Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    @Tweedjakke kan dette være en interessant klokke for deg?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.054
    Sted
    Oslo
    Hadde ikke gjort meg bort med den på armen gitt
    769_3caa543f-8146-413c-b9e5-ed4beb8506fc.jpg

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.320
    Sted
    Market Snodsbury
    Nydeleg (diverre ikkje nett no).

Det med seperat sekundvising er eit grep eg har brukt fleire år på å forstå, men no har eg byrja å verta vener med tanken. Slett ikkje utenkjeleg at det burde stå på lista.

Av ein eller annan grunn har eg også kopla Zenith-namnet med billig forbrukarelektronikk frå 1980-talet (kanskje klokkeradioar?), så eg har aldri tenkt på det som kvalitetsklokker. Men det har eg forstått at det er.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ser at en 42mm kanskje kunne bli litt "voldsom" - ja :) .
    Fin kombo med den litt røffe nubuck-reima også.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.027
    Torget vurderinger
    1
    Førebels nøgd med 38 mm, iallfall.

Vis vedlegget 1150172
    Pen og klassisk klokke, grattis!

Kontrer med et beist på 48mm. :eek:
    20251002_134754.jpg

Ble jo da et impulskjøp forleden dag, da den plutselig sto hos den lokale klokkepusheren (den var der ikke for noen uker siden)..
    Revival av The "Arnie" fra 80-tallet, men oppdatert med Solar. Arnold brukte den originale i Commando, og noen år etter i Predator. Fant nylig ut at Commando 2 kommer neste år, med Arnold.
    Men den bærer mindre enn den ser ut til, selv mindre enn noen 42mm jeg har. Synes 38mm er en fin størrelse selv.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hva det koster å reparere avhenger blant annet av følgende:
    - er det er komplisert ur med avanserte funksjoner? Det kan drive prisen opp.
    Et godt eksempel er Omega Speedmaster som gjennom årene har vært levert i litt ulike versjoner og med forskjellige verk.
    En modell, som går under betegnelsen Reduced (39mm kasse) har egentlig et verk som består av to «plan», med separat chronograph verk. Disse er kompliserte å jobbe på, og en service på disse ligger på omtrent det doble av et ordinært Omega verk.
    Man gjenkjenner en Reduced ved at trykkerne ligger litt lavere enn kronen.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.027
    Torget vurderinger
    1
    Her spør eg kanskje dumt, men kan det ha med storleik på sjølve urskiva?
    Det er nok mer kassen og utformingen på den sammen med lug to lug og hvordan reima går fra lugsa på noen av disse diver klokkene som gjør de utrolig mye mer komfortable på armen enn mye annet og at de virker mindre enn det høres ut som. Har det vært metal lenke istedet for reim, så har den nok ikke vært like komfortabel på armen eller passet like godt. Har som nevnt tidligere, ikke veldig tykke håndledd.
    Diver er jo også et helt annet stil uttrykk, og da gjør det ikke så mye om den er litt stor. Er vel litt som du nevnte tidligere, at dama di kan gå med en bælsvær G-shock til kjole. En diver til menn ser jo nesten litt rart ut om den blir for liten også. Men igjen, jeg har ofte hjemmekontor og med joggebukse så blir det litt feil med en klassisk 38mm, så da er jo en diver litt mer passende allikevel.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn