Ny musikksjanger, Hva burde jeg velge

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Er sykmelt på 3 uken og har noen uker til hjemme før jeg forhåpentlig kommer meg i arbeid igjen. Har fått dagene til å gå med mye musikk og noe film.
Det jeg nå legger merke til er at jeg hører mere og mere på musikk med få intrumenter og vokal.
Jeg har tidligere vert mere rock/metall type, men etter utallige hifi besøk så har jeg fått med meg en del artister som jeg nå setter mer og mer pris på.

Jeg kan nevne noen som er nye for meg. DVS jeg har hørt om de tidligere, men aldri kjøpt musikk fra dem før det siste året.

Adele, Rodrigo Y Gabriella, Johnny Cash, Jamie Cullum, Alanis, Sarah Mclachlan, Sarah Brightman, Har kosa meg med noen MTV unplugged samleplater, hører mye på grunsj, spesiellt mye på Stone Temple Pilots og Alice in chans. De to siste ar vert favoritter lenge, Men smaken ser ut til å gå mot roligere musikk, i vertfall mot musikk med et roligere tempo.

Kan noen tipes meg om noen grupper artister som kanskje ikke er av det mest kjente slaget som kunne passet til min nye musikksmak?

Jeg jeg vet at det er er relativt åpent spørsmål. Jeg har god greie på rock, blues og metall fra ca 1985 og frem til i dag. Men synedamer, syngemenn ( Josh Groban, Michael Bubble ol) har gått rett forbi meg.

Kanskje det kan vere greit med link til forslaget mot youtube...
Nå er jeg spent nå..
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.649
Antall liker
58.436
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hei.
Jeg tror du må være litt mer konkret på hva du søker etter, og kanskje snevre inn noe, for musikkverdenen er stor.
Du vil nok få mange nyttige, men kanskje flest unyttig svar hvis du ikke gjør dette.

Ellers så finnes jo svaret på det du etterspør rett foran nesa på deg!
Følg med i musikk-trådene :

Hva hører du på NÅ(musikk)
Hva lytter du til i dag (del 3)

mvh
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
To veldig spennende artister jeg liker godt er, Patricia Barber og Holly Cole. Spennnende lydbilder og generelt svært god lyd på produksjonene.
Kan anbefales:cool:.
Ellers er det svært mye bra å finne i jazztråden på forumet, hvis disse to damene faller i smak.

God bedring.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Jeg kan anbefale deg en duo som heter "the Civil Wars" og spesielt albumet "Barton Hollow" de leker litt med pop/country/folk, men styrer unna mainstream. Musikken har en utrolig fin atmosfære. Dette er en gruppe som er relativt ukjent foreløpig her i Norge men er på full fart oppover... Er ikke sikkert du liker det, men de er dyktige anyway. Og dama er dritfin... :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Takker skal sjekke ut de nevnte artistene.

@bluesbreaker, nettopp, musikkverdenen er stor. Og her er jeg på ukjent terreng. Jeg ser etter noen grupper/artister som spiller spiller musikk ala:

Adele, Allan Taylor, Ane Brun, Bjørn Berge, Brad Paisley ( jada vet at det er country...) Eivor ( som jeg fant i tråden til Cybervision) Everything but a girl (ikke alt som er like bra men) James blunt, Joss stone for å nevne noen av de som ligger i spillelisten min de siste dagene.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
To veldig spennende artister jeg liker godt er, Patricia Barber og Holly Cole. Spennnende lydbilder og generelt svært god lyd på produksjonene.
Kan anbefales:cool:.
Ellers er det svært mye bra å finne i jazztråden på forumet, hvis disse to damene faller i smak.

God bedring.
Følger med i de jazztrådene, men det er noe bra der, men ikke helt opp min gate. Litt for mye jazzete... Får ikke helt tak på det. skal sjekke ut de to artistene....
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.426
Antall liker
17.133
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Et par tips som kan "bredde" interessen:
Brandi Carlile, Bonnie Raitt, Jennifer Warnes, Diana Krall (i motsetning til mange, så har jeg stor sans for den siste Rag Doll).
Ute Lemper´s Punishing Kiss har jeg nevnt i jazzsyngedametråden - selvom dette ikke er noe jazzplate, og den bør absolutt sjekkes ut.
Hugh Laurie´s 2 CD´r bør du lytte til og Jon Lord´s Pictured Within.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Et par tips som kan "bredde" interessen:
Brandi Carlile, Bonnie Raitt, Jennifer Warnes, Diana Krall (i motsetning til mange, så har jeg stor sans for den siste Rag Doll).
Ute Lemper´s Punishing Kiss har jeg nevnt i jazzsyngedametråden - selvom dette ikke er noe jazzplate, og den bør absolutt sjekkes ut.
Hugh Laurie´s 2 CD´r bør du lytte til og Jon Lord´s Pictured Within.

Da har jeg noe å starte dagen med...

Takker
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.426
Antall liker
17.133
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Da har jeg noe å starte dagen med...

Takker
Åpningssporet på Hugh Laurie´s siste plate (Didn´t it rain) St Louis Blues er noe av det absolutt "hotteste" jeg har på tallerken om dagen:)
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Ikke særlig oppfinsomt,men;
hvis du har spotify el.lign. kan du jo dra på en nesten evig lyttetur og finne fram til det som appellerer til deg.
Ta utganspunkt i det du liker og søk på "lignende artister".
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
Prøv Kelly Hogan,albumet I like to keep myself in pain. En liten perle, som vokser for hver runde.
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Warnes og Krall er nevnt, og da bør vel også Norah Jones prøves.
Melody Gardot er fint.

Ellers synes nå jeg du skal fortsette med metall \m/
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Warnes og Krall er nevnt, og da bør vel også Norah Jones prøves.
Melody Gardot er fint.

Ellers synes nå jeg du skal fortsette med metall \m/

Er nok et metallhue, men er morsomt at jeg stadig oppdager ny musikk. Glemmer aldri den dagen jeg fant Metallica.... Var ikke gamle karen da. Og gikk og sang på Master of puppets samt plaga livet av lærerene med å slå trommene på pulten. Ja jeg satt helt bakerst!
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Sophie Zelmani sitt soul album er magisk, høres ut som hu sitter å spiller kun for deg.....:)
Hvilket album, finner flere på youtube..

Ahhh.... Albumet heter Soul. Fant det.
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ikke særlig oppfinsomt,men;
hvis du har spotify el.lign. kan du jo dra på en nesten evig lyttetur og finne fram til det som appellerer til deg.
Ta utganspunkt i det du liker og søk på "lignende artister".

Nope, har ikke spotify.

Kjøper musikken jeg liker på plate eller flac om jeg finner de.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Noen tips til lytte musikk på et ok anlegg:
Anne Grete Preus ALT (lytt på hennes versjon av Vårherres Klinkekule)
Rebekka Bakken - The Art of How to Fall
Ray LaMontagne - God Willin' & the Creek Don't Rise
Zac Brown Band - Uncaged
Chris Jones lytt på "When I'm Gone" og "No Sanctuary Here" (Stockfisch Records)

Det finnes alltid muligheter for prøvelytting (Dropbox eller fpt-server, bare spør... :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Warnes og Krall er nevnt, og da bør vel også Norah Jones prøves.
Melody Gardot er fint.

Ellers synes nå jeg du skal fortsette med metall \m/

De artistene har jeg taket på.
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Siden du liker rock og metall, kan jo Porcupine Tree være noe for deg.
Ganske tungt innimellom, men veldig variert og alltid interessant.
Frontmannen Steven Wilson er også opptatt av bra lyd.

Et lite konsertutdrag:

Det er verdt å sjekke ut Steven Wilsons solo-greier også.
F.eks. den smått magiske videoen til tittellåta på hans nyeste:


Ellers synes jeg Radio Paradise (gratis online-radio) spiller utrolig mye solid og bra musikk, både nytt og gammelt.
Radio Paradise

Fin måte å finne musikk på uten å gjøre så mye selv. :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Siden du liker rock og metall, kan jo Porcupine Tree være noe for deg.
Ganske tungt innimellom, men veldig variert og alltid interessant.
Frontmannen Steven Wilson er også opptatt av bra lyd.

Et lite konsertutdrag:

Det er verdt å sjekke ut Steven Wilsons solo-greier også.
F.eks. den smått magiske videoen til tittellåta på hans nyeste:


Ellers synes jeg Radio Paradise (gratis online-radio) spiller utrolig mye solid og bra musikk, både nytt og gammelt.
Radio Paradise

Fin måte å finne musikk på uten å gjøre så mye selv. :)

Porcupine Tree har jeg aldri hør om før, men det var midt opp i min gate. Fy flate! Hjertelig takk. Amazon neste... Er alle platene like bra?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.152
Antall liker
4.311
Torget vurderinger
1
Jeg finner at det ofte er morsomt å nøste i «musikkhistioren» til mine favortittartister - et fint sted å starte er f.eks. www.allmusic.com og sjekk ut hvem artistene er «inspirert» av og hvem de selv har «inspirert», «liknende» artister, hvem de har samarbeidet med etc. (se under fanen «Related»).

mvh
KJ
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ikke særlig oppfinsomt,men;
hvis du har spotify el.lign. kan du jo dra på en nesten evig lyttetur og finne fram til det som appellerer til deg.
Ta utganspunkt i det du liker og søk på "lignende artister".

Nope, har ikke spotify.

Kjøper musikken jeg liker på plate eller flac om jeg finner de.
Men når du tydeligvis er ute etter å sjekke ut ny musikk, DA er jo Spotify helt genialt, og Spotify Premium i 320kbps Ogg Vorbis låter ikke nevneverdig dårligere enn CD. I alle fall ikke når du hører på musikk, og ikke analyserer lydkvalitet, så min bastante mening er at Spotify ville vært perfekt for deg til det du driver med nå. Selvsagt kjøper man musikk i hardkopier, men til å lete opp musikk...
 
D

Desillusjonert

Gjest
Ellers synes jeg Radio Paradise (gratis online-radio) spiller utrolig mye solid og bra musikk, både nytt og gammelt.
Radio Paradise
Fin måte å finne musikk på uten å gjøre så mye selv. :)
Veldig bra tips!
Må også si at den ligger som Android app også, sitter å hører nå. Genialt!
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.563
Antall liker
3.113
Sted
Oslo
Porcupine Tree har jeg aldri hør om før, men det var midt opp i min gate. Fy flate! Hjertelig takk. Amazon neste... Er alle platene like bra?
De startet med ren psykedelia, så hvis du likte dette er det nok tryggest å starte med de siste platene og arbeide seg bakover i tid. Anesthetize er fra Fear of a Blank Planet og er kanskje den letteste å starte med.
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Porcupine Tree har jeg aldri hør om før, men det var midt opp i min gate. Fy flate! Hjertelig takk. Amazon neste... Er alle platene like bra?
Bare hyggelig. Definitivt et bra band, ja. Har faktisk holdt på siden slutten av 80-tallet, men da var vel Steven eneste medlem, og ca.19-20 år gammel.

Som hos de fleste band er ikke alle albumene like bra, men de har holdt en unormalt høy standard.
De har også endret stil i årenes løp.
Helt i begynnelsen var de ganske så psykedeliske og eksperimentelle. Mye sært i denne perioden.
Midt på 90-tallet ble det litt mer prog-rock aktig, med en del Pink Floyd over seg.
På litt ut på 2000-tallet ble det blitt tyngre og hardere, men stadig mye atmosfære og variasjon.
De 2-3 nyeste albumene har faktisk solgt veldig bra verden over, utrolig nok, med tanke på de fortsatt er litt sære.
Ganske langt fra pop, ihvertfall.

Det er egentlig bare å myse litt på Youtube og StevenWilsonHQ.com - Official Website for en del smakebiter.

En personlig favoritt er live-albumet Coma Divine fra 1997. Et herlig konsertopptak fra Roma med meget bra lydkvalitet.
Bare husk å få tak i dobbelt-disc versjonen.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Et av mine favoritt rockeband er Black Stone Cherry.
Start med den første selvtitulerte (2006) og Folklore and Superstition (2008), det er de beste etter mitt skjønn.
Anbefaler en lytt.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
Porcupine Tree har jeg aldri hør om før, men det var midt opp i min gate. Fy flate! Hjertelig takk. Amazon neste... Er alle platene like bra?
Av Porcupine Tree anbefaler jeg å starte med

Lightbulb Sun
Stupid Dream
Coma divine (live)
In absentia
Fear of a blank planet

Steven Wilson - The raven that refused to sing - Anbefales - Er et helt fantastisk album!

Steve Hogarth & Richard Barbieri - Not the weapon but the hand - meget bra, i samme gate som over.

Mvh
[h=4][/h]
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.152
Antall liker
4.311
Torget vurderinger
1
...
Porcupine Tree har jeg aldri hør om før, men det var midt opp i min gate. Fy flate! Hjertelig takk. Amazon neste... Er alle platene like bra?
Litte mer bråkete? Kanskje du liker Audioslave:
Audioslave - Shadow on the Sun [HQ] - YouTube
Audioslave | Music Biography, Credits and Discography | AllMusic

Kanskje Them Crooked Vultures også:
Them Crooked Vultures Album - YouTube
Them Crooked Vultures | Music Biography, Credits and Discography | AllMusic

Da går det fort over til Foo Fighters, Queens of the Stoneage og Sound City:
Sound City - From Real To Reel (Full-Album) - YouTube

Da kan ringen «sluttes» til bake til LedZep, og trekkes videre til Yardbirds og John Mayall and the Bluesbreakers også kan du spinne det til bake til nåtiden i gjen.

Foo Fighters with John Paul Jones and Jimmy Page - Rock Roll - YouTube cs Led Zeppelin - Rock And Roll Live 1973 [1080p] - YouTube
Ramble On - Foo Fighters, with Jimmy Page and John Paul Jones [High Quality] - YouTube vs Ramble On - Led Zeppelin - YouTube

Dave Grohl er en virksom man som det er morsomt å følge.

mvh
KJ
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Bruk AllMusic. Finn artister du liker og se på Related Artists. Så sjekker du disse på f.eks. YouTube.
Last.fm er også et fint sted å finne ny musikk.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.065
Antall liker
33.742
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Steven Wilson er allerede nevnt - sjekk ut live DVD / CD settet "Get all you deserve". Rett og slett en knallkonsert !

Utdrag her :

 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
Sjekk ut The Aristocrats - instrumental rock/fusion - dyktige musikere



mvh
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.834
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Hmmm, er vel metall, men Stone sour, house of gold and bones part 1 & 2 anbefales. Min inngang fra metall til mer country i stilen var Steve Earle ( som faktisk er favoritt artisten min, selv om det ellers går mye i grunge/metall o.l.) det meste av Steve Earle anbefales men jeg er spesielt svak for plata El Corazon muligens fordi den var den første jeg hørte :)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ei glødande hifiinteresse (og ei kone med oversyn på det klassiske repertoaret) gjorde at eg etter kvart gjekk vegen frå Heavyrock/progrock til klassisk. Fyrst symfoniar (det seier seg sjølv - symfoniar er ting som utfordrar både anlegget og sjela. Prøv 9 symfoni av Dvorak, 8.symfoni tredje sats av same, Beethoven sine 5,6 og 9. og nokre brutale orkesterverk av Sibelius: Karelia suite, eller Stravinsky "Vårofferet". Det får øyrevoksen til å løysne).

Men så kom dei små orkesterverka og imponerte meg etter kvart. Seinare har eg likt sammensurium i stor grad...

Kanskje dette kan vere tingen?: Haugtussa - Til deg, du heid og bleike myr - YouTube Ei eksperimentell fornying av eit av våre nasjonale epos av Arne Garborg "Haugtussa" Lynni Treekrem syng. Verket finnest også på Spotify om du får sansen. Flott lydkvalitet. Så har vi alltid den tradisjonelle versjonen (Grieg): Anne Sofie von Otter: The complete "Haugtussa" ( Grieg) - YouTube
Anna tonsett brutalpoesi av høg klasse kan vere vår mest kjende modernist Olav H. Hauge. Han er vanskeleg å tonsette, men her er eit intelligent forsøk: Finn Coren "Det er den draumen" - YouTube Finnast også på Spotify. Veldig spesielt, men godt laga.

Om eg skal tilrå noko anna, er Lieder ein sjanger eg har fått stor sans for. Dette er min favoritt (om enn ikkje -versjon):
Kathleen Battle: "Der Hirt auf dem Felsen" by Franz Schubert - YouTube
Schubert sine kvartettar, og den flotte kvintetten er utruleg vakre, dei også. Dei finnest i massevis av versjonar, så det kan ta lang tid å velje seg ein fullkomen favoritt. Mine er vel relativt sære i den store samanheng, så kanskje andre tilrår lettare?
Eg trur det er bra for hifi-folket å lytte til akustisk. Og ikkje den fæle jazzen som (nesten) alltid er oppmika. Høyrest berre pubbmusikkaktig ut, så lenge du ikkje har storband og stor sal...
 

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Innlegg
765
Antall liker
389
[video=youtube;if44dW8I_yk]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=if44dW8I_yk[/video]

Når vi først er inne på Steven Wilson og Porcupine tree kommer man jo ikke unna Blackfield heller.
Et samarbeidsprosjekt med Wilson og israelske Aviv Geffen som har resultert i 4 album.

Bare å nyte, god fredagsunderholdning
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Takker for de Arve.

Jeg synes det er rart at de fleste som liker metall også har et godt forhold til klassisk. Er flere av gutta i gjengen som er typiske langhåra svartkledde og ustellte som lyttar mykje til metal som også likar klassisk svært godt.

Det samme gjeld for meg, men har egentlig ikke noe anelse om hva jeg hører på da min klassiske musikk befinner seg på nettradio. Har noen få cdar selv. Kanskje eg burde utforske den delene mere.

Har fått mange tips i tråden her. Og det har reultert i en 10-12 cd bestillt fra cdon. Men det er bare å komme med flere.

Ang klassisk musikk, så har jeg opplevd at det er veldig stoor forskjell på de ulike utgivelsane. Ofte er det mye som ikke låter bra, men har vert heldig å finne nokre som har bra lyd. Er det noen typiske bokser som har grei lyd. Ser ofte sånne bokser på posten og platesjapper med 50cd til kr 399-499 ol. Er det noen slike bokser som har både gode satser og bra lyd. Er mere opptatt av musikk enn god lyd, men liker at det høres greit ut.

Kom gjerne med fleiere tips.

Mvh Retep

Ei glødande hifiinteresse (og ei kone med oversyn på det klassiske repertoaret) gjorde at eg etter kvart gjekk vegen frå Heavyrock/progrock til klassisk. Fyrst symfoniar (det seier seg sjølv - symfoniar er ting som utfordrar både anlegget og sjela. Prøv 9 symfoni av Dvorak, 8.symfoni tredje sats av same, Beethoven sine 5,6 og 9. og nokre brutale orkesterverk av Sibelius: Karelia suite, eller Stravinsky "Vårofferet". Det får øyrevoksen til å løysne).

Men så kom dei små orkesterverka og imponerte meg etter kvart. Seinare har eg likt sammensurium i stor grad...

Kanskje dette kan vere tingen?: Haugtussa - Til deg, du heid og bleike myr - YouTube Ei eksperimentell fornying av eit av våre nasjonale epos av Arne Garborg "Haugtussa" Lynni Treekrem syng. Verket finnest også på Spotify om du får sansen. Flott lydkvalitet. Så har vi alltid den tradisjonelle versjonen (Grieg): Anne Sofie von Otter: The complete "Haugtussa" ( Grieg) - YouTube
Anna tonsett brutalpoesi av høg klasse kan vere vår mest kjende modernist Olav H. Hauge. Han er vanskeleg å tonsette, men her er eit intelligent forsøk: Finn Coren "Det er den draumen" - YouTube Finnast også på Spotify. Veldig spesielt, men godt laga.

Om eg skal tilrå noko anna, er Lieder ein sjanger eg har fått stor sans for. Dette er min favoritt (om enn ikkje -versjon):
Kathleen Battle: "Der Hirt auf dem Felsen" by Franz Schubert - YouTube
Schubert sine kvartettar, og den flotte kvintetten er utruleg vakre, dei også. Dei finnest i massevis av versjonar, så det kan ta lang tid å velje seg ein fullkomen favoritt. Mine er vel relativt sære i den store samanheng, så kanskje andre tilrår lettare?
Eg trur det er bra for hifi-folket å lytte til akustisk. Og ikkje den fæle jazzen som (nesten) alltid er oppmika. Høyrest berre pubbmusikkaktig ut, så lenge du ikkje har storband og stor sal...
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
Kan dette være noe for deg? Premiata Forneria Marconi /PFM, et italiensk progrockband som hadde sin storhetstid på 1970-tallet. Jeg gjenoppdaget de her om dagen. De hadde gått litt i glemmeboka. Gjenhøret gav absolutt mersmak for min del.

 
Topp Bunn