Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    209
    Antall liker
    2
    Nøkkelordet er vel "starter" ;)

    Nei, det er nok ikke helt uoppnåelig tenker jeg. Men ikke før om noen år.... De selges jo ikke i Norge heller, ikke iflg Panerais hjemmesider.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Så var ny klokke bestilt, håper å ha den her mot slutten av måneden. Gikk for COSC-regulering, da den er litt penere å se på enn en nokså standard 2824-2 synes jeg. Januar blir ekstra lang i år... :-\

    Bilde av en identisk klokke kan sees i denne tråden. Jeg gikk for noen litt andre reimer enn den på bildene.

    http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=96404&highlight=stowa
     

    Alas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    209
    Antall liker
    2
    Gratulerer, var en smekker klokke gitt!
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Fadamacka skrev:
    Så var ny klokke bestilt, håper å ha den her mot slutten av måneden. Gikk for COSC-regulering, da den er litt penere å se på enn en nokså standard 2824-2 synes jeg. Januar blir ekstra lang i år... :-\

    Bilde av en identisk klokke kan sees i denne tråden. Jeg gikk for noen litt andre reimer enn den på bildene.

    http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=96404&highlight=stowa
    Flott klokke det der... men du vurderte vel ikke denne da?
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hadde budsjettet vært det mangedobbelte, så kanskje!

    Stowa har etter det jeg har lest historien i orden de også, så for en student holder denne i massevis.

    Men du verden, IWC er snadder!
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Da ble det en Stowa Marine Original på meg





    Levering i midten av februar
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Litt dårlig råd etter jul så det ble denne for meg ;D Spøk til side; jeg fikk denne i gave av min bror når jeg fikk vitnemålet mitt som siv.ing for mange år siden. Har ikke åpnet den enda da jeg syns det er bedre å ha den uåpnet.
     

    Vedlegg

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    ICE skrev:
    Da ble det en Stowa Marine Original på meg
    Helt nydelig klokke - nesten et dressur. Jeg fikk også lyst på denne fra Oris (så slipper jeg å åpne klokka for å se på godsakene)
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Griselekker den ja ICE! Bra det er flere som får øynene opp for Stowa!

    Jeg hadde ikke nok (tilgi meg for denne) is i magen til å vente på den ordinære utgaven av Flieger Original med Unitas-verk, så da ble det automatikk på meg for denne gang. Men en skal aldri si aldri...
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Fadamacka skrev:
    Jeg hadde ikke nok (tilgi meg for denne) is i magen til å vente på den ordinære utgaven av Flieger Original med Unitas-verk, så da ble det automatikk på meg for denne gang. Men en skal aldri si aldri...
    Er det en "Airman automatic" du har kjøpt deg?
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    ICE skrev:
    Fadamacka skrev:
    Jeg hadde ikke nok (tilgi meg for denne) is i magen til å vente på den ordinære utgaven av Flieger Original med Unitas-verk, så da ble det automatikk på meg for denne gang. Men en skal aldri si aldri...
    Er det en "Airman automatic" du har kjøpt deg?
    Det er en Airman Automatic uten logo ja. Med COSC-verk.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kikker litt på vintage Omega, Zenith, Girrard Perregaux og lignende jeg.. Passer nesten inn i budsjettet også.. ;D
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    HMM... lite med firkantede klokker,
    kan dere ikke legge ut bilder av noen slike også?
    Mvh Jan I
     

    jbc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    104
    Antall liker
    0
    Jeg vet lite om klokker, men har funnet to gamle lommeur hjemme. Det ene er en Omega og det andre en Longines. Begge ser ut til å fungere. De er visstnok arvet etter oldeforeldre og er trolig mellom 60 og 100 år gamle. Er dette klokker som kan være verdt noe i dag?

    Jeg kan forresten også henge meg på som tilhenger av IWC og Stowa.

    Jørgen
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    er visst ikke så veldig mye å få tak i av mekaniske klokker (quartzklokker er jo ikke klokker) til noen få tusinger. Blir vel 4-5 før man får seg en smak av "the shit"? ::)
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Pengvim: Joda, søk på SKX007 på amazon, og du vil finne... ;)

    Ellers kan jeg nevne Seiko Monster. Disse er rimelige og har svært godt rykte på seg. Da får du en in house seiko-bevegelse også!

    jbc: Gammel Longines og Omega er jo gull! Prøv å gjøre litt research på nettet, eller legg ut noen bilder her. Høres interessant ut i alle fall!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fadamacka skrev:
    Pengvim: Joda, søk på SKX007 på amazon, og du vil finne... ;)

    Ellers kan jeg nevne Seiko Monster. Disse er rimelige og har svært godt rykte på seg. Da får du en in house seiko-bevegelse også!
    De Seikoene der likte jeg ikke utseendet noe særlig på. Det gjelder Seiko generelt for min del. ::)


    Blei litt tent på de Stowa'ene egentlig.
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    jbc skrev:
    Jeg vet lite om klokker, men har funnet to gamle lommeur hjemme. Det ene er en Omega og det andre en Longines. Begge ser ut til å fungere. De er visstnok arvet etter oldeforeldre og er trolig mellom 60 og 100 år gamle. Er dette klokker som kan være verdt noe i dag?

    Jeg kan forresten også henge meg på som tilhenger av IWC og Stowa.

    Jørgen
    Hei Jørgen!
    Når det gjelder de eldre lommeurene, ta de med til en urmaker og få de taksert. Ha ikke alt for høye forventninger om verdien, det finnes veldig mange lommeur omkring. Afeksjonsverdien derimot, er jo betydelig :) Har et IWC lommeur etter min oldefar - den heller har ikke all verdens pengemessige verdi, men for meg betyr den veldig mye.
    Men uansett, lykke til.

    Mvh Arne Kr
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Lexluthor skrev:
    Fadamacka skrev:
    Så var ny klokke bestilt, håper å ha den her mot slutten av måneden. Gikk for COSC-regulering, da den er litt penere å se på enn en nokså standard 2824-2 synes jeg. Januar blir ekstra lang i år... :-\

    Bilde av en identisk klokke kan sees i denne tråden. Jeg gikk for noen litt andre reimer enn den på bildene.

    http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=96404&highlight=stowa
    Flott klokke det der... men du vurderte vel ikke denne da?
    Denne er IWC´en er helt nydelig - Big Pilot’s Watch skal jeg ha en gang!

    Mvh Arne Kr
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0


    Certina DS2 fra midt på 70 tallet, konfirmasjonsklokka mi. Fikk den av mormor. ;D Ja ikke den det er bilde av, men min er helt lik.

    Ikke verd så mange kronasjer men den går nå fortsatt og affeksjonsverdien er helt klart tilstede.
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    Etter å ha lest dette på Stowa sine hjemmesider begynner jeg å lure

    "All European and German customers have to pay the German VAT.
    All non european customers can order without german VAT in our new Onlineshop under www.stowa.com. Except customers from Malaysia and Singapore.(this countries have to order also in the european shop -www.stowa.de-because Fedex can´t charge the VAT directly from them. This is a Fedex rule and we can´t change)"

    Jeg bestillte klokke uten Tysk VAT siden vi ikke er med i EU...

    Betyr dette at jeg må betale dette i tillegg til norsk MVA? Det blit jo smør på flesk!
     

    Alas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    209
    Antall liker
    2
    Muligens det er å banne i kjerka, men hva mener folket om Zeno? Er det sånn halvbra greier? De har imo noen pene ur...
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeno har noen tøffe ur ja. Er de dyre eller? :)

    Får mer og mer lyst på en sånn Stowa Airman jeg. :)
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok feil. Se på hvordan side du er på. Du har nok gått inn på eu sidene første gang, og deretter for de som ikke er med i EU. Sistnevnte er uten tysk VAT. Jeg ga 512 euro for min uten logo.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    litt for kjapp i avtrekkern tydeligvis. :-[

    Fikk mer lyst på den alikevel. Det er penger det også. :)
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    ICE skrev:
    Etter å ha lest dette på Stowa sine hjemmesider begynner jeg å lure

    "All European and German customers have to pay the German VAT.
    All non european customers can order without german VAT in our new Onlineshop under www.stowa.com. Except customers from Malaysia and Singapore.(this countries have to order also in the european shop -www.stowa.de-because Fedex can´t charge the VAT directly from them. This is a Fedex rule and we can´t change)"

    Jeg bestillte klokke uten Tysk VAT siden vi ikke er med i EU...

    Betyr dette at jeg må betale dette i tillegg til norsk MVA? Det blit jo smør på flesk!
    Du bestilte helt korrekt. Hvis ikke har vi begge bestilt feil.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fadamacka skrev:
    http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=335718 Nå er du solgt vøtt, Pengvim. Bestill en slik! ;D
    Ja, det er jeg! ;)

    Må uansett vente på lønna som kommer mot slutten av måneden. (Tilfeldigvis ca samtidig med at de klarer å levere den igjen.) Får vel prøve å få jobba litt ekstra denne måneden. Kanskje selge unna den Yamaha-effekten jeg har stående.

    Faen altså, jeg som tenkte jeg skulle legge inn en stor bestilling på Dusty Groove. Blir nødt til å vente med den "svarte" musikken da.. ::)
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Haha, må begynne å ta prosenter fra Jorg på Stowa jeg nå snart tror jeg! ;D

    Gleder meg som en unge til det kommer pakke fra Tyskland... Snakkes i morgen, nå er det amerikaner for alle penga.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du må nok det ja. Tenker det må bli noe i den fliegerstilen ihvertfall. Hadde sansen for de. ;D

    Er det noen andre alternativer i den prisklassen i samme stil? (selvfølgelig ikke med kvarts) :)


    Ellers fant jeg en litt morsom produsent. Her kan man "bygge" sin egen klokke. www.121time.com/
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ellers så var dette en fin klokke, men den var litt dyr for meg. 6000kr. (kanskje litt vel dressaktig også)



     
    K

    Khanate

    Gjest
    Hei, klarer ikke helt å glemme denne Stowa fliegeren. Den nøkterne 30-40tallsstilen fenger.
    Standard leveres Stowa fligeren den med et ETA 28724-2 urverk, men følgende opsjon finnes:

    For 177 EUR, your Airman Automatic can be upgraded with a COSC movement.

    For meg som ikke er klokkofil, er det fristende å velge det billigste.
    Er det noen her inne som har erfaring med disse urverkene, eller som kjenner til de? Hva er forskjellen?

    Til sist, hvilken rem liker du? Jeg holder en knapp på de brune med nagler.

    PS! Jeg var innom en urforetning og spurte etter klokker i 30-40tallsstil. De unge damene bak disken viste vellvillig frem en del jålete ArtDeco greier i beste 20tallsstil. Forsåvidt med en enkelhet i utformingen, men helt klart tiltenkt elegante dresskledde herrer med glattslikket hår. Etter litt prøving og feiling fant vi en TagHeyer Carrera og en billigere Certina (begge nevnt tidligere i tråden), Carreran var klart finest i mine øyne, i all sin enkelhet. Certinaen hadde grunnformene inne, men litt for mye dekor på urskiven, samt jålete rem i imitert krokodille trakk det hele ned. Jeg var imidlertid litt skeptisk til å legge kr 14 000,- på bordet for Carreraen.

    Noen som kommer på noen flere alternativer i retro 30-40 tallsstil? (Stowa, IWC, Sinn er nevnt tidligere i tråden)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må si jeg liker den brune med nagler jeg også Khanate. :)


    PS: Om noen vil selge en TAG Heuer Carrera (eller lignende) for en fordelaktig (ihvertfall for min del) pris så er det bare å ta kontakt. ;D
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Khanate skrev:
    Noen som kommer på noen flere alternativer i retro 30-40 tallsstil? (Stowa, IWC, Sinn er nevnt tidligere i tråden)
    Oris er rimelig og ikke å kimse av - de har en model som heter Classic Date.

    Sjekk på www.oris.ch. Selv har jeg tidligere kjøpt fra www.authenticwatches.com og fått god service.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lexluthor skrev:
    Oris er rimelig og ikke å kimse av - de har en model som heter Classic Date.
    Dæven, den var jo ikke så dyr den.. :eek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn