Hvem er det du forsøker å lure???........................................, men jeg skal ikke ha flere klokker.
|
Hvem er det du forsøker å lure???........................................, men jeg skal ikke ha flere klokker.
Reimer er jo slitedeler, iallefall de i skinn, og det fins mye både lekkert og bedre enn originalt.^ Nei, nødvendigvis ikke, men når en originalreim ikke koster skjorta, så…
Hvorfor vurdere noe annet?
Om da ikke greia er å endre det originale estetiske uttrykket da.
Ut frå det eg hugsar, gav ikkje originalreima på AW10 kjensle av kvalitet, litt mjuk og «slimsete», i mangel av betre ord.Nei, nødvendigvis ikke, men når en originalreim ikke koster skjorta, så…
For dem som ønsker å styre unna produkter laget av daue dyreskrotter, lager italienske Colareb remmer av mikrofiber o.l.Finanzplatzuhr. Ausgezeichnet!
Hva gjør man når lærremmen på Dieter Lubs’ nydelige lille Braun AW10 gir seg? Er det lov med tredjeparts?
Hmm, har vurdert WatchTracker (iOS). Sikkert ala samme. Noen som har erfaringer med den?Jeg bruker watchcheck på android til å logge klokkene mine.
WatchCheck 2.4.1 Free Download
WatchCheck - WatchCheck is an Android app in Material Design to easily measure the precision of mechanical watches. The speciality of WatchCheck is, that as reference time...watchcheck.soft112.com
Mvh
KJ
Cool, skal prøve ut toolwatchDet finnes også noen online-alternativer.
![]()
Easily measure and track the accuracy of your mechanical watch
Toolwatch makes it super easy to measure the accuracy of a mechanical watch. Keep your watch's accuracy at its best and know if you should service your watchtoolwatch.io
WatchAccuracy | A tool for measuring the accuracy of watches.
watchaccuracy.com
Merkelig. Det står ikke Flagship på den, slik som på min. Kanskje på baklokket?Kjøpte en quartz klokke (batteri) for noen år siden. Kort fortalt, det har vært endel problemer med denne, stoler ikke på den lenger.
Ser for meg å kjøpe et automatisk ur, fortrinnsvis fra Urmaker Lian i Trondheim.
Klokka skal benyttes på jobb offshore (mest kontor, litt ute i felt), men ellers også, i en veldig varierende hverdag.
Anbefales det å kjøpe en automatisk klokke i prisklassen 5-10K til dette formålet?
Har lenge tenkt å kjøpe en noe dyrere klokke fra Longines, men det ble aldri noe av. Synes kanskje drøyt 20K for en Longines som jeg så for meg, blir feil ift bruken. Ser ikke for meg å ha flere klokker egentlig.
Her er makkverket
Vis vedlegget 1124991
Mens dette synes jeg er en pen og stilren variant
Vis vedlegget 1124993
Mens denne har vært i tankene lenge. Synes den er fin, men for fin for min livsstil
Vis vedlegget 1124995
Enig!Pilot eller Sailor som liker det klassiske: Du kan jo ta et titt på Tyske Stowa og deres modeller? Fine priser, du kan oppgradere til Top Grade urverk, bytte krone, rotor, få den gravert, med eller uten logo m.m.
Jeg bestilte en Flieger for noen år siden med tilpasninger som skrevet. Topp kjøpeopplevelse, topp kvalitet fra en liten tysk produsent. Topp kommunikasjon og hjelp underveis. Med Top Grade så er den også mer nøyaktig enn Seamasteren min, så det anbefales.
![]()
Takk så mye. Dersom en summerer litt overstiger disse Stowaklokkene 10K med god margin om jeg ikke tar helt feil. De kan gjerne være verdt pengene. Eksempelet fra Seiko ligger rundt 6-7K.Pilot eller Sailor som liker det klassiske: Du kan jo ta et titt på Tyske Stowa og deres modeller? Fine priser, du kan oppgradere til Top Grade urverk, bytte krone, rotor, få den gravert, med eller uten logo m.m.
Jeg bestilte en Flieger for noen år siden med tilpasninger som skrevet. Topp kjøpeopplevelse, topp kvalitet fra en liten tysk produsent. Topp kommunikasjon og hjelp underveis. Med Top Grade så er den også mer nøyaktig enn Seamasteren min, så det anbefales.
![]()
Skjønner, jeg tenkte Stowa som et billigere og mer personlig alternativ til Longines jeg vet duTakk så mye. Dersom en summerer litt overstiger disse Stowaklokkene 10K med god margin om jeg ikke tar helt feil. De kan gjerne være verdt pengene. Eksempelet fra Seiko ligger rundt 6-7K.
Stowa marine classic kommer på 10.300 ink norsk moms. Over 10k ja, men med knapp margin.Takk så mye. Dersom en summerer litt overstiger disse Stowaklokkene 10K med god margin om jeg ikke tar helt feil. De kan gjerne være verdt pengene. Eksempelet fra Seiko ligger rundt 6-7K.
Min daglige mekaniske klokke er en seiko i den prisklassen.Takk så mye. Dersom en summerer litt overstiger disse Stowaklokkene 10K med god margin om jeg ikke tar helt feil. De kan gjerne være verdt pengene. Eksempelet fra Seiko ligger rundt 6-7K.
Anbefaler deg å gå opp til top grade altså. Etter det jeg forstår er da også klokken justert i flere posisjonerer, og bedre finish på delene. Min går fortsatt innen 2-3 sek/døgn. Fint å se på gjennom glasset bak ogsåStowa marine classic kommer på 10.300 ink norsk moms. Over 10k ja, men med knapp margin.
Om 2 lønninger er det forlengst sunken cost.
Er selv frista av en sånn.
Mulig jeg tok litt lett på regnestykket, beklager det. Klokkene er kjempefine, skal ta en seriøs sjekk før jeg bestemmer meg.Stowa marine classic kommer på 10.300 ink norsk moms. Over 10k ja, men med knapp margin.
Om 2 lønninger er det forlengst sunken cost.
Er selv frista av en sånn.
Den Seiko klokka er fin, men man må opp litt i pris for å få safir glass mener jeg om jeg husker rett på akkurat den modellen på Presage, om det er noe man trenger. Presage serien er veldig fin og tidløs, har noen av de selv.Takk så mye. Dersom en summerer litt overstiger disse Stowaklokkene 10K med god margin om jeg ikke tar helt feil. De kan gjerne være verdt pengene. Eksempelet fra Seiko ligger rundt 6-7K.
Sub NoDate er etter min mening det fineste fra Rolex.Det nærmer seg året nu, men den her har vært i rotasjon siden sommern 24
"No Date" 2024!
Vis vedlegget 1125842
Helt klart en mer sober og elegant utgave enn mange av de andre modellene!Sub NoDate er etter min mening det fineste fra Rolex.
Her min litt eldre «bror» til din
Vis vedlegget 1125943
Det er litt artig at sidan dette er den mest ikoniske (ok, etter kyklop-varianten) Rolex-en, så er han kopiert så mange gonger at dei færraste automatisk antek at det er Rolex.Helt klart en mer sober og elegant utgave enn mange av de andre modellene!
jeg opplever min springdrive som en veldig letttrukket klokke.Jeg synes det er praktisk. Hvor nyttig det er kan man sikkert diskutere.
Jeg har det på min Seiko Spring drive Snowflake.
Hvis du har et mekanisk ur og det stopper er det jo bare å trekke det opp og stille inn klokken igjen, så så veldig nyttig er det vel ikke.
Edit: Man kan vel bruke det som en indikator på når det er på tide å komme seg opp av godstolen og bevege seg litt.![]()
Hehe! Ikke så dum tanke det der. Jeg benytter 2 klokker, -begge automatiske, og velger en gang i blant å bruke den som sist fikk "naturlig opptrekk" fra bevegelse.Jeg synes det er praktisk. Hvor nyttig det er kan man sikkert diskutere.
Jeg har det på min Seiko Spring drive Snowflake.
Hvis du har et mekanisk ur og det stopper er det jo bare å trekke det opp og stille inn klokken igjen, så så veldig nyttig er det vel ikke.
Edit: Man kan vel bruke det som en indikator på når det er på tide å komme seg opp av godstolen og bevege seg litt.![]()