Forsterkere Ny forsterker?

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Flytter snart i ny leilighet og har veldig lyst å prøve noe nytt.
Jeg har bestilt ny høyttalere fra Mala, Pylon Sapphire 31
Pylon Sapphire 31 Hvit H�yglans - Mala Audio

Lurer også på om jeg skal oppgradere litt på forsterker siden. Har tenkt litt på Abrahamsen. Jeg har tidligere hatt V4, men husker ikke helt hvordan den låt. Bare at det spilte fantastisk bra på Klipsch. Da brukte jeg surround receiver som pre.
Dersom jeg skulle gå for V4 igjen, ville jeg bruke Hegel HD12 DSD som pre.
Jeg har også sett litt på Primare A34.2 effekt, da også med Hegel som pre. Den er fortiden på tilbud hos soundgarden til 9995,- og lurer på om dette kan være et godt kjøp. Jeg er imidlertid redd for at den skal bli for avslørende. Jeg er nok ute etter noe som "krydrer" lyden litt, og ikke er så veldig avslørende. Det er også viktig at forsterkeren spiller fyldig ved lavt volum.
Andre alternativer jeg har sett litt på:
Abrahamsen V2 integrert forsterker
Heed Obelisk si III
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.361
Antall liker
35.096
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Fasiten på ditt spørsmål har du nok selv, prøv ut før du kjøper hvis du har mulighet til det.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.824
Antall liker
718
Torget vurderinger
4
Tror din Menuetto vil passe aldeles utmerket jeg, spesielt hvis du liker litt varm rørlyd uten å måtte tukle med rør. Og at du ikke skal spille på voldsomt partinivå for da blir vel 40w litt snaut.... prøv iallefall din egen først før du eventuelt starter på byttesyken ;)
 

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Menuetto er en fantastisk forsterker. Likte lyden veldig godt. Solgte min for noen måneder siden. Synd at det ikke er fjernkontroll til Menuetto.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.253
Antall liker
9.041
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Har selv heed monoblokker nå og de spiller meget godt.. så obelisk si3 er nok ikke et dumt valg.. den vil nok gi mye av det samme som dayens, men med mere pondus samt fjernkontroll. Kan jo også bygges ut med ekstern psu og vil da gi 2x70w... mine blokker er 70w og jeg opplever dem som sjokkerende kraftige :)
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Du burde ta en lytt på Exposure, ellers er Heed og Abrahamsen bra alternativer, samt Unison Research og Sugden.
 

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Om det er den ene eller anden forstærker gør ikke det store. Personligt går jeg efter en forstærker med mange watt da det tit gør lyden bedre.
 
X

X186841

Gjest
Liker man varm lyd med god oppløsning og trøkk er det jo også ett alternativ med NuPrime IDA-8 integrert eller en STA-9 Effektforsterker på HD12
 
Topp Bunn