Ny kikkert til drømme pris!!!!

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Nå om dagen faller jo stadig verdien på den amerikanske "pesetas'n", så da benyttet jeg sjansen til å investere i en ny kikkert. Nærmere bestemt Nikon Premier LX L 8X42. Levert på døra her hjemme endte prisen på totalt Kr 5.200,- sammenlignet med veiledende pris hos forhandler i norge, på kr 14.995,- får en vel si at det er i grenseland for et røverkjøp og regne! Og optikken :eek: :eek: :eek:, vell for å si det slik: blir du ikke "klarsynt" med denne, da er du dævv! Synsfeltet er dørgende flatt og knivskarpt fra kant til kant, fargene er supernaturlige og kontrasten helt sinnsyk! Fokushjulet er så smooth at hadde ei flue satt seg på det ville det mest sansynlig begynt å dreie rundt. Det eneste lille minuset jeg kan finne er en antydning til CA i sterkt motlys. Den eneste kikkerten jeg har prøvd som er bedre på det området er Zeiss Victory, men den har ikke i nærheten av samme kantskarphet eller kontrast. Anatomisk så kjennes kikkerten som å holde rundt hoftene på ei velldreid, slank jente. Oh.. I think I'm in love...! :-* ;D
 

Vedlegg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.533
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Du trenger nok en skarpere kikkert Gjestemedlem.
 
Topp Bunn