Ny forumregel…

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Gjør oppmerksom på en endring i forumreglene siden administrasjonen selv ikke gjør det. Det gjelder pkt. 6, som nå er blitt utvidet med et nytt underpunkt 6b her:

«6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. En av årsakene til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.

6b) Det er ikke tillatt å avertere utstyr eller avertere etter utstyr i din signatur.

6c) Det er ikke tillatt med linker som har til hensikt å lede brukere bort fra HFS, og f.eks. over til et annet forum eller annen side som har samme tjenester som HFS.»

Jeg er nok ikke den eneste som ikke var klar over denne tidligere implisitte regel, som nå er eksplisitt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg forstår det dog slik at det ikke vil være ulovlig å linke til en annonse på bruktbørsen i sin signatur. Det er jo heller ingen som vil bruke dette i sin signatur lenger når produktet ikke lenger er til salgs.

Jeg har selv gjort dette ved et par anledninger. <url=bruktbørsen>XXY til salgs</url>

Kan ikke se at det bør være problematisk. Men det bør jo ikke være noen annonsetekst eller reklame i signaturen.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.587
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hm. Har ikke fått med meg denne før.
Tror også det gjelder linker til bruktannonser.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.276
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Høvdingen ble sur på meg fordi jeg hadde det i min signatur, dette var visstnok ikke lov. Godt det ble laget en regel i etterkant så det ikke bare ble tatt ut av løse lufta...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Ok, jeg ser at det er et behov for noen oppklaringer.

1. Det har aldri vært tillatt å drive med salg på selve forumet eller linke til bruktannonser, og en link eller salg i signaturen har vært tenkt som det samme som å drive salg på selve forumet.

I regelverket stod det at årsaken til regelen var at innlegg på forumet blir stående i lang tid, og at innlegg som omhandler salg fort vil miste sin betydning.

En signatur kan jo endres, så den blir ikke stående i lang tid, og derav ble regelen litt misvisende, og den er derfor nå endret på. Jeg har ikke infomert om denne endringen da vi er i ferd med å lansere nye sider, og der vil alle brukere bli presentert nåværende regelverk før de kan bruke sidene.

2. Dette med salg i signatur har aldri vært noe stort problem, og derfor ikke noe vi har diskutert i særlig grad. Min første tanke er at det bør være nokså uproblematisk om en bruker skriver en setning i sin signatur med utstyr som er tilsalgs, men så begynner jeg å se for meg brukere som vil benytte kjempestor skrift, legge ut bilder og misbruke en slik mulighet.

Med andre ord så må vi ha egne regler for hva som er tillatt hvis vi skal tillate salg i signaturen, og da blir det mye enklere å si at salg kun er tillatt på bruktbørsen, og det er ihvertfall nåværende regel.

Vi kan gjerne diskutere dette videre, men det er IKKE tillatt å drive salg i signatur på nåværende tidspunkt.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hva med en enkel begrensning på skriftstørrelse og forbud mot bilder i signatur? Burde uansett være på plass. Enkelte forum er kliss umulige å lese fordi folk bruker signaturen for å kompensere for mye annet rart.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis det er teknisk mulig hadde det vært greit med en liten knapp kanskje, ved ikonene til PM, Profil etc. med aktive annonser. Så kunne den vært linket til et søk eller en indeks på slike.

Kan jo være artig å trykke på for å se hva folk har til salgs for tiden, og også verdt å se på hvis noen er mistenkelig aktive i endel tråder e.l.

Hvis ikonet kunne dukke opp når det var aktive annonser og vært borte ellers var det enda bedre.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Hvis det er teknisk mulig hadde det vært greit med en liten knapp kanskje, ved ikonene til PM, Profil etc. med aktive annonser. Så kunne den vært linket til et søk eller en indeks på slike.
Dette har vi allerede laget i HFS3, og her vil det stå antall innlegg, annonser, bilder m.m.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn