Forsterkere Ny integrert eller en pre + effekt. Kostnadsramme: Opp til 100k.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Skjønner at det blir billigsalg på Steelhead fremover. Til den lykkelige kjøper: Hvis du har preamp, skal Steelheaden kobles slik at signalet går tvers gjennom, og ikke via volumkontrollen. Det er ganske stor forskjell.

    Det som blir helt galt, er å teste to RIAA'er ut fra en eller noen få plater, og dessuten med en bestemt forsterker som man ikke vet om matcher med den ene RIAA'en, men som man vet er tilpasset for den innebygde. Skift forsterker, og resultatet vil kunne bli helt annerledes. Jeg ville også vært nøye med å teste med ulike volumer. Men hvis forsterkervalget er gjort, er det jo ingen grunn til å beholde en RIAA som låter dårligere enn den innebygde. Dessuten sparer du jo plass, og løsningen er ganske rimelig.

    Uansett: Gratulerer med valget.
    Helt enig, men jeg kan, som tidligere nevnt, ikke teste meg ihjel, da blir det aldri noen beslutning. Det lærte jeg godt ifra næringslivet. Og er beslutningen mot formodning feil, så retter vi den opp og gjør noe annet. :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Bra du ikke har lært fra statsforvaltningen for da hadde du vel ikke rukket å ta en avgjørelse i dette livet.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Morsom tråd. Føler du fikk mange gode forslag og frostod det slik at Devialet 200 blir værende så gratulerer med ny forsterker. Devialet virker som morsomme saker med flott design.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vil tro Devaliet lager verdens desidert "smarteste" forsterker/dac, og er den like god som mange sier så må dette være en av de ytterst få gullegg i hi-fi verden.
    Eneste jeg ikke forstår, er deres større modeller, så lenge man kan brokoble de "mindre" modeller, men kan være det at man da unngår at den ser halve lasten mht. Ohm. Hvis da denne smarting-konstruksjon har problemer med dette.
    Rart ikke enda flere har oppdaget Devaliet, forresten, da en kombinert godt-lydende pre/effekt/dac til de summer penger det koster henger på greip. Sågar uten at sobert design & oppgraderingsmuligheter er nevnt.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Her må jeg bare si meg enig, grattis Janfrt.:)
    Ser lekkert ut.
    Får vi se mer av deg i musikktråden nå?;)
    mvh
    S-mannen
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Vil tro Devaliet lager verdens desidert "smarteste" forsterker/dac, og er den like god som mange sier så må dette være en av de ytterst få gullegg i hi-fi verden.
    Eneste jeg ikke forstår, er deres større modeller, så lenge man kan brokoble de "mindre" modeller, men kan være det at man da unngår at den ser halve lasten mht. Ohm. Hvis da denne smarting-konstruksjon har problemer med dette.
    Rart ikke enda flere har oppdaget Devaliet, forresten, da en kombinert godt-lydende pre/effekt/dac til de summer penger det koster henger på greip. Sågar uten at sobert design & oppgraderingsmuligheter er nevnt.
    Sånn jeg har forstått det konfigurerer du den til monoblokk via PC/MAC, så du gjør den til en monoblokk uten å brokoble noe som helst.

    Litt interessant er at du kan koble hele 8 stk! Devialet'er ilag ifølge hjemmesiden!

    " You may configure the Devialet 200 as a 400 W mono-block in a dual mono set-up that multiplies your system's performance by 4. You may also opt for a quad-mono configuration of your Devialet system, or even connect up to 8 devices together for extreme home cinema systems or active multi-amplificatio"

    Jeg var selv skeptisk til Devialet pga størrelsen! Liker jo at ting er stort og tungt i HiFi verden!
    Men må prøve Devialet hjemme opp mot mine store rør-blokker selv en dag! ;)


    Gratulerer Janfrt med en fantastisk forsterker! :)
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vil tro Devaliet lager verdens desidert "smarteste" forsterker/dac, og er den like god som mange sier så må dette være en av de ytterst få gullegg i hi-fi verden.
    Eneste jeg ikke forstår, er deres større modeller, så lenge man kan brokoble de "mindre" modeller, men kan være det at man da unngår at den ser halve lasten mht. Ohm. Hvis da denne smarting-konstruksjon har problemer med dette.
    Rart ikke enda flere har oppdaget Devaliet, forresten, da en kombinert godt-lydende pre/effekt/dac til de summer penger det koster henger på greip. Sågar uten at sobert design & oppgraderingsmuligheter er nevnt.
    Sånn jeg har forstått det konfigurerer du den til monoblokk via PC/MAC, så du gjør den til en monoblokk uten å brokoble noe som helst.

    Litt interessant er at du kan koble hele 8 stk! Devialet'er ilag ifølge hjemmesiden!

    " You may configure the Devialet 200 as a 400 W mono-block in a dual mono set-up that multiplies your system's performance by 4. You may also opt for a quad-mono configuration of your Devialet system, or even connect up to 8 devices together for extreme home cinema systems or active multi-amplificatio"

    Jeg var selv skeptisk til Devialet pga størrelsen! Liker jo at ting er stort og tungt i HiFi verden!
    Men må prøve Devialet hjemme opp mot mine store rør-blokker selv en dag! ;)

    Gratulerer Janfrt med en fantastisk forsterker! :)
    Ja, du kan koble 8 stk.

    Hovedbegrunnelsen min for dette valget, foruten "soundet", er hva som skjer (og vil skje) fremover i den teknologiske utviklingen. Jeg er vokst opp med Tandberg, ITT, Dual og B & O., som jeg fortsatt har en god del av. Bass-, balanse- og diskantkontroller. Og VU-metere. Og rør.

    Nå bare måtte jeg finne noe nytt.

    Men, i denne bransjen som vi er i (musikk og HiFi), så er det "Smag og Behag" som regjerer. Ingen fasit, what-so-ever.

    Takker igjen for masse bra innspill som førte frem til dette valget. Vi kan vel avslutte tråden nå?

    Det høljer ned ute, men vedmannen har vært her og en ny kubbe legges på peisen. Mens Devialet´en spilles inn. Og forberedelsene for å få tak i en deilig Gordonsettervalp til våren (april/mai) intensiveres. Lengter så jævlig efter den forrige.
     
    V

    VVV

    Gjest
    "Og forberedelsene for å få tak i en deilig Gordonsettervalp til våren (april/mai) intensiveres. Lengter så jævlig efter den forrige."

    Interessant lesing. Det er utruleg gøy med hund.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Bra du ikke har lært fra statsforvaltningen for da hadde du vel ikke rukket å ta en avgjørelse i dette livet.
    Jammen bra jeg jobber i staten. Da kan jeg fortsatt bruke Tandbergen og Lencoen fra 1969 uten å skille meg ut.

    Jeg burde vel egentlig tatt en tur ned til Høvik for i det minste å beskue vidunderet til Janfrt gjennom vinduet. Men jeg greier vel ikke å bestemme meg før han har byttet det ut med noe enda nyere. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn