Ny smarttelefon

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Mulig. Men det er forbanna deilig å sende et bilde hjem fra syden midtvinters bare for og gni det inn.
Iphone er en ting uten mms, men jeg tror at omtrent alle Nokia telefoner har hatt dette siden mms ble lansert, men ikke N900.
Jeg skriver ikke dette for og være gnålete om mms, men for og stadfeste at det er et lite skritt tilbake istedefor et 1/4 forover.. 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
room skrev:
Mulig. Men det er forbanna deilig å sende et bilde hjem fra syden midtvinters bare for og gni det inn.
Iphone er en ting uten mms, men jeg tror at omtrent alle Nokia telefoner har hatt dette siden mms ble lansert, men ikke N900.
Jeg skriver ikke dette for og være gnålete om mms, men for og stadfeste at det er et lite skritt tilbake istedefor et 1/4 forover.. 8)
det kan i noen situasjoner være greit. det er jeg enig i

G

Gjestemedlem

Gjest
Vet ikke helt hvorfor den ikke støtter MMS, men det er ikke noe savn for min del. Hvis man tar et bilde eller en video med denne kan man velge 'send to' fra kamera, så legger den seg i epost utboksen og så blir den sendt når man kommer inn i et wifi-område eller bruker wap, evt. man sender en link til flickr eller youtube som man også kan poste bilder og videoer til med et par tastetrykk.

De eneste MMSer jeg får er kjedebrvspam rundt jule- og nyttårstider.

Men er MMS viktig bør man velge en annen telefon.

V

vredensgnag

Gjest
Alltid lade fra nettet, ikke over USB-kabel til iPhone. Da varer batteriet lenger. Vurdere hvor mye lys man trenger på skjermen har også mye å si. Unngå multitasking, det belaster prosessor og tømmer batteriet fortere. Slå på WiFi og Bluetooth kun når du trenger det.

Nokia lager fine telefoner, men 900 burde komme med en hatt med solcellepanel på og en ledning fra den til telefonen.

G

Gjestemedlem

Gjest
vredensgnag skrev:
Nokia lager fine telefoner, men 900 burde komme med en hatt med solcellepanel på og en ledning fra den til telefonen.
Minner meg på at jeg må sette den til lading. Jeg har ikke ladet den siden i går kveld, og den holder neppe ut dagen i morgen hvis jeg glemmer det (det er 1/2 nå, og jeg har ikke gjort annet enn å snakke en 20 minutter eller så i den i dag).

Har nå kjøpt meg et ekstra batteri. Da kan det stå å lade mens jeg bruke opp det andre, men den hersens laderen har kun amerikansk og engelsk nettstikk. :-\

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Batteritid er et område der det meste – men slettes ikke alt – var bedre før. Jeg kjøpte for en del (5-6?) år tilbake en jålemodell fra Nokia til en helt uhorvelig sum penger. Var veldig fornøyd når pakken kom og den hadde to batterier og lader som passet fint på kontorpulten – inntil jeg skjønte at dette ikke var av gavmildhet overfor gode kunder, men helt nødvendig for å i det hele tatt kunne motta noen samtaler.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Wright skrev:
Batteritid er et område der det meste – men slettes ikke alt – var bedre før. Jeg kjøpte for en del (5-6?) år tilbake en jålemodell fra Nokia til en helt uhorvelig sum penger. Var veldig fornøyd når pakken kom og den hadde to batterier og lader som passet fint på kontorpulten – inntil jeg skjønte at dette ikke var av gavmildhet overfor gode kunder, men helt nødvendig for å i det hele tatt kunne motta noen samtaler.
Den har jeg også hatt og kjenner meg igjen. Ga den til min mor som har den enda. Stort sett står den og lader :-\

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.870
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Bluetooth eter også utrolig mye batterier.

Den gamle Nokia 6230i holdt fint i en uke med en del samtaler og brukbart mye meldinger. Ca 3 dager har jeg nå på den Nokia 6110 Navigatoren som jeg har nå. Bruker jeg GPSen på den, så forsvinner batteriene sinnsykt fort.

Johan-Kr

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
314
Sted
Tranby
Har både HTC Hero og HTC HD 2. Bytter til den andre når jeg er lei.
HD 2 har best jern. Hero har best brukergrensesnitt.
Synes HD er vond å skrive på.
Har hatt HD 2 Touch Pro også med ut skyv bart tastatur. Ulempen var at det var en bug i systemet som gjorde at tastaturet hang igjen. Typisk for HTC så gadd de ikke å lage en fiks på det.
HTC telefoner har også en feil som gjør at hver gang det ringer og man bruker hånd fri sett så blir skjermen aktivert når telefonen ligger i lomma.. Helt idiotisk, man vet aldri hvor den ringer etter på.
Smart telefoner er ikke optimale til telefon bruk.
De beste telefonene nå er Nokia 6700 (lite stråling) eller Nokia 8800 Gold/Carbon Arte (super kvalitet og deilig og bruke).

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg tviholder på Nokia E90 Communicator.
Dessverre så gikk denne ut av produksjon i fjor, og ingen ser ut til å vite om det kommer en arvtager....
Ingen butikker ser så langt ut til å ligge inne med slike i restoverskudd.

Sukk.

Vet noen om det kommer erstatter til E90, eller om det finnes steder der den fortsatt kan kjøper? Ikke finn.no, må ha kvittering...

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Tror det innlegget er litt for gammelt til at det peker på en realistisk arvtager til E90.
Må jeg altså finne meg i å gå ned til en E75 ?

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Ok. Du har helt sikkert sondert terrenget nøye. Bare skumma litt med vår venn Google!

Topp Bunn