Ny, rimelig platespiller

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
911
Sted
Oslo
Hei, vurderer min første platespiller på denne siden av 2000 tallet, og ser i utgangspunktet på disse og lurer på om dere har noen forslag på hva som er best/mest for pengene her:
Rega Planar 2 m carbon
Technics SL1500CS (noe utenfor budsjettet)
Argon TT3Plus (Kanskje den jeg heller mest mot)

Skal i utgangspunktet bare være glad amatør som ikke skal oppgradere spilleren noe videre.

Skal kobles opp til en Eversolo A6 gen2 via eb minidsp Pocketadc for digital tilkobling.
Vurderte en stund Marantz 40N, NAD C3050 som standalone løsninger, men det kan se ut som jeg forsetter med Eversoloen og Fosi V3 som forsterkere en stund til på mine Kef R5 meta.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
80.459
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Enig med Valentino.
Legg litt penger i det, ellers er det ingen vits i.

Technicsen vil antagelig være lettere å få så solgt til tross for høyere pris hvis det skulle bli aktuelt.
Hvis du liker å holde på med vinyl tåler den også en bedre pickup hvis det går den veien .

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
911
Sted
Oslo
Da sender jeg en epost over til stereofil så får vi se når den kommer på lager.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
13.636
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ser du allerede har tatt valget, men uansett helt enig med forrige talere.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
5.555
Sted
Liten by på Østlandet
Enten det over, eller gå litt lenger, med litt mere jobb og kjøp en japansk spiller fra 70-tallet og/eller tidlig 80-tallet. Man får vel knapt bedre spillere, men de må ofte sendes på service! Så billigere blir det ikke! Men jeg tror det blir bedre. Snakker av nyervervet erfaring.

Topp Bunn