Nye høyttalere i ankommer snart........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    G.A.G. skrev:
    bjornh skrev:
    Gratulerer med nye høyttalere. De var jaggu svære..! ;D
    Takk for det! De er nok litt høyere enn snittet. ;)
    De er 162 cm høye, ca 110 kg, og har innebyggede forsterkere på henholdsvis 250 + 500 + 500 pr høyttaler. I tillegg er det romkorreksjon på dem. "Ganska så nice" ;D

Mvh
    Andreas
    Da var de ikke riktig så store som jeg trodde, men likevel ikke smårollinger... ;D -var ikke klar over at det var forsterkere innebygd. Men det må jo lette jobben til effektforsterkeren betraktelig.

Vermin skrev:
    Fytte helvete for en center!
    Såpass må det være. ;D

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Syke saker! Gratulerer så mye!! ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Mine nye Gemme Audio Katana har nå fått snart 800 timers innspilling. De forandrer seg hver dag lydmessig, og må stadig vekk flyttes LITT på ??? Jeg vrikker rompa en halv centimeter mot venstre, og alt faller på plass :D Den ene dagen... :-\ Så må de vinkles en tusendels grad mer inn. Da blir det bra 8) Til elementene har myknet litt til. En kvart centimeter mot høyre for den venstre..... :'( :'( :'(

Men det blir bra!
    Hvis du har en lytteposisjon med en toleranse på 2,5mm, må det være ganske slitsomt å lytte til musikk. ;)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med et sykt tøft oppsett! Et spørsmål: Står TV'en oppå senterhøytaleren (som ser ut som 100kg) som igjen står oppå to stk IKEA bord... :eek: ...Så plutselig for meg en sånn "demolition" eppisode på Discovery hvor alt sprenges "rett ned"...

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    SannaX skrev:
    Gratulerer med et sykt tøft oppsett! Et spørsmål: Står TV'en oppå senterhøytaleren (som ser ut som 100kg) som igjen står oppå to stk IKEA bord... :eek: ...Så plutselig for meg en sånn "demolition" eppisode på Discovery hvor alt sprenges "rett ned"...
    Ser litt skummelt ut på bilde, men 50" henger på veggen. ;D
    Senteren veier 81 kg, noe som jeg tror skulle gå greit fordelt på de 2 ikeabordene, eller er det gambling (jeg har stått oppå uten knak og jeg veier 108 kg)? ???

Olympia

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en hyggelig lyttekveld i går :)

Til det oppsettet ----> jeg er jeg målløs. Hvordan skal jeg beskrive det lydtrykket på film...INSANE!!! "250dB" uten en antydning til forvrengning. Flisene på gulvet kommer til å løsne. Garantert :eek:

Subwoofer´n er bare å sette tilsalgs....den utlignet...og har nada funksjon i det oppsettet å gjøre.

Og musikk...enormt oppløste, dynamiske høyttalere med kjellerdyp bass og fullt trøkk ned til 20Hz!

Grattis med et konge anlegg!! 8)

PS: Og til de andre over....mange utrolig morsomme kommentarer!! ;D

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Tusen takk for besøket, og ekstremt hyggelig tilbakemelding! :D

Er hinsides fornøyd med oppsettet! At det skulle spille så til de grader med autoritet i bassen på hjemmekino hadde jeg ikke drømt om engang! Så du har nok rett i at subben skal ut.
    På musikk matcher høyttalerne rommet så bra at jeg ikke helt vet hva jeg skal si. Har jo fliser på gulvet, og har aldri kunnet spille så høyt før uten at det har blitt slitsomt. Men nå er det bare å "køle" på! :) Morsomt! Samtidig låter det så fantastisk på lavt nivå også at det er en sann fryd for øret (mitt)! 8)

Må også berømme tidligere kommentarer som ustyrtlig morsomme! :D

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    Hva er veiledende/villedende pris på de Montana'ene for tiden? ::)

8

8x12_TOM

Gjest
    Dette ser helt rått ut!!!
    Blir vel en runde hos deg rett over nyttår nå, så vi andre også kan få hørt på disse "monsterhøyttalerene" ;D
    Du er vel plikta til et "øresusmøte" nå som du har gjort så store forandringer - melder meg på nå jeg, for her tror jeg det blir trangt

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Ja, jeg håper å kunne ta første møte i 2011! :D
    Om det blir så trangt vet jeg ikke, men du er i hvert fall notert som første påmeldte! :)

Vet ikke om .3 januar kanskje blir litt for tett på julehøytidlighetene. Vi kan ta det opp på neste møte.

Er ca halveis i innspillingstiden nå, og nå begynner det virkelig å falle på plass! :)

8

8x12_TOM

Gjest
    Drar fram denne gamle tråden, det fortjener den:)

Var en liten tur hjemme hos G.A.G. og fikk en demo på dette oppsettet. Synes det har skjedd mye siden jeg var her sist. Mye mindre hardhet i lyden med en strammere bass. Et fantastisk perspektiv med innsyn i lydbildet. En litt tilbaketrukket øvre bass og nedre mellomtone er nok med på å forme denne lyden. Detaljene kommer meget tydelig fram på en kullsvart bakgrunn. Bassen går også helt ned i kjelleren og med en god del mer trøkk en det jeg er vant med her hjemme - tøft!! og også noe eieren liker.
    Siden dette er et fullaktivt system med en del justeringsmuligheter er det bare å stille inn lyden slik en ønsker - Sånn det står nå synes i hvert fall jeg det spiller musikk på en meget troverdig måte.

Takker for at jeg kunne ta turen og ønsker deg hjertelig velkommen ned her på solskinnskysten

Mvh-
    Tor

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Tusen takk for besøket, og for svært hyggelige tilbakemeldinger! Det setter jeg stor pris på. Og ikke minst at du opplever lytterommet som "godt nok" dempet. Du har har et øre som er ganske sofistikert! Jeg har en liten dip i området mellom 180 og 250 hz, og den tok du på strak arm! Rett og slett imponerende!!! Skal forsøke meg på en liten boost i dette området med romkorrigeringen. Har som du nevnte litt ekstra nivå helt i bunn fra ca 35 hz (med topp mellom 20 og 25 hz) og ned mot 16hz. Dette er romgain, og jeg liker det veldig godt! Synes også det er artig at du fremhever både detaljeringen, den svarte bakgrunnen, og ikke minst dybde samt perspektivet. :)
    Vi kjørte gjennom noen filmsnutter også, og sub trenger jeg ikke! :) Må si at jeg synes det å ha muligheten til å endre hvordan høyttaleren låter er rett og slett genialt, men får også mer og mer respekt for lydfaget!

Nok en gang takk for besøket, og tilbakemeldingen! :)

PS. Er klar for en tur til solkysten, og har allerede 2 andre Montana EPS 2.4 eiere som gjerne vil komme å høre hos deg! :)

Mvh
    Andreas

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn