Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Utrolig flotte klokker du linker. Longines lager utrolig mye flott(!)Kan du si noe om prisklasse og forhandler?
    Synes hvit urskive, blank bezel og brun skinnreim er utrolig flott!
    Hvilken kassestr har disse?
    Protid i Oslo/Akershus. Saint Imier (avbildet) veil ca. 13.500,-.
    Kassestr. både 38,5 og 41mm

    Ja, enig i at sølv (som det er på disse) skive og brun rem gjør seg. De leveres også med slik skive (både sølv og sort):

    37269.jpg
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig flotte klokker du linker. Longines lager utrolig mye flott(!)Kan du si noe om prisklasse og forhandler?
    Synes hvit urskive, blank bezel og brun skinnreim er utrolig flott!
    Hvilken kassestr har disse?
    Protid i Oslo/Akershus. Saint Imier (avbildet) veil ca. 13.500,-.
    Kassestr. både 38,5 og 41mm

    Ja, enig i at sølv (som det er på disse) skive og brun rem gjør seg. De leveres også med slik skive (både sølv og sort):

    Vis vedlegget 236827
    Takker for svar..
    Frister som du sier....
    Men vurderer en med chrono...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For min del så har jeg 2 chronografer, og ser nå primært etter et 3-visers ur.

    Men nå er det så mange ulike jeg kunne tenke meg at det snart går i stå:)

    Denne sto jo i monteret til en butikk jeg var innom i dag:
    image.1006007935.png

    Jeg nevnte vel B&M som interessant i et innlegg tidligere i tråden. Lekker, men litt drøy pris.

    Det spørs nok om ikke et par av mine eksisterende ur (som ikke brukes) legges ut for salg, for å rydde plass til noe nytt:)

    Tidssonen er vel kanskje stedet å annonsere?
    Har et par gamle Swiss Made mekaniske klokker liggende også, samt et gammelt lommeur - og en eldre mekanisk Omega stoppeklokke:eek:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    "Swiss Military" er et merke jeg ser litt på. Er det kvalitet?

    Ser Wenger og flere andre er veldig like - er det bra alt eller er det noen merker man bør styre unna? Liker at de er litt røffe, men allikevel pene.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    "Swiss Military" er et merke jeg ser litt på. Er det kvalitet?

    Ser Wenger og flere andre er veldig like - er det bra alt eller er det noen merker man bør styre unna? Liker at de er litt røffe, men allikevel pene.
    Dei fleste av klokkene i disse klassene er vell OK kvalitet.
    Hva er din makspris?

    Har du sjekket ut f.eks Steinhart?
    Invicta har god kvalitet på sine klokker. Billige via finn og ebay evt klokker.no.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Liker ikke at "alle" skal lage så store klokker nå for tiden, er ikke stor utvalg av nye klokker under 40mm. Tidligere hadde f.eks Rolex herremodeller så små som 34mm, jeg ser etter noe i området 36-38mm og det finnes jo men de fleste nye modeller er endel større, og mange mye større.


    big watch.jpg
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Oversize ur er latterlige. Blir nok renessanse for Cartiers Tank-ur snart. Om det holdt for Churchill ...

    En kødd stjal min fra et hotellværelse jeg bodde på.

    Churchills er nr. 2.

    Skjermbilde 2014-01-09 kl. 21.38.07.jpg

    Skjermbilde 2014-01-09 kl. 21.41.03.jpg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm... Longines Heritage Conquest ble også levert som Chronograf. Utgått av sortimentet for et par år siden.

    Vis vedlegget 236517
    Synes den der er knalltøff.
    Det som ødelegge (litt) er at datoen er på toppen av urskiva.
    DÅrlig ide etter mitt syn. Bør vere plassert klokka 3 eller 6 imo.

    Dette handler om tradisjoner, oddemann. Logoen står klokka 12 på neste alle klokker.
    I tillegg bestemmer urverket skivens utforming.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ny evaluering i dag:)

    Av Longines Saint Imier jeg har linket til i #1917 og #1921, så er det sistnevnte som i mine øyne gjør seg best på min arm, og antakeligvis ender ut som Longines-alternativet.
    Avbildet modell i #1921 ser litt "trang" ut i forhold til den jeg har prøvd i butikken. Bildet viser trolig 38,5 varianten.

    Skal gjøre meg en ordentlig by-runde i morgen, så får vi se hva det bringer. Ikke minst mtp B&M:)
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm... Longines Heritage Conquest ble også levert som Chronograf. Utgått av sortimentet for et par år siden.

    Vis vedlegget 236517
    Synes den der er knalltøff.
    Det som ødelegge (litt) er at datoen er på toppen av urskiva.
    DÅrlig ide etter mitt syn. Bør vere plassert klokka 3 eller 6 imo.

    Dette handler om tradisjoner, oddemann. Logoen står klokka 12 på neste alle klokker.
    I tillegg bestemmer urverket skivens utforming.
    OK, takk for info.
    Når det gjeld dato liker eg faktisk aller best klokker uten dette i det heile. "Reinare" skiver då.
    Ellers likar eg og VELDIG godt desse Longines klokkene, kjøp blir vell...
     
    M

    musicus

    Gjest
    En av de finere Longines sports-urene, imo, hadde en slik for noen år siden med Hirsch Pure gummiband, riktig så lekkert retro ur....

    Longines Legend Diver

    longines-legend-diver.JPG

    mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    "Swiss Military" er et merke jeg ser litt på. Er det kvalitet?

    Ser Wenger og flere andre er veldig like - er det bra alt eller er det noen merker man bør styre unna? Liker at de er litt røffe, men allikevel pene.
    Dei fleste av klokkene i disse klassene er vell OK kvalitet.
    Hva er din makspris?

    Har du sjekket ut f.eks Steinhart?
    Invicta har god kvalitet på sine klokker. Billige via finn og ebay evt klokker.no.
    Har ikke makspris, men mye unger og liv på jobb gjør at jeg vil ha noe som kan gå istykker uten av verden går under. Ser for med 2K som et budsjett.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg (trolig:)) min endelige shortlist klar:

    a) Longines Saint-Imier L2.766.4.79.0 - som vist i #1921
    b) Baume & Mercier Classima 8791 - som vist i #1923

    Og som en ren outsider - Longines Flagship L4.795.4.78.2 - som vist i #1915

    Valget mellom a) og b) er vanskelig, da begge tiltaler meg på ulik måte. Jeg vil trolig bli fornøyd uansett hvem av de jeg velger, samtidig som jeg trolig tidvis vil "ergres" over at jeg ikke valgte den andre, uansett hvilken av de det blir.

    Flagship`n er som nevnt en ren outsider i den forstand at den i såfall må komme i tillegg til...., for jeg klarer ikke helt å få den ut av hodet etter at den ble prøvd på armen. Den vekket et ørlite "må ha" begjær:cool:.


    Har solgt den ene TAG´n - og nå også lagt denne Eterna Matic ut for salg (bl.a. her på Torget). Det er for galt at denne bare skal ligge i en skuff:):

    1.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: AKA

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ...
    Og som en ren outsider - Longines Flagship L4.795.4.78.2 - som vist i #1915
    ...
    Flagship`n er som nevnt en ren outsider i den forstand at den i såfall må komme i tillegg til...., for jeg klarer ikke helt å få den ut av hodet etter at den ble prøvd på armen. Den vekket et ørlite "må ha" begjær:cool:.
    Artig. Da er vi visst enige om at den er langt mer attraktiv på armen enn i brosjyren. Etter å ha studert den i levende live, kjente jeg den ikke engang igjen da jeg lette etter den i katalogen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Artig. Da er vi visst enige om at den er langt mer attraktiv på armen enn i brosjyren.
    Jepp, helt enige:)
    Jeg har foreløpig ikke sett et eneste bilde som egentlig yter den full rettferdighet. Det er noe helt annet å se den "live" på armen. Det virker også som om det er utfordrende å gjengi fargetonen på skiven fotografisk.

    Dette er kanskje et av de bedre mtp akkurat dette, selvom fargetonen her også avviker:

    L47954722-600x600.jpg
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er en temmelig nær slektning av Amundsen, som jo bar et Longines-ur på et par av sine ekspedisjoner. For meg er det derfor noe merkelig fristende ved tanken på å anskaffe meg en eller annen Longines-modell, selv om de nå er aldri så mye innlemmet i Swatch-gruppen.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg (trolig:)) min endelige shortlist klar:

    a) Longines Saint-Imier L2.766.4.79.0 - som vist i #1921
    b) Baume & Mercier Classima 8791 - som vist i #1923

    Og som en ren outsider - Longines Flagship L4.795.4.78.2 - som vist i #1915

    Valget mellom a) og b) er vanskelig, da begge tiltaler meg på ulik måte. Jeg vil trolig bli fornøyd uansett hvem av de jeg velger, samtidig som jeg trolig tidvis vil "ergres" over at jeg ikke valgte den andre, uansett hvilken av de det blir.

    Flagship`n er som nevnt en ren outsider i den forstand at den i såfall må komme i tillegg til...., for jeg klarer ikke helt å få den ut av hodet etter at den ble prøvd på armen. Den vekket et ørlite "må ha" begjær:cool:.


    Har solgt den ene TAG´n - og nå også lagt denne Eterna Matic ut for salg (bl.a. her på Torget). Det er for galt at denne bare skal ligge i en skuff:):

    Vis vedlegget 237694
    7

    2(3) MEGET gode alternativ du har.
    Personlig hadde eg gått for a). Men dette er kun fordi det er det eneste av dine alternativ eg har sett "live" og det gav mersmak.
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    Jeg har tidligere ikke sett noen Rolex-klokker som jeg synes har vært fine. Og det er et "belastet" merkenavn, etter min oppfatning. Men etter å ha sett disse og andre bilder på et meget ondt, norsk nettsted, har jeg endret oppfatning, og alle disse klokkene i Explorer-serien vekker et enormt og ukontrollerbart eiebehov. Til sammen koster de ca. 150.000 kroner. Er det noen som husker telefonnummeret til organsvartebørsen? Jeg har et hjerte, to nyrer, en lever og et par lunger jeg kan avse.

    1.jpg

    2.jpg

    3.jpg

    4.jpg

    5.jpg

    6.jpg

    7.jpg
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Hva er dette for tøffe saker i "joggebukse", Alshus?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hva er "vanlig" diameter for herrer med rett over snittet kraftige håndledd? Synes 45-46 mm som mange klokker har er svært. Vil ikke ha en svær koloss på handa, men heller ikke en som ser miniatyr ut.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hva er dette for tøffe saker i "joggebukse", Alshus?

    Det er en Tutima Pacific fra Glashütte i Tyskland med et ETA2836 verk som jeg kjøpte grisebillig rett før jul. 39mm i diameter, 11mm høy. Dønn strøken eksteriørmessig, men kronehalsen er sliten. Går ann å bytte tid/dag/dato, men må være litt forsiktig. Gjør ikke mye av seg og er nett og fin på armen. Definitivt en keeper.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Den var flott!


    Hva er dette for tøffe saker i "joggebukse", Alshus?

    Det er en Tutima Pacific fra Glashütte i Tyskland med et ETA2836 verk som jeg kjøpte grisebillig rett før jul. 39mm i diameter, 11mm høy. Dønn strøken eksteriørmessig, men kronehalsen er sliten. Går ann å bytte tid/dag/dato, men må være litt forsiktig. Gjør ikke mye av seg og er nett og fin på armen. Definitivt en keeper.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Hva er dette for tøffe saker i "joggebukse", Alshus?

    Det er en Tutima Pacific fra Glashütte i Tyskland med et ETA2836 verk som jeg kjøpte grisebillig rett før jul. 39mm i diameter, 11mm høy. Dønn strøken eksteriørmessig, men kronehalsen er sliten. Går ann å bytte tid/dag/dato, men må være litt forsiktig. Gjør ikke mye av seg og er nett og fin på armen. Definitivt en keeper.
    Latterlig lavt prisa på et anna forum ja.
    Såg den eg og, men du såg den først...
    Ville uansett blitt liten for mine store håndledd med 39mm trur eg(?)

    En phet klokke forøvrig!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har tidligere ikke sett noen Rolex-klokker som jeg synes har vært fine. Og det er et "belastet" merkenavn, etter min oppfatning. Men etter å ha sett disse og andre bilder på et meget ondt, norsk nettsted, har jeg endret oppfatning, og alle disse klokkene i Explorer-serien vekker et enormt og ukontrollerbart eiebehov. Til sammen koster de ca. 150.000 kroner. Er det noen som husker telefonnummeret til organsvartebørsen? Jeg har et hjerte, to nyrer, en lever og et par lunger jeg kan avse.

    Vis vedlegget 237777

    Vis vedlegget 237778

    Vis vedlegget 237779

    Vis vedlegget 237780

    Vis vedlegget 237781

    Vis vedlegget 237782

    Vis vedlegget 237783
    Har de to nederste, i samme farger. Den hvite Explorer II var tidligere i 40 mm. dia., nå er den blitt noe større, anslagsvis 45-46 mm. tror jeg. Så den i København i sommer, men jeg liker 40 mm. utgaven bedre. Ikke så braute.
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    Har de to nederste, i samme farger. Den hvite Explorer II var tidligere i 40 mm. dia., nå er den blitt noe større, anslagsvis 45-46 mm. tror jeg. Så den i København i sommer, men jeg liker 40 mm. utgaven bedre. Ikke så braute.
    De nye Explorer II er 42mm.

    Search: Rolex Timeless Luxury Watches

    Den to nederste bildene i min "serie" er forøvrig Explorer II 1655 "Steve McQueen" - ikke lenger i produksjon. Den nyeste Exp II med sort skive har også oransj GMT-hånd, men blå lume der 1655 har oransj.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Var det 42 mm. den nye Ex II var? Jaja, men den så vesentlig større ut på håndleddet enn den gamle. Ikke aktuelt å bytte. Men jeg likte det nye oransje viseren bedre enn den røde som er på min. Litt barskere, og litt tilbake i den Steve McQueen ånden. Synd jeg solgte min originale 81-82' Daytona, men jeg er egentlig ikke samler så det ble nå engang slik. Dessverre.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Den øverste av Rolexene med skinnreima er uten tvil den feteste de har spyttet ut etter min mening. Den falt skikkelig i smak.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Dere som kan klokker. Ser en klokkebutikk fra Sveitz auksjonerer klokker på qxl,kjøp varen nå ligger på 7000 - 13000 kr, dette ser jo for en uvitende som meg ut til å være flotte greier ...men.

    Utropsprisen starter på 50kr så kanskje noen av dere er interessert, hva er klokkeren *egentlig verdt* .?

    http://auksjon.qxl.no/CALVANEO
     

    Vedlegg

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Dere som kan klokker. Ser en klokkebutikk fra Sveitz auksjonerer klokker på qxl,kjøp varen nå ligger på 7000 - 13000 kr, dette ser jo for en uvitende som meg ut til å være flotte greier ...men.

    Utropsprisen starter på 50kr så kanskje noen av dere er interessert, hva er klokkeren *egentlig verdt* .?

    http://auksjon.qxl.no/CALVANEO
    garantert kinaklokker markedsført under såkalte "mushroom brands".
    kvaliteten på kinesiske mekaniske klokker trenger ikke være bånn i bøtta, men heller ikke verdt mer enn noen hundre kroner.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Tenkte meg det, når jeg har sett litt på dem var di ikke så fine allikevel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn