Høyttalere Nye Dynaudio Contour S1.4 Limited Edition.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer med flotte høyttalere så skikkelig distincte ut ;)
Takker :) Ja de er litt distinkt. Men bildene yter IKKE disse rettferd da de er mye penere "live" ;)
De låter samma pokker knall selv om bildene ble dårlige :) Tar nye ved en senere anledning.
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Flotte høyttalere. Merker du deg noen fordeler med LE allerede ? Regner med de ikke er innspilt enda men.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Det var jammen en annerledes farge enn jeg er vant til gitt! Nesten litt sånn drivved look i fargen. Ikke at det er ment som negativt altså, det er vel sånt som er inn om dagen? Skulle du finne på å endre mening, så her har du en liten smakebit av hvordan mine C1 Signature så ut :)
 

Vedlegg

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Flotte høyttalere. Merker du deg noen fordeler med LE allerede ? Regner med de ikke er innspilt enda men.
I forhold til den gamle S1.4 er det litt vanskelig å si da det er 1 år siden de ble solgt. Men opp i mot Focus 160 er det nok mer eller
mindre utklassing. Her er det meste mere "tight" og bassen mer definert samt plassering av lydbildet og ulike lag skilles bedre.
De spiller rett og slett bedre over hele fjøla :) Og det hadde jeg forventet også mtp på hvordan jeg husker S1.4 i minnet.
Men til prisen av hva man får Focus brukt for, er det en fantastisk bra høyttaler også. Men sånn tenkt her og nå er dette
høyttalere som skal få stå. Tror disse vil ha MYE å vokse på hvis man oppgraderer elektronikken. Selv om lyden med
Hegel H160 er upåklagelig så langt. Som nevnt tidligere vil evt en annen forsterker være en som har litt mer sjel i mellomtone.
Kunne kanskje kledd S1.4 LE godt. Det er ikke noe som prisoriteres enda uansett da lyden er helt topp nå og vil nok bli noe endret
uansett etterhvert som de spilles inn. Så jeg kan ikke forhaste meg her på noen måter :)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Det var jammen en annerledes farge enn jeg er vant til gitt! Nesten litt sånn drivved look i fargen. Ikke at det er ment som negativt altså, det er vel sånt som er inn om dagen? Skulle du finne på å endre mening, så her har du en liten smakebit av hvordan mine C1 Signature så ut :)
Hei

Takker for bilder av C1. Ja det der er Mocca finish ser jeg. De vurderte jeg også. Disse er litt kaldere i fargen, på en måte litt som lutet tre.
Så drivved var ikke så langt unna nei :) Men er faktisk mye penere i virkeligheten. C1 er ikke glemt, så dukker det noe opp som vekker
interessen mtp pris og finish så vet man aldri ;)
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Har fra dag en tenkt MA8000 og disse må være en match, nevnte det vel i en post også. Litt overkill kanskje men. Dette er en høyttaler jeg har stor tro på. Den bør låte bra også. Er ingen billig sak dette.

Kommer vel en erstatter til H300 etterhvert også ? Eller bruker Hegel lang tid mellom hver genereasjon ?
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Jo jeg har selv tenkt tanken på MA8000. Overkill vil jeg heller ikke si, da disse vil skinne fra sin beste side med god og riktig matchet
elektronikk. Hegel har vel forsåvidt ikke nye produkt i fleng. Men har kommet seg senere år. Vil anta det kommer en ny integrert
forskerker med mer power enn H160. Noe annet ville være rart med tanke på tilbud og etterspørsel.
En annen ting er jo om horden vil handle f.eks Hegel integrert til la oss si 45K. Personlig ville jeg nok vurdert det om produktet
er like bra til Dynaudio som de til nå har vært. Hegel og Dynaudio er uten tvil en fantastisk kombinasjon.
H300 ble vel utgitt i 2012, så hadde ikke skadet med en oppdater plugg på 300 watt, headphoneamp, direkte streaming og
ala HD25 dac innebygget. Da ser vi nok en pris på ca 45K. Og jeg TROR det ville slått bra an hos Hegel fans :)
Den nye burde etter min mening hatt dobbel strømforsyning. La oss si en 2 av dem som står i H160. Ikke ukjent at Hegel
sine store trafoer kan brumme grunnet dårlig strømnett/kvalitet. Jo større de er jo mer kan de bli påvirket dessverre.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Er ikke så sikker på at det kommer en erstatter for H300 ennå. H200 ble vel lansert i 2006 og finnes fortsatt i markedet.

Ser også at en del ønsker seg store kostbare forsterkere med innebygde dacer og streamere. Dette forstår jeg ikke. Det er jo nettopp disse elementene i elektronikken som det er hurtigst utvikling på. Dac og ulike streamere kommer jo på løpende bånd. Velger derfor separate komponenter jeg, så kan jeg bytte ut etter som software og mindre deler av anlegget blir utdanket... Hegel har jo vært noe forutseende med sin dacloop da, det er jo forsåvidt genialt.

Vell, det var litt OT, men ble litt engasjert.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Er ikke så sikker på at det kommer en erstatter for H300 ennå. H200 ble vel lansert i 2006 og finnes fortsatt i markedet.

Ser også at en del ønsker seg store kostbare forsterkere med innebygde dacer og streamere. Dette forstår jeg ikke. Det er jo nettopp disse elementene i elektronikken som det er hurtigst utvikling på. Dac og ulike streamere kommer jo på løpende bånd. Velger derfor separate komponenter jeg, så kan jeg bytte ut etter som software og mindre deler av anlegget blir utdanket... Hegel har jo vært noe forutseende med sin dacloop da, det er jo forsåvidt genialt.

Vell, det var litt OT, men ble litt engasjert.
Jo jeg ser den. Men en HD25 i revidert versjon i en kraftplugg av en integrert sak er noe jeg kunne tenke meg.
Litt plassbesparende og. Det er viktig for min del. Jeg er enig i at dac loopp er greit. Da kan man spe på der.
Streaming trenger jeg strengt tatt ikke da Apple TV 3 tar seg av det der uansett :)
Men jeg hadde seriøst vurdert en ekte dual mono Hegel (H400?) For forsterkeren burde være hentet mye fra P30.
Da hadde man snakket et knall produkt. En dac som lages i dag vil nok holde i noen år til. Er vel noe begrenset hva
de kan gjøre der? Men jeg er spent på å se om det kommer et eller annet nytt derfra.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer med nye og ikke minst veldig fine høyttalere i hus :)
Takker så mye :) Jo de er snasne de der. Men som sagt lengre opp, bildene er ikke bra nok å kunne vise hvordan de
virkelig ser ut her de står :) Men litt bedre lysforhold må vel komme snart. Mørkt når man drar på jobb og mørkt når man
kommer hjem. Da er ikke lysinnslippet noe å skryte over ;) Det er vel så viktig at de låter helt knall, noe de gjør.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Gratulerer med nye og ikke minst veldig fine høyttalere i hus :)
Takker så mye :) Jo de er snasne de der. Men som sagt lengre opp, bildene er ikke bra nok å kunne vise hvordan de
virkelig ser ut her de står :) Men litt bedre lysforhold må vel komme snart. Mørkt når man drar på jobb og mørkt når man
kommer hjem. Da er ikke lysinnslippet noe å skryte over ;) Det er vel så viktig at de låter helt knall, noe de gjør.
Dra på jobb? du har nye høytalere mann... sykemelding! ;)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer med nye og ikke minst veldig fine høyttalere i hus :)
Takker så mye :) Jo de er snasne de der. Men som sagt lengre opp, bildene er ikke bra nok å kunne vise hvordan de
virkelig ser ut her de står :) Men litt bedre lysforhold må vel komme snart. Mørkt når man drar på jobb og mørkt når man
kommer hjem. Da er ikke lysinnslippet noe å skryte over ;) Det er vel så viktig at de låter helt knall, noe de gjør.
Dra på jobb? du har nye høytalere mann... sykemelding! ;)
Ja ikke sant :) Nei jobb må vel til. Snart juleferie, da blir det tid :) Og kveldene fremover.
Du tar sykemelding eller? Siden du har nye høyttalere? :)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Gratulerer med nye og ikke minst veldig fine høyttalere i hus :)
Takker så mye :) Jo de er snasne de der. Men som sagt lengre opp, bildene er ikke bra nok å kunne vise hvordan de
virkelig ser ut her de står :) Men litt bedre lysforhold må vel komme snart. Mørkt når man drar på jobb og mørkt når man
kommer hjem. Da er ikke lysinnslippet noe å skryte over ;) Det er vel så viktig at de låter helt knall, noe de gjør.
Dra på jobb? du har nye høytalere mann... sykemelding! ;)
Ja ikke sant :) Nei jobb må vel til. Snart juleferie, da blir det tid :) Og kveldene fremover.
Du tar sykemelding eller? Siden du har nye høyttalere? :)
Er så heldig å være arbeidsledig så nesten alle 24 timene i døgnet går med til lytting(litt søvn av å til men ikke mye) :)
Jobbet i Malm bransjen å den er jo sterkt nedadgående, og nå er også gruven vi jobbet for i sverige konkurs så da blir det noen månder til med lytting :)
 

Romstasjon

Medlem
Ble medlem
29.06.2008
Innlegg
12
Antall liker
1
Flotte høyttalere. Merker du deg noen fordeler med LE allerede ? Regner med de ikke er innspilt enda men.
Tror disse vil ha MYE å vokse på hvis man oppgraderer elektronikken. Selv om lyden med
Hegel H160 er upåklagelig så langt. Som nevnt tidligere vil evt en annen forsterker være en som har litt mer sjel i mellomtone.
Kunne kanskje kledd S1.4 LE godt. Det er ikke noe som prisoriteres enda uansett da lyden er helt topp nå og vil nok bli noe endret
uansett etterhvert som de spilles inn. Så jeg kan ikke forhaste meg her på noen måter :)

Fikk du prøvd noen andre forsterkere på de? Hvilke forskjeller i lydbildet merket du evt?
 

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Jo jeg har selv tenkt tanken på MA8000. Overkill vil jeg heller ikke si, da disse vil skinne fra sin beste side med god og riktig matchet
elektronikk. Hegel har vel forsåvidt ikke nye produkt i fleng. Men har kommet seg senere år. Vil anta det kommer en ny integrert
forskerker med mer power enn H160. Noe annet ville være rart med tanke på tilbud og etterspørsel.
En annen ting er jo om horden vil handle f.eks Hegel integrert til la oss si 45K. Personlig ville jeg nok vurdert det om produktet
er like bra til Dynaudio som de til nå har vært. Hegel og Dynaudio er uten tvil en fantastisk kombinasjon.
H300 ble vel utgitt i 2012, så hadde ikke skadet med en oppdater plugg på 300 watt, headphoneamp, direkte streaming og
ala HD25 dac innebygget. Da ser vi nok en pris på ca 45K. Og jeg TROR det ville slått bra an hos Hegel fans :)
Den nye burde etter min mening hatt dobbel strømforsyning. La oss si en 2 av dem som står i H160. Ikke ukjent at Hegel
sine store trafoer kan brumme grunnet dårlig strømnett/kvalitet. Jo større de er jo mer kan de bli påvirket dessverre.
Er der en højttalerproducent som VIRKELIG kan udnytte potentialet i dyrere/bedre forstærkere er det netop Dynaudio. Når Dynaudio i DK tager på udstilling er det altid med Mcintosh. Så en Mcintosh Ma 7000/8000 på dine 1.4 LE ville garanteret lyde super.

Har du prøvet og teste dine 1.4 Le mod Dynaudio XD200? Kunne ellers være sjovt og prøve:D
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
@ ReneJ : Jeg tror han solgte disse Contour S1.4 LE for en stund siden.
 
Topp Bunn