Ny vinylbutikk i Stavanger

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Takk for tips Minutten! :)

James

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.919
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
dag1234 skrev:
ottone skrev:
Minutten skrev:
Gode nyheter der, takk skal du ha, Minutten!
Dette er bare et steinkast fra heimen, og passer særdeles bra i mine lørdagsvandringer.
Da er jeg bare spent på hva slags musikk de unge herrer akter å ta inn.
God til å kaste du, ottone. Et MP5skudd i fra heimen, heller. ;D
OK, hvis jeg går helt nederst i hagen blir det et steinkast på 400m.
Jeg har alltid vært veldig god til å kaste, enda bedre til det enn til å skryte.

Og Dag, du kommer til å skaffe deg vinylspiller en gang, du er vel klar over det? :D

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Får disse som nesten nabo selv,og det er bra :)

Men bare for ordens skyld så selger jo også resonans lyd og bilde LP,er i samarbeid med BigDipper.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
ottone skrev:
dag1234 skrev:
ottone skrev:
Minutten skrev:
Dette er bare et steinkast fra heimen, og passer særdeles bra i mine lørdagsvandringer.
Jeg har alltid vært veldig god til å kaste, enda bedre til det enn til å skryte.

Og Dag, du kommer til å skaffe deg vinylspiller en gang, du er vel klar over det? :D
Jeg har en alt. En gammel ERA stående på loftet. Kjøpt i 1975 etter en hel sommer med bygningarbeid. I mange år tenkte jeg å lempe den, men av sentimentale grunner har den fått leve. I de siste månedene har den dukket stadig oftere opp i tankene mine. Ett par hundre LPer skal det også være et sted der oppe... Vi får se, jeg er ikke klar til peiskos og plassmangel enda... og har jo hatt HDD-prosjektet som endelig er i havn.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
dag1234 skrev:
ottone skrev:
dag1234 skrev:
ottone skrev:
Minutten skrev:

Jeg har en alt. En gammel ERA stående på loftet. Kjøpt i 1975 etter en hel sommer med bygningarbeid. I mange år tenkte jeg å lempe den, men av sentimentale grunner har den fått leve. I de siste månedene har den dukket stadig oftere opp i tankene mine. Ett par hundre LPer skal det også være et sted der oppe... Vi får se, jeg er ikke klar til peiskos og plassmangel enda... og har jo hatt HDD-prosjektet som endelig er i havn.
Peiskos ? Det er da vel ingen som ber deg om å fylle huset med peiser ? Burde heller være slik at du er ovenpå etter vandringen gjennom DAC-ørkenen og trår til med nytt prosjekt.
Hvis ikke er faren stor for at jeg saler på blygjedda til sommeren og kommer ned for å befri deg for vinylplatene dine, vederlagsfritt.
Nei, hør på Jørgen du, kjernekar det.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Roberten skrev:
dag1234 skrev:
ottone skrev:
dag1234 skrev:
ottone skrev:
Minutten skrev:

Peiskos ? Det er da vel ingen som ber deg om å fylle huset med peiser ? Burde heller være slik at du er ovenpå etter vandringen gjennom DAC-ørkenen og trår til med nytt prosjekt.
Hvis ikke er faren stor for at jeg saler på blygjedda til sommeren og kommer ned for å befri deg for vinylplatene dine, vederlagsfritt.
Nei, hør på Jørgen du, kjernekar det.
Du får sale opp, så skal jeg børste støv av sofaen - den på jobb, altså ;D.

Det var en befrielse i sin tid å kvitte meg med LPene.
At det er blitt in igjen, skyldes mest indre logikk i markedet og kapitalismens behov for å holde oss som konsumenter. Hvis audiobransjen skal leve, må det stadig selges. Og om det ikke er mulig å finne opp noe nytt, så selger de oss det vi kasserte i fjor. Motebransjen, som jeg også har en viss interesse i, styres av nøyaktig samme mekanismer. Alle plagg er jo oppfunnet, og formen er perfeksjonert til det ytterste. Derfor finnes moten og de stadig tilbakevendende trendene.

Men for alt i verden, folk må bruke pengene sine på det de vil for meg. Og jeg er ikke mindre preget av eller fritatt for de svært sterke markedskreftene jeg enn andre...

Og enig, kjernekar, han Jørgen.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Med et så vidt realistisk utgangspunkt tror jeg faktisk at de kan klare seg, blir veldig spennende å se hva de kommer til å ha i hyllene.

“NY LIV” – likte den :)

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
563
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Hva med Record World i Sandnes - eksisterer den enda?

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.919
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
dandare skrev:
Den eksisterer, såvidt jeg vet, men har nå åpent bare lørdager.

kosvines

Fersking
Ble medlem
14.08.2010
Antall liker
0
dandare skrev:
Hei

Jeg har drevet Record World i mange år, men stengte dørene i slutten av januar. Det var ikke grunnet økonomi (da det gikk ganske bra), men det hadde hovedsaklig med egne fremtidsplaner å gjøre. Navnet, nettbutikken og alle varene er solgt til Husnes Multimedia (i Kvinnherad kommune i Hardanger) som vil fortsette å drive fra Hordaland. Men lokalene i Sandnes er altså helt tomme.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.919
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Synd med Record World, kommer til å savne den.
Da får vi håpe på nykommerne, og ønske lykke til !

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Kan isje annet en si at dette lige me :)
Håbe de tar inn metall også 8)

Og eg og er nabo, kun liten tur med ferja over fjorden og liten kjøretur til norges navle Jørpeland. Kaste eg ein flat stein så vil den garantert spretta videre over fjorden.
PS!! me ryfylke folk kalle oss naboer når det kun er noen få 1000meter mellom oss ;D ;D ;D ;D

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
kosvines skrev:
dandare skrev:
Hei

Jeg har drevet Record World i mange år, men stengte dørene i slutten av januar. Det var ikke grunnet økonomi (da det gikk ganske bra), men det hadde hovedsaklig med egne fremtidsplaner å gjøre. Navnet, nettbutikken og alle varene er solgt til Husnes Multimedia (i Kvinnherad kommune i Hardanger) som vil fortsette å drive fra Hordaland. Men lokalene i Sandnes er altså helt tomme.

Hvor fikk du tak på plastcoverne for gatefold som du solgte? Disse plastcoverne er jo desidert de beste på markedet!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.919
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Idag ble den nye butikken avlagt et besøk, og det var en hyggelig opplevelse.
Mye folk, god stemning, gratis kaffe, og en god del bra musikk. Prisene var som forventet, og det ble noen skiver under armen hjem til lunsj. Jeg tok standard trygg vare, travere som Miles Davis, Mike Oldfield, Kinks og Maynard Ferguson skal i platevasken nå. Noen gode Stones-album ble forlatt, da tilstanden var begredelig. Så ikke noe klassisk.
Butikken kan anbefales.
Lykke til videre!

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
ottone skrev:
Mye folk, god stemning, gratis kaffe, og en god del bra musikk. Prisene var som forventet, og det ble noen skiver under armen hjem til lunsj. Jeg tok standard trygg vare, travere som Miles Davis, Mike Oldfield, Kinks og Maynard Ferguson skal i platevasken nå. Noen gode Stones-album ble forlatt, da tilstanden var begredelig. Så ikke noe klassisk.
Butikken kan anbefales.
Lykke til videre!
Hørte rykte om kun brukt vinyl og ikke noe nytt, stemmer dette?

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.919
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Minutten skrev:
ottone skrev:
Butikken kan anbefales.
Lykke til videre!
Hørte rykte om kun brukt vinyl og ikke noe nytt, stemmer dette?
Det er en ren bruktsjappe, ja, slik den framstår idag. Ikke veldig stor heller, men det er en start.
Jeg skulle gjerne ha spurt betjeningen hva slags planer de hadde, men det ble litt hektisk. Kanskje man kan håpe at de utvider med nytt etter hvert.
Jeg har registrert at Resonans i Stavanger og Skei Musikk i Sandnes nå selger ny vinyl, da unngår de for mye overlapp og konkurranse.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Har det blitt bedre hos Vinylpalass i det siste? (se ut som de har lagt med websiden ?)

Topp Bunn