Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    For dere klokkenisser som henger her. I morgen kveld er det nurk-møte i møbelbutikken Sørensen & Østlyngen klokken 19. Verdt å få med seg. Masse fint å tafse på.

    NURK
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har sett på A1 selv noen dager nå, selv om den nok er for stor til meg. Men jeg heller mot den med oransj minuttviser, den er litt ekstra frekk. Du likte ikke den, altså?

    Og så har jeg bestilt denne (A7).
    Flott med bronseklokke. Sikkert en moteting, men kjekt med noe som endrer seg fort. Har stirret på A8 uten dato, sort skive og bronse - men der er nok håpet ute. Du får nyte din A7. :) Ser enkelte legger sine bronseklokker i plastpose med kokte egg for å få patina hurtig. DET gidder jeg ikke. Makan. Min Seinhart Flieger i bronse skal få patinere seg i normalt klima.

    A1 med orange viser ville jeg ha selv i starten, men med ei såpass feit klokke så fant jeg ut at jeg ønsker det roligere uttrykket med hvite visere. Ser at jeg dras mot mindre sprakende design enn jeg trodde jeg ville når jeg begynte å surfe klokkefora.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke ervervelse er du mest nøgd med da?
    Er det slik at du aldri skal selge klokker heller. Eller kun slik at du skal kun kjøpe nye? Bare nysgjerrig. Blir en sinnsyk samling etterhvert om du fortsetter i dette tempo og aldri skal selge. Klokker er jo heldigvis grei størrelse med tanke på samling:)
    Dette er en klassisk start på en reise i en ny hobby. Man roter noe fælt i starten. Konsoliderer deretter. Finner til slutt en retning. Noe blir muligens solgt. Kanskje jeg kjøper brukte klokker, men vil prøve å unngå det. Hvis jeg kjøper brukt, så er det primært får å prøve den ut for så og kjøpe en ny av den samme hvis det er noe jeg liker.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nixon + dimmelenke?

    Beklager. :) Spent selv på forslagene som kommer. Hm. Har et lommeur en eller anne plass. * logger av for å sjekke *
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Oh-oh. Vern. V-E-R-N. Oh-oh. :) *)

    Omegaklokkene jeg har sett i bøttevis på ulike fora har ikke vært helt der jeg liker dem. Dessuten synes jeg nesten alle har de samme utgavene. Helt til i dag: Omega Seamaster Pro 2230.50. Denne har alt; sverdvisere, ingen tall og en slik herlig bezel som jeg liker.

    I want.

    wrist1.jpg


    *) Raymonds uttrykk i Rain Man når noe er i ferd med å gå feil vei...

    Anyway - ulike typer:
    2254.50 Stål. Sort skive/bezel. "Black Sword"
    2230.50 Stål. Sort "Non-AC" skive. Hvitt gull bezel
    2232.80 Titan. Blå skive
    2031.50 Titan. Sort skive
    2255.80 Stål. Blå skive. "Electric Blue"
    2234.50 GMT. Stål. Sort skive
    2455.80 Stål. El.blue skive. Gull bezel
    2294.52 Chrono. Titan. Gull bezel
    2594.50 Chrono. Stål. Sort skive
    2538.20 GMT. Stål. Hvit skive
    2293.52 Chrono. Titan. Sort skive.
    2636.50 Gull. Sort skive
    2455.50 Gull/stål. Sort skive
    2455.80 Gull/stål. El.blue skive
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For dere klokkenisser som henger her. I morgen kveld er det nurk-møte i møbelbutikken Sørensen & Østlyngen klokken 19. Verdt å få med seg. Masse fint å tafse på.

    NURK
    Synd å ikke rekke det i dag:( Kunne jo vært interessant å tatt en tur. Legg inn en reminder i denne tråden et par dager før neste møte.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Man drar på klokkejakt på internettet, og brått dukker det opp en gevaldig fristelse - snekret sammen omtrent samme uke som jeg må ha blitt unnfanget. Det må da være kjøpsgrunn?

    Skjermbilde 2014-01-20 kl. 11.17.16.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ :)Fullt ut berettiget grunn i massevis, spør du meg.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Explorer er aldri feil, uansett årgang
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    Man drar på klokkejakt på internettet, og brått dukker det opp en gevaldig fristelse - snekret sammen omtrent samme uke som jeg må ha blitt unnfanget. Det må da være kjøpsgrunn?
    Indikatorene er vel litt VEL preget av tidens tann, er de ikke? Ellers er det visstnok viktig med en Rolex fra fødselsåret, i noen kretser :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hadde vært herlig med ei ekte Rolex fra den tiden man så lyset på fødestua for første gang - men handel over internettet av brukte Rolex virker ut som en risikosport. Man har ingen garanti på at det man får er ekte saker. Med ekte mener jeg også at den ikke er endret på noen som helst måte.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Indikatorene er vel litt VEL preget av tidens tann, er de ikke?
    Kommer vel ann på hvor gammal vreden er, eller? Ser enkelte klokker fra 1960-70 tallet ser herpa ut. Sikkert avhengig av bruk, sollyseksponering - og kanskje en eller annan gang fått fukt inn på urskiva.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Holde seg til tidssonen og ur-klubber

    Hadde vært herlig med ei ekte Rolex fra den tiden man så lyset på fødestua for første gang - men handel over internettet av brukte Rolex virker ut som en risikosport. Man har ingen garanti på at det man får er ekte saker. Med ekte mener jeg også at den ikke er endret på noen som helst måte.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hadde vært herlig med ei ekte Rolex fra den tiden man så lyset på fødestua for første gang - men handel over internettet av brukte Rolex virker ut som en risikosport. Man har ingen garanti på at det man får er ekte saker. Med ekte mener jeg også at den ikke er endret på noen som helst måte.
    I disse dager koster det mindre å reise til selger i utlandet enn det koster å feilparkere i Oslo, og det er nok metoden jeg ville valgt.
    Personlig oppmøte og inspeksjon - med innlagt teaterbesøk o.l. (Samt visitt til The Whisky Exchange).

    Merker jeg er i ferd med å overtale meg selv nå!

    Og vintage-ur må gjerne vise at de er vintage, syns jeg.

    De tuller jo ikke:

    Skjermbilde 2014-01-20 kl. 14.52.02.jpg
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Indikatorene er vel litt VEL preget av tidens tann, er de ikke?
    Kommer vel ann på hvor gammal vreden er, eller?
    Jeg tenkte på det spesifikke bildet vredensgnag la ut - indikatorene ser ut som smeltet voks.
    Ikke uvanlig at 6610 ser ut som om de har vært med i krigen. For mange er det et poeng at de er originale - koster under en tusenlapp med ny urskive, men ...

    ROL32face.jpg

    xbzo9c.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En ung produsent (startet 1988 og dermed "totalt" blottet for historie) er Frederique Constant.

    De har (i mine øyne) en rekke pene og interessante ur, og ser også ut til å høste mye positiv omtale om sine egne Manufacture-verk. Filosofien deres, Accessible Luxury, innebærer relativt rimelige ur.

    Frédérique Constant | The Brand

    2FC-Tourbillon.jpg


    En annen produsent som ikke har hatt noen etablert importør i Norge er Auguste Reymond. De produserer både merkenavnet Auguste Reymond og ARSA (kun dameur).
    Auguste Reymond
     
    M

    musicus

    Gjest
    En ung produsent (startet 1988 og dermed "totalt" blottet for historie) er Frederique Constant.

    De har (i mine øyne) en rekke pene og interessante ur, og ser også ut til å høste mye positiv omtale om sine egne Manufacture-verk. Filosofien deres, Accessible Luxury, innebærer relativt rimelige ur.

    Frédérique Constant | The Brand

    Vis vedlegget 238828


    En annen produsent som ikke har hatt noen etablert importør i Norge er Auguste Reymond. De produserer både merkenavnet Auguste Reymond og ARSA (kun dameur).
    Auguste Reymond
    Om man kan komme opp med en rimelig tourbillon, så er man interessert, hva er rimelig forresten i denne sammenhengen? ;) ...

    mvh
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte en slik en for noen år siden,har hvert en meget tro tjener,6680 av 9999 lagde,er vel den blant de jeg har som jeg er mest fornøyd med
    DSC_0477.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Ja, ja - jeg valgte kanskje ikke det helt riktige illustrasjonsbilde mtp relativt rimelige ur:rolleyes:

    Men, faktum er at de har en del relativt rimelige ur, som f.eks disse modellene:

    FRC0100043.png

    FRC0100006.png

    FRC0100035.png
     
    Sist redigert:

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Sleng ut prisen også da ptb, spesielt på den siste :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Den øverste mener jeg ligger på 16 - 17K, men eksakte priser i Norge får man nok ved å henvende seg til importøren > Nortime. Den siste vil jeg tippe i området 14 - 16K.

    Og i den grad jeg allerede nå skulle begynne å snakke om et neste ur:eek:, så er det langt fra usannsynlig at ikke det skulle kunne bli en Frederique Constant.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en slik en for noen år siden,har hvert en meget tro tjener,6680 av 9999 lagde,er vel den blant de jeg har som jeg er mest fornøyd med
    Vis vedlegget 238852
    Jeg så en gang på en akkurat lik, men i det jeg festet den på håndleddet, løsnet kl.12-markeringen og ble liggende og slingre omkring under glasset. Så jeg leverte den pent tilbake til den vantro og litt flaue urmakeren, og endte opp med standardmodellen med blå skive i stedet.
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hehe det må ha vært litt flaut ja,eller er det jo en så godt som standard seamaster med hvitt gull bare

    Min er 13 år nå,de kom i 2000 mener jeg det var
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    År 2000 kan stemme godt. Hvitt gull? Jeg mener å huske at den var bare marginalt dyrere enn en vanlig "007" Seamaster. Fantes det to America's Cup utgaver eller husker jeg feil?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes to utgaver (av urskiven). En såkalt AC og en non-AC (America´s Cup) for denne klokken med den bezelen.

    2254.50 Stål. Sort skive/bezel. "Black Sword"
    2230.50 Stål. Sort "Non-AC" skive. Hvitt gull bezel
    2533.50 America´s Cup

    2232.80 Titan. Blå skive
    2031.50 Titan. Sort skive
    2255.80 Stål. Blå skive. "Electric Blue"
    2234.50 GMT. Stål. Sort skive
    2455.80 Stål. El.blue skive. Gull bezel
    2294.52 Chrono. Titan. Gull bezel
    2594.50 Chrono. Stål. Sort skive
    2538.20 GMT. Stål. Hvit skive
    2293.52 Chrono. Titan. Sort skive.
    2636.50 Gull. Sort skive
    2455.50 Gull/stål. Sort skive
    2455.80 Gull/stål. El.blue skive
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    2533.50 00 Omega Seamaster America´s Cup kom i en Limited edition

    • Limited Edition of 9999 Units
    • Black Dial with Date
    • Americas Cup Logo on Dial
    • Unidirectional 18ct White Gold Bezel
    • Sapphire Crystal
    • Stainless Steel Case
    • Side of Case Embossed with 'Special Edition'
    • Stainless Steel Bracelet
    • Helium Escape Valve
    • Water Resistant to 300m/1000ft
    • Automatic Movement

    • Chronometer

    Model 2533.50.00 (SS Bracelet) and 2833.50.91 (rubber strap). They were released in 2000 in a Limited Edition of 9,999 total. It has the "America's Cup" name and logo on the dial, with engraving on the caseback. It also has "Limited Edition" engraved on the 3:00 case side. It has a raised number 18k White Gold Bezel Insert

    Model 2230.50.00 Automatic, Full Size, Bracelet. $2695 MSRP (same as the America's Cup LE). Nicknamed the Non America's Cup because Omega released it in response to the popularity of the America's Cup Limited Edition, and more particularly the 18k White Gold Bezel Insert with raised numbers.
    The differences between the America's Cup and the Non-America's Cup are: Obviosly, the Non-AC doesn't have the America's Cup affiliation. It is not a Limited Edition. It also has more writing on the dial that is engraved on the caseback ot the America's Cup. No Limited Edition engraving on the 3:00 side of the case. Same movement and case. The Non-America's Cup also has applied metal markers, name and logo, a trend Omega seems to be going with in new models. It also replaces the older "Bond" style bracelet with the newer "Speedy" style bracelet. Currently, the only US model with this bracelet that I know of (White Dial GMT has it, but with an all brushed finish).
    The Non-America's Cup is available in Full Size on Bracelet and Rubber Strap as well as Mid Size on Bracelet and Strap. The America's Cup LE was only availbe in Full size Bracelet and Strap, no Mid Size.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tippet ikke så galt mth priser på Frederique Constant.
    De avbildede modeller i #2022 koster hhv:
    a) 16500,-
    b) 9995,-
    c) 14995,-
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Er man WIS nok så parer man en urskive fra 2230.50 med en 2254.50 og ender opp med bildet nedenfor. Urskiva til non-AC versjonen er meget pen - og langt penere enn 2254.50. :)

    654398d1331953907-modding-2254-50-2230-50-non-c-dial-beauty-blasphemy-mod.jpg
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg ivesterte i en Seiko Sarb 017, men der ble urskiven litt for liten for meg, og jeg startet på jakten videre på en ny klokke.

    Tok en tur innom en urmaker her i Fredriktad og gjorde en større investering.

    Dette er en Raymond Weil freelancer Chronograf ( heltautomatisk ). Fikk også prutet med meg et original stållenke til samme klokken ;)

    IMG_0665.jpg
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    [h=1]Speedmaster Black Dial Bracele[/h]
    syntes denne er den som frister mest om dagen,penere i virkiligheten en på bilde syntes jeg :) omega-speedmaster-311.30.44.50.01.001_MED.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: JD
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Indikatorene er vel litt VEL preget av tidens tann, er de ikke?
    Da stiger prisen på klokken. ;)
    He-he. Rolex Explorer 6610 er ettertraktet om glasset har fått honningtone, og om Lumina-malingen har boblet litt. Senere modeller fikset dette med metallramme rundt den selvlysende markeringen for timene -- men det ser altfor prydelig ut på en 1'er.

    Er forskjell på dem som skal ta bilde av klokken sin ved siden av et stivpresset skjorteerme, og de som har brettet opp skjorteermene ...

    1016 har som regel holdt seg bedre enn 6610 når det gjelder det selvlysende stoffet. Her ved siden av en nyvariant som har metallramme i markeringene.

    Skjermbilde 2014-01-21 kl. 22.14.35.jpg
     
    Sist redigert:

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    tomkver: Enormt fint ur.
    Litt anna prisklasse enn Seikoen, dog ufattelig mykje meir særpreg!
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Takk for hyggelig tilbakemelding og det er en flott klokke og med mye særpreg ;) Og ikke minst helt annen pris :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn