Dette er noe for meg janiels skrev:Har 2 stykker i min Philips dvd 963SA,en til vanlig cd og en til sacd. Godt fornøyd, men dette er en del av oppgraderingen fra LCAudio med Black Gate kondiser og nye opamps også så litt vanskeligt å si hvor stor effekten er fra clocks alene.
Det er sikkert "ikke bare" å bytte, du må være sikker på du får rett klokke. Kanskje sende mail til LCAudio og spør hvilken frekvens du skal ha....affen skrev:Ok skjønner, da er det sikkert bare å bytte. Men som sagt skal jeg sjekke Tent lab før jeg gjør noe mer. Takk for alle tips Otrivin.
affen
Sluppet ned fra 15 meters høyde, og ikledd blydrakt? :Borgenvik skrev:Sjekk for ALL DEL ut Tentlabs hos upgrade audio, den knuste LC audio sin.
Det er ikke krystallet i seg selv som gjør oppgraderingen...Audiomix skrev:De aller fleste klokker styres av et quartz krystall. Det skal godt gjøres å få dette dårlig. Det skal svært mye til å gjøre det bedre. En X-tal oscillator / klokkegenerator er noe av det aller reneste som finnes.
Kan du sætte argumenter på hvorfor du syntes Tentlabs er bedre ?Otrivin skrev:Hvilke problemer fikk du?
Ikke at LC sin klokke er dårlig, men jeg synes tentlabs er bedre.
Har oppgradert en del spillere med begge.
Ok ser spændende ud ! Prøver at overtale ven til at lade mig montere sådan en i hans Zapplayer Dac, som udgangspunkt overordentlig god.Otrivin skrev:Det er veldig vanskelig å forklare. Mere musikalsk? Bedre holografi.
Har også mye bedre service hos tenlabls. Samt feilprosent er lavere.
Jeg har ikke gjort noen direkte sammenligning av lc og tent. Kan være artig å prøve.
Ellers har jeg bestillt 4. stk http://www.referenceaudiomods.com/M...reen=CTGY&Store_Code=RAM&Category_Code=Uclock
Dem skal jeg sammenligne direkte med tent sine.
Ingen problemer på lydsiden, men etter jeg fik xo installert er der, når spilleren blir varm, et rele' som kutter signalet, dvs. at jeg mister musikken ut, spilleren må da slås av noen minutter og den spiller musik igen.Otrivin skrev:Hvilke problemer fikk du?
Problemet kan umulig ha noe med bytte av klokke å gjøre. Men kan ha sammenheng med jobben som ble gjort. Eller helt tilfeldig.juster skrev:Ingen problemer på lydsiden, men etter jeg fik xo installert er der, når spilleren blir varm, et rele' som kutter signalet, dvs. at jeg mister musikken ut, spilleren må da slås av noen minutter og den spiller musik igen.Otrivin skrev:Hvilke problemer fikk du?
Jeg har nevnt dette problemet for Morten og han skulle se på det, men det ble aldrig til noe, ikke pga. Han men min latskap.
Mvh. Tom-Erik
Det en bør være obs på og som må sjekkes ved bytte er at klokkesignalene er kompatible. Det er ikke godt å vite før en har sett. Måltbambadoo skrev:Det eneste jeg har hørt er at noen cd spillere kan ha problemer med "skipping" av cder etter at ny clock er innstallert. Grunnen til dette kan også ha noe med jobben som er gjort.