I omtrent samme gate:Nydelig Stowa!
Jeg har fryktelig lyst på en dameklokke... Altså: Greia er at jeg har så tynne håndledd at den typiske 40-42 mm herrestørrelsen ser aldeles rappgalen ut, men Seikos innstegs-Presage Cocktail Time Sky Diving i 34 mm er riktig, og like mandig som 41 mm-varianten.
Vis vedlegget 1183108
Ja, Commander Lady blir kanskje litt for mye Melania TrumpDen står det Lady på. Jeg skal ikke dit.
De bommet vel litt på celeste, dersom det var det de prøvde å få til?Måtte søke.
![]()
Nye hjul?De Nomosene er rålekre, men jeg trenger også nye hjul til Bianchien...
Den Ahoi-modellen har eg kjensla av hadde passa deg godt.De Nomosene er rålekre, men jeg trenger også nye hjul til Bianchien...
Junghans har en "max bill Kleine Automatic"-serie som er 34mm. Bauhaus for alle penga.Jeg har fryktelig lyst på en dameklokke... Altså: Greia er at jeg har så tynne håndledd at den typiske 40-42 mm herrestørrelsen ser aldeles rappgalen ut, men Seikos innstegs-Presage Cocktail Time Sky Diving i 34 mm er riktig, og like mandig som 41 mm-varianten.

Hva med en Rolex Celini da?Den står det Lady på. Jeg skal ikke dit.
Til alle syklistar.
Ulltrøye med kun en sponsor, reservetuber som bandolær, sideskill, ikke bare sykkelen som treffer på det bildet.Til alle syklistar.
Eg skjønar kvifor de liker Bianchi. Ikkje fordi sykkelritt i seg sjølv interesserer meg, for meg plasserer dei seg på linje med annan sport som F1, skiskyting og fem-mila (altså: litt artigare enn ballspel).
Men fordi forma på den sykkelen til Coppi er noko av det mest fullkomne, estetiske eg har sett. Det er nesten slik at eg får lyst på ein slik sykkel berre for å kunne sykla han rundt blant dei spisse fjella folk her i landet samanliknar med Alpane.
Eg måtte berre seia det. Og at Nomos får til Bauhaus-estetikken utan at det ser trivielt ut. Utan at det kanskje er så viktig. Veit ikkje.
Hint: Japan som lager utrolig god maltwhisky! Og blended også. Jeg fikk servert en Hibiki blended på en Michelinrestaurant i Frankrike!Når det gjelder japanske klokker hadde jeg lenge samme forhold til dem som til whisky produsert utenfor Scotland ( til nød Irland ),
det var imho blasfemi!
Men dessverre så må man jo inrømme at Seiko er meget bra ur, og Grand Seiko så bra at man knapt har råd til en!
Man betaler jo egentlig mest for både merke og status. Ikke mange som har inhouse urverk lengre heller.Ref Oris Calibre som jeg leverte tilbake til forhandler. En klokke til nær 50K ordinært og et urverk som levde sitt eget liv.
Forhandleren sa at merke eller pris ikke er ensbetydende med urverkets kvalitet eller nøyaktighet. Selv for merker som Rolex må man svært høyt i pris for å oppnå nøyaktighet…. eller quartz…. eller Seikos spring-drive?
Dersom dette er riktig, eller med fare for at jeg misforstod? Hva betaler man i så fall for da?
For min del er ikke klokkens design nok eller det viktigste. Når det er sagt, du verden så mange flotte klokker.