Etter mange år som Berlingo eier har jeg tenkt å lease en bil. Jeg har sett på to modeller, Ford Transit Connect og WV Caddy. Hva tenker dere? Hva med andre alternativer?
Du burde bytte til greip. Høygaffel har kun tre tenner.En bred høygaffel...
Synes du virkelig den var kjapp? Enig at det er god bil, men ytelsen er den store nedturen...Vi har en ny caddy som firmabil på jobb... jeg kjøpte handfritt en ny transit connect istede... helt annen verden å kjøre.. tyst, kjapp, komfortabel.. ting jeg ikke kan si om caddyen..
Jeg kjøpte den nye 1,5tdci saken med 120hk og powershift kassen..
Det er stor forskjell på de nye og gamle Connectene, for 1,5 år siden var nok ikke dagens modell komt.Jeg vurderte brukt Connect når jeg skulle ha meg bil for halvannet år siden. Spurte en mekaniker jeg kjenner som har tatt eu-kontroll på en del forskjelllige biler hva han syns, men han sa bare "Nei". Tror kanskje det var et "huff" og litt oppgitt hoderysting inne i bildet også.
Solgte nylig en Ford. Har hatt to de siste årene som bil nr to. Lite trøbbel, rimelige deler, simpel oppbygning som gjorde det enkelt å reparere selv. Det eneste jeg kjenner til er litt låsetrøbbel på div modeller.Har selv hatt Mondeo i mange år for noen år tilbake. Aldri problem med den. Så jeg er ikke skeptisk til Ford heller.
No argument here. Stemmer sikkert, og det jeg var på utkikk etter og ble frarådet var jo som sagt eldre, brukte Connect'er.Synes du virkelig den var kjapp? Enig at det er god bil, men ytelsen er den store nedturen...Vi har en ny caddy som firmabil på jobb... jeg kjøpte handfritt en ny transit connect istede... helt annen verden å kjøre.. tyst, kjapp, komfortabel.. ting jeg ikke kan si om caddyen..
Det er stor forskjell på de nye og gamle Connectene, for 1,5 år siden var nok ikke dagens modell komt.Jeg vurderte brukt Connect når jeg skulle ha meg bil for halvannet år siden. Spurte en mekaniker jeg kjenner som har tatt eu-kontroll på en del forskjelllige biler hva han syns, men han sa bare "Nei". Tror kanskje det var et "huff" og litt oppgitt hoderysting inne i bildet også.
Vedr Berlingo så har vi nå kjørt den snart 100.000 km, så godt som uten problem.
Synes du virkelig den var kjapp? Enig at det er god bil, men ytelsen er den store nedturen...Vi har en ny caddy som firmabil på jobb... jeg kjøpte handfritt en ny transit connect istede... helt annen verden å kjøre.. tyst, kjapp, komfortabel.. ting jeg ikke kan si om caddyen..
Var passasjer i en Caddy Maxi nylig, veldig stumpete og støyende for å være personbil.
Partner er sikkert et godt valg, grattis.
7-seter utgaven av Caddy kan vel ikke kalles varebil lengre.Nå er vel strengt tatt ikke Caddy en personbil, så om du hadde forventet de egenskapene, ville det vel vært bedre å ha vært passasjer i en personbil? Caddy er som andre varebiler med sine fordeler og bakdeler. Har selv en jeg bruker til og fra jobb (3,3 mil hver vei), og til diverse småkjøring. Visst er den stumpete og støyende, men det hjelper når en lesser den full av ting og tang (tung HiFi f.eks), da blir den atskillig bedre å kjøre. Partner og Connect har jeg ikke kjørt men er sikkert helt topp begge to, så gratulerer til trådstarter.
Mvh
Gjert
Var passasjer i en Caddy Maxi nylig, veldig stumpete og støyende for å være personbil.
Partner er sikkert et godt valg, grattis.
Varebil med 7 seter.7-seter utgaven av Caddy kan vel ikke kalles varebil lengre.