Audiophile-Arve skrev:
f skrev:
Er Oppo spillerne så gode som reklamen, og brukerne mener?
Veldig interessert i denne type spiller, men kanskje ikke i den dyreste!
Dersom du er på jakt etter ein multiformatsspelar, er Oppo veldig interessant ut frå prisen. Om du går for SACD og CD som det viktigaste bruksområet, trur eg at eg vil råde lydentusiastar til å gå for andre alternativ, og så ha ein blurayspelar til det visuelle. Men om ditt behov er å spele litt CD eller SACD innimellom alle filmane, er nok Oppo eit opplagt val. (Har ein gammal Oppo sjølv, som eg brukar i anlegg #2, der multikanal er viktigaste bruksområde, men som også dekkjer musikkbehovet eg har til dartspeling og sosiale samanhengar innimellom.... Anlegg #1 har derimot betre signalkjelder...
OPPO BDP-83-familien og vel også de nye støtter i tillegg til blu-ray, DVD, CD og SACD også HDCD og DVD Audio.
HDCD er det faktisk en god del av selv om det underkommuniseres kraftig. Noen ganger finner man et bortgjemt HDCD-merke et eller annet sted på innpakningen, andre ganger ser man det først når CDen er lastet i spilleren. Nettbutikkene forteller vel sjelden om det er en HDCD(?)
DVD Audio er det ganske lite av, men f.eks. Jackson Brownes Running on empty er utgitt på CD + DVD Audio. DVD Audio var også nevnt som rippemulig "hirez"-kilde i Fidelity nr. 49 side 64 -> (hvis jeg husker rett).
Roald Mikkelsen i Renaissance Audio bedømte OPPO BDP-83SE NuForce Edition som en (noe/litt) bedre CD-spiller enn den velrennomerte Sony SCD-XA5400ES som han også likte meget godt. I tillegg får du alt Sonyen ikke kan. På den annen side er vel Sonyen noe solidere rent mekanisk enn OPPOen.