W stativhøyttalere for noen år siden og tok med meg forsterker til hifiklubben og testa alt av B&W fra 5-20k. Lyden passet ikke i det hele tatt, det ble testet gulvhøyttalere til slutt og fortsatt det samme. Slitsom mellomtone var gjentagende. Hørte på Dali Mentor 6 og det var en helt annen verden! Samme prisklasse som de B&W også. Endte opp med Helicon like greit istedet. B&W egner seg rett og slett ikke til metall er min erfaring.
Det som høres bra ut på jazz, er også ofte bra på metall (hvis det da ikke er omvendt). ;)
 

Kingsington

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2020
Innlegg
1.253
Antall liker
1.482
Sted
Mo i Rana
Jeg skulle ha B&W stativhøyttalere for noen år siden og tok med meg forsterker til hifiklubben og testa alt av B&W fra 5-20k. Lyden passet ikke i det hele tatt, det ble testet gulvhøyttalere til slutt og fortsatt det samme. Slitsom mellomtone var gjentagende. Hørte på Dali Mentor 6 og det var en helt annen verden! Samme prisklasse som de B&W også. Endte opp med Helicon like greit istedet. B&W egner seg rett og slett ikke til metall er min erfaring.
Det som høres bra ut på jazz, er også ofte bra på metall (hvis det da ikke er omvendt). ;)
Har hørt mange høyttalere. Til rock var det for sivelsert.
 

Geiran1

Medlem
Ble medlem
09.02.2021
Innlegg
24
Antall liker
15
Sted
Trysil
Hva tror folk om Triton Two+?
Vurderer å hente ett par på demo.🤔
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
PM audio selger ut Morel Octave 6F til en bra pris nå.
Ut fra mine erfaringer med stativhøyttaleren i samme serie hadde jeg kjøpt disse lett om jeg hadde et større rom.
Vil tro at de er helt overlegne på den musikktypen du nevner. Stativhøyttaleren var en fantastisk opplevelse å ha i eie.

838_607818277.jpg
 

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2019
Innlegg
2.001
Antall liker
4.773
Torget vurderinger
1
Hadde du bodd litt nærmere skulle du ha hørt på mine gamle QLN Classic Series Prestige :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.261
Antall liker
9.497
Torget vurderinger
2
Focal 936 er bra de
Peaken i topp hørte du ikke og feskulen i bunn blir litt overdrevet i slike målinger . Alt er ralativt

KEF R7?er extraorninært jevne høyttalere og går dypere enn Focalen. Du bør høre begge og prøve ut i rommet ditt

Men med din musikksmak vet jeg ikke om forskjellen merkes så mye bortsett fra bassen da og kanskje KEF blir litt nøytrale? Mulig jeg tar feil, pink noise er jo det mest avslørende man kan lytte på , ikke veldigulikt trasj metal
Vil tro gulvstående er mer passende på 25m2 med mindre du sitter med ryggen mot veggen og høyttaler nær vegg
 
Sist redigert:
Topp Bunn