Høyttalere Nye høytalere?

S

Syncrolux

Gjest
De fleste rom er feil rom til omtrent hva som helst av høyttalere synes jeg da.....
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.289
Antall liker
16.333
Sted
Østfold
Jeg er veldig enig. Samtidig har jeg gjort det til en greie at det aldri er rommet sin skyld. Det er i utgangspunktet høyttaleren sitt ansvar, og den som driver med ansvarsfraskrivelse på det området leverer vel strengt tatt et svakt produkt og har en arrogant holdning overfor sine kunder. Man kan selvsagt argumentere for at "våre kunder er seriøse og har skikkelige rom", men nå er det en gang sånn at det som låter bra i normale rom låter enda bedre i akustisk behandlede rom, så da betyr i såfall argumentet "våre kunder har bra rom, så da kan vi levere et dårlig produt, de blir fornøyde allikevel".
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Fekk låne Magnepan Tympani 1D i studietida, og rigga dei opp på min ca 40 m2 store hybel. Eg skal love at det ikkje var bassmangel. I tillegg tli botn rundt 30 Hz var dessutan måten bassen vart attgjeven på svært realistisk. Høyrde tydeleg Gretch basstromme og RotoSound basstrengar når dette kunne verifiserast.
Eg har også fått prøve Magnepan MG II (ein av dei fyrste modellane) med equalizer og ein 3BX dynamic expander med stor interesse.
Skulle likt å høyre flaggskipet derifrå, slik det er no.....
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Med rett match av forsterkeri så føler jeg at RF serien til Klipsch kan levere en del av det gode som heritage. Selvfølgelig ikke like bra men nok til at det passer meg da de kombinerer dette med dypere bass. Klart at drømmen hadde vært Khorn men ikke alle har penger til det :) imo
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Med rett match av forsterkeri så føler jeg at RF serien til Klipsch kan levere en del av det gode som heritage. Selvfølgelig ikke like bra men nok til at det passer meg da de kombinerer dette med dypere bass. Klart at drømmen hadde vært Khorn men ikke alle har penger til det :) imo
Jeg syns Reference og Heritage er bra på hver sin måte. Reference er bra i bassen, mens Heritage er bra i mellomtonen. Hadde man fått en krysning med det beste fra begge, så.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Dette er lett: Piega Classic 7.0
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.033
Antall liker
1.304
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
Akkurat nå, se @soundscape sitt innlegg i "gode kjøp på nettet akkurat nå" fra i går.
 
Sist redigert:
Topp Bunn