Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    9.089
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    ^
    Eg anar ikkje kven Söderquist er, men eg vart inspirert av biletet du posta tidlegare, @Valentino, og impulskjøpte akkurat same modellen. Kom førre fredag. Eg har brukt klokka kvar dag i ei veke no.

Nå må eg vedgå: Eg liker ho godt. Klokka ser heilt OK ut, og sit godt og har fin storleik. Presisjonen er fantastisk etter å ha brukt billige automat-ur. Eg liker numerisk 24h display. Lyset er like elendig som på F-91W. Kvalitetskjensla er ikkje overveldande.

Identitetskrise.

IMG_3049.jpg

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.830
    Sted
    Oslo
    Etter snart 2 måneder er min STOWA MARINE 36 på -2 sek om dagen
    Ikke COSC sertifisert men godt innafor -4/+6 om dagen.
    En klokke som vokser på meg, glad jeg pulled the plug og kjøpte den.
    En glede hver morgen å trekke den opp med den store "løk kronen" som går som i smør

Sist redigert:

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    1.256
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Nå er det offentlig og klokkene er klare for salg 16. mai.

Er nok delte meninger om disse, på samme måte som de to andre samarbeidene Swatch har gjort med Omega og Blancpain.

Noen som stiller seg i kø på Karl Johan 😉 IMG_0873.jpeg

Sist redigert:

musicus

Ktêma
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    3.522
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    4
    En liten oppgradering på klokke siden. Trives tydeligvis ikke med mye annet enn diver's på håndleddet.
    Sub'en er fin men blir litt liten!
    Det fixer Sea Dwellern 😎

IMG_1155.jpeg

Sist redigert:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.780
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Air King er en av Rolexene jeg har fundert på. Den var ikke helt uhyggelig priset heller for noen år siden. Men jeg tror likevel at
    Milgauss ligger an til å kunne bli neste Rolex. Selv om ikke den heller direkte står på shortlist. Derimot en Sinn GSG9 det hadde vært noe!
    Milgauss forsvinner for øvrig ut av sortementet i år.
    Dersom det er antimagnetisme du er ute etter, så er det etterhvert mange modeller som tilbyr det på samme nivå som Milgauss eller høyere.

https://www.ablogtowatch.com/proliferation-of-anti-magnetic-watch-movements/

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    33.642
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    9

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.927
    Torget vurderinger
    0
    Bortsett far at Lian er en urmaker man faktisk kan stole på og at han (de) besitter fagkunnskap så det holder så tør jeg rett og slett ikke
    åpne tilbudssidene deres lenger. Husvaranen har (antakelig med god grunn!?!) lagt ned veto mot flere klokkekjøp. Da hun begynte å telle opp hvor mage jeg har
    og nærmet seg 50 så måtte jeg bare gi henne rett:eek:😢😭😭.
    Mulig jeg har feil husvaran. Traff en kollega av hunnkjønn ( veldig singel i flere år ) her for et par tre år siden og hun hadde over 200! Men det blir jo håpløst med to klokkegale samboere!
    Da blir det vel sveltihjel! Så det er vel bare å avfinne seg med situasjonen.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.830
    Sted
    Oslo
    Bortsett far at Lian er en urmaker man faktisk kan stole på og at han (de) besitter fagkunnskap så det holder så tør jeg rett og slett ikke
    åpne tilbudssidene deres lenger. Husvaranen har (antakelig med god grunn!?!) lagt ned veto mot flere klokkekjøp. Da hun begynte å telle opp hvor mage jeg har
    og nærmet seg 50 så måtte jeg bare gi henne rett:eek:😢😭😭.
    Mulig jeg har feil husvaran. Traff en kollega av hunnkjønn ( veldig singel i flere år ) her for et par tre år siden og hun hadde over 200! Men det blir jo håpløst med to klokkegale samboere!
    Da blir det vel sveltihjel! Så det er vel bare å avfinne seg med situasjonen.
    Finn deg en husvaran med en annen fetisch, som Imelda Marcos med tre tusen par sko, eller en som står i kø i regnvær når Hermés slipper en veske i en ny farge-sjattering.
    Jeg mener også at det var direkte ondskapsfullt at Lian kom med sine tilbud akkurat da feriepengene rant inn. Har de ingen omtanke for at etter en lang hard vinter og rentehevinger så er det ferietid vi trenger - ikke flere klokker til å måle vår tilmålte tid med?

Bonus

Ikke fullt så ivrig entusiast!
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    849
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde nylig en dårlig opplevelse med Lian, men valgte å besøke dem igjen.
    Prøvde Longines Spirit-modellen i tilbudet, samt Conquest og Hydroconquest, men landet ikke.
    Fikk avklart Hamilton Murph og en Seikomodell også. Ble ikke kjøp denne gang.

I mellomtiden har jeg kjøpt en 8 uker gammel Nomos av det enkle slaget til sterkt redusert pris, og som fortsatt er vesentlig lavere priset enn tilbudet det vises til her. Blir spennende å se/ prøve Nomos når hjemme igen.

Jakter fortsatt et L888 (helst non cosc av hensyn til prisen) fra Longines.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    9.089
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    Jakter fortsatt et L888 (helst non cosc av hensyn til prisen) fra Longines.
    COSC-sertifisering er for tida uoppnåeleg med mitt budsjett. Men eg registerer at ein viss presisjon er nødvendig.

Eg legg stadig oftare bort min Orient Bambino. Dersom eg stiller klokka rett på sekundet (ho har "hacking" movement, så det går bra), tek det ikkje meir enn veke før avviket er på minst 30 sekund. Reint rasjonelt har det ingenting å seia, men eg merkar at det gjev vedvarande, underliggjande irritasjon.

No var dette ei veldig billig klokke, men likevel. Malaysia-NH35-klokka eg hadde før var langt meir presis.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.830
    Sted
    Oslo
    COSC-sertifisering er for tida uoppnåeleg med mitt budsjett. Men eg registerer at ein viss presisjon er nødvendig.

Eg legg stadig oftare bort min Orient Bambino. Dersom eg stiller klokka rett på sekundet (ho har "hacking" movement, så det går bra), tek det ikkje meir enn veke før avviket er på minst 30 sekund. Reint rasjonelt har det ingenting å seia, men eg merkar at det gjev vedvarande, underliggjande irritasjon.

No var dette ei veldig billig klokke, men likevel. Malaysia-NH35-klokka eg hadde før var langt meir presis.
    COSC skal ligge i intervallet -4/+6 sec a day. Så det betyr ikke at den er bedre enn din Bambino
    Min ikke sertifiserte STOWA er +2 om dagen

Bonus

Ikke fullt så ivrig entusiast!
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    849
    Sted
    Trondheim

Lian tok eksempel i siste versjon Longines Hydroconquest, den er ikke cosc-sertifisert, men det er nøyaktig samme urverk som i en cosc-versjon.
    Av den grunn er den rimeligere, det var mitt poeng.

Det var også fokus på at L888 er et veldig godt valg mtp et godt urverk.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.377
    Torget vurderinger
    1
    Cosc sertifiseringen "varer" uansett ikke lengre enn til første service på klokka. Gitt at selve urverket er godt, så hviler presisjonen på at det er godt regulert. En flink urmaker fikser det for en halv frognertier eller kanskje to.

Mvh
    KJ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn