Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En Certina diver ligner veldig på en Milsub, men det er ikke helt det samme.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.858
    Torget vurderinger
    0
    Veier vel ikkeno' den der?

    Kona fikk en titanklokke for noen år siden og den var jo så lett at man nesten kunne tro den var laget av plast.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Veier vel ikkeno' den der?

    Kona fikk en titanklokke for noen år siden og den var jo så lett at man nesten kunne tro den var laget av plast.
    Presis, meget lett og behagelig å ha på seg, jeg kaller den ”semi diver” men den har nesten litt mer Flieger over seg, som en kompis så passende sa det!
    Så under tiden jeg sparer til en hvit Omega Diver, får denne gjøre nytten 🙂

    mvh
     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva tenker folket om Oris Big crown Propilot x?
    5 dagers gangtid, 10 års garanti/service. Cal 400 (-3/+5 sekunder pr dag).
    Full titanium.


    Pris rundt kr 40.000,- men kommer nok til å kunne kjøpes for en lavere pris.
    Fikk lyst på denne, men prisen nærmer seg Omega Seamaster Aquaterra :unsure:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hva tenker folket om Oris Big crown Propilot x?
    5 dagers gangtid, 10 års garanti/service. Cal 400 (-3/+5 sekunder pr dag).
    Full titanium.


    Pris rundt kr 40.000,- men kommer nok til å kunne kjøpes for en lavere pris.
    Fikk lyst på denne, men prisen nærmer seg Omega Seamaster Aquaterra :unsure:
    wannabe Rolex IMO
     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    wannabe Rolex IMO
    OK, For meg ser det ut som en klassisk klokke. Urverket/service intervallet gir den et stort pluss i min bok.
    Med datovisningen nederst minner den meg kanskje mer om Aqua terra`n, men det gjør meg ikke noe :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.858
    Torget vurderinger
    0
    Synes den der er mye finere enn alle de ulike "Pepsi" variantene som bortimot "alle" lager i dag.
    Den der har jo personlighet.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Det er en Nato rem som er produsert av Seiko til denne klokken.

    Det er en limited edition utg. og det følger også med en svart silikon rem til klokken.

    mvh

    Tom
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Ha ha. Skikkelig pimpet Rolex det der!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Må kjøpe noe til en konfirmant. Jeg tenker et ur. Først tenkte jeg på en omega/swatch i farger som matcher fotballtilhørigheten..

    inflaterte priser

    Jeg har bestilt denne, men kanskje den havner i en skuff om en Daniel Wellington blir alternativet.

     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Må kjøpe noe til en konfirmant. Jeg tenker et ur. Først tenkte jeg på en omega/swatch i farger som matcher fotballtilhørigheten..

    inflaterte priser

    Jeg har bestilt denne, men kanskje den havner i en skuff om en Daniel Wellington blir alternativet.

    Den ser pen ut.
    Regner med at den er mekanisk.
    Men hold deg for guds skyld unna D Wellington
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Det er hva det hander om. Skal jeg gi et ordentlig ur eller vil det havne i en skuff om noen kommer med en DW eller noe slikt.

    Tanken min er om du har denne på armen så er du på vei til å bli en mann. Du får nikk fra eldre menn.
    Du skal alltid gi noe ordentlig, gaven forteller en del om giveren.
    Om ikke nå, så seinere vil mottageren verdsette gaven!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Det er en sammenheng med at land med tradisjon for mekaniske klokker også lager de beste pickuper
    Danmark er unntaket!
     
    Sist redigert:

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    168
    Antall liker
    454
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd dette, og har sakte sklidd inn i oppmerksomhet på flott menneskeskapt mekanikk - etter litt nudging fra samboer ble det først en fin IWC Ingeniør med en nydelig brun skive, og så havnet jeg plutselig over en Longines flieger-aktig sak (Spirit i titan) som en nr 2 (kanskje egentlig finest i nato-rem?):

    Longine spirit.jpg
    1649792574150.png

    Sier til meg selv at det får holde! Men så dukker et spørsmål opp: Jeg har en klokke etter min avdøde far, en ganske så slitt omega seamaster 30 (tidlig 60-tall?) - den går jo ikke, og glasset er sprukket ytterst på kanten to steder. Noen som har et anslag på hva det ca vil koste å få den renset, igang og få byttet til et ripefritt glass? Tenker kanskje at Bjerke ikke er stedet å henvende seg mht pris på noe slikt?

    Omega Seamaster 30.jpg

    Mvh, tom-a
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.858
    Torget vurderinger
    0
    Orient er et fint men ikke helt vanlig merke. Har en følelse av at de er på framarsj for tiden. De har jo egen fanside på FB.
    De siste månedene har jeg sev brukt en Orient.

    Problemet med langtkommet klokkegalskap er jo at man så skjelden får brukt de ulike. Jeg har vel drøyt 30 ulike.

    Husker ikke antallet en gang!!! Det burde være diagnose på slikt så man kunne få nye klokker på blå resept! ;)
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Orient er et fint men ikke helt vanlig merke. Har en følelse av at de er på framarsj for tiden. De har jo egen fanside på FB.
    De siste månedene har jeg sev brukt en Orient.

    Problemet med langtkommet klokkegalskap er jo at man så skjelden får brukt de ulike. Jeg har vel drøyt 30 ulike.

    Husker ikke antallet en gang!!! Det burde være diagnose på slikt så man kunne få nye klokker på blå resept! ;)
    Å, jeg har bare 2 stk. higer etter flere men kjemper i mot, mange fine fristelser og får se om jeg sprekker
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.562
    Antall liker
    13.906
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Sier til meg selv at det får holde! Men så dukker et spørsmål opp: Jeg har en klokke etter min avdøde far, en ganske så slitt omega seamaster 30 (tidlig 60-tall?) - den går jo ikke, og glasset er sprukket ytterst på kanten to steder. Noen som har et anslag på hva det ca vil koste å få den renset, igang og få byttet til et ripefritt glass? Tenker kanskje at Bjerke ikke er stedet å henvende seg mht pris på noe slikt?
    Eg veit ikkje kva det vil koste å setje den i stand, men når den fungerer så er det ei fantastisk fin klokke.
    Kona gav meg ei slik klokke frå farfar hennar, og den er godt brukt, men fungerer, så den blir brukt.
    Kanskje ikkje nok, men det er kanskje for det er så mange andre som skrik etter bruk.

    Dersom du ikkje er medlem av klokkeriet på FB, vil eg anbefale det. Spør der kven som kan hjelpe deg med å setje den i stand.

    Peder
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Fin tråd dette, og har sakte sklidd inn i oppmerksomhet på flott menneskeskapt mekanikk - etter litt nudging fra samboer ble det først en fin IWC Ingeniør med en nydelig brun skive, og så havnet jeg plutselig over en Longines flieger-aktig sak (Spirit i titan) som en nr 2 (kanskje egentlig finest i nato-rem?):

    Vis vedlegget 808888
    Vis vedlegget 808893

    Sier til meg selv at det får holde! Men så dukker et spørsmål opp: Jeg har en klokke etter min avdøde far, en ganske så slitt omega seamaster 30 (tidlig 60-tall?) - den går jo ikke, og glasset er sprukket ytterst på kanten to steder. Noen som har et anslag på hva det ca vil koste å få den renset, igang og få byttet til et ripefritt glass? Tenker kanskje at Bjerke ikke er stedet å henvende seg mht pris på noe slikt?

    Vis vedlegget 808890

    Mvh, tom-a
    Jeg fikk svigerfars gamle Seamaster. Min svoger brydde seg ikke, han har mobil … 😳
    Nå syns jeg det er hyggelig å ha denne som et minne, svigermor blir glad når hun ser den, og dessuten er jeg jo litt gal som de fleste klokkefolk. 😎
    Tror jeg ga ca 3200kr for å få satt den i stand. Pass på at du får et glass som passer. Det er viktigere enn ripefritt. En del moderne glass ser helt annerledes ut.

    Urmaker Berg i Tønsberg gjorde en utmerket jobb.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har et anslag på hva det ca vil koste å få den renset, igang og få byttet til et ripefritt glass? Tenker kanskje at Bjerke ikke er stedet å henvende seg mht pris på noe slikt?

    Vis vedlegget 808890

    Mvh, tom-a
    I Oslo bl.a:
    Thomas Gulbrandsen, Oslo ur-service, Urtjenesten, Sutterud, Larsen, Christensen.
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    168
    Antall liker
    454
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kommentarer og innspill! - bør få den seamasteren i stand igjen, jo mer jeg tenker på det :) Takk for forslag i Oslo, tror jeg fant stedet for reparasjon/service etter litt googling(y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn