Hvor det skulle ende tør jeg ikke si noe om. Vi trenger forresten ikke å gå mer enn en generasjon tilbake før jeg ender med en fot på hver side av den nye grensa.Torja skrev:Etnisk rensing er litt morro, hvor skulle vi stoppet?
Fin kombinasjon ville være dansk politikk, svensk industri og norsk olje.Slubbert skrev:Greit for meg, la dem opprette egen stat om de vil. Det ville hatt mer for seg å slå sammen Norge, Sverige og Danmark, men hvis separatister i nord vil ha sitt eget skal ikke jeg stå i veien.
oddgeir skrev:Fin kombinasjon ville være dansk politikk, svensk industri og norsk olje.Slubbert skrev:Greit for meg, la dem opprette egen stat om de vil. Det ville hatt mer for seg å slå sammen Norge, Sverige og Danmark, men hvis separatister i nord vil ha sitt eget skal ikke jeg stå i veien.![]()
Sametinget er "polsk riksdag" og Knesset-parlamentarisme knadd sammen, etter hva jeg erindrer.Trane skrev:Det ville vel bli like ryddig som Sametinget vil jeg tro.....
Samma faen, bare det blir danske polpriser. ;Doddgeir skrev:Fin kombinasjon ville være dansk politikk, svensk industri og norsk olje.Slubbert skrev:Greit for meg, la dem opprette egen stat om de vil. Det ville hatt mer for seg å slå sammen Norge, Sverige og Danmark, men hvis separatister i nord vil ha sitt eget skal ikke jeg stå i veien.![]()
Så sant, så sant...så trist, så trist.Valentino skrev:Litt som Norges holdning til EU det der...
Union ja. Nedlegges for enhver pris, skal man tro små AHDH-diagnostiserte investorer.BT skrev:Ordet union klinger ikke godt på norsk.
Ja, -vidda er stor den..! Skal bare ut å plaffe ned noen karer som driver med boring etter diamant-forekomster i kveld. Bare å anklage dem for tjyvslakting av 30-40 rein så går det nok helt greit.Tubesnake skrev:Så det er altså slektsgården din vi ser avbildet der? Odelsgutt? ;D
Krever bare litt markedsføring.BT skrev:Ordet union klinger ikke godt på norsk.
Vi er jo så glade for at vi kom oss ut av unionen med svenskene for 103 år siden.
Kom til å tenke på at Håløygjarlene har gjort det før (de brukte god gammeldags "militær" vold) da møringer og vestlendinger var pøblete med handelsfartøyene våre som skulle sørover, og etablerte jarle-aristokrati nedover langs kysten for å sikre handelen med Europa.bjornh skrev:Kanskje vi kjøper opp Trøndelag? -høres ut som en god idé, de er jo trivelige og flinke folk.![]()
Skjer jo fremdeles, men i dag heter det bedrifter og jarlene styreformenn.bjornh skrev:Kom til å tenke på at Håløygjarlene har gjort det før (de brukte god gammeldags "militær" vold) da møringer og vestlendinger var pøblete med handelsfartøyene våre som skulle sørover, og etablerte jarle-aristokrati nedover langs kysten for å sikre handelen med Europa.bjornh skrev:Kanskje vi kjøper opp Trøndelag? -høres ut som en god idé, de er jo trivelige og flinke folk.![]()
Hahaha...prøver Winther å fortelle oss at det ikke går isbjørner rundt i gatene i Tromsø? Hva slags løgnaktigheter ønsker den mannen å spré? Det neste blir vel at han sier noe vilt som at de ikke har permafrost eller at det er bart der om sommeren.Dagbladet skrev:Men, i mellomtiden så lærer de barna sine at det går isbjørner i gata i Tromsø. Det er til å bli forbannet over, sier Håkon Winther.