Ny cd spiller i hus!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.457
Sted
Nøtterøy
Kjøpte meg en "ny" cd spiller som jeg er meget godt fornøyd med. En Marantz Cd-17mkII K.I Signatur modellen med kobber chassis. Spilleren er modifisert hos Harmony Design i Gøteborg og spiller meget godt. Silkemykt og luftig. Noen andre som har erfaring med denne spilleren?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.758
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
spennende å se hvordan du opplever denne ifht Cayin............. ;D
Marantz har vel tradisjonelt sett levert "snill" hifi-lyd, litt rund og varm.............. Min erfaring med marantz er at det i noen oppsett funker, og i andre blir litt vel tynt..............
fyll på med lytteinntrykk!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.457
Sted
Nøtterøy
Kva er det Harmony Design gjer, eigentleg?
De bytter strømforsynig, klokka osv. Uten at jeg vet med sikkerhet hva som er gjort med spilleren min. Jeg kjøpte den nemlig brukt. Klokka var meget bra i min spiller så det er vel stort sett strømforsyningen som er byttet i tillegg til litt annet. KI står for Ken Ishiwata som er en japansk hifi guru. Han har lagt sin hånd over disse spillerne. Satt inn særskilt utvalgte produkter i tillegg til chassis i kobber. Vanlig pris på denne spilleren er rundt 10. Denne kostet 20 + oppgradering hos Harmony Design til 5.
Har lyttet en stund nå og må si meg mer og mer fornøyd. Denne er mye snillere i lyden enn Cayin. Det var jo det jeg var ute etter også. Prøver å optimalisere med litt kabling osv.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.526
Torget vurderinger
1
Ken Ishiwata drev å modifiserte en mengde produkter, i en noe liknende stil som f.eks. BEE hos NAD (Bjørn Erik Edwardsen). KI Signature blir litt sånn SE (Spec. Ed.) men dette var nokså vel gjennomtenkte modifikasjoner av standardutgavene, og forekom i dyre produkter så vel som mer økonomiske versjoner. Det hører med til saken at KI utgavene til Marantz høstet mye skryt fra presse og privatpersoner. Jeg kan tenke meg at du har fått deg en meget god CD-spiller, Andy.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.457
Sted
Nøtterøy
Leste en test av denne spilleren i et svenske HiFi&Musik hvor den fikk en meget god test. Tror spilleren er meget sjelden i Norge. Fant denne på en bruktbørs i Sverige og reiste over og hentet den.
Her er spilleren:

http://www.audioenz.co.nz/2002/0404.html

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Grattis med ny spiller..
Har hørt forgjengeren flere ganger og den låter bra.!
Lå en CD-17 MK-II KI Sig i sort på finn i sommer, mener den lå til 3,500,-
Ikke så ofte en ser slike spillere til salgs, men det kommer nok av at folk er fornøyde med lyden, ikke at det er solgt få eksemplarer av dem.? ;)

Etter min (u)viten, så tilpasser Harmony Design forskjellige løsninger til forskjellige spillere, hadde jeg ikke allerede hatt XO-2 klokke så hadde jeg nok sendt spilleren min ned til HD for oppgradering..
Skulle vært moro å testet en Harmony Design DA9 med Fifo en gang, har litt tro på den DAC'en der..

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Har hørt mye på den , du har fått deg en veldig ok spiller grattis

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.457
Sted
Nøtterøy
Takk for det! 3500 for en slik spiller!!! :eek:
Da håper jeg den var eldre enn tre år som min er. Jeg betalte en del mer.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
17 MK-II Ken Ishiwata var det, men om det var signature modellen er jeg ikke så helvetes sikker på..
Jeg var nære på å kjøpe den, derfor er jeg sikker på de andre detaljene, men som sagt usikker på om det var signature eller ikke..
Og denne var original, prisforlangende var 4,000,- men jeg fikk den ned til 3,500,- ink frakt..
Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den..

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.526
Torget vurderinger
1
Takk for det! 3500 for en slik spiller!!!  :eek:
Da håper jeg den var eldre enn tre år som min er. Jeg betalte en del mer.
Men du har en moddet en da...

Topp Bunn