Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.396
    Antall liker
    20.829
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser den. Assosiasjoner er rare greier. Kanskje det hjelper om du leser deg opp på arbeidet som Dieter Rams og Dietrich Lubs gjorde for Braun?
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Håper jeg ikke fornærmet deg. Skal lese meg opp ved anledning. :) ... og gratulerer med overstått!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det var på tide å få noe i krukkene på terrassen også.
    Kjekt med en hverdagsklokke som tåler alt en måtte ville sette på av reimer - så det ble en litt sommerlig kombo i dag.

    1-IMG-8590.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ ? Går akkurat nå 22 sek for sent, men det var kanskje relatert til modellnavnet - og da lever den ikke helt opp til det;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Oi, det husker jeg ikke helt, men har papirer liggende, så jeg kan sjekke det. Kjøpte den brukt for mange år siden.

    Edit: 1998
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.459
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Ser det er folk her som har bekymringer med "for lite armtid"! DET er 100% garantert nerde/stammespråk! Og det betyr at man i
    motsettning tl Støres "folk flest" har mer enn 1 klokke!!

    Hvor mange har folket? Selv har jeg passert 30! Og jeg nekter å telle nøyaktig! Er redd jeg må gå noen runder med meg selv og denne galskapen hvis jeg virkelig må innrømme for meg selv hvor mange jeg har!??? Har til gode å høre noen si: "Man kan ALDRI ha for mange klokker!"
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En bekjent fant en koffert med 87 klokker han hadde glemt. Mange der ute det har rabla totalt for.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Pr. dato har jeg akkurat nok til én for hver ukedag - og én til helligdager. Samtlige er sveitsiske automater.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    2.679
    Sted
    Kongsberg
    Det har lett for at det blir mange klokker, ja.

    Jeg har lenge hatt lyst på en Longines klokke
    Jeg har lenge hatt lyst på en klokke med "sector-dial".
    Og jeg har lenge hatt lyst på en firkantet klokke.

    Hva om man kan finne et "kinderegg" som oppfyller alle disse tre ønskene på en gang:

    GUB_5208crop.jpg

    Veldig godt fornøyd med dette valget... Den er enda finere i virkeligheten. Det blir vel ikke mer "art deco" enn dette!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Klokken jeg tar på hver morgen.
    Nå formiddagshvil fra malearbeid - i det som ser ut til å være et par sjokkerende kommende dager med sol her i trønderhovedstaden.
    Mesh er greit nå når denne uutholdelige varmen fra det som kalles sol, når oss i midt-Norge.........

    JUHUUU!!! 104 mesh.jpg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    Jeg bestemte meg for å kjøpe nye høyttalere i steden for en ny klokke. Langt lavere kilopris :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har en annen diver i samme merke, som er hakket større.
    Min favorittklokke blant 20`ish andre.
    Liker det litt stort, som hu sa, brura.....
    Og hvis det skiller seg litt ut fra mengden, er det berre lekkert.........

    mvh
    Proffen
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Enkelt; klokker er en personlig smakssak. Kan gjerne sammenligne med musikk. ;)
    Når noen spør meg om hvilken musikk jeg liker - svarer jeg alltid; Alt - bare den er bra.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Bare så det er sagt, jeg har ikke peiling på klokker ! Men, har vært uten klokke nå i 3>4 år, og har savnet en stort. Er lei av å dra opp mobilen , for å sjekke klokka.
    Jeg liker store klokker, og valget falt på denne:
    Skjermbilde 2022-07-30 014755.jpg Skjermbilde 2022-07-30 014917.jpg Skjermbilde 2022-07-30 015753.jpg
    Skal tåle 10 ATM (vanntrykk testet til 100 meter), ripefritt safirglass, høykvalitets japansk klokke verk og rustfri two-tone stållenke.
    For bare håpe at den tåler "litt" mer, enn ukes tur til Kreta i August ? Tiden vil vise.....:ROFLMAO: Kostet ikke stort, så jeg kan evt. ta tapet ;).
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    Det astronomiske uret i Praha skal visstnok være verdens eldste fungerende urverk. Det holdt på å gå med da en bombe fra et amerikansk bombefly traff rådhuset i 1944 (eller var det i 1945?), men det sto ikke i den fløyen av rådhuset som ble ødelagt.
     
    Sist redigert:

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    774
    Antall liker
    912
    Har bare en klokke, har sittet på armen siden 2011(sover med den, dusjer med den, bader i saltvann med den, skrur bil med den..) med unntak av noen turer innom urmakeren for service..
    Jeg liker den, og får komplimenter støtt, noe som er hyggelig.. Jeg føler ikke behovet for å bytte mellom fler, når jeg liker den godt og den viser nøyaktig tiden..
    En Omega Constellation i gull. Kjøper vel en ny Omega Constellation om en 10-15år når denne er utslitt. Kanskje jeg er litt kjedelig?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.635
    Sted
    Oslo
    Har bare en klokke, har sittet på armen siden 2011(sover med den, dusjer med den, bader i saltvann med den, skrur bil med den..) med unntak av noen turer innom urmakeren for service..
    Jeg liker den, og får komplimenter støtt, noe som er hyggelig.. Jeg føler ikke behovet for å bytte mellom fler, når jeg liker den godt og den viser nøyaktig tiden..
    En Omega Constellation i gull. Kjøper vel en ny Omega Constellation om en 10-15år når denne er utslitt. Kanskje jeg er litt kjedelig?
    Med litt stell og kjærlighet ( rens og oljing hos en urmaker) så er den ikke utslitt om 10-15år!
    Min IWC fra 1949 ( fra før jeg ble født) holder tida bedre enn meg.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.634
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ser det er folk her som har bekymringer med "for lite armtid"! DET er 100% garantert nerde/stammespråk! Og det betyr at man i
    motsettning tl Støres "folk flest" har mer enn 1 klokke!!

    Hvor mange har folket? Selv har jeg passert 30! Og jeg nekter å telle nøyaktig! Er redd jeg må gå noen runder med meg selv og denne galskapen hvis jeg virkelig må innrømme for meg selv hvor mange jeg har!??? Har til gode å høre noen si: "Man kan ALDRI ha for mange klokker!"
    Det er som med sykler.
    riktig antall er
    N=N+1
    Der N er det antall du har nå.
    Du trenger med andre ord en til.
    🤗
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.459
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Så det er mao en matematisk nødvendighet at man må kjøpe stadig flere klokker?

    Man takker for forklaringen, den vil bli brukt!!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.634
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hei :)
    Bare så det er sagt, jeg har ikke peiling på klokker ! Men, har vært uten klokke nå i 3>4 år, og har savnet en stort. Er lei av å dra opp mobilen , for å sjekke klokka.
    Jeg liker store klokker, og valget falt på denne:
    Vis vedlegget 837161 Vis vedlegget 837162 Vis vedlegget 837163
    Skal tåle 10 ATM (vanntrykk testet til 100 meter), ripefritt safirglass, høykvalitets japansk klokke verk og rustfri two-tone stållenke.
    For bare håpe at den tåler "litt" mer, enn ukes tur til Kreta i August ? Tiden vil vise.....:ROFLMAO: Kostet ikke stort, så jeg kan evt. ta tapet ;).
    Merket er ikke så farlig.
    Poenget er at du liker klokka, og at den har design og funksjon som DU liker.
    Klokker er ikke rent lite jåleri, men vi kan alle gjøre det på vårt vis. Uten at det trenger å koste verken hundretusener eller millioner. 😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn