Ny Fotokonkurranse avstemning

Hvilket bilde liker du best?

• 1.

Stemmer: 0 0.0%
  • 2.

• 3.

• 4.

• 5.

• 6.

• 7.

• 8.

• 9.

• 10.

• 11.

• 12.

• 13.

• 14.

• 15.

• 16.

• 17.

• 18.

• 19.

• 20.

• 21.

• Totalt antall stemmer
    0

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ok da er det klart for avstemning til fotokonkurransen med tema: Rødt

Stem på din favoritt, og skriv gjerne en liten kommentar til hvorfor du likte dette bildet.

En ukes frist til å stemme.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

G

Gjestemedlem

Gjest
Min favoritt her er bilde 3 med danskene på stranden.

Artig men disiplinert bruk av Photoshop for en fin effekt. Pent nok til å henge på veggen. Artig med sjø, land og himmel i duse gråfarger og en behagelig komposisjon.

nais

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg var veldig i tvil, jeg likte også bilde nr 3. samt en del av de andre, men ble til slutt enig med meg selv om bilde nr 20.
Flott bilde som har fått med seg det konsentrerte blikket ungen har mot sjokoladen på gulvet.
Spennende komposisjon, bildet er litt skjevt, men ikke så ille at det ødelegger. Og det som bør være skarpt er skarpt..
Og så passet jo temaet veldig bra på dette bildet... ;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.194
Mangler 3 bilder til adventskalenderen din.

Har stemt, men sier ikke..

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.834
Torget vurderinger
35
Gjestemedlem skrev:
Min favoritt her er bilde 3 med danskene på stranden.

Artig men disiplinert bruk av Photoshop for en fin effekt. Pent nok til å henge på veggen. Artig med sjø, land og himmel i duse gråfarger og en behagelig komposisjon.

nais
Du har helt rett i at bildet er behandlet i Photoshop. Alt jeg har gjort er å fjerne alle andre farger enn rødt. Jeg deltok på kurs i regi av Institutt for Journalistikk i Skagen. Vi hadde en prosjektoppgave hvor vi skulle velge oss hver vår farge. Jeg valgte altså rødt.

I ettertid ser jeg at jeg også burde beskjært bildet slik at personen som er delt i to helt til høyre, hadde blitt fjernet...

Roy

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Likte best bilde nr 18. Det er noe med bildets råhet som gjør at det appellerer.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
530
Sted
Bergen
På jobbPC så det litt stusselig ut. Den er bærbar med oppløsning 1024 og bildet mitt med rødt lys i tunnelen ble beskjæret.

Jeg var frekk nok til å stemme på det, det jeg likte foruten fargespillet, var et personene i lyskjeglen og renningen av vannet på frontruten går i ett, slik at de får lignende former. Det er ikke lett i etterkant å si om det er en menneskelig figur eller en ren tilfeldighet.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Siste dag for å stemme i dag!!

Hvordan tok du det andre bildet ditt Gjestemedlem?
Er det selvportrett tatt i et speil eller..?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.370
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Flotte bilder med mange ulike motiver og tema.
Stemte på nr 17, som skilte seg mest ut i mine øyne...

Burde dog hatt en klar vinner i Liverpoolsupporterne; ingen over, ingen ved siden!

;D
mvh
Proffen

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Siste dag for å stemme i dag!!

Hvordan tok du det andre bildet ditt Gjestemedlem?
Er det selvportrett tatt i et speil eller..?
Nei, personen på bildet er ikke meg, men en tjommy med samme interesse som var med ut for å fotografere i sentrum en dag.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi har en vinner!!

Det ble R.E.S. :)

Gratulerer!!

Nå er det din tur å finne på neste tema.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.834
Torget vurderinger
35
Du verden. Det var jo voldsomt.

Får ta noe som har litt med hobbyen vår å gjøre:

Musikkinstrumenter

U

utgatt60135

Gjest
Jeg er ikke på OT særlig ofte så har ikke sett tråden. Men som fotograf mener jeg bilde nr. 11 er klart best, men den fikk én stemme. Virker som fagfolk tenker helt anderledes ::).. Sorry RES, men synes bildet ditt er helt intetsigende.

Litt arrogant nå, hehe (men er bare en blid mann).

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.834
Torget vurderinger
35
Lyngen skrev:
Jeg er ikke på OT særlig ofte så har ikke sett tråden. Men som fotograf mener jeg bilde nr. 11 er klart best, men den fikk én stemme. Virker som fagfolk tenker helt anderledes ::).. Sorry RES, men synes bildet ditt er helt intetsigende.

Litt arrogant nå, hehe (men er bare en blid mann).
Det er flere som kan spille arrogante fotografer her ;) Det bildet du sikter til derimot, faller totalt igjennom.

Både stadion, draktene og skjerfene er ødelegger det som i utgangspunktet kunne vært et bra bilde ;D

Roy
...som heier på den nåværende serielederen i premier league...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvilke bilder folk liker er veldig uforutsigbart ja, men sånn er det nå med smak og behag.
De som driver mye med fotografering ser nok på bilder på en annen måte enn andre, de ser mer på komposisjon der andre kanskje er mer opptatt av motivet.
Poenget med denne vrien var å prøve noe annet enn vi gjorde forrige gang der forrige vinner pekte ut neste.

Litt usikker hvordan det er best å gjøre det praktisk videre, man kan ikke redigere innlegg og overskrifter lenger, men man kan redigere avstemninger, så jeg vet ikke om vi bør ha en tråd per runde eller om vi kan bruke denne hele veien uten at folk blir forvirret og stemmer feil...

G

Gjestemedlem

Gjest
Skal vi legge ut bilder her eller i en ny tråd?

Har ikke mye bilder som passer i denne kategorien, men jeg legger ut et bilde som er tatt av en tjommy av meg. Han kaller seg Elwire, og jeg snakket med ham om han hadde lyst til å legge ut bildet her, og det syns han var bare morro. Vil vanligvis ikke legge ut bilder fra andre enn meg selv, men jeg synest motivet var artig nok til at det fortjener å bli sett om ikke annet. Så hvis det diskvalifiserer han fra konkurransen at han ikke har nick her på sentralen selv så er ikke det så farlig heller.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror vi prøver å legge ut bildene her ja.
Så lenge man opplyser om hvem fotografen er kan man vel delta med bilder fra andre så lenge fotografen samtykker.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.038
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Så lenge man opplyser om hvem fotografen er kan man vel delta med bilder fra andre så lenge fotografen samtykker.
Da synes jeg disse konkurransene mister sin verdi.....altså ikke enig i at en kan bruke andres bilder...eller, jo jeg kjenner jo noen fotografer som godt kunne tenke seg å få sine bilder ut til folket....

Nei, min mening er at vi holder oss til egne bilder og stoler på at folk er ærlige med det. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
johna skrev:
Komponenten skrev:
Da synes jeg disse konkurransene mister sin verdi.....altså ikke enig i at en kan bruke andres bilder...eller, jo jeg kjenner jo noen fotografer som godt kunne tenke seg å få sine bilder ut til folket....

Nei, min mening er at vi holder oss til egne bilder og stoler på at folk er ærlige med det. :)
Ingen problemer. Da lar jeg bare bildet over virke som en illustrasjon for denne runden. Så får Elwire registrere seg her selv hvis han øsnker å delta.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
johna skrev:
D var jo bare min mening da..... ;)
Det var en fornuftig mening når jeg fikk tenkt meg om..

Tviler på at det hadde utartet, og nå er jo ikke disse konkurransene akkurat noen høytidelige greier heller, men om man har veldig lyst å være med er det jo bare å registrere seg.

U

utgatt60135

Gjest
Komponenten skrev:
Hvilke bilder folk liker er veldig uforutsigbart ja, men sånn er det nå med smak og behag.
De som driver mye med fotografering ser nok på bilder på en annen måte enn andre, de ser mer på komposisjon der andre kanskje er mer opptatt av motivet.
Motivet er viktigst for fotografer og komposisjon er bare et verktøy. Men det vet du sikkert :). Bilder handler om å formidle et eller annet.
Jeg vil tro de fleste valgte bilde 3 fordi det var mest spennende men for meg falt det helt igjennom fordi effekten ikke formidler stort annet enn en mann i røde klær. For meg er bilde 11 bra fordi det formidler en entusiasme for laget i hjertet på et stadium hvor det tydeligvis er lenge til kamp. Rødfargen kommer godt frem som tema (varme til laget sitt?). Komposisjonene er ikke så værst. Noe sånt...

Jeg har nettopp kjøpt meg Nikon D80 med Sigma 18-50, 2, så kanskje jeg får tatt noen bilder jeg også.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Lyngen skrev:
Komponenten skrev:
Motivet er viktigst for fotografer og komposisjon er bare et verktøy. Men det vet du sikkert :). Bilder handler om å formidle et eller annet.
Jeg vil tro de fleste valgte bilde 3 fordi det var mest spennende men for meg falt det helt igjennom fordi effekten ikke formidler stort annet enn en mann i røde klær. For meg er bilde 11 bra fordi det formidler en entusiasme for laget i hjertet på et stadium hvor det tydeligvis er lenge til kamp. Rødfargen kommer godt frem som tema (varme til laget sitt?). Komposisjonene er ikke så værst. Noe sånt...

Jeg har nettopp kjøpt meg Nikon D80 med Sigma 18-50, 2, så kanskje jeg får tatt noen bilder jeg også.
Selvsagt er motivet viktigst, men to fotografer kan ta to totalt forskjellige bilder av det samme motivet kun på grunn av komposisjon, utsnitt ol.
Noen ser helst på om personen på bildet smiler pent, andre ser at horisonten i bakgrunnen er skjev eller at det stikker en flaggstang opp av hodet på modellen.

Bilde 3 stikker seg litt ut på grunn av at omtrent alle farger er tatt bort, unntatt rødt, det gjør bildet litt uvanlig. Om dette ikke hadde blitt gjort er det godt mulig at det ikke hadde vunnet..

Gratulerer med nytt kamera. Har et nikon d80 selv, fornøyd med det så langt. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Bilder kan jo være gode utifra et rent estetisk aspekt også. Men de aller beste har jo både et spennende innhold og er interessante rent visuelt.

Men det er jo sikkert en diskusjon hvorvidt 'pynt' er ekte kunst også.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Etter at min datter sluttet i korpset forsvant det eneste skikkelige musikkinstrumentet ut av huset... vi har bare et stygt lekekeyboard i plast, noen lekegitarer og muligens noen munnspill om man leter lenge nok...

Men det instrumentet jeg spiller mest musikk på må da være lov å ta bilde av...?

Så nå har jeg krøpet rundt på badet og prøvd... det var ikke så lett...

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje lurt å lage en egen tråd for ny konkurranse, slik at alle får med seg at det er en ny runde og ikke bare diskusjon om den gamle.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jo bør kanskje det. Men det blir så mange tråder, en til nominering og en til avstemning. Finnes det en enklere måte?

M

Morpheus

Gjest
Hehe, artig komposisjon med øyet i ipoden Komponenten :) Ser ut som du prøver å få innblikk i dens indre verden.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Morpheus skrev:
Hehe, artig komposisjon med øyet i ipoden Komponenten :) Ser ut som du prøver å få innblikk i dens indre verden.
Prøvde egentlig med øret, men det var umulig å treffe, så da ble det øyet... ;)

Men du har rett ja, lurer veldig på hva som skjer der inne... ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Oppdater emnetittelen, som feks. Oppdatert - Ny ... el.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
MaHa skrev:
Oppdater emnetittelen, som feks. Oppdatert - Ny ... el.
Det går ikke lenger, de har fjernet muligheten til å redigere innlegg når det er gått mer enn ett døgn eller noe slikt. Det gikk an før, og det synes jeg var mye bedre.

Topp Bunn