Er det bare jeg som synes at maks lydtrykk ikke nødvendigvis alltid er den viktigste parameteren man bør gå etter når det gjelder høytalerkjøp? Fartsgrensen er stort sett 80-100km/t både på landeveien og i stua. Så hvor viktig blir toppfarten...
Hei!
Nei det er nok ikke bare deg

Særlig enig med deg er jeg, når en tenker på hvor ofte svært mange er i den situasjon at de alt for ofte ikke kan utnytte dette (lydtrykket) av følgende grunner: andre i familien, naboer og ikke minst selve lytteforholdene rom og metning o.l.
Likevel var det bl.a. nettopp lydtrykket som gjorde at jeg en gang valgte bort Magnepan 1,6.
Nå er jeg i den situasjon at jeg eventuelt kan satse på to litt forskjellig prioriterte lydgjengivelser (to "lytterom", bor aleine og ingen alt for nære naboer) slik at jeg kan (om jeg ønsker) satse på et med mulighet for høyt lydtrykk og et med andre "fortrinn" f.eks. nye Quad eller Magnepan1,6.
Det er jo strengt tatt ingen vits med to systemer som lyder tilnærmet likt og med samme tekniske "løsning"
Jeg er av den oppfatning at forskjellig typer musikk kan fremføres bedre i en type anlegg en andre og omvendt.
Mvh.KW