Ny spiller fra Oppo i februar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja den så fin ut. Tror prisene på Oppo øker også når de får "fotfeste", men fremdeles rimelig i forhold til mye annet :)
    Skulle kanskje hatt innebygd Hardisk i tillegg til alt dette ....
    Dual HDMI Outputs – The BDP-95 is equipped with two HDMI output ports and offers the most versatile installation options. You do not have to upgrade your A/V receiver to a 3D model in order to enjoy 3D. One HDMI output of the BDP-95 can be connected to a 3D TV and the other can be connected to a pre-3D HDMI v1.1-v1.3 A/V receiver. For projector users, you can connect one output to a projector for home theater use and the other to a TV for casual viewing. For a multi-room installation the BDP-95 can output audio and video to two 3D or 2D TVs simultaneously.
    eSATA Port – The BDP-95 features an eSATA interface on its back panel. Customers can take advantage of this fast interface to play contents from external hard drives and enclosures which contain audio, video and photo files.
    Wireless & Ethernet – Using the included wireless-N adapter or the built-in RJ45 Ethernet port, users will be able to interact with BD-Live content, watch instant streaming programs from provides such as Netflix, Blockbuster etc., playback contents stored on their home network, and keep the BDP-95 up-to-date with firmware release to ensure maximum Blu-ray compatibility.
    Dual USB Ports - Two USB 2.0 high speed ports are provided, one on the front panel and one on the back. Users can enjoy high definition video, high resolution photos and music directly from their USB drives.
    PAL/NTSC Conversion - The BDP-95 supports NTSC and PAL systems for both disc playback and video output. It can also convert content of one system for output in another. (Subject to DVD and BD region restrictions.)
    Back-lit Remote Control - The BDP-95 comes with a fully back-lit remote control for ease of use in dark home theaters. With its ergonomic button layout and clear labeling, operating the Blu-ray Disc player is easier than ever.
    World Power Supply - The BDP-95 features a world power supply that is compatible with AC power from all regions. Voltage range from 100V-120V and 200V-240V can be selected by flipping a switch on the back panel.
    External IR - For integration into home theater control systems, the BDP-95 provides external IR IN port to use with an IR distribution system.
    RS232 Control - For custom installation, the BDP-95 offers an RS232 control port with a rich control and communication protocol. Installers can easily program their favorite control systems to operate the BDP-95.
    HDMI CEC - HDMI Consumer Electronics Control simplifies the home theater by allowing a single remote control to operate multiple devices.
    EDIT: Ikke akkurat veldig heldig med formatering her ;D

L

lasse5214

Gjest
    Genialt :)
    Hvem selger Oppo i Norge? Er den lansert i utlandet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    XLR på oppo? Jeg utsetter innkjøp av BD-spiller.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.058
    Torget vurderinger
    1
    JAsså..? -denne her ser jo interessant ut.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    Ja den så fin ut. Tror prisene på Oppo øker også når de får "fotfeste", men fremdeles rimelig i forhold til mye annet :)
    Denne kommer til å bli litt dyrere enn forrige toppmodell og årsaken er at den er enkelt og greit er mer påkostet. Mener forrige flaggskip koster $899. Jeg tipper da en pris på BDP-95 på rundt $1000, kanskje noe mer. Tviler på at de går veien ved å ta høyere fortjeneste. Det er nettopp p.g.a. pris vs. ytelse de har fått sånn populæritet, og de vil få høre dersom de legger om prispolitikken.

Må vurdere en slik selv. Like godt å ha en HTPC i anlegget, men det er litt enklere med en dedikert Blu-ray spiller. DAC delen er dessuten så god at den vil nok være bedre enn selv ganske påkostede surround receivere.

SvenArne

Medlem
    Ble medlem
    03.05.2004
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.058
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fin den der.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De begynner å få litt tak på designet også nå. Ser ikke lenger ut som et husmerke for Coop.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke enig hvis du mener BDP-95.

Jeg hater sånne 'skulptur'-fronter. De ser greit nok ut hver for seg, men når alle er forskjellige blir de bælstygge sammen.

Gi meg heller en slett front, slipt, svarteloksert, og uten noe dill. Man sparer til og med penger på det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Ikke enig hvis du mener BDP-95.

Jeg hater sånne 'skulptur'-fronter. De ser greit nok ut hver for seg, men når alle er forskjellige blir de bælstygge sammen.

Gi meg heller en slett front, slipt, svarteloksert, og uten noe dill. Man sparer til og med penger på det.
    Greit nok. Jeg synes ikke dette er direkte pent, og har aldri sett en Oppo i virkeligheten. De er som enhjørninger for meg, mytiske og ofte omtalt, men jeg har aldri sett en. Men siden jeg er vant med å tro på ting jeg ikke har sett, så tar jeg det meste folk skriver her inne for god fisk.

Tidligere har de vært så industristandard OEM-utseende at de har sett billige ut på bilder. Likevel ønsket jeg meg en Oppo til jul, men nissen satt seg på bakbeina. Jeg hadde visstnok slengt for mye med leppa på HFS, og fortjente ikke noen ny lyd til nyttår. Slik går det med oss på trange budsjetter. Vi har ikke råd til å kjøpe gaver fra nissen til oss selv, og må forholde oss til den ekte nissen for denslags generøsitet. Og han kan være faen så gniten noen ganger. Jeg er vel ikke den som definitivt har vært slemmest i 2009? Jeg klarer til og med nesten å oppføre meg fint i OT-baren nå. Livet er pokker meg urettferdig. JÄKLAR!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sånn sett. Vi er muligens mer enig enn jeg trodde. Første generasjonen fra Oppo var nok litt, ahem, Clas Ohlson/Rema 1000 i formspråket.

Jeg tror forresten ikke jeg får råd til verken BDP-85 eller 95 på en stund. Så, det blir muligens en Cambridge i stedet (man må jo ha en TV også, ikke vits med BD til min gamle rørvariant av slaget).

Så får vi heller se om det blir en eller annen påkostet variant etter hvert.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Sånn sett. Vi er muligens mer enig enn jeg trodde. Første generasjonen fra Oppo var nok litt, ahem, Clas Ohlson/Rema 1000 i formspråket.

Jeg tror forresten ikke jeg får råd til verken BDP-85 eller 95 på en stund. Så, det blir muligens en Cambridge i stedet (man må jo ha en TV også, ikke vits med BD til min gamle rørvariant av slaget).

Så får vi heller se om det blir en eller annen påkostet variant etter hvert.
    Da er vi nok helt synkrone her, Zomby. Også når det gjelder TV. Jeg bruker en 29" 4:3 Elfunk med bilderør og fantastisk stereolyd, som gjør jobben greit. Sett bort fra at jeg helst trekker ut ledningen når jeg skal lytte konsentrert til musikk, siden den står ganske nær både DAC og amp.

Men blueray gir jo også muligheten for BD-Audio i to kanaler, pluss at forskjellen på BD og vanlig DVD handler ikke bare om oppløsning. Faktisk vil jeg hevde at oppløsningen er av mindre viktighet for de aller fleste av oss. På 42" eller mindre skal skjermen sannelig være god for at oppløsningen skal ha noe å si. Det er på helt andre områder at BD får tydelige utslag. Lyd er nevnt, noe som sikkert gjelder lyd på filmer og konsertvideoer også. Men aller viktigst er på mange måter fraværet av komprimering i den grad vi er vant med.

De fryktelige digitale artefaktene i mørke bilder er borte i de tilfellene av BD-filmer jeg har sett. Det er en kvalitet som også kommer de med gammel CRT tilgode. Noen filmer har så grufull komprimering i scener der det er mye mørke at det gjør vondt å se på. Det er faktisk svært befriende og avslappende for både øyne og hjerne å slippe den komprimeringen.

Filmentusiaster som vurderer BD bør kjøpe det umiddelbart. Selv en rimelig til tusenlappen er verdt pengene til film. Selv ville jeg ikke tvilt på den avgjørelsen, uansett hvilken TV jeg har. Selv med min TV vil det gi en forbedring som er godt synlig. Med årene er interessen for film dabbet av endel, men likevel har jeg for første gang siden VHS hatt et ønske om et produkt for filmens kvaliteters skyld. LCD eller plasma er mest interessante for plassens skyld. Min bror vil selge sin 32" LG som er noen få år gammel til meg for en tusenlapp når han kjøper seg nye TV, og det er visstnok i løpet av 2011. Jeg har ventet i et år på at han skal kjøpe ny, og har det ikke travelt. Men jeg driver og pusler med tanken på hva jeg skal bruke den ekstra plassen til, for jeg lever nok litt japansk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Min TV står på soverommet. Det sier litt om hvor mye den brukes...

Litt av greia med å kjøpe BD 'med en gang' er at jeg ikke vil binde meg til å kjøpe software i et utdatert format (DVD). Ny spiller kommer nok til å plasseres i stua sammen med musikkanlegget, og TV'en trilles inn ved behov (den kan ikke stå permanent i stua fordi anlegget står på en vindusvegg). Jeg må nok ha ny TV fordi den gamle neppe har innganger som funker med BD-spillere....

Sånn er det i OBOS.  ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En annen interessant detalj er den trafoen med Rotel-logo. Kanskje jeg kan få en hyggelig pris på Oppobasert BD fra Rotel om ikke lenge?

Hmmmm....  8)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selv ved å bruke scart vil du få de egenskapene jeg har beskrevet over, så en tusing er det verdt uansett. Enig i at det ikke er noe poeng i å overinvestere i optiske drev lenger, så derfor ser jeg på Oppo som smertegrensen for meg. Årsaken til at Oppo vil la meg strekke budsjettet over et par tusen er at de også er kapable cdp til SACD/DVD-A/BD-A. Det virker på meg som om de er fullverdige maskiner til multibruk for selv kresne lyttere. Men ikke lars_erik, selvsagt. ;)

Du skal ha rimelig dårlig TV for å ikke få utbytte av BD. Nettopp det med kompresjonen gjør at det er en betydelig oppgradering av bildekvaliteten uansett hva hvilken TV du bruker. Du har neppe noe verre en min, som kostet 2500 ny for en god del år siden. Skikkelig OEM-dritt av laber kvalitet, men likevel nok til å få utbytte av forbedringene.

Men i ditt tilfelle har det lite for seg, siden det er dårlig utvalg av snuskete naturfilmer i formatet. :p

Edit: En Rotel vil nok være et penere produkt enn dette, men tror du at en søstermodell fra dem vil være bedre valuta for pengene? Den må jo isåfall være enten identisk eller bedre, og til en lavere pris. Bedre forhandlernett vil selvsagt være et poeng i seg selv.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Likte igrunnen designet på den nye Oppo`en jeg. Får litt visuelle assosiasjoner til ps audio sine forsterker-produkter...
    Og selv om jeg IKKE er noen typisk flim/tv-kar, blir nok Oppo en kandidat å vurdere nærmere, den dagen jeg evt skal ut og shoppe bd-spiller...
    Vet for lite om det reint tekniske, så det lar jeg være å uttale meg for mye om. Registrerer dog at en del mener det er et "must" med bd, selv om jeg nok kunne levd lykkelig lenge med en god gammedags dvd-spiller...(som jeg forøvrig regner med dumper ned i heimen via posten i løpet av denne uken...fant ut at jeg ville bytte ut min gaaamle Toshiba dvd-spiller; den har tjent meg trofast i snart 10 år, men var og er nok en kjipaspiller ;D regner med en viss kvalitetsøkning med min "nye" spiller i hus)

mvh
    Proffen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    Likte igrunnen designet på den nye Oppo`en jeg. Får litt visuelle assosiasjoner til ps audio sine forsterker-produkter...
    Og selv om jeg IKKE er noen typisk flim/tv-kar, blir nok Oppo en kandidat å vurdere nærmere, den dagen jeg evt skal ut og shoppe bd-spiller...
    Vet for lite om det reint tekniske, så det lar jeg være å uttale meg for mye om. Registrerer dog at en del mener det er et "must" med bd, selv om jeg nok kunne levd lykkelig lenge med en god gammedags dvd-spiller...(som jeg forøvrig regner med dumper ned i heimen via posten i løpet av denne uken...fant ut at jeg ville bytte ut min gaaamle Toshiba dvd-spiller; den har tjent meg trofast i snart 10 år, men var og er nok en kjipaspiller ;D regner med en viss kvalitetsøkning med min "nye" spiller i hus)

mvh
    Proffen
    Ingenting er et must når det gjelder video for meg, men en BD til en tusenlapp vil faktisk medføre så kraftige forbedringer på det med komprimering at det for engangs skyld dreier seg om teknologi som gir stor forbedring i forhold til investeringen. Til orientering fungerer en Phillips-DVD som jeg kjøpte for 400 på Lefdal for halvannet år siden som mitt optiske drev i dag, og den brukes nesten utelukkende av guttungen til å se film på. Derfor investerer ikke jeg før det også er en spiller som gir meg noe ekstra, og for mitt vedkommende er det BD-A, DVD-A og SACD av god kvalitet. Og der er vel Oppo ganske suverene i sin prisklasse. Skikkelige multispillere til en pris som kan betales av de fleste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    baluba skrev:
    Du skal ha rimelig dårlig TV for å ikke få utbytte av BD. Nettopp det med kompresjonen gjør at det er en betydelig oppgradering av bildekvaliteten uansett hva hvilken TV du bruker. Du har neppe noe verre en min, som kostet 2500 ny for en god del år siden. Skikkelig OEM-dritt av laber kvalitet, men likevel nok til å få utbytte av forbedringene.
    Tror ikke min TV har annet enn scart, som mangler på det meste av BD-spillere.

Men i ditt tilfelle har det lite for seg, siden det er dårlig utvalg av snuskete naturfilmer i formatet.  :p
    Hva da? Richard Attenborough rapporterer fra nærmeste nonnekloster?  ;D

Edit: En Rotel vil nok være et penere produkt enn dette, men tror du at en søstermodell fra dem vil være bedre valuta for pengene? Den må jo isåfall være enten identisk eller bedre, og til en lavere pris. Bedre forhandlernett vil selvsagt være et poeng i seg selv.
    Ansattrabatt kan vise seg å være utslagsgivende. Big Dipper forhandler produkter fra Neby. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    baluba skrev:
    Tror ikke min TV har annet enn scart, som mangler på det meste av BD-spillere.

Men i ditt tilfelle har det lite for seg, siden det er dårlig utvalg av snuskete naturfilmer i formatet. :p
    Hva da? Richard Attenborough rapporterer fra nærmeste nonnekloster? ;D

Ansattrabatt kan vise seg å være utslagsgivende. Big Dipper forhandler produkter fra Neby. ;D
    Har ikke Oppo scart? Jeg vet at HD ikke gjengis over scart, men kompresjonskvaliteten vil være den samme med nedsatt oppløsning. Dermed har det jeg skrev om forbedringer også gyldighet for deg, på samme måte som for meg. At du får rabatt som ansatt i BD (skjebnens ironi?) er selvsagt et godt poeng.

Har du link til de filmene fra nonneklosteret? Jeg tror jeg har litt katolsk fetisj å pleie, he he he. :-D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser ikke ut som om noen av dem har scart, nei.

Kan ikke hjelpe med din katolske fetisj heller.... Bare kjedelige meldinger å få i dag.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    OPPO BDP-95EU: Norsk pris

orso skrev:
    bambadoo skrev:
    Denne kommer til å bli litt dyrere enn forrige toppmodell og årsaken er at den er enkelt og greit er mer påkostet. Mener forrige flaggskip koster $899. Jeg tipper da en pris på BDP-95 på rundt $1000, kanskje noe mer. Tviler på at de går veien ved å ta høyere fortjeneste. Det er nettopp p.g.a. pris vs. ytelse de har fått sånn populæritet, og de vil få høre dersom de legger om prispolitikken.
    Sitat (og svar) fra en annen tråd:
    Rudi skrev:
    Var i kontakt med Bjørn Hegelstad [i HTTech http://www.httech.no/] i dag og han mener at OPPO BDP-95EU er riktig spiller for meg, han nevnte også at prisen vil ligge et sted mellom 10000 og 12000 i Norge og at det ennå tar en stund før den er leverignsklar.......... så man får bare smøre seg inn med litt tålmodighet.

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    108
    Jadda, og med en kjip vifte ser det ut som på bildet.
    Det lager jo støy.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Zomby_Woof skrev:
    Ser ikke ut som om noen av dem har scart, nei
    Apropos det, så har Cambridge 650BD det. Eller i alle fall kompositt, som strengt tatt er samme sak.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.058
    Torget vurderinger
    1
    janix skrev:
    Jadda, og med en kjip vifte ser det ut som på bildet.
    Det lager jo støy.
    Det vil jo avgjøres av hvor fort vifta spinner, og når den slår inn.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Er Oppo spillerne så gode som reklamen, og brukerne mener?

Veldig interessert i denne type spiller, men kanskje ikke i den dyreste!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    f skrev:

Dersom du er på jakt etter ein multiformatsspelar, er Oppo veldig interessant ut frå prisen. Om du går for SACD og CD som det viktigaste bruksområet, trur eg at eg vil råde lydentusiastar til å gå for andre alternativ, og så ha ein blurayspelar til det visuelle. Men om ditt behov er å spele litt CD eller SACD innimellom alle filmane, er nok Oppo eit opplagt val. (Har ein gammal Oppo sjølv, som eg brukar i anlegg #2, der multikanal er viktigaste bruksområde, men som også dekkjer musikkbehovet eg har til dartspeling og sosiale samanhengar innimellom.... Anlegg #1 har derimot betre signalkjelder...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Audiophile-Arve skrev:
    f skrev:

Dersom du er på jakt etter ein multiformatsspelar, er Oppo veldig interessant ut frå prisen. Om du går for SACD og CD som det viktigaste bruksområet, trur eg at eg vil råde lydentusiastar til å gå for andre alternativ, og så ha ein blurayspelar til det visuelle. Men om ditt behov er å spele litt CD eller SACD innimellom alle filmane, er nok Oppo eit opplagt val. (Har ein gammal Oppo sjølv, som eg brukar i anlegg #2, der multikanal er viktigaste bruksområde, men som også dekkjer musikkbehovet eg har til dartspeling og sosiale samanhengar innimellom.... Anlegg #1 har derimot betre signalkjelder...
    OPPO BDP-83-familien og vel også de nye støtter i tillegg til blu-ray, DVD, CD og SACD også HDCD og DVD Audio.

HDCD er det faktisk en god del av selv om det underkommuniseres kraftig. Noen ganger finner man et bortgjemt HDCD-merke et eller annet sted på innpakningen, andre ganger ser man det først når CDen er lastet i spilleren. Nettbutikkene forteller vel sjelden om det er en HDCD(?)

DVD Audio er det ganske lite av, men f.eks. Jackson Brownes Running on empty er utgitt på CD + DVD Audio. DVD Audio var også nevnt som rippemulig "hirez"-kilde i Fidelity nr. 49 side 64 -> (hvis jeg husker rett).

Roald Mikkelsen i Renaissance Audio bedømte OPPO BDP-83SE NuForce Edition som en (noe/litt) bedre CD-spiller enn den velrennomerte Sony SCD-XA5400ES som han også likte meget godt. I tillegg får du alt Sonyen ikke kan. På den annen side er vel Sonyen noe solidere rent mekanisk enn OPPOen.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    CDWMcInSpots skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    f skrev:

OPPO BDP-83-familien og vel også de nye støtter i tillegg til blu-ray, DVD, CD og SACD også HDCD og DVD Audio.

HDCD er det faktisk en god del av selv om det underkommuniseres kraftig. Noen ganger finner man et bortgjemt HDCD-merke et eller annet sted på innpakningen, andre ganger ser man det først når CDen er lastet i spilleren. Nettbutikkene forteller vel sjelden om det er en HDCD(?)

DVD Audio er det ganske lite av, men f.eks. Jackson Brownes Running on empty er utgitt på CD + DVD Audio. DVD Audio var også nevnt som rippemulig "hirez"-kilde i Fidelity nr. 49 side 64 -> (hvis jeg husker rett).

Roald Mikkelsen i Renaissance Audio bedømte OPPO BDP-83SE NuForce Edition som en (noe/litt) bedre CD-spiller enn den velrennomerte Sony SCD-XA5400ES som han også likte meget godt. I tillegg får du alt Sonyen ikke kan. På den annen side er vel Sonyen noe solidere rent mekanisk enn OPPOen.
    Interesant bedømning. Hvor kan jeg lese om dette? Finnes det på nett? Alt i 1 box er og blir fristende

Har den nye Oppo digital inn, så den kan brukes som dac også?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    jonas skrev:
    Interesant bedømning. Hvor kan jeg lese om dette? Finnes det på nett? Alt i 1 box er og blir fristende
    Norsk importør for OPPO: http://www.httech.no/

OPPO BDP-93: http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-93/blu-ray-BDP-93-Features.aspx
    OPPO BDP-95: http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-95/

Norsk importør for NuForce: Renaissance Audio i Bergen, T. 45 22 78 19
    Vevsiden http://www.renaissanceaudio.no/ virker visst ikke akkurat nå. Jeg vet at Roald Mikkelsen har hatt problemer med flere vevsideleverandører, og derfor satser på egne krefter.

OPPO BDP-93 NuForce Edition, OPPO BDP-93 NuForce Xtreme Edition og OPPO BDP-95 NuForce Xtreme Edition: http://www.nuforce.com/hi/products/source/oppo_bdp9395ne/index.php

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    672
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Ser spennende ut denne. Men var det ikke snakk om at denne skulle har 2 stk hdmi, en til lyd og en til bilde?

Likte ikke helt viften, men har jo det i tven uansett og jeg tror den blir kraftig overdøvet av varmepumpen som står på 24/7.

Geir Arne

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Audiophile-Arve skrev:
    f skrev:

Er det forrige toppmodell med Sabre DAC du har?
    Synes det du skriver her virker litt pussig med tanke på tester jeg har sett. Mener jeg også leste en test hvor det kom frem at DAC delen hadde bedre måleprestanda enn en dyr Marantz spiller (husker ikke om det var CD eller Blu-ray).

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    672
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    ganilsen skrev:
    Ser spennende ut denne. Men var det ikke snakk om at denne skulle har 2 stk hdmi, en til lyd og en til bilde?

Likte ikke helt viften, men har jo det i tven uansett og jeg tror den blir kraftig overdøvet av varmepumpen som står på 24/7.

Geir Arne
    Gleeeeem det. Det er synet mitt som mangler litt oppløsning. Det var jo 2 der. :p

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    OPPO vs. Marantz

orso skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    f skrev:

Er det forrige toppmodell med Sabre DAC du har?
    Synes det du skriver her virker litt pussig med tanke på tester jeg har sett. Mener jeg også leste en test hvor det kom frem at DAC delen hadde bedre måleprestanda enn en dyr Marantz spiller (husker ikke om det var CD eller Blu-ray).
    Jeg husker ikke å ha sett måleresultater, men norske Hjemmekino testet alle tre i OPPO BDP-83-familien inkl. NuForce Edition. De mente at OPPO BDP-83SE NuForce Edition var lydmessig like god som Marantz' blu-rayspiller til ca. 20000,- (rimeligste full multi, men uten HDCD(?)). Det var på nivået: Vi kan kanskje ane en liten forskjell ved/etter mange A/B hvis vi niprøver, men vi er langt fra sikre. Marantzen var dog mekanisk mer solid, mens OPPO (vel) var mye raskere. Bildemessig husker jeg ikke helt, men jeg tror ikke forskjellen var stor hvis den var.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Rimeligere alternativer er nye Pioneer LX-54 og BDP 430. Jeg liker Pioneer fordi det matsjer Loewe tv perfekt.

soatj

Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Antall liker
    0
    Jeg har en Oppo 83 SE Nu Force fra Mikkelsen og den er så bra at jeg pensjonerte min Cary 303/300 (vanskelig å si hvem som var best på CD, men Oppo har SACD som er best. Cary mer kontant i klangen på CD, Oppo mer mykhet, mikrodetaljer og luft). Viften går ikke når en slår av bildeelektronikken.

Jeg avventer Oppo 95 som kan være enda litt bedre (?) og som også kommer i en nuforceutgave.

og:
    Absolute Sound likte Oppo 83 SE Meget godt !

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn