Nye/gamle impulser?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hmmmmm, denne tråden kan bli litt rar, og, ja, jeg skummer musikktrådene daglig.

Er i den situasjonen at oppsettet ALDRI har gjengitt musikk bedre enn pr i dag.
Der jeg sliter, er rett og slett tiden jeg "bruker" på å finne frem til spennende musikk, det være seg ny eller gammel.

Det jeg har spilt mest den siste tiden er Pål Angelskår, Aage Kvalbein, Vamp, Mari Boine, Ryan Adams, Leonard Cohen, Talk Talk, musikk dirigert av Fritz Reiner, Ingrid Marie Gundersen, Dead Can Dance, Ingrid Olava, Eddie Vedder m fl.

Som det indikerer, er musikksmaken ganske variert - og i all hovedsak påvirket av "sinnsstemningen" min (som stort sett er GOD, men som av og til trenger litt "ro"...).

Der jeg sliter, og gjerne vil ha innspill, er ifht "spanande" musikk.....
Bruker gjerne SPotify til kartlegging.

BTW: der er mange av skivene i "Klassiker"-tråden jeg stiller meg uforstående og ukjent til, men musikken "min" er gjerne produsert etter at farge-tv gjorde sitt inntog - med unntak av klassisk, da......

mvh
Proffen

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Plukket nettopp imperiets fabelaktige skive synd frem. Ikke så lystig men akk så flott.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Plukket nettopp imperiets fabelaktige skive synd frem. Ikke så lystig men akk så flott.
Imperiet er bra, de, men passer ikke alltid like godt. Man bør helst være litt i Thåstrøm-modus.......

mvh
Proffen

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Deertick, middle brother, phil lee, bill morressey,slaid cleeves, jason isbell, reigning sound, danberrys, daddy og justin townes earle er alle interessante på hvert sitt vis.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Deertick, middle brother, phil lee, bill morressey,slaid cleeves, jason isbell, reigning sound, danberrys, daddy og justin townes earle er alle interessante på hvert sitt vis.
Thanksalot!
Skal sjekkes ut i morgen den dag....

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Da har jeg skummet gjennom litt her...
Det mest lovende var kanskje Danberrys....
Ellers tror jeg at jeg fikk et grei inntrykk av musikksmaken din.. :rolleyes:
Litt VEL mye 80-tall, kaaaaaanskje,..............

Rart med det, når favorittskiven de siste åren har vært Midlake, og noen hinter om Little Feat, og så blir man skuffet over LF.....

mvh
Proffen

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
80 talls. Get real. Greitt at det ikke faller i smak, ingen at de som ble listet opp med unntak av danberrys og justin townes er å annse som elevatormuzak. Krever nok en del mer før det sitter, men er det uninteressant å gå dit var det bare enkle tips.

regnet med ut fra det du listet opp at du ikke var klar for zappas samlede verker.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
80 talls. Get real. Greitt at det ikke faller i smak, ingen at de som ble listet opp med unntak av danberrys og justin townes er å annse som elevatormuzak. Krever nok en del mer før det sitter, men er det uninteressant å gå dit var det bare enkle tips.

regnet med ut fra det du listet opp at du ikke var klar for zappas samlede verker.
Chill.
Det var ikke dårlig, langt derifra....
Men litt "likt" kanskje, med unntak av Danberrys

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
En av mine absolutte favoritter de siste årene har vært Midlake`s "courage of others"....................

mvh
Proffen

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
38.266
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2

Chill.

mvh
Proffen
Hehe, første gang jeg har hørt at Bill Morrissey høres ut som Reigning Sound.

PS: fargefjernsynet kom vel ca 1970.;)

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6

Chill.

mvh
Proffen

Første gang jeg så en fargetv var i heeeelt på slutten av 70tallet....

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6

Chill.

mvh
Proffen

Well, som sagt, skummet bare gjennom på Spotify, og har ingen garanti for at jeg har hørt "alt"....
Startet bare på toppen, og hørte litt på de føste melodiene på hver utgivelse

mvh
Proffen

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Litt likt, joa det er det, med unntak av reigning sound. Fellesnevneren er uansett tilstedeværelse i musikken i min ører. Og album som vokser samt kan og bør spilles helt gjennom. Avarter hvor noe kan falle i smak, mens andre ting faller utenfor, sånn er det jo heldigvis med musikk. grep vel mest fast i ryan adams på shortlisten din.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.518
Torget vurderinger
1
Tom Waits, cowboy junkies, Lynni Treekrem, Cash, Tom Jones

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.364
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Da har jeg vært som aller hastigst på besøk hos KjetilM, og der ble det spilt litt ny musikk for meg. Bl a Ray Lamontagne og annet snadder. Skal sjekkes nærmere ut.
I dag har det gått mest i Damien Rice, som treffer meg rett i hjarterota - så det hyler av det.
Tom Waits, ja, CJ, tja, Lynni er heftig, Cash likeså, TJ er too much og too old....
Plukket nettopp frem Danberrys via SPotify, og det funker godt....

mvh
Proffen

Topp Bunn