Ny supersportsbil

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Innlegg
456
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Forgjengeren var gjest hos TopGear for et par sesonger siden:

 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
larsggu skrev:
Forgjengeren var gjest hos TopGear for et par sesonger siden:



Den skyhøye prisen og glamfaktoren til tross, den ville ikke være i nærheten av å kunne følge en ganske vanlig og langt rimeligere Chevrolet Corvette rundt en testbane. Aner vi en paralell her ::)


Mvh. RS
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Tror jeg hadde valgt mye annet enn Corvette selv om den går som et troll rundt ringen. De er jo bare så ubeskrivelig harry de amerikanske bilene......

edit: var jo ikke akkurat harryfri den nye fronten på den bilen det linkes til. Så den på Topgear, så heftig ut der!
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
hifiguru skrev:
Tror jeg hadde valgt mye annet enn Corvette selv om den går som et troll rundt ringen. De er jo bare så ubeskrivelig harry de amerikanske bilene......

edit: var jo ikke akkurat harryfri den nye fronten på den bilen det linkes til. Så den på Topgear, så heftig ut der!

Fokuser på poenget ;)

Corvetten er definitivt ikke "harry", det er mange år siden den var, men velg deg gjerne en tilsvarende velbygd sportsbil for illustrasonens skyld. Har du kjørt Corvetten forresten? Jeg har kjørt den, både i USA og Norge og vet litt om hvordan den føles og hva den kan. Det teller litt mer enn bare å mene, hva?

Poenget er uansett at pris ikke er synonymt med prestasjon, dog må man opp i et visst nivå for å kunne være med. Hvis vi ikke trimmer eller bygger sjøl da ;)


Mvh. RS
 

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Innlegg
456
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
R.Solhaug skrev:
hifiguru skrev:
Tror jeg hadde valgt mye annet enn Corvette selv om den går som et troll rundt ringen. De er jo bare så ubeskrivelig harry de amerikanske bilene......

edit: var jo ikke akkurat harryfri den nye fronten på den bilen det linkes til. Så den på Topgear, så heftig ut der!

Fokuser på poenget ;)

Corvetten er definitivt ikke "harry", det er mange år siden den var, men velg deg gjerne en tilsvarende velbygd sportsbil for illustrasonens skyld. Har du kjørt Corvetten forresten? Jeg har kjørt den, både i USA og Norge og vet litt om hvordan den føles og hva den kan. Det teller litt mer enn bare å mene, hva?

Poenget er uansett at pris ikke er synonymt med prestasjon, dog må man opp i et visst nivå for å kunne være med. Hvis vi ikke trimmer eller bygger sjøl da ;)


Mvh. RS
Regner med at du har sett Jeremy's filisofering over nettopp dette, nemlig hvorfor en Ferrari 575 koster en kald million (før avgifter) enn en Corvette ZO6:

Starter på 5:35:

 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
larsggu skrev:
Regner med at du har sett Jeremy's filisofering over nettopp dette, nemlig hvorfor en Ferrari 575 koster en kald million (før avgifter) enn en Corvette ZO6:

Er det virkelig noen som tar disse Britene seriøst? Stort mer biased enn disse klovnene er det vanskelig å bli. Okke som; også Ferrarien får stryk av Corvetten i en banetest, og ser vi på racing med modifiserte ( ;)) vogner er Corvettens merittliste unik.
Ser du f.ex etter hva Ferrari 575 duger til må du et godt stykke ned på lista her:

http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073

Men glem Corvetter og Ferrarier; poenget er som nevnt at pris og ytelse ikke nødvendigvis følger hverandre. Hva vi så velger avhenger av vi personlig vektlegger og behøver. For noen er skinn-interiør viktigere enn veigrep.

Mvh. RS
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det var en Gremlin jeg godt kunne hatt i garasjen, hadde jeg hatt garasje da..
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Når jeg tenker på en bil som skal gå fort og kunne konkurrere med slike "superbiler" på en vanlig vei, i vanlig trafikk og slik så
kommer jeg ikke unna SAAB ...
En bra "tunet" SAAB turbo vil i de aller fleste tilfeller parkere nærsagt alt som finnes! Ikke fra 0 - 100...
Men om det allerede går i ... 50km/t ++ så er det uhyggelig få superbiler som holder følge!!!
Man kan lett få en 250 - 350hk for en rimelig sum utav en slik bil. 15 - 20 lapper og så har man en rakett!
Det synes jeg er fett!!! 100 tusen til 150 tusen for ett bra eksemplar er ikke dyrt heller!
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
Når jeg tenker på en bil som skal gå fort og kunne konkurrere med slike "superbiler" på en vanlig vei, i vanlig trafikk og slik så
kommer jeg ikke unna SAAB ...
En bra "tunet" SAAB turbo vil i de aller fleste tilfeller parkere nærsagt alt som finnes! Ikke fra 0 - 100...
Men om det allerede går i ... 50km/t ++ så er det uhyggelig få superbiler som holder følge!!!
Man kan lett få en 250 - 350hk for en rimelig sum utav en slik bil. 15 - 20 lapper og så har man en rakett!
Det synes jeg er fett!!! 100 tusen til 150 tusen for ett bra eksemplar er ikke dyrt heller!
Men allikevel er det ingen Saab'er som gjør det no særlig i Bilsports superstage. Har hatt 9-3t selv (2000mod) og de er jo understyrte som få. Må være ganske brutal på ratt og pedaler for å få den til å "funke" på svingete veier. Ikke mange som vil være passasjer ihvertfall ;) :p
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Å vet du hva, da visste du ikke om Abbot Racing sine produkter... ;)
http://www.abbottracing.com/viewproducts/9-3 Chassis/
Jeg tenker nermere bestemt på "The 9-3 handling rescue kit..."
Det skulle du visst da du hadde bilen din!!!!

En 9-3 med 10 tusen i Abbot sitt Chassis Kit og 10 tusen i diverse motor trim... Den flytter seg, meget bra, også gjennom svingene.
Jeg tipper det skal la seg gjøre å få satt sammen en bra bil for under 120-130 jeg, i dagens marked. Da snakker vi bil + trim, nøkkelferdig!
Man kan sikkert få noe til å gå bedre 0-100 for under 200 lapper, men antakeligvis vil Abbot/(BSR/NordicUhr/Hirsch) Sabben banke den
såfort man allerede er i bevegelse... Og legger man mja tilsammen 70 - 100 lapper i tillegg i en slik bil, da får du ikke meg til å sitte på.. ;D Det blir en ca 325hk og tja 450 - 500nm. Og da er det svært få superbiler som holder følge... på vanlig vei!
Du vinner ikke superstage... men det er jo heller ikke poenget.

mvh
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
R.Solhaug skrev:
hifiguru skrev:
Tror jeg hadde valgt mye annet enn Corvette selv om den går som et troll rundt ringen. De er jo bare så ubeskrivelig harry de amerikanske bilene......

edit: var jo ikke akkurat harryfri den nye fronten på den bilen det linkes til. Så den på Topgear, så heftig ut der!

Fokuser på poenget ;)

Corvetten er definitivt ikke "harry", det er mange år siden den var, men velg deg gjerne en tilsvarende velbygd sportsbil for illustrasonens skyld. Har du kjørt Corvetten forresten? Jeg har kjørt den, både i USA og Norge og vet litt om hvordan den føles og hva den kan. Det teller litt mer enn bare å mene, hva?

Poenget er uansett at pris ikke er synonymt med prestasjon, dog må man opp i et visst nivå for å kunne være med. Hvis vi ikke trimmer eller bygger sjøl da ;)


Mvh. RS
Corvette er definitivt harry, men det er noen som har slike tilbøyligheter også. Går bra unna, men ser ikke spesielt pen, tøff eller elegant ut. Ser egentlig ut som en japse.

Stingray og de gamle gamle corvettene, de var tøffe.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Corvette går bra unna, kjører fort på bane, men den har cowboyhatt på. Amerikanske biler har alltid vært og kommer alltid til å være vulgære og harry.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.997
Antall liker
721
Ja det kaller jeg et innlegg med trøkk.........
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
F.E. skrev:
(...) Og INGENTING slår lyden av en trimma V8,ferdig med den saken..

mvh Filip
Særlig ikke når den sitter i en Italiener.

 

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Innlegg
161
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Den råeste Corvetten (zo1 eller no sånt) med 600+ HK må jo være helt rå. Så får harryfaktoren være ;) Koster sikkert blod i Norge også. Kunne godt tenkt meg en sånn type toseter den dagen M3'en føles for treg (343 Hk er bare morro så så lenge desverre)

Ø
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Hva med en v12 ... Å baby!!!

Det er jo musikk! De spiller sangen vår... ;D

mvh
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
Å vet du hva, da visste du ikke om Abbot Racing sine produkter... ;)
http://www.abbottracing.com/viewproducts/9-3 Chassis/
Jeg tenker nermere bestemt på "The 9-3 handling rescue kit..."
Det skulle du visst da du hadde bilen din!!!!

En 9-3 med 10 tusen i Abbot sitt Chassis Kit og 10 tusen i diverse motor trim... Den flytter seg, meget bra, også gjennom svingene.
Jeg tipper det skal la seg gjøre å få satt sammen en bra bil for under 120-130 jeg, i dagens marked. Da snakker vi bil + trim, nøkkelferdig!
Man kan sikkert få noe til å gå bedre 0-100 for under 200 lapper, men antakeligvis vil Abbot/(BSR/NordicUhr/Hirsch) Sabben banke den
såfort man allerede er i bevegelse... Og legger man mja tilsammen 70 - 100 lapper i tillegg i en slik bil, da får du ikke meg til å sitte på.. ;D Det blir en ca 325hk og tja 450 - 500nm. Og da er det svært få superbiler som holder følge... på vanlig vei!
Du vinner ikke superstage... men det er jo heller ikke poenget.

mvh
Likte Saab'en på mange måter, tyst og fin å kjøre, ga en litt premium-følelse. Fikk den som firmabil kliss ny, 150hk turbo, kjempestolt. Kunne godt tenkt meg en slik som arbeidsbil i dag, får jo en grei turbo med skinn og masse stæsj til 60.000
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Brasse skrev:
Corvette går bra unna, kjører fort på bane, men den har cowboyhatt på. Amerikanske biler har alltid vært og kommer alltid til å være vulgære og harry.

For USA-hatende mjukiser i fotformsko ja. ;)


Mvh. RS
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Imperial skrev:
Når jeg tenker på en bil som skal gå fort og kunne konkurrere med slike "superbiler" på en vanlig vei, i vanlig trafikk og slik så
kommer jeg ikke unna SAAB ...
En bra "tunet" SAAB turbo vil i de aller fleste tilfeller parkere nærsagt alt som finnes! Ikke fra 0 - 100...
Men om det allerede går i ... 50km/t ++ så er det uhyggelig få superbiler som holder følge!!!
Man kan lett få en 250 - 350hk for en rimelig sum utav en slik bil. 15 - 20 lapper og så har man en rakett!
Det synes jeg er fett!!! 100 tusen til 150 tusen for ett bra eksemplar er ikke dyrt heller!
Det er godt noen har troen..............
- Saab er bra biler
- 250-350hk er moro
- Men parkere alt som nærsagt finnes?

Joda, optimistens julenummer har allerede ankommet forstår jeg.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Synes den var en tanke drøy jeg og.......Svippet greit fra en 9000 med ca 280hk ifølge eier, ikke med Punton men med Primera'n jeg solgte nylig.......og det var ikke fra 0-100, mere 100---> ::)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
norcad skrev:
Joda, optimistens julenummer har allerede ankommet forstår jeg.
Nei, desverre, sommernummeret har jeg lest ferdig...


;D

Hei hvor det går...

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Kjørte en nyere V70 med 380hk i helgen.

Følelsen når man valgte kjøreprogrammet advanced og deretter bånn gass i 3.gir var helt hysterisk.
Kan vel neppe kalles en superbil, men med tanke på at man kan fylle den med kone, unger, bagasje og skiutstyr, må det vel kvalifisere for en super bil.

Bilen på det første bildet ser forøvrig ut som en typisk motstander for "Lynet Mcqueen".
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hørtes ut som en kjekk familieracer helt til automatkassa raser ;D (den kan jo være moddet den også selvsagt, eller, jeg håper det)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Hørtes ut som en kjekk familieracer helt til automatkassa raser ;D (den kan jo være moddet den også selvsagt, eller, jeg håper det)
Den har manuell gir... ;)
Men at noe kommer til å ryke i en slik bil er vel ikke usannsynlig.
Vil tro at førerkortet er mest utsatt...
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
kjoenik skrev:
hifiguru skrev:
Hørtes ut som en kjekk familieracer helt til automatkassa raser ;D (den kan jo være moddet den også selvsagt, eller, jeg håper det)
Den har manuell gir... ;)
Men at noe kommer til å ryke i en slik bil er vel ikke usannsynlig.
Vil tro at førerkortet er mest utsatt...
Det er nok det nærmeste ja......hadde en Primera med oppmot 300hk hvis jeg skrudde litt på knappen på midtkonsollen, helt idiotisk vanskelig å holde seg under 100 nesten hvorsomhelst.....
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Erru klar over hvor vrient det er å få bilen min en 200D w124 Mercedes opp i 100km/t? ;D
Det ække ofte den er oppi skal jeg si deg! :'(

Jaja... så da skjønner du vel hvorfor en saab turbo virker som en supersportsbil for meg... ;D

mvh
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.905
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Når det gjelder heftig lyd fra en bil, så er det ingen som topper denne...
[video]fZMPDCNyQxE[/video]

Johan-Kr
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Imperial skrev:
Erru klar over hvor vrient det er å få bilen min en 200D w124 Mercedes opp i 100km/t? ;D
Det ække ofte den er oppi skal jeg si deg! :'(

Jaja... så da skjønner du vel hvorfor en saab turbo virker som en supersportsbil for meg... ;D

mvh
Antar at det ligner den W123 200D stasjonsvogn som jeg en gang kjørte. 0-100? Tja, muligens. . . .
Alt gikk fort i forhold :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.905
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja, jeg har en 300GD med samme motoren. 2,4 tonn, 88Hk og automatgir... Du får den opp i maks 130-135 med passe lang strekning og masse bly i høyrefoten. Jeg skulle tro E-klassen går litt bedre ;D

Johan-Kr
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
hifiguru skrev:
200d er vel 60hk ca.....
200D 123 serien hadde ca 67-68hk. 200D 124 serien hadde 76hk...
Min, har vel tja 70 intakte hk igjen tror jeg. Har hatt den oppe i 140, og da følte jeg det var mer å gå på også, så helt ille er den ikke.
O-100 går vel på en 17-18 sekunder tror jeg.
100 til null er den faktisk utrolig bra på! Den bremser som bare det!!! Det er jeg fornøyd med....
Apropos bremse...
Thank you thorn... kanon thorn...

Hehe...
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
MB har lagd noen skikkelig undermotoriserte modeller, en tidligere kollega kjørte også gammel G-wagen, 240GD minibuss, ikke akkurat racer.....
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.905
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
General8 skrev:
Måtte vært en Mazda da..
Mazda R26B Wankel m 4 rotorer 2,6 liter, 700Hk v 9000 rpm.

BRM V16 1,5 liter, 600Hk v 12000 rpm.

Synes jeg hører 300GDen på 12000 rmp ;D

Johan-Kr
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Trenger ikke en ny, jeg hadde vært fornøyd med en slik



1961 Ferrari SWB 250 GT California Spyder
 
Topp Bunn